Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Propeller Clock
 
Témaindító: vicsys, idő: Jún 3, 2005
Lapozás: OK   184 / 489
(#) patexati válasza Panhard hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Szia! Remélem működni is fog! Az a baj,hogy a tekercsek nem fedik egymást és így működne egy vasmaggal de az alumínium motor egy rövidrezárt menetet fog képezni és nem biztos,hogy marad a tekercsben annyi kakaó,hogy a szekunderen meglegyen a megfelelő táp.. Magasabb frekiben nincsenek tapasztalataim! Látod ezért alkalmazok PC ventit igaz abban is van egy gyűrű de az én tekercsem attól több milliméterre van és kis távolság van a primér,szekunder közt és nagy a felületen fedik egymást mi a leg lényegesebb! Vasmagos trafónál nem kényes de légmagosnál igen..
(#) sysy válasza Hp41C hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Értettem! :banplz:
(#) pompidu hozzászólása Nov 8, 2010 /
 
Szép jó estét kéne programozásba nekem segitség.
Barátnömmel most lesz az 1 éves évfordulonk és nagyon megtecet neki ez az óra és gondoltam meglepném egy ilyennel csak 1 bajom van programozási tudásom kereken 0 és mint ahogy vicsys is ki szeretnék irni neki egy szöveget.
Segitségeteket nagyon megköszönöm nektek
(#) Hp41C válasza pompidu hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Szia!

A szöveg megváltoztatáshoz nem kell programozási tudás. Töltsd le a cikknél megadott forrásokat és keresd meg benne a következő részt:
  1. ORG     0x2100           ; Start off EEPROM
  2.         de      "  ===> This version of Bob Blick's Propeller Clock was build and programmed by Henk Soubry  ",0x83,0x84,"<===              "
  3.         de      0x00


A benne levő szöveget le lehet cserélni. Az állományt lefordítva, beprogramozva, máris az új szöveg jelenik meg...

Ez a verzió nem kezeli az ékezetes betűket. Amennyiben erre is szükséged van, akkor a Chargen.asm állományt cseréld le erre. Ebben az állományban a á, é, í, ó, ö, ő, ú, ü, ű karakterek megtalálhatók (a kódjuk rendre 0x85...0x8F ). A szöveg írásánál ügyelj, hogy az egész szöveg ne legyen hosszabb 127 karakterél.

A fordítás nélküli módosítás is lehetséges - ha már a megfelelő Chargen.asm -mel egyszer lefordítottuk. Ehhez kellene egy olyan pic programozó program, amiben a adat EEProm tartalma karakteresen is változtatható, a PICKit2 programjához egy ASCII kódtáblázat is kell (sajnos).
(#) patexati válasza pompidu hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Szia! Ha fordítás nélkül a hex file-ban akarod megváltoztatni a winpic800 program kiváló hozzá!
(#) pompidu válasza Hp41C hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Örök hála

mostmár csak egy gondom van...
ugye ez ilyen kód h milyen karaktert jelenitsen meg és ezeket a kódokat nem tudom sajna valaki megmondaná ennek a kódrendszernek mi a neve vagy egy linket ahol leirják? Köszönöm segitségeteket
(#) Hp41C válasza pompidu hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Szia!

A 0x20 .. 0x7E kódok megegyeznek az ASCII kódokkal... Ha egy szövegszerkesztővel megnyitod a CharGen.asm -et, ott a sorok végén a megjelenített karakter is.
(#) pompidu hozzászólása Nov 9, 2010 /
 
huuu letöltöttem a prop.hex fájlt megnyitottam ccs c progival a hex fájlt leforditottam C nyelvre és pár soros kodot hoz ki semmi olyat amiet mutattál

meg hogy a Chargen.asm et hogy lehet beépiteni a kódba hogy eszt a kijelzést ismerje?
Bocsi h enyire tudatlan vagyok de még nem nagyon csináltam ilyesmit.
(#) Hp41C válasza pompidu hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Szia!

A program nem C -ben készült, hanem assembly-ben. Töltsd le a MicroChip oldaláról az MpLab programot, telepítsd fel. Készíts a Project Wizzard segítségével egy projectet (assembly fordító, keresd meg a letöltött állományodat, nevezd el a projectet). Csak a Prop...asm -állományt vedd fel a források közé. Az ablak közepén a Debug módot állítsd át Relesase -re. Fordítsd le (Absolute code), programozd be....

A szövegek az adat EEProm-ban vannak....
(#) kly hozzászólása Nov 9, 2010 /
 
Sziasztok

Elkövettem én is a múlt héten egy ilyen alap propos órát. Gondoltam megosztom az eredményt.

HDD motor remekül seder
A nyák saját tervezésű és CNC vel készült.

A BASE programját én írtam PIC16F716 ra , Tudja vezérelni az egyszerű RC modell motor meghajtót ami a HDD mocit forgatja.

Elég látványos lett szerintem úgyhogy kezdem a nagytesó gyártását....

Íme a képek
(#) pompidu hozzászólása Nov 9, 2010 /
 
Szoval az asm fájlt az EEProm-ba programozzam bele?
(#) Panhard válasza patexati hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Igazad volt, próbáltam a trafót és nagyon veszteséges az alumínium motor miatt, több frekivel, többfajta kitöltéssel is. Ki tud jönni a szekunderen elegendő teljesítmény, de akkor túl sokat kell belepumpálni. A motor még fel is melegszik az örvényáramok miatt. Ha motor nélkül próbálom a trafót akkor egész jó.
A videófejnél, ami most hajtja az órámat, a tekercsek ferritgyűrűre vannak tekerve.
Még dolgozok kicsit rajta, mert használni akarom ezt a kis motort.
(#) Hp41C válasza pompidu hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Finomabban fogalmazva az asm állomány egy része a szöveg, ami az adat eeprom területre töltődik be. A CharGen.asm a karakterek képi megjelenítését tartalmazza, ez egy táblázat, ami a program memóriában kap helyet.

Kétféle problémád lehet:
1 - Csak ékezet nélküli szöveget szeretnél: csak a szöveget kell átírnod az adat eepromban.

2 - Ékezetes szöveget szeretnél: A program memóriában levő táblázat egyes karaktereit le kell cserélni - az egész táblázatot tudod a megadott állománybelire. Ez még nem elég, a szöveget is át kell írnod...

Az MpLab- programmmal:

Az alábbi részben a lila szöveg egyszerűen átírható.
  1. ;******************************************************************************
  2. ;       Define EEPROM content for initial message
  3. ;******************************************************************************
  4.  
  5.         ORG     0x2100           ; Start of EEPROM
  6.         de      "  ===> This version of Bob Blick's Propeller Clock was build and programmed by Henk Soubry  ",0x83,0x84,"<===              "
  7.         de      0x00

Az ékezetes karakterek megadása egy kicsit nehézkes: pl. A "Hétfő" megadása: DE "H",0x86,"tf",0x89,
(#) patexati válasza kly hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Szia! Örülünk,hogy megosztottad velünk a projectedet gondolom te sem fél órát foglalkoztál vele mire összejött Ha nem titkos a meghajtó elektronika rajzát feltölthetnéd és az állományt hozzá.. Sokan keresnek megbízható HDD motorhoz vezérlőt! Egy kérdésem lenne A motor indul e rendesen megfelelő irányba és a fordulat terhelés alatt milyen módon szabályozható?
(#) patexati válasza Panhard hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Szia! A sima PWM mi hajtja 50Hz közül az eredeti PC motort az is elég erős örvényáramokat indukál még a nagy távolság ellenére is de elfogadható a hatásfok ha spéci a tekercs és "kihegyezzük" a PWM kitöltést az óra által felvett teljesítményre. Nálam érdekes módon nem a réz szerű gyűrű melegszik legjobban hanem a motor tengelye Gondolom mindez a nem megfelelő hűlés matt van... Meg fogom próbálni egy állítható PWM vezérlővel a tesztet magasabb ferkin a "félretett" nyáktekercseimmel és valós időben fogom mérni szkópon a PWM primér részt és egy időben a szekunder részt terhelve.. Valamikor rászánok pár napot ezekre a tesztekre szerintem megéri.. A HDD motorral foglalkoztam elméletben és gyakorlatban de az eredeti hajtás kegyetlen fordulatot adott így nem foglalkoztam vele tovább! Én ferrit (videófej) tárcsákon gondoltam az átvitelt de félbehagytam.. Oda nem jó az 50Hz alacsony freki valami nagyobb kell..
(#) kly válasza patexati hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
persze megosztom de még nincs kész az infrás vezérlés mert nincs távirányítóm. Amint tudom megírom. Ez még egy nagyon alap tényleg csak arra jó ,hogy bedugom és megy

Az RC vezérlő simán indítja a motort természetesen mindíg egy irányba, sima SERVO jelekkel van vezérelve.
egy ehhez hasonló vezérlőt használok:Bővebben: Link
amennyibe kerül nem érdemes építgetni

forrás:

  1. #include <16F716.h>
  2. #fuses HS,NOWDT,NOPROTECT
  3. #use delay(clock=20000000)
  4.  
  5. void main(void)
  6. {
  7.  setup_adc(ADC_OFF);
  8.  unsigned int8 value,i,ii=0;
  9.  
  10. //value=15; // sleep mode
  11. value=37; // run mode
  12.  
  13. setup_ccp1(CCP_PWM);   // Configure CCP1 as a PWM
  14. setup_timer_2(T2_DIV_BY_4, 61, 1);
  15. set_pwm1_duty(value);  
  16.  
  17. for (i = 0; i < 200; i++)
  18. {
  19.   output_high(PIN_B2);
  20.   output_high(PIN_B5);
  21.   delay_us(1000);
  22.   output_low(PIN_B2);
  23.   output_low(PIN_B5);
  24.   delay_us(19000);
  25. }
  26.  
  27.   while( TRUE ) {
  28.   output_high(PIN_B2);
  29.   output_high(PIN_B5);
  30.   delay_us(1150+ii);
  31.   output_low(PIN_B2);
  32.   output_low(PIN_B5);
  33.   delay_us(18850-ii);
  34.  }
  35.  
  36. }



PIN2 csak visszajelzés
PIN5 megy az RC meghajtóra, ha majd növelem ii-t gyorsul a fordulat.
(#) patexati válasza kly hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Köszönjük! Kinek kell az ki tud indulni belőle! Szívesen fogadjuk a további eredményeidet
(#) kly válasza patexati hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
lehet tudsz segíten?.
Szeretném megcsinálni a 886 órát de sehol nem találom a kapcsolási rajzát annak a verziónak ami itt a fórunom elterjedt. találtam gyönyörű szép gyári nyákos verziót de kapcsirajz ill. hozzá való porp asm sehol.
Ami rajzot találtam abban nem hall elem van hanem valami opto cucc, ledek is más lábakon vannak vezérelve mint azon a gyári nyákon.

Előrre is köszi
(#) tomeszku hozzászólása Nov 9, 2010 /
 
Sziasztok!

Mielőtt még megkérdeznétek, igen használtam a keresőt de nem jutottam sokra, nem egyértelmű nekem. A kérdésem az lenne hogy mire való az ún: kitöltési tényező? Mire használjuk az óra működése közben. Valami a feszültség beállítására használatos dolog?
Valaki magyarázza már el nagy vonalakban nekem.
Köszi
(#) Hp41C válasza tomeszku hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Szia!

Az óra két funkcióra használja a PWM jelet:

- Bázisban a forgó transzformátor vezérlésére. A kitöltési idő ebben az esetben az álló tekercsben kialakuló áramot hatázozza meg. Amíg a PWM kimenet magas szinten van, a tekercs a tápra kacsolódik, de az induktivitása miatt az áram csak exponenciális felfutással alakul ki. A vezérlés 0-ra váltásakor az áram hirtelen megszűnik, a mindkét tekercsben feszültség indukálódik, ezzel állítja elő a rotor tápfeszültségét. A kitöltési tényező végeredményben az átvitt teljesítményt állítja.

- A fényerő szabályzós rotor a ledek áramát szabályozza a PWM kimeneten előállított feszültség átlagértékével. Itt a kitöltési tényezővel arányos feszültséget állítunk elő, ami a led-ek ellenállása alakít át árammá.
(#) Logeen hozzászólása Nov 10, 2010 /
 
Sziasztok!

Most kezdenék bele 886-os propelleres órába.
A pc venti + forgótáp és bázis áramkörrel kezdeném a munkát.

Bázis:
Kitörölgettem belőle az U9, Q6, D16-os részt, ami elvileg "halott". Így megfelelő lenne?
Ha igen, még formáratervezném panelgyártás előtt.

Örülnék végleges kapcsolási rajzoknak is.
Nem vagyok profi Még.

Köszi.
(#) H2opok válasza Logeen hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Én sem vagyok profi, lehet hülyeséget írok, de ez jóval 1x-űbb szerintem. Nekem ezzel megy. Tökéletesen.
(#) t0bi hozzászólása Nov 11, 2010 /
 
Sziasztok!
Csodálatos gépeket építettetek, én is kedvet kaptam egy óra megalkotására. Ráadásul igen jó, segítőkész csapat alakult ki a fórumon.
Első lépésben ezt a gépet szemeltem ki:
Bővebben: Link
Ha jól tudom ez is Vicsys munkája. A propeller panel kicsit bonyának tűnt, SMD-ben és kétoldalas nyákban nekem még nincs tapasztalatom, ezért átterveztem a kapcsolást egyoldalasra. A sok tranyó helyett vettem egy ULN2803A jelü 8 darabos tranzisztorsort, amiben a bázis ellenállások is benne vannak.
Először csináltam egy próbagépet, ahol a motort és a forgótrafót teszteltem. Jól működik, de a primer nagyon melegszik. Biztos alacsony a freki, nem tudom, mennyivel megy a ti órátokban.
Az áttervezett nyákot kivágtam kartonból, hogy megnézzem az egyensúlyát, meg az elrendezést. Lassan összegyűlnek az alkatrészek, és még leellenőrzöm a nyákon a kapcsolást. Addig is szívesen veszem, ha van valakinek észrevétele.
(#) janocsi válasza t0bi hozzászólására (») Nov 11, 2010 /
 
Szia t0bi!
A bázisáramkör PWM jellel, kb. 60KHz-es frekvenciával hajtja a forgótrafót. Ez is melegszik enyhén, de ha jól sikerült a forgótrafó fizikai kialakítása, (kis légréssel), akkor nincsennek gondok a működésében.
(#) patexati hozzászólása Nov 12, 2010 /
 
Sziasztok! Az éjjel ikrek születtek
(#) kocsgab002 válasza patexati hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Ajj, de betyár szépek.
Ez melyik verzió?
(#) patexati válasza kocsgab002 hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Szia! Ez a végleges 886 V5 verzió. Ezek gyári nyákok fekete lakkozással tényleg gyönyörű ezért raktam fel róla képet..
(#) Hp41C válasza patexati hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Szia!

Gratulálok, szépek az ikrek. Remélem azért hagynak éjjel aludni is...
(#) H2opok válasza patexati hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
ÚÚÚ tényleg frankó. Hát feketén az igazi! Habár a kék sem volt rossz. Lehet kellett volna csinálni 1 -2 db limitált szériás vörös lakkosat is. Na az még szép! Forgás közben ,igaz úgy sem látni.
Most épp a prop. számlapot tervezgetem, hasonlóra mint a wandnál. Standby módban, 1 kis felirat ("Propeller Clock") fog vörösen világítani.
(#) kocsgab002 válasza patexati hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Melyik cégnél lehet ilyen nyákot csináltatni? gondolom a tervek már ott vannak.
Következő: »»   184 / 489
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem