Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Szia, nagyon szép lett. Ilyen elemtartót hol lehet kapni?
Ilyet!! Nálam Egy alátét meg egy darab acélos lemez mit megfog az ón Kb 10Ft
Alátét.. Soha nem jutott volna eszembe Akkor én is igy csinálom
Persze az elem is megfelelően "lapos"
Szia! Egy zöld és egy piros is jó lenne és tudná az ember melyik nyák került fel (most építek magamnak egy piros és egy zöld főszíneset) [OFF]Neked jó mert most fekete ledeket forrasztottam be menjen a nyákhoz )
Hú az jóóóó. A fekete led legalább nem zavar majd este.
Ilyenkor picit összeszorul a szívem, hogy nincs ennyi időm ilyenekkel foglalkozni...
Szia!
Nagyon szépek és főleg tökéletesen "egyformák" azok az ikrek. Az RGB propeller valóban nagyon gyönyörű látvány, itt aztán már minden SMD-ből van.
Sziasztok!
Alakul a terv a fejemben a 886-os óráról. Az alábbi színösszeállításban szeretném megcsinálni( melléklet) Leirná valaki a ledek beosztását? (arra gondolok, hogy kivülről a 1.led - kör, 2.led a 5perces kijelzés, 3.led mp..stb..) Köszi: Attila
Szia! Hát mi sem egyszerűbb a kiosztásnál! A külső íven lévő három led színét kell eldönteni beültetéskor meg persze az alapszínt az órához.
Akkor jól irtam . Én is így gondoltam, csak nem voltam teljesen biztos benne. Tehát 123 különböző , a többi egyforma.
Köszi a segítséget!
Szia patexati!
megépítettem a bázis panelt,és lenne egy kérdésem: a lay-on van két smd amit a kapcsrajzon nem találom,ill az egyik valószínűleg a IR led korlátozó ellenállása (470ohm), a másik az "offset" az mire való? A fényképen amit mellékeltél, ez nincs beültetve. Viszont a rajzon a PIC negatívot kapcsol az IR led-re, akkor ennek kellene lenni az offset smd-nek. előre is köszi!
Szia! Az offset az egy infraled ha valami régebbi rotorral szeretné valaki használni meghagytam a lehetőséget! Ha úgy ülteted be,hogy rendes ledet teszel bele akkor ez egy "standby" led lesz mi akkor világít ha a bázis ki van kapcsolva a távirányítóval! Lényegében az egyik ellenállást kell beültetni úgy ahogy szeretnéd! "standby"=kikapcsolva világít,"offset"= bekapcsolva világít (ez gondolom rendes leddel zavaró lenne ezért "standby" a neve mivel ilyen esetben egy infra led kerül bele ha valaki optovezérlésű rotort tesz rá!
Sziasztok! Készítettem egy 886 SMD rotort mi zöld alapszínes.. Nagyon jó lett bár a ledekről nem tudok infót mert úgy kaptam de nagyon erősek! Az álló rotorról nem teszek fel képet mert érdektelen ugyanolyan mint a többi én is alig tudom megkülönböztetni őket.
Sziasztok! Pár jó tanács ki SMD propellert épít,ültet be.. Legelőször ellenőrizni kell a furatokat kimart részeket (ICSP,elemtartó,kvarc,TSOP) ,hogy az alkatrész belemegy e rendesen. Ha nem akkor kis nyákdarabra ragasztott dörzsvászonnal ki kell igazítani (kvarcnál kis szegre,elemtartónál egy vastagabb kb M8 csavarra ragasztott dörzsvászon az ív miatt). Ha ezek megvannak jöhet a beültetés mit a ledekkel kell kezdeni!! A nyákot ha van kis flux célszerű vékonyan áthúzni vele. Én a két szélső ledet "odacsípetem" a tranzisztor felőli oldalon és a másik fele egyenlőre szabadon marad.. Odateszek egy fémvonalzót a nem forrasztott feléhez (áramkorlátozó ellenállások felől) a két lednek nekitámasztva és ezzel a szamárvezetővel tökéletesen egyenesen be lehet ültetni! Először csak odacsípetjük utána a mellette lévő ellenállásokat is beültetjük hasonló módon a led felől kell megcsíptetni majd ekkor középen végigforrasztani majd az ellenállások csíptetett felét is leforrasztjuk! A tranzisztor felől még ne forraszunk hanem kezdjük el oda is beültetni a tranzisztorokat a collektort odacsíptetve szépen sorban (ide már nem kell vonalzó) ha bent az összes az emitert bázist leforrasztjuk végig és legutoljára a collektor/led padokat forrasztjuk meg.. Ezek után beforrasztjuk a többi ellenállást mindkét oldalon majd a többi alkatrészt a soklábúak kivételével (azokat bemérés után kell belerakni) A forrasztáshoz ne vékony hegyes pákát használjon senki hacsak nem indukciós páka mert azzal sokkal nehezebb csíptetni és szépen forrasztani inkább a véső alakú hegyet kell használni annak van megfelelő hőutánpótlása és gyönyörűen be lehet vele forrasztani mindent!! Beforrasztás után én lemosom egyszer denszeszben majd leöblítem még egyszer tiszta denszesszel,hogy ne legyen foltos majd szárítom! Meg kell várni,hogy teljesen megszáradjon főleg a soklábúak alatt. Használható hajszárító is a művelet felgyorsítására.. Ezeket a dolgokat betartva már hat darab rotort készítettem és mindegyik első bekapcsolásra indult! Sok sikert mindenkinek
Sziasztok eljutottam oda, hogy elkészült a propeller nyák még durva verziója. Nem tul élesek a képek, de szerintem vasalásos módszerrel és kézi megmunkálással nem is lett rossz.
Szia
Köszi a jótanácsokat, pont most kezdem el beforrasztani az alkatrészeket. Ugye a LEDek katódja áll a tranzisztorok felé? És említetted hogy a soklábúakat csak bemérés után rakjuk be. Pontosan hogyan kell bemérni? És ez a rotor csak a hall ic-s megoldással működik vagy az IR LEDdel is?
Szia! Remélem sikerül kimarni! Alkoholos filcel javíts rá hol csak lehet! Finoman marasd ne gyorsan sok peroxiddal mert nem marad belőle semmi! Ajánlom hőlégfúvóval jól átmelegíteni a már leáztatott vasalatot (nem kell kímélni én 500 fokoson szokom jól megmelegíteni csak a nyák nehogy megégjen ) nem fog megfolyni viszont rátapad a nyákra erősen..
Szia! Igen a katód van a tranzisztorok felől! Ha kész rá kell tenni a rotort a tápjára úgy,hogy a a motor nem megy és megmérni megvannak e a feszültségek mindenhol és annyi is mennyinek kell lenni! A ledeket egy 10K ellenállásal az ICSP csati második lába és a led(ek) tranzisztorai bázisát összezárva a lednek teljes fényen kell világítani ( a P fetet én nem ültetem be amég nem megy az óra hanem rövidre szokom zárni!) ha jól le van mosva nem világít egy led sem ha kap tápot de előfordul,hogy parázslanak mert a tranzisztorok bázisa "lóg" a levegőben. Ha erősen világít valamegyik led akkor meg kell próbálni ugyancsak 10k ellenállásal a tranzisztorának a bázisát GND-re húzni (ICSP 3. láb) így teljesen el kell,hogy aludjon. Ha nem alszik ki zárlat van az emiter és collector közt...
Csak 1 gyors infó. Ha valakinek siet a Patexati előbb belinkelt propellere.
A prop alján lévő trimmer potin a forgásiránnyal megegyező irányba tekerve lehet korrigálni. Ha késik, akkor az ellenkező irányba.
Ez a dolog még midig nem forrta ki magát.. Most jobbak az eredmények a timmerpotival párhuzamosan rakott 22F körüli kondival (a v5 tervben bent van a helye de az előző verzióba is könnyen beforrasztható) de nem értem mi a fene miatt nem pontos.. A timmer csak minimálisat kéne,hogy állítson rajt.. Nem egyforma az eredmény két egyforma nyák és RTC esetén sem talán ezek a kis SMD kvarcok nem lehetnek elég pontosak?? Meg fogom próbálni egy nem SMD kvarcal is.. Most egy 3-10pF timmer van egyik rotoron és egy 35pf körüli kondi így kb 2 másodperc eltérés van naponta.. Ha emeljük a kondi (timmer) kapacítását úgy csökken az órajel..Na most lenne jó a frekimérő mi mintavételezéssel tudja mérni a pontos órajelet.. Szkóppal nem igen lehet szerintem belőni (nem is próbáltam) de fene tudja..
Az első propeller pont 35percet sietett kb. 1nap alatt. Most több mint negyed fordulatot állítottam már, most 3percet siet. na majd holnap.Kiváncsi leszek.
Patexati !
A prop nyákon a bal és jobb az 10K ellenállás és miért fontos a bal és a jobb? Illetve a trimmer kondi mellé a plusz kondinak hol van a helye nem találom?
Szia! A bal helyre forrasz be egy 10K ellenállást de nincs szerepe fordítástól függ.. A timmer mellé egy kis pici kerámiát tegyél ha siet a timmer és az RTC 8 lába közé (van ott annyi hely) de ezzel ráérsz ha már megy minden!
ok kösz
csak szeretem előre átlátni az egészet.
Sokat tanulhattam tőletek, külön köszönettel tartozom patexatinak és Hp41Cnek, kis olvasgatás után már szinte gyerekjáték órát készíteni.
Most már én is beléphetek a propelleres félórák körébe , csodásan működik, csak némi javítani való van még: lassú a motor, elég régi, használt volt már, tekercselek egy nagyobbat. Néhány led nem ég, az biztos áramköri hiba, nameg csak félkép van. Szóval indul a hibakeresés. Ha találkoztatok már ilyen hibajelenséggel, megköszönném a hozzászólást. Az áttervezett nyák jó lett sokkal kisebb, mint az eredeti, a súlya kevesebb, mint 40 g. Bevált a tranyósor, ilyet még nem láttam tőletek, (vagy csak nem vettem észre) pedig kevesebb munka és forrasztás, egyszerűbb panel, smd-ben is kapható. Patexati, a paneled már nem is profi, de művészet. Ha nagy leszek, megtanulok ilyet alkotni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |