Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok lenne egy kérdésem ha valaki jártas a PLC(konkrétan Rába Premier ajtóműködtetése mert azokat is szoktam javítani hála istennek csak nagy ritkán) vezérlés működési alapelvében és tudna segíteni nekem azt megköszönném.Köszi előre is Szép napot mindenkinek.
Ugye nem mondod komolyan, hogy egy mezei busznak az ajtó nyitása és csukása PLC vezérlést igényel?
Akkor mi lehet már egy metrón, vagy egy vonaton, ahol azért kicsit több ajtó van? Egy komplett szerverfarm? És egyébként hogy szoktad javítani, ha még a működési alapelv sem ismert számodra? Vagy az eddigi javítások csak zsanércserét jelentettek?
Üdv!
Pedig sajnos így van. Van olyan ismerősöm, aki buszok villamosságát javítja a Volán berkein belül. Nagyon megbízható technika az egész egyébként, egy mezei PLC van benne. Néha kibír egy egész hetet is hiba nélkül Nem értem én sem, hogyn lehet az hogy ilyen helyre mezei PLC került és kell. Sok a rázkódás, vibráció, szennyezőanyag, feszültségingadozás esetlegesen. Nem a legjobb működési körülmények. Sajna én ezeket közelebbről nem ismerem, más elektronikai és vezérlési dolgokat hamarabb látok, de megpróbálom megkérdezni, hátha a fentebb említett ismerősöm tud pár szót mondani róla.
Téma címét javítottam, OFF bejegyzéseket töröltem.
Guszto! Légy szíves, legközelebb egy használható címet adni a témának, amit nyitsz! Köszönöm. OFF-oló hozzászólók! Van ám egy "Moderátori segítséget kérek" funkció, az éppen arra szolgál, hogy jelezzétek nekünk, ha ilyen gond van! Nem viszi előre a témát, ha 130-an beírjátok, hogy "B...MEG! EEEB....TAD A TÉMA CÍMÉT!"
Ez elképesztő.
Talán még megérteném a PLC-t, ha egyáltalán volna valami visszacsatolás az ajtók állapotáról. De én már láttam olyat, nem is egyszer (gondolom ezzel nem vagyok egyedül), hogy bizony az a fránya ajtó megfogja az utast, ha rossz az "időzítés". És addig nem is engedi, amíg a sofőr ismét ki nem nyitja az ajtót. :yes:
Konkrétan milyen PLC van benne? Gyártót , Típust tudsz mondani?
Milyen I/O portok vannak rajta? Mi lenne a hiba, probléma konkrétan? Azt tudom , hogy pl. 5Km/h felett nem engedi nyitni a buszajtót. (MAN) De ezért PLC betenni szerintem is felesleges.
Pár évig dolgoztam volánnál, Premiereket és Contactokat is javítottam. Azokat a PLC-ket ismerem. Talán tudok segíteni, valamire még emlékszem.
Hali Johnycorp!
Idézet: „Üdv! Pedig sajnos így van. Van olyan ismerősöm, aki buszok villamosságát javítja a Volán berkein belül. Nagyon megbízható technika az egész egyébként, egy mezei PLC van benne.” Ne haragudj, de nem tudom elklépzelni hogy egy buszban mezei PLC lenne az ajtók vezérlésére. Olyannyira nem, hogy jelen pillanatban teljesen kizártnak tartom. Leírnád esetleg annak a "mezei" PLC-nek a gyártóját és a pontos típusát?
Csatlakozom a véleményedhez. Szerintem valamilyen komolyabb, biztonsági előírásoknak megfelelő PLC van benne, mivel veszélyes üzemnek minősül. (munkavédelembe ne menjünk jobban bele)
Önellenőrzős PLC lesz, a hibás működés kizárása miatt. Én targoncában láttam már néhányat, és javítottam.
horcsab
Idézet: „Szerintem valamilyen komolyabb, biztonsági előírásoknak megfelelő PLC van benne, mivel veszélyes üzemnek minősül.” Azt hiszem "kicsit" félreértettél :>> Az én véleményem valójában merőben ellentétes a tiéddel!
PLC ajtónyitáshoz?komoly és mik a feltételek nyitva/zárva?
Na ez az ami röhejes nézzétek meg a csodás új metrónkat ami még 1 métert nem tett meg:na abban is gondolom rejlik valami komoly PLC.Én is egy Német cégnél vagyok és röhögőgörcsöt kapok nap mint nap ,hogy mennyire túlbonyolítanak mindent a dojcsok.
Köszi van végre valaki aki már találkozott vele.Utálatos megoldás az biztos és nem stabil.Nincs véletlenül infód a működési alapelvéről,mert mi amikor "javítjuk" azt csak a újraprogramozással vagy komplett cseréljük az egészet.Azért jó lenne tudni mi mit is vezérel pontosan. köszi előre is.
Szia QUITE nem igényelne PLC vezérlést csak az ifjú egyetemista zseniknek hála úgy meg bonyolították az egészet mint az állat.Nem szükséges szerverfarm már létezik egy jó ideje a CAN rendszer és az a rothadék mikroelektronika a NEOPLÁNOK még bonyolultabbak mint a Rába Premierek,majd csinálok néhány fotót és meglátod ha sikerül elküldenem.Szeva.
Hali QUITE néhány kép amiből csemegézhetsz a mai fejlett buszokból.Szeva
Hali!
Van hozzá nyilvános fejlesztői környezet, amivel lehet programozni?
Hali.
Igen megvan a gyári programja amit a gyárba rátelepítettek azzal nincs is gond nekem van gondom azzal,hogy nem értem az alapvető működési elvét magának a PLC-nek.Mi az ami digitális benne ha van benne vagy csak szimplán analóg nyelven működik.Mert pl:a Neoplánok nál rengeteg a diitális dolog a CAN rendszer miatt.Köszi a segítséget.Szeva.
Hali Guszto!
Idézet: „Igen megvan a gyári programja amit a gyárba rátelepítettek azzal nincs is gond” Az rendben van, de én nem ezt kérdeztem. hanem ezt: "Van hozzá nyilvános fejlesztői környezet, amivel lehet programozni?" Idézet: „nekem van gondom azzal,hogy nem értem az alapvető működési elvét magának a PLC-nek” Nekem meg azzal van "gondom" hogy szerintem ez egyáltalán nem PLC. |
Bejelentkezés
Hirdetés |