Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Szerintem vedd fel a kapcsolatot az ebay-jel. Ha paypal-lel fizettél, akkor az ebay határidőn (azt hiszem 60 nap) túl is visszakapod a pénzed, de az ebay kör az első. Nyiss egy "case"-t
16.-án ráérsz visszanézni addig lejár a válaszolási határideje. Utána rányomhatsz az "ask to step in" gombra és az ebay elbírálja valószínűleg a javadra.
Köszi a válaszokat, kivárom a jelzett dátumot
A GearBest logisztikai bázist nyitott Csehországban: Bővebben: Link.
Köszönöm az infót. Nekem SKba meg közelebb van
Szívesen, bár a postázási díjban nem hiszem, hogy számítana a földrajzi távolság: Kínából is free shippinggel jönnek a dolgok. Talán a kiszállítási idő rövidülhet.
Ilyen helyekről jellemzően drágább a posta, mint Kínából. Ha free shipping, akkor a cucc ára magasabb (mivel ekkor benne van a postaköltség = ennyire free ). Van az a helyzet, mikor a sokkal gyorsabb és biztosabb érkezés megér egy kis többletköltséget. Ezért veszek néha Kínából is rendelhető cuccot angol/német/litván stb. Ebay-es eladótól. Apróbb cuccoknál olcsóbb a posta, mint itthonról, utánvéttel rendelve és az sem hátrány, ha valami az EU-n belülről jön.
Mikor érjük el azt, amikor a hazai webshopok többségében lehet PayPal-al vagy akár kártyával fizetni és feladják valami olcsóbb szállítással? Némely helyen akár 2500Ft körüli összeget is elkérnek az utánvétes szállításért...
Ahhoz, hogy a kínában ingyen feladott csomagod valaki ki is vigye neked házhoz, bevételt kell a szállítmányozó cégeknek szerezni. Ha nem lenne postaköltség, nem is lenne munkás sem.
Sziasztok.
Olyan esetben miért van ott az ajánlatot tenni lehetőség ha valami fix áras? A mellékelt képen lévő termék fix ára az pontosan annyi amennyi ott fel van tüntetve. Ha a vásárlásra kattintok akkor azt az összeget kell kifizetni. Akkor itt milyen ajánlatot lehet tenni ha nem licitálós a termék?
Ez olyasmi, min amikor alkudhatsz egy boltban, vagy a piacon. Ha máshol olcsóbban láttál valamit, megpróbálhatod azt az árat.
Ma megjött az utolsó is (10.27.-én vásárolt) az említett időszakban rendeltekből. Igaz, ezt nem hozta ki a postás (hossza miatt nem fért a táskájába), csak egy értesítőt adott át.
Szóval ebben a "problémásnak" nevezett időszakban 10 cucc 2 hét és 1 hónap között jött (nálam ez megfelel a többéves átlagnak).
Sziasztok. Aliexpress-en volt egy rendelésem még júliusban, ami még azóta sem érkezett meg. A szállítási idő lejárta előtt, nyitottam egy dispute-ot, de az eladó megkért hogy zárjam be, tuti megfogom kapni a cuccot. Értékben nem nagy: 1.4Eur. Újabb dispute-ot nem tudok nyitni, az eladó meg nem hajlandó segíteni, mindig azt mondja hogy várjak még pár napot. Van valamilyen magasabb szint az Aliexpress-en, ahova tudnék írni ez ügyben? Előre is köszönöm.
Az esélyeidet ott csökkentetted, hogy lezártad a disputát. Hasonló esetben "extend Buyer protection" opcióval lehet bővíteni az AliExpress beavatkozásának idejét. Ezt az eladónak is jóvá kell hagyni. Amíg a disputa nyitott, nem számít az Ali értékelésébe, kamu a szöveg, akármit ír. Tudtommal már csak a negatív visszacsatolás maradt a kezedben, mint a bosszúállás eszköze. Komolyabb tanácsot nem tudok adni, mert ilyen esettel még nem találkoztam, eddig minden áru, vagy a visszatérítés megjött időben. Mit rendeltél, kitől?
Mindig tanul az ember. Kértem tőle "extend Buyer protection"-t is, de nem növelte meg, hanem azt írta, hogy ne izguljak, megfog érkezni. Amúgy a termék egy szivargyújtós feszültségmérő autóba. A bolt: Magic & Trendy Store. És most nézem, hogy ennél a vásárlásnál nincs lehetőségem feedback-et írni. Így jártam...
Ezt benézted, ha még arra sem hajlandó az eladó, hogy kiterjessze a vásárlói védelmet, az már elég gáz.
Ez lehetett volna az első intő jel, hogy bizony valami gebasz van. Erre a reakcióra máris mehetett volna az open disput. (Vedd úgy, hogy ez volt a tanulópénz amit megfizettél, és olcsón megúsztad...) A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2017
Sziasztok. Kínából rendeltem alkatrészt a DHL-en keresztül. Az a kérdésem, hogy Magyarországon is a DHL szállítja ki, vagy átadják a postának? Másik kérdés, 45 euróba került, amire áfát kell fizetnem valószínűleg. Az áfát a futárnak kell majd fizetnem, vagy külön kell befizetnem majd?
DHL fogja hozni, és az áfát is átvételkor neki kell fizetned (ők előre kifizetik ha bejött az országba).
Számolj még a dolgoztunkvele díjjal is! Az DHL esetében kb. 3000Ft volt, mikor nekem jött utoljára velük cuccom.
DHL esetén a közterhek 2,5%-a, de min. 6000Ft. (a postánál 3000Ft)
Akkor már nem is biztos, hogy megérte...
Vámközvetítési díj egész pontosan 5990Ft+áfa azaz (45 EUR + 5990) x 0,27 +5990Ft = kb 11500Ft fizetendő.
Az 5990Ft a bruttó díj. Csak a számításnál ennek nettó értékét használják, mivel az előírt számítási módszer szerint ez is az áfa alapját növeli (minden más közteherrel és a szállítási költséggel együtt).
Van az az érték, amikor előre számolok a felmerülő költségekkel: megnézem, hogyan viszonyul ez a hazai és az EU-n belüli árakhoz. Már ahol kapható a kiszemelt cucc. Még ha "nagyon kínai" áru, gyakran akkor is lehet EU-n belüli eladót találni (Ebay), aki saját készletről tudja küldeni. Levélként küldhető cuccoknál néha az ár+szállítás is kevesebbre jön ki, mint a kínai ár+hazai közterhek, a biztosabb és 4-6 munkanapon belüli érkezés sem elhanyagolható szempont.
Sziasztok!
Kínából rendelt küldemény ragszáma csak egy számsor, nem szabványos ragszám. Az ebay látni véli a küldemény útját és azt írja, hogy 2017 dec. 06-án célországba megérkezett. Ennek éppen egy hónapja, azóta semmi hír róla. Posta nyomkövető nem ismeri. Mit lehet tenni ilyen esetben?
Keresztet vetni rá.
OK. Köszi. Jan. 18-án lejár a végső szállítási határidő.
Mi alapján lehet majd visszatérítést kérni? Igaz, csak egy ezres, de akkor is...
Attól függ, honnan rendelted, milyen a kapcsolat az eladóval. Én igyekszem többször is ugyanattól az eladótól vásárolni.
Kérhetsz visszatérítést, vagy AliExpress esetén "Extend Buyer Protection"-t. PayPal fizetésnél is lehet visszatérítést kérni. Ha már többször valt ügyletem az eladóval, és biztos vagyok a dologban, hogy feladta, nem sumákol, akkor hagyom a fenébe, és rendelek egy másikat, valamint húzok egy strigulát, hogy ajánlott küldeményt kellett volna kérni (hiába van ingyenes szállítás is, inkább ráfizetek, abból nem lesz ráfizetés . ). Mire megérkezik, a projekt úgyis feledésbe merül, így beírom a kockás füzetbe, hogy mégis, miért rendeltem. Azt sem szabad elfeledni, hogy a karácsonyi cirkusz miatt sokkal lassabb vám és posta, de azért megérhet egy levelet a posta ügyfélszolgálatnak, mégis mi történt a küldeménnyel. Többször előfordult, hogy a címzés olvashatatlan, ezért nem tudnak kézbesíteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |