Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » RIAA korrektor
Témaindító: Ghost Rider, idő: Aug 25, 2006
Akkor ne használd, pedig használható Nézd át találhatsz jobbat: Bővebben: Link.
Bár ehhez a korrektorhoz bőven jó amit javasoltam.
Nem akarok veled vitatkozni, nem teszteltem őket, csak az adatlapra hagyatkoztam.
Mennyire kritikus a 2,6n helyett 3,3-nt rakni, nem igazán találok 2,7n-s kondit.
Nagyon, 1,5n+1n kondikból összeválogatható, érdemes pontos értékeket használni.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2019
Több variációban is összerakható, pl: 2n2+330p kondikból válogatva, szórásuk miatt.
Kis fantáziával több lehetőséget is választhatsz. Pontatlansága nagyobb változást okoz, mint kondik márkájának megválasztása. A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2019
Egy kondival akartam megépíteni, de ha nem találok megfelelőt, akkor marad az általad javasolt, összeválogatás.
Szia Cinema!
A hangszedő felöli bemenetre és/vagy kimenetre gondolsz? "A sztereó kábeleknél az egyik csatorna hideg, vagyis testvezetékét szakítsuk meg és kb. 4,7-10 Ohm1W-os ellenálláson keresztül kössük be a hidegpontra a panelon. Ez csökkenti, illetve, megszünteti a belső földhurkot."
Megjött az új hangszedő, így végre be tudtam fejezni a korrektor hangolásást.
A végeredmény a képen látható. A korrekciós hálózatból kikerültek az SM kondik, stiroflexel sokkal fülbarátabb.. Mellékelem a kapcsolásit is. A bemeneti 82p lezáró kapacitás kísérletezés eredménye, más hangszenődnél nem bizta hogy ez a jó érték. Hangzása számomra nagyon tetszetős. Az alaktrészkészlet kísérletezés eredménye, nem találomra beledobált ellenállás típusok! Az anti riaa-s kísérlet még hátra van, ahhoz még össze kell vadászni a pontos kapacitásokat.
Stiroflex szerintem is ide nagyon jó választás. Rajzon nem látok 150k ellenállást, paneled van és már eléggé barnul, ez nem a 15k helyén van? Négyszöges mérések sok mindent elárulnak majd..
Az anód, katód ellenállásokat 2 különböző gyártójú ellenállás párhuzamos kötésével oldottam meg, mert így tudtam elérni a számomra tetsző hangzást. Nem látszik, de az ellenállás alatt van még egy, egy szén kompozit.
A turpisság ott van, hogy a 27K katód ellenállást 33k carbon kompozit és 150k metal film ellenállás párhuzamos eredőjével valósítottam meg. Amit látsz barnult ellenállót úgy bontottam vissza, korábbi helyén barnult meg A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2019
Moderátor által szerkesztve
Értem, azt hittem véletlenül került be rossz érték, csak ezért említettem.
Célszerű a hangszedőtől 2x2-eres, vagy 4-eres vezetéken vinni a jelet, az árnyékolás itt nincs bekötve, csak az erősítő bemeneténél az egyik csatorna hidegpontjához kell forrasztani.
Meg kell jelölnünk a kábeleket, hogy tudjuk, melyik végüket hova kell dugni és a teljes hangrendszerünket ennek megfelelően kábelezni. Vonalszintű jeleknél lehet szükség a hidegpont megszakítására, ha az okozza a makacs brummot, célszerűen a fogadó erősítő bemeneténél. Üdv!
Szia!
Megkérdezhetem honnan szerezted be az alkatrészeket. Köszönöm
Sziasztok!
Lehet fura kérdés, de valaki tud segíteni, hogy hol lehet beszerezni Magyarországról RIAA építés céljából minőségi alkatrészeket? (ARC PH3) Egyáltalán ti honnan szereztétek be az IN OUT kondikat, ellenállásokat a TME -nél nem látok ilyeneket amiket ti használtok. Az elektronikai boltokban már ahova én eljutok azt mondják jó oda a tömeg műszerész ellenállás is. Mondom, persze! köszönöm
Szia!
Ellenállásokat én a HeStore-nál vásárolom, ott kapható 0,1% tűrésű is az ilyen 39,2k és egyéb horror értékűekből. Kondenzátorokat főként ebayről. 1-2 helyen használom a hazai terepen is beszerezhető Wima kondikat. Ez szintén a HeStore-ból.
Szia!
Az ellenállások, kondik egy része a HifiCollective-től van, egy rész a TME-től. A stiro kondik az árwill-től. A képen nem látszik, a panel alatt van 2db jantzen superior z-cap is,párhuzamosan a kicsatoló kondival, ezt a hangtechnika kft forgalmazza. A K40Y-9-es kondikat ajándékba kaptam..
Wima kondik túlnyomó többsége jelútba alkalmatlan!
Tápba viszont egy két típusa nagyon jól teljesít..
A fekete színű ellenálló Holco H4P széria, TME-n beszerezhető.
A barna csíkos Arcol carbon kompozit ellenálló szintén. Egyik se horroráras, de men minden ellenállás jó minden pozícióba, sajna ezt ki kell kísérletezni. Garantálom, 10 különféle gyártmányú ellenállás 10 féleképpen színezi meg a hangot!
Miért?
Indokold meg. Üdv!
Nincs ezen mit indokolni!
Aki már épített valamit és ne adj isten kipróbált azonos pozícióban több különböző ellenállás típust az hallhatta amiről írok. Ha Te nem hallasz különbséget az egyes ellenállás típusok között, akkor nagyon szerencsés vagy, mert megúszod a kísérletezést. Bármiből építesz bármit, az mindig ugyan úgy fog szólni. Pár fajtát kipróbáltam már (mezei kínai fémréteg, mezei kínai szénréteg, Ohmite, Arcol, Allen Bradley, Kiwame, Takman szénréteg, Takman fémréteg, PRP, Holco h4p, Yaego, Shinkoh tantallum, Z-foil, Jantzen Audio mox, Jantzen Audio superes) és nem volt 2 ami egyformán szólt. Nem minden esetben a legdrágább alkatrész a jó egy bizonyos pozícióban. Nincs azzal baj hogy nem szeretnéd/akarnád akár csak a hecc kedvéért kipróbálni amiről írok (egy adott pozícióban, pl anód ellenállás cserebere azonos értékű, azonos teljesítményű, de eltérő gyártmányú), de kérlek legalább másokat ne vezess félre a saját álláspontoddal, mert bizony pici kísérletezéssel nem nüansznyi különbségeket lehet elérni!
Kísérletezéssel, alkatrészek próbálgatásával egyetértek, de a levont következtetésekkel már óvatosabb lennék. Ez már nagyon ízlés kérdése is (amiről vitatkozni nem érdemes), nem beszélve az adott rendszer tulajdonságairól, ami jelentősen befolyásolhatja a kapott eredményt.
Ritka érzékeny füled és hangrendszered van, ha ennyire érzékeny vagy az egyes pozíciókban lévő alkatrészek milyenségére.
(Nem a minőségére, mert mind teljesíti a szabvány követelményeket, csak a kivitelük-anyaguk más-más, ez lehet oka az eltérő hangzásnak, de nem feltétlenül éri meg a tízszeres-százszoros árat, semelyik funkciójú helyen sem. Mert ha ennyire fontos lenne, hol mi van beépítve, akkor ezt figyelembe vennék minden komoly-minőségű és árú berendezésben. Orvosi-műszerek, életmentő készülékek, egyebek, az űrhajózásról nem is szólva.) Lehet kísérletezni más-más alkatrészekkel, de nem ez az egy út vezet a jó hangminőséghez. Az, hogy minden pozícióba más-más minőségű és más-gyártotta alkatrész a jobb hangzású, az egyszerűen téveszme, hibás következtetés. Üdv!
Kedves Cinema,
Nem kell mindenben egyetérteni mással. Az, hogy valaki tapasztalatait közzé teszi azt el lehet fogadni, vagy nem, kipróbálni is lehet, vagy nem, de távolról elvitatni nem sok értelme van. Kicsit zavaros az eszme futtatásod, véleményem szerint, a szabványokról, meg a mi mibe való megítéléséről. És amit más kipróbált, azt nem etikus nyilvánosan, megmondó hozzáállással elítélni, mert ez csak a Te véleményed, és azt szerencsésebb lenne személyesben tolmácsolni.
Tudod, oly sok embertől kaptam már (itt is) kioktatást, hogy az elég volt.
Egyben egyetértünk, hogy nem értünk egyet. - Szakmai szempontból megkérdőjelezhető sandor1632 provokatív ismertetése, hogy milyen (drága) alkatrészekkel van módjában kísérletezni, ami neki a leírt eredményt adja, az Ő rendszerében. - Ha netán valakinek az önérzetét bántja amit írtam, akkor elnézést kérek, akár ki is moderálhat a moderátor, nem fogok tiltakozni. - Üdv!
Világosíts fel kérlek mi volt írásomban provokatív?
És hol írtam, hogy csak drága alkatrészekkel lehet jó eredményt elérni?? Idézek magamtól: "Nem minden esetben a legdrágább alkatrész a jó egy bizonyos pozícióban." Részemről ennyi a vita!
Akkor elnézést kérek.
Sziasztok! Keresek valakit, aki megépítette mostanában a revox a78 riaa korrektorát.
Én megépítettem, igaz nem mostanában. Nem baj?
Mi a kérdés? |
Bejelentkezés
Hirdetés |