Fórum témák
» Több friss téma |
Halihó!
Olyan gondom van,hogy egy egyszerű ROBUR 3hengeres,léghűtéses targonca izzítása kifog rajtam! Nem a motorról veszi a testet hanem külön kell neki adni! Lemez híddal van egybe kötve megpróbáltam párhuzamosan is meg sorosan is bekötni őket,de hamarabb felizzik a visszajelző meg az ellenállás drót mint ahogy izzítana! Mi a helyzet ilyenkor mit * el????
Psszt... csak szólok hogy ha azt kérdezed hogy "ilyenkor mit sz(csillag)am el", akkor nem biztos hogy válaszolni is fognak.
Igaz a targoncákhoz nem értek, de szerintem valahol sérült a vezeték, vagy kontóakthiba.
Szia!
Testzárlatos valamelyik gyertya. Ezeket sorosan kell kötni, úgy, mint az MTZ-50-es izzítógyertyáit.
Ja, értem tehát gáz üzemű targonca? Azoknak az izzítógyertyái között lehet zárlat?
Ha van multimétered akkor szakadás vizsgálattal meg lesz. Ennél többet nem tudok segíteni.
Miért lenne gázüzemű? A gázosnak gyújtógyertyái vannak, ennek izzítói, amelyek csak az indításhoz kellenek. Az előkamrás dízelmotoroknak kell izzítás, mert másképpen nehéz őket beindítani.
Így van ez egy dízel motoros targonca 3hengerrel!
A gyertyák újak és nem szakadtak kint le is lettek próbázva aksiról! A visszajelző és az ellenállás drót már vörösen izzik az izzító gyertyáknál meg semmi!
Ezek szerint rosszul kötötted be őket. Az egyik áramvezető lemez más szinten van, mint a másik és köztük szigetelő alátétnek kell lenni. A gyertya végére ki van hozva mindkét izzószál-kivezetés, amikre kell kötni a bemenetet-kimenetet. Tehát konkrétan sorba kell kötni a gyertyákat (ellenállások soros kötése), és nem párhuzamosan.
Szia képet vagy linket tudnál fel tenni az izzító gyertyáról, úgy egyszerűbb lenne válaszolni. amúgy mibe való az izzító gyertya? mert lehet más az értéke. és azért melegszik fel a visszajelző, és az ellenálás, miközben pedig jó a gyertya, lehet csak azokat kellene cserélni de így vaktában nem akarok találgatni.
Mindegyik gyertya helyett egy egy izzó.Bekapcsolás után rögtön látszani fog a hibahely.ha így is izzik az előtét akkor az égők és az előtét közötti rész zárlatos,ha mindhárom izzó haloványan ég akkor lehet csere a gyertyákra (kivett állapotban.) Ha így rendben van akkor lehet visszarakni egyesével,ha nem gyertya/előtét csere.
Meglett a hiba!
Mi 123as mercedes benz izzítógyertyákat tettünk bele mert annak egyezett a menete a robur motorba!És mint ma kiderült a 123as-ba valami speciális ellenállás van nem csak valami ellenállás drót! Ezért izzott nekem minden! Nagyon szépen köszönöm a segítségeket!!!!
Ha a régi, fajta, nagy menetes gyertya van benne, azok sorba vannak kötve, egyenként valami 1,7 V feszültséget igényelnek, és ellenálláshuzallal vannak összekötve, hogy a végén kijöjjön a 12 volt. A hengerek száma is számit, ha csak 3 henger, akkor több ellenállás kell közéjük.
Kicsit elkapkodtad a vásárlást, ebből a régi fajta gyertyából csináltak már 12 voltos rúdgyertyát is, ezeket simán párhuzamosan kell kötni, mint a mai autókban, és megvan az az előnye, hogy ha egy gyertya kimegy, a többi még üzemképes marad. |
Bejelentkezés
Hirdetés |