Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, erre is gondoltam Ez is lehetőség volt, de ilyen már van a piacon (Bővebben: Link), villanyos agymotoros még nincs. Azért szeretném ezt, mert újdonság, ilyen még nincs.
Csak ugye a Flieglnél az a könnyebbség, hogy nem kell TLT-re hagyatkozni, hanem a traktorról kapja az energiát, de így meg csorbul az univerzális használhatóság. Idézet: Ha utánaszámolsz a hatásfokoknak, akkor nyilvánvaló lesz, hogy miért nincs. Mekkora hatásfokkal termesz áramot a mechanikai energiából? Hány százaléka hasznosul ennek az akkumulátoros inverteren vagy akármin keresztül? Hány százalékos hatásfokkal dolgozik a villanymotor? „villanyos agymotoros még nincs.”
A pótkocsi motrojainak a menetsebességhez történő egyszerű szabályozására van egy ötletem, lehet, hogy nagyon fapados, de én biztosan nem bonyolítanám jobban, és ezzel a megoldással akár egy MTZ 5-ös traktorral is kompatibilis, amin a világítás az egyetlen elektromos dolog. Az egész "rendszer" lelke a vonófej, pontosabban a pótkocsi vonószemének a felfogatása. A vonószem egy perselyben tengelyirányban el tud mozdulni, a mechanikai végállások között két megfelelően méretezett rugó tartja középen. A vonószem helyzetét egy tolópotméterrel, vagy akár optikai, vagy mágneses úton érzékelem. Ha a vonószem a középállástól számítva előre mozdul el, akkor a pótkocsit húzza a traktor, tehát a motorokat gyorsítani kell, egészen addig, amíg a vonószem megint középállásba kerül. Ha menet közben a vonószem a középállástól számítva hátrafelé mozdul el, akkor a traktor lassít, tehát a motorokat lassítani kell, vagy a pótkocsit a motorok által fékezni. Ezzel a módszerrel szerintem 3 légy üthető egy csapásra.
Az alapkérdés továbbra is megválaszolatlan, milyen energiaforrásbol lesznek a motorok meghajtva?
És ez a kulcskérdés.
"a két motort hidba kell kötni, igy automatikusan kiegyenlitödik a különbség"
Ez mit jelent pontosan? El tudnád magyarázni egy gépésznek? Meg esetleg példával illusztrálni? De akkor szerintem csak egy generátor lesz a pótkocsin, amit a TLT fog hajtani kardán tengellyel. A traktoros úgyis tudná egy ilyen helyzetben, hogy mikor van szüksége a segédhajtásra, alapból állna a TLT, nem forogna, ha meg úgy adódik a traktorvezető bekapcsolja, így a generátort meghajtva és áramot termelve a villany motoroknak. A másik kérdés, hogy egy ilyen kombinációval, tehát hogy nincs akku a rendszerben, meg lehet-e oldani a villamos fékezést. Mert az a gond, hogy ilyen nagy pótkocsikhoz minden tengelyre kell fékberendezés, tehát vagy villamos fékezést választok - és akkor nem engednék forgalomba a pótkocsit - vagy a dobféket és az agymotort közös keréktárcsában kell elhelyezni. Ezzel még nem tudom mi lesz. Köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |