Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélessávú lambda szonda
Lapozás: OK   9 / 12
(#) Babita hozzászólása Feb 26, 2012 /
 
Szevasztok.
Valahol olvastam,hogy a 3 illetve 4 vezetékes között annyi a különbség,hogy a 4 vezetékesben külön van test,és nem a kipufogó rendszerről kapja.Tehát,ha jól értelmezem akkor,én használhatok akár 3 vezetékest is a 4 vezetékes helyett,ha pl.az tönkremegy és nekem van 3 madzagos otthon?
(#) Jackob hozzászólása Márc 10, 2012 /
 
Ki tudna segíteni ?
Egy ötvezetékes LSU4.9-es Bosch CDI-s dieselszondárol lenne szó! A cikkszáma 0 258 017 025. Át kellene verni az ecu-t! Nem hozzáértők kiméljenek!
Előre is köszi mindekinek!
(#) Jeee83 válasza dinokal hozzászólására (») Márc 21, 2012 /
 
Szia!
Megépitetük ezt a tuning rajztot.
Csak volna egy kérdésem mert hiába bönkészek nem találom azt h az autoba valo bekötés. Fogalmam sincs h meik kábelre kell kötni. Golfrol beszélünk és 4 vezetékes. van 2db fehér egy barna meg egy fekete. elöre is köszi
(#) dinokal válasza Jeee83 hozzászólására (») Márc 23, 2012 /
 
Szia!
A négyvezetékes szonda ha jól tudom két föld, egy fűtés, és egy szondakimenettel rendelkezik. A kapcsolását a gugliban megtalálod. A szondakimenetre kell kötni.
(#) mikulamotor hozzászólása Márc 25, 2012 /
 
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni tőletek előző oldalon találtam egy rajzot ami O2 szenzor néven van. Meg is rajzoltam és az IC 5;6;7 lábain körbe elhelyezett alkatrész
( R2; R13; Pot1; és az R3 ) vezetősávja az IC melyik kivezetéseivel van összeforrasztva. Előre is köszönöm
(#) mikulamotor hozzászólása Márc 31, 2012 /
 
Sziasztok ! Ismételten segítséggel fordulnék hozzátok. Megépítettem ezt a nyákot és nem akar üzemelni, vagyis elindul a szabályzás és egy bizonyos feszültségnél meg áll. és ebben kérném a segítségeteket,hogy mit rontottam el. mellékelem a rajzot lay formátumba. előre is köszönöm a segítséget .
(#) mikulamotor válasza mikulamotor hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Ez a gondom meg oldódót már csak az lenne a kérdésem hogy melyik potival mit állítok ?
(#) mikicsabi válasza Zsolex hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
mi van akkor,ha 2db lambdaszonda van egy autóba?
(#) philips100 válasza mikulamotor hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Szia,

Én eddig EWB szimulációban próbáltam a kapcsolást,de nem jutottam biztató eredményre.Találtam egy másik kapcsolást(csatolva O2 adjust) ami méréssel is alá van támasztva.Ezt szeretném most kipróbálni.
üdv

O2adjust.PNG
    
(#) mikulamotor válasza philips100 hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
szia kipróbáltam a kapcsolást nem jó szerintem mint autószerelő szemmel nézve mert nem egy bizonyos feszültséggel emeli meg100mV vagy 200 mV hanem egy szórzóval csinálja az az x1,2vagy x1,3 és így tovább
(#) philips100 válasza mikulamotor hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Szia,

Bővebben: LinkEzen a honlapon azt mondják nem a legjobb ha csak eltoljuk a szonda jelét x mV-tal,mert a felső határérték felett hibajelet kapunk a ECU-tól.Amit linkeltem kapcsolást az nem enged egy bizonyos jelnél többet a kimenetre,de a alacsony bemenő jelet megemeli a megfelelő szintre.A másik lehetőség a PIC vezérlés.Ez is most készül.Megkértem egyik kollegámat segítsen.
üdv
(#) roka válasza mikulamotor hozzászólására (») Máj 1, 2012 /
 
Bocsáss meg de ez részedről Vak vezet világtalant teoria!
Hol látsz te fixre beálitott általad szorzo áramkört vagy IC-t?
Az LT 1013 egy spec . müveleti erősitő.
Mivel a két állitási lehetőség / potenciométer/ és nem fokozatkapcsolo ami dekadikusan kapcsolna igy folyamatosnak tekinthető az ofset és az amplitudo szabályzás is. / a potik linearitását fweltételezve, / Egyszoval a kivánalmaknak megfelelőnek látszik.
A másik dolog, pedig az hogy ha az előző egyszerübb áramkörről azt sem tudtad mi mit csinál akkor most egyből mindnt tudsz! Hagyjuk ezt !
(#) mikulamotor válasza roka hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
szia Nekem nem szakmám csak amit mértem azt láttam néztem megépítettem és be is üzemeltem de működik eddig jónak tűnik.
(#) roka válasza mikulamotor hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Szia .

Tudom ,hogy nem szakmád és azt is hogy gyakorlod, akarod gyakorolni az elektronikát. Azt is tudom rolad , hogy autoszerelőnek jo vagy. Az elektronika pedig egy kicsit más azért . A mechanikai oldal az láthato tapinthato dolog, az elekronika azért egy kicsit más.
Azt láttam amiugy hogy megépitetted a kapcsolást , de nem azt amit a "philips100" szimulált. Mielőtt irsz inkább olvass vissza vagy nézd meg mire válaszolsz. De sebaj Laci olyan hirtelen vagy mint kis gyerkőc korodban voltál! Jo pihit neked.
ui: a kapcsolás tényleg müködik éppen ma teszteltem.
Az LT1013A helyettesithető LM324-el mivel a négyes müveleti erősitö /LT1014/ az LM324-nek precizios kivitele , amit itt nem tudunk kiaknázni, nincs rá szükség. Nem is könnyü rendelni, venni.
(#) roka válasza philips100 hozzászólására (») Máj 30, 2012 /
 
Ha kell a panel terv szolj
(#) philips100 válasza roka hozzászólására (») Máj 30, 2012 /
 
Szia!

Megköszönném,ha megosztanád.
üdv
(#) roka válasza philips100 hozzászólására (») Jún 3, 2012 /
 
Szia.

Bocs de be voltam havazva és most olvasom a forumot.
Kicsit megkésve küldöm.
(#) pixi105 hozzászólása Júl 20, 2012 /
 
Sziasztok csak véletlen csöppentem ide olvasgattam a fórumot mert egy lamda "imitátort" keresek...
Régebben foglalkoztam hobbi szinten elektronikával,de magamtól ilyet nem tudnék ki találni...
Boltban kapható ilyesmi potom 19 ezer ft ért...
Szóval ha tudnátok nekem segíteni egy működő valaki által ki próbált 4 vezetékes szonda helyettesítő kellene mert ki szeretném hagyni a katit az autómból.. előre is kösz a segítséget... Hali
(#) Vakegér válasza roka hozzászólására (») Nov 15, 2012 /
 
Ezeket a file-okat mivel lehet megnyitni?
(#) roka válasza Vakegér hozzászólására (») Nov 15, 2012 /
 
Eagle nyáktervező használja:
(#) Vakegér válasza roka hozzászólására (») Dec 21, 2012 /
 
Valaki megépítette már ezt a jelmódosítót? Mik a tapasztalatok?
*
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2012
(#) robyy hozzászólása Feb 7, 2013 /
 
Én is szeretnék épiteni egy ilyen jelmodositot csak nemtuom melyik rajz szerint épitsem mert ahogy visszaolvasgattam elég sok ötlet meg rajz is van, ha valaki aki épitett egyet és jol müködik megköszönném ha linkelne arrol egy rajzot vagy akármi ami kapcsolatos vele.
(#) roka válasza robyy hozzászólására (») Feb 10, 2013 /
 
Szia.

Igen én megépitettem az általam feltöltött változatban, igaz a kapcsolási rajzot egy kolléga találta meg hamarabb.
Tudod szabályozni ez erősitést és a kimeneti szintet is ami lényeges, hogy jo legyen a szabályzási tartomány.
(#) robyy válasza roka hozzászólására (») Feb 11, 2013 /
 
Köszönöm a választ, megépitem én is nagyon kiváncsi vagyok a müködésére ás hogy hogyan befolyásolja az auto fogyasztását meg teljesitményét.Egy kérdésem lenne még hogy melyik potenciométerrel mit állitok?
(#) roka válasza robyy hozzászólására (») Feb 11, 2013 /
 
Szia.

Az R6 trimmerrel a kimeneti jelet. /Tol- ig értéket tudod állitani/
Az R7-el az erösitést /ill csalt értéket/ modositod.
(#) robyy válasza roka hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Értem, köszönöm az infókat.
(#) arthur68 hozzászólása Márc 10, 2013 /
 
Suzuki lambda szondák eladók !még nem voltak be építve , 6000,/db
(#) Danek497 hozzászólása Márc 20, 2013 /
 
Énis megcsináltam, de autóban még nem volt...
Ha minden igaz, akkor az IC-hez kapcsolódó potméterrel állítom be a küszöbértéket, és a rendszer e küröl a küszöbérték körül tartja a lambda jelet. Tehát, ha pl 750mV-ra állítom, akkor az ECU-t átverve az ECU 750mV körül igyekszik tartani a valós lambda jelet. Igaz? Ja, és a teszt sikeres volt, működik az áramkör

Bár én ez alapján csináltam: http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=106122

Annyi módosítással, hogy a VR1-es potit nem így kötöttem be, hanem ennek a témának az elejefelé bemutatott módon.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2013
(#) roka válasza Danek497 hozzászólására (») Márc 20, 2013 /
 
Ha az álltalad belinkelt változatot épitetted meg akkor nem lessz tökéletes a müködés.
Az Ic alkalmas egy szonda monitornak , mivel lineáris a kijelzési tartománya , de ha belegondolsz akkor a kocsi ECU-ja állandoan kapcsolgatni fog a nyilt-zárt hurku szabályzás között mivel egyszerre csak egy kimenetről veszed a jelet.
Nézd megy szkopon az alap állapotot és amikor beteszed ezt a fajta modosito átamkört.
Szembetünő lessz a jelalak eltérés.Sokkal laposabb lessz a görbe.
(#) Danek497 válasza roka hozzászólására (») Márc 21, 2013 /
 
Tudom hogy laposabb lesz, tulajdonképpen nem is görbét állít elő, hanem négyszöget, de elvileg nem fontos az ECU-nak a jelalak, ő "csak" próbálja tartani a rendszerrel beállított küszöböt, vagy ha nincs a rendszer, akkor a 450-500 mV-ot.
Ez a cucc vagy 0 mV-ot küld kifele, vagy amennyit a LED-del párhuzamos potival beállítok neki. De lehet hogy kidobja a hibakódot, mert ha a szonda 50ms időre a küszöb alá generálja a feszültséget, akkor a cucc 0 mV-ot küld annyi ideig amg a lambda a küszöb alatt van.
Ugyanis ha nem tolóüzemben van az autó, akkor a lambda gyakorlatlag nem adhat 0mV körüli értéket... Én így tudom, tapasztalom. A lambdamonitort már megcsináltam, működik rendesen.
Következő: »»   9 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem