Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasztok.
Valahol olvastam,hogy a 3 illetve 4 vezetékes között annyi a különbség,hogy a 4 vezetékesben külön van test,és nem a kipufogó rendszerről kapja.Tehát,ha jól értelmezem akkor,én használhatok akár 3 vezetékest is a 4 vezetékes helyett,ha pl.az tönkremegy és nekem van 3 madzagos otthon?
Ki tudna segíteni ?
Egy ötvezetékes LSU4.9-es Bosch CDI-s dieselszondárol lenne szó! A cikkszáma 0 258 017 025. Át kellene verni az ecu-t! Nem hozzáértők kiméljenek! Előre is köszi mindekinek!
Szia!
Megépitetük ezt a tuning rajztot. Csak volna egy kérdésem mert hiába bönkészek nem találom azt h az autoba valo bekötés. Fogalmam sincs h meik kábelre kell kötni. Golfrol beszélünk és 4 vezetékes. van 2db fehér egy barna meg egy fekete. elöre is köszi
Szia!
A négyvezetékes szonda ha jól tudom két föld, egy fűtés, és egy szondakimenettel rendelkezik. A kapcsolását a gugliban megtalálod. A szondakimenetre kell kötni.
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni tőletek előző oldalon találtam egy rajzot ami O2 szenzor néven van. Meg is rajzoltam és az IC 5;6;7 lábain körbe elhelyezett alkatrész ( R2; R13; Pot1; és az R3 ) vezetősávja az IC melyik kivezetéseivel van összeforrasztva. Előre is köszönöm
Sziasztok ! Ismételten segítséggel fordulnék hozzátok. Megépítettem ezt a nyákot és nem akar üzemelni, vagyis elindul a szabályzás és egy bizonyos feszültségnél meg áll. és ebben kérném a segítségeteket,hogy mit rontottam el. mellékelem a rajzot lay formátumba. előre is köszönöm a segítséget .
Ez a gondom meg oldódót már csak az lenne a kérdésem hogy melyik potival mit állítok ?
mi van akkor,ha 2db lambdaszonda van egy autóba?
Szia,
Én eddig EWB szimulációban próbáltam a kapcsolást,de nem jutottam biztató eredményre.Találtam egy másik kapcsolást(csatolva O2 adjust) ami méréssel is alá van támasztva.Ezt szeretném most kipróbálni. üdv
szia kipróbáltam a kapcsolást nem jó szerintem mint autószerelő szemmel nézve mert nem egy bizonyos feszültséggel emeli meg100mV vagy 200 mV hanem egy szórzóval csinálja az az x1,2vagy x1,3 és így tovább
Szia,
Bővebben: LinkEzen a honlapon azt mondják nem a legjobb ha csak eltoljuk a szonda jelét x mV-tal,mert a felső határérték felett hibajelet kapunk a ECU-tól.Amit linkeltem kapcsolást az nem enged egy bizonyos jelnél többet a kimenetre,de a alacsony bemenő jelet megemeli a megfelelő szintre.A másik lehetőség a PIC vezérlés.Ez is most készül.Megkértem egyik kollegámat segítsen. üdv
Bocsáss meg de ez részedről Vak vezet világtalant teoria!
Hol látsz te fixre beálitott általad szorzo áramkört vagy IC-t? Az LT 1013 egy spec . müveleti erősitő. Mivel a két állitási lehetőség / potenciométer/ és nem fokozatkapcsolo ami dekadikusan kapcsolna igy folyamatosnak tekinthető az ofset és az amplitudo szabályzás is. / a potik linearitását fweltételezve, / Egyszoval a kivánalmaknak megfelelőnek látszik. A másik dolog, pedig az hogy ha az előző egyszerübb áramkörről azt sem tudtad mi mit csinál akkor most egyből mindnt tudsz! Hagyjuk ezt !
szia Nekem nem szakmám csak amit mértem azt láttam néztem megépítettem és be is üzemeltem de működik eddig jónak tűnik.
Szia .
Tudom ,hogy nem szakmád és azt is hogy gyakorlod, akarod gyakorolni az elektronikát. Azt is tudom rolad , hogy autoszerelőnek jo vagy. Az elektronika pedig egy kicsit más azért . A mechanikai oldal az láthato tapinthato dolog, az elekronika azért egy kicsit más. Azt láttam amiugy hogy megépitetted a kapcsolást , de nem azt amit a "philips100" szimulált. Mielőtt irsz inkább olvass vissza vagy nézd meg mire válaszolsz. De sebaj Laci olyan hirtelen vagy mint kis gyerkőc korodban voltál! Jo pihit neked. ui: a kapcsolás tényleg müködik éppen ma teszteltem. Az LT1013A helyettesithető LM324-el mivel a négyes müveleti erősitö /LT1014/ az LM324-nek precizios kivitele , amit itt nem tudunk kiaknázni, nincs rá szükség. Nem is könnyü rendelni, venni.
Ha kell a panel terv szolj
Szia!
Megköszönném,ha megosztanád. üdv
Szia.
Bocs de be voltam havazva és most olvasom a forumot. Kicsit megkésve küldöm.
Sziasztok csak véletlen csöppentem ide olvasgattam a fórumot mert egy lamda "imitátort" keresek...
Régebben foglalkoztam hobbi szinten elektronikával,de magamtól ilyet nem tudnék ki találni... Boltban kapható ilyesmi potom 19 ezer ft ért... Szóval ha tudnátok nekem segíteni egy működő valaki által ki próbált 4 vezetékes szonda helyettesítő kellene mert ki szeretném hagyni a katit az autómból.. előre is kösz a segítséget... Hali
Ezeket a file-okat mivel lehet megnyitni?
Valaki megépítette már ezt a jelmódosítót? Mik a tapasztalatok?
* A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2012
Én is szeretnék épiteni egy ilyen jelmodositot csak nemtuom melyik rajz szerint épitsem mert ahogy visszaolvasgattam elég sok ötlet meg rajz is van, ha valaki aki épitett egyet és jol müködik megköszönném ha linkelne arrol egy rajzot vagy akármi ami kapcsolatos vele.
Szia.
Igen én megépitettem az általam feltöltött változatban, igaz a kapcsolási rajzot egy kolléga találta meg hamarabb. Tudod szabályozni ez erősitést és a kimeneti szintet is ami lényeges, hogy jo legyen a szabályzási tartomány.
Köszönöm a választ, megépitem én is nagyon kiváncsi vagyok a müködésére ás hogy hogyan befolyásolja az auto fogyasztását meg teljesitményét.Egy kérdésem lenne még hogy melyik potenciométerrel mit állitok?
Szia.
Az R6 trimmerrel a kimeneti jelet. /Tol- ig értéket tudod állitani/ Az R7-el az erösitést /ill csalt értéket/ modositod.
Suzuki lambda szondák eladók !még nem voltak be építve , 6000,/db
Énis megcsináltam, de autóban még nem volt...
Ha minden igaz, akkor az IC-hez kapcsolódó potméterrel állítom be a küszöbértéket, és a rendszer e küröl a küszöbérték körül tartja a lambda jelet. Tehát, ha pl 750mV-ra állítom, akkor az ECU-t átverve az ECU 750mV körül igyekszik tartani a valós lambda jelet. Igaz? Ja, és a teszt sikeres volt, működik az áramkör Bár én ez alapján csináltam: http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=106122 Annyi módosítással, hogy a VR1-es potit nem így kötöttem be, hanem ennek a témának az elejefelé bemutatott módon. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2013
Ha az álltalad belinkelt változatot épitetted meg akkor nem lessz tökéletes a müködés.
Az Ic alkalmas egy szonda monitornak , mivel lineáris a kijelzési tartománya , de ha belegondolsz akkor a kocsi ECU-ja állandoan kapcsolgatni fog a nyilt-zárt hurku szabályzás között mivel egyszerre csak egy kimenetről veszed a jelet. Nézd megy szkopon az alap állapotot és amikor beteszed ezt a fajta modosito átamkört. Szembetünő lessz a jelalak eltérés.Sokkal laposabb lessz a görbe.
Tudom hogy laposabb lesz, tulajdonképpen nem is görbét állít elő, hanem négyszöget, de elvileg nem fontos az ECU-nak a jelalak, ő "csak" próbálja tartani a rendszerrel beállított küszöböt, vagy ha nincs a rendszer, akkor a 450-500 mV-ot.
Ez a cucc vagy 0 mV-ot küld kifele, vagy amennyit a LED-del párhuzamos potival beállítok neki. De lehet hogy kidobja a hibakódot, mert ha a szonda 50ms időre a küszöb alá generálja a feszültséget, akkor a cucc 0 mV-ot küld annyi ideig amg a lambda a küszöb alatt van. Ugyanis ha nem tolóüzemben van az autó, akkor a lambda gyakorlatlag nem adhat 0mV körüli értéket... Én így tudom, tapasztalom. A lambdamonitort már megcsináltam, működik rendesen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |