Fórum témák
» Több friss téma |
A HP féle gépen van ferdecsapos farokrögzítés.Kivágtam két képet azokon jól látszik.
És itt az egész. Lehet róla koppintani ötletet az átalakításhoz.
Aha, én ezt akartam megcsinálni, de nem jól sikerült.. Nem ezt az ábrát láttam, másik rajz volt, amiről mintáztam, de ez az elrendezése. Na mind1, átalakítom inkább sima függőleges rugós verzióra, nem szenvedek a szögekkel. Csak akkor vissza le kell venni...
![]() De azóta meg sem mozdul a szél... ![]()
Köszi, átalakítom a dolgokat.. Ha sikerül, megcsinálom a kifordulás-rögzítést is. De csak hétvégén lesz rá időm..
Köszi !!!
Írtad, hogy miként kell figyelembe venni a szél hatását a szélkerékre. Ez egy egyéni tipp, vagy valamilyen szakma szabálya?
Ezt azért kérdem, mert a Puding1 gépének kicsiny irányterelő lapátja, meg az én saját tapasztalatom azt mutatja, hogy pontosítanom kell az elképzelésem a készülő viharvédelmemmel kapcsolatban
Egy eltalált szélkerék, a mozgó levegő felületre eső energiájának 30 %-át képes kivenni, ezért írtam, hogy minimum ekkora terhelést jelent a szerkezetnek, és hogy a kémények erre biztosan alkalmatlanok. Ez nem méretezési elv, csak egy olyan mutató, ami önmagában is lehetetlenné teszi a kémény igénybevételét.
Szerintem butaság amit írtál. Egyébként a VAWT erőművek akár 50-60%-os hatásfokkal működnek. A hatásfok viszont teljesen más dolog. Nincs köze ahhoz, hogy a tartópillérre mekkora erőt fejt ki a szél. A kémény pedig - ha egy téglakémény - simán elbírja. Létezik is ilyen megvalósítás, a youtube-on is láthatsz róla videót.
Szerintem meg butaság egy vízszintes tengelyű szél kereket keverni egy függőleges tengelyűvel! Ha be akarsz szállni egy beszélgetésbe, legalább olvass vissza!
sziasztok egy profibb (egyszerű, de részletekbe menő) leírást szeretnék találni a rotor kialakításról, szarnyprofilokrol, aerodinamikájukról tudtok adni vmi jo forrást?
Olvastam a SZIE -en tanító vmilyen Gábor 500 -oldalas könyvét. Nem tetszett ![]() Azonkívül tudtok még vmit? tudtok vmi jo ötletet hogy miből lenne célszerű kialakítani a szárprofilt ha fából nem akarok? Venni se nagyon akarok. Még egy (hülye) képrdés. Ha a felhajtóerő merőleges irányú a szárprofil húrjára akkor miért látom egy csomó szélkeréknél hogy a profil húrja merőlegesen áll a szélkerék vizsszintes tengelyére nézve, tehát a a felhajtó erő elvileg kitérő irányú és nem "felvelő" hajtja lapátokat? Ez miert van? Kösz a választ.
Szia pogos.
Nem irígyellek azért amit itt a kollégáktól várhatóan kapsz majd a hozzászólásod miatt. Nagyon belecsaptál a közepébe... vagy inkább a végébe?
Szia joco21!
Nem teljesen értem, bocs. Én csak kérdezni probálok. Egyébként ezt hogy értetted?
Szia!
Félek, hogy túl nagyot kérdeztél, így nehéz lesz segíteni. Mit szeretnél építeni, milyen célra? Nézz körül a PVC-lapátosok, a Farm-típusú hajlított lemez lapátosok és a VAWT C-lapátosok területén, ha nincs kedved "faszobrászkondi". "... a felhajtóerő merőleges irányú a szárprofil húrjára ..." ez és a folytatás nagyon nincs rendben - bocs, de kicsit még nézegesd a szárnyprofil körüli áramlási és erő viszonyokat. A szárnyprofilnál két erőt, a Lift- és Közegellenállási erőt kell figyelembe venni. Ezeknek az erővektoroknak mindenkori eredője fejti ki a forgató nyomatékot. A vízszintes tengelyű szélkerekeknél ráadásul csavart (a sugárral folyamatosan váltózó állásszögű (húr / eredő szélirány)) lapátokat illik használni.
Hello semmi gond. Kösz a választ. Persze, én se állítok mást. Két erő hat a lapátra. A lift erő az un. felhajtó erő ami a nyomáskülönbségből adódik. Ezért kérdeztem, hogy miért jó hogyha a lapát profil húrjának síkja merőleges a szélkerék tengelyének a síkjával? Mert egy csomó ilyet látok.
A felhajtó erő elvileg egyenesem arányososan nő a lápát beállítási szög növelésével (egy bizonyos pontig). De néhány lapát szög 90 fokba el van forgatva. Azt kérdeztem h az miert jó?
Műgyanta lapát anyagot probálta már vki?
Vélemény esetleg aki már dolgozott az anyaggal?
Szia pogos.
Arra akartam utalni, hogy mivel a kérdéseid sok mindent elárulnak, én úgy érzem nagyon a közepén kezdted a dolgokat. Rotort fából "kell" (lehet) gyártani, előre meghatározott (felvett) pontok alapján. Ha van kedved nézd meg ezeket a fotókat, ill. itt ezen a fórumon nagyon könnyű valamennyi fotóhoz hozzáférni.
Én csináltam és jó is lenne még most is ha egy viharban a szétégett műterhelés miatt nem nem megy tönkre az egész torony.
A rotor típusú szélkerekeknél szinte kizárólagosan aszimmetrikus szárnyprofilokat használunk. Itt kereshető a magyarázat.
A pillanatnyi forgató nyomatékot a valós és "menet" szél sebességvektorainak eredője, mint megfúvás és a lift (felhajtó) és közegellenállási (drag) erők eredője szempontjából kell vizsgálni. A lift- és közegellenállási erők, így az eredőjük is az aerodinamikai állásszög és szélsebesség függvénye. Semmilyen szakaszon nem lineáris egyik sem, nemhogy együttesen az eredőjük. Néhány profil adata itt megtalálható: Link Az aerodinamikai állásszög (az eredő megfúvás iránya és a húr által bezárt szög) aszimmetrikus szárnyprofilnál biztosan nem egyezik meg a lapátszöggel (a húr és tengely, inkább forgássík által bezárt, szögmérővel megmérhető szög). Konkrét adatok híján itt keresném a magyarázatot a 0°-s (forgássíkhoz) lapátszögre. Ha viszont az a lapát, amit láttál nem csavarodik, nem változik a lapátszög a sugárral - szerintem nem jó lapát, de látatlanban ez utóbbi csak megérzés.
az általad belinkelt lapátokra akkor milyen felhajtó erő hat? Szélkerékre szemből fúj a szél a profil meg merőlegesen áll a széirány síkjára. Akkor milyen felhajtó erő van így?
Lehet hogy hülyeség de ezt nem értem.
Amennyiben ez a kérdés nekem szólt, akkor a válaszom az, hogy nem áll merőlegesen a szélirány síkjára. A másik az, hogy nem felhajtó erő alakul ki, hanem a rotor síkjában a forgásiránnyal azonos irányú erő keletkezik amely létrehozza a forgást.
így már értem!
Csak akkor azt nem értem h mit hadoválnak itt a felhajtó erőrőll a szárprofil tervezésnél a szélkerék irodalmakban. És mitől függ, hogy a mekkora a forgással azonos irányú erő? Mert eddig mindenhol csak a szárnyprofil aerodinamikai vizsgálatáról olvastam ami a felhajtó erőn alapult . Bocs a sok kérdést, bízom benne hogy válaszoltok.
A kérdésedre választ vársz, de nem biztos hogy kapsz pontos és a természet működésének megfelelő magyarázatot, mert azt pont azok adnák meg, akik a felhajtó erőről hadoválnak a szárnyprofil tervezésnél. Van belőlük itt pár ember a fórumon. Gondolom, nekik is vannak elvárásaik.
Így te is tudsz otthon fából lapátokat csinálni.Elég a képeket követni ha nem megy az angol.
Tudom, hogy az áramlásokat minden komolyabb helyen modellezik, mivel matematikailag nem lehet mindent leírni olyan szinten bár.
De egy kiindulási alap igenis szükséges, hogy milyen irányba haladjon az emberfia lapáttervezéskor. Most nem azért de akkor btoti válasza is helytelen, mert így akkor nem a felhajtóerőt használják ki a 90 fokkal elforgatott lapátok. És akkor ha ne innen várjak választ akkor ti hogyan tervezitek a lapátokat? (csak kérdem) Vagy csak csináltok egyet "azt jóvan" ?
Talán még egy saját ábra, hogy én miről beszélek:
A tengelyhez 90 fokos vélt lapátszöget azért még nézegesd meg a fényképek perspektivikus torzításának fegyelembe vételével is.
Én ezt értem. De nézted joco belinkelt képeit? Ott szerinted merre mutat az eredő vektor?
Te azt mondod hogy a szárprofilnak nem kell közel párhuzamosan lenni a szél síkjával? (mint a repülőknél)? Biztos igazad van de erre akarok már kilyukadni pár kommentje, hogy miért jobb így?
Szia. Szerintem ha nem akarsz kínlódni a fából való készítéssel, akkor szerintem a legegyszerűbb megoldás a pvc lapát. Épp a napokban vettem le a gépet az oszlopról hogy lecseréljem a lapátokat, és már tenni is kéne vissza a helyére de ebben a melegben nem sok kedvem van. a lapátok megint jól sikerültek és nem bántam meg hogy pvc-ből vannak. Nagyon hamar elindul, és a sok lapát miatt terheléskor is jól dolgozik.
Pár kép a volt és lelendő lapátokról.
Igen, Jocó21 is írta, idézem: nem felhajtó erő alakul ki, hanem a rotor síkjában a forgásiránnyal azonos irányú erő keletkezik, amely létrehozza a forgást. Akkor ezt Neki kell elmagyaráznia, hogy hogyan történik.
Mert látod Btoti, meg sokan mások csak a felhajtóerőt, és annak a következményeit ismerjük.
Tetszenek a lapátjaid. A képet, amit feltettél, azon a zöld lapát az új, vagy a régi? Ha van időd és kedved, írhatnál pár szót a többi alkotóelemeiről a gépednek. Olyasmi érdekel, hogy légmagos vagy vasmagos a generátorod?
Van-e áttétel, vagy nincs? Ha van, hányszoros a gyorsítás? Hány km/h sebességű szélben indul el? Hány volt feszültséget és hány amper áramot ad le? Azt mire használod? Még olyanok, amit nem kérdeztem meg, de te megkérdeznél mástól.
A zöld lapát a régi. 3éve lett felrakva és csak most került karbantartásra. A kérdéseidre a választ próbáltam belinkelni de nem akar sikerülni. Keress rá a nevemre ott le van irva minden, bocsi amiért nem irom le ide, de sok lenne.
Hogy mire használom? Jelenleg a konyhai világítás, 1 digitális óra és a router megy róla, de tervbe van még több kisebb kütyü átalakítása. 1 kis ízelítő: 12db led égő vs. 60w. izzó.
Hali!
Az új lapátoddal van egy kis gond! A vége jó,a felfogatási pont is jó,de tőben túl széles a lapát,és már negatív az állásszöge! Ha a tövénél keskenyebbre veszed,akkor lesz tökéletes. Remélem érthető voltam!
Az az igazság hogy én is láttam mikor még felfogatásra került a sor. Még lehet korrigálni még nincs fent de a hét végén csak fel rakom a helyére.
Köszi az észrevételt, korrigálni fogom. Viszont a kisebb méretű lapátnál nem vettem észre ugyan ezt a tulajdonságát, gondolom a kisebb ív miatt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |