Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tachográf
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Tetye hozzászólása Márc 3, 2007 /
 
Sziasztok!
Van egy tachografom a kocsiban.. ez nem rég az mondta hogy nem mutatja többé h. mennyivel megyek.. nos ez számomra nagy gondot okoz ezért kicsit bele néztem nagyon belül van egy pici moci ami sok-sok fogaskereket hajt mindenféle átéttellel nos az egyikről ami mozgatná a mutatót pont az a 2 fog hiányzik amiről indulna, nem tudja valaki honnan lehetne ilyet szerzni? tachográfosok kompeltt egységet cserélnék persze ök akarják javitani.. meg baállitani amire semmi szükség ig 20-30 ezerbe kerülne... enyit egy 500 Ft-os fogaskerék nem ér.. ha valaki zudna segiteni hol lehet csináltatni vagy olcsón beszerezni, hálás lennék.
(#) mokus válasza Tetye hozzászólására (») Márc 3, 2007 / 4
 
A kalibráció fontos, anélkül kutyagumit nem ér a dolog.
Ha tudod hogy 500 Ft, akkor tudod honnan lehet beszerezni, hisz tudod az árát. Gyanítom még ha lehetne is kapni nem 500 lenne és nem is 5000, több.
Persze hogy egész egységet cserélnek mivel általában ezek a kis alkatrészek külön nem kaphatóak. (Gondolj csak bele, hogy egy karórához, de akár egy fali órához is mennyi eséllyel tudsz egy fogaskereket beszerezni?) ésmég javítás után persze kalibráltatni kell...

Őrült ötlet, de talán egy ügyes esztergályos CNC-vel megcsinálja neked, ha készítesz egy jó rajzot róla. Esetleg még talán lézerrel is ki lehet vágni valamilyen anyagból, ha olyan. De itt megint jön a kalibráció kérdése. Szerintem a legkisebb szívás és bosszankodás, nameg biztos eredményhez vezető út, ha kicserélteted egyben az egészet egy ugyanolyan típusúra. Ha a késöbbiekben talán elhalálozik akkor egy kis szerencsével van már pótalkatrészed hozzá.
(#) Sonix válasza Tetye hozzászólására (») Márc 3, 2007 /
 
Sajnos a szervizek ilyenek!
Ahelyett, hogy kicserélnének benne egy 500ft-os alkatrészt, amit ők megkapnak fele annyiért, inkább kicserélnek egy 20 ezrest, amit megkapnak szintén kb. fele annyiért! Hogy miért?
Így kevesebb munka van vele nem kell az egészet szétszedni, persze az óradíjat ugyan annyi időre zsebelik be mintha ízekre szedték volna.
Így a beépített anyagon is többszörös a haszon!
500ft-os alkatrészen keresnének 250ft-ot, a 20 ezresen meg keresnek 10ezer forintot.
Sajnos segíteni nem tudok, de gondoltam ezt megosztom veletek!
(#) Tetye hozzászólása Márc 3, 2007 /
 
köszi mindenkinek.. med oldottam.. rosz video fogaskerékből egy cikket kivágtam és csináltam a rossz részre egy ék alau bevágást is adig reszeltemcsiszoltam a 2-t amig pont jo lett... pillanat ragaszto + forr.pákával picit össze dolgoztam és mér. hibátlanu.a 80=80, 30=30, 140=140 de köszi
(#) Sonix válasza Tetye hozzászólására (») Márc 3, 2007 /
 
Kreatív nép a magyar!
(#) Frankye válasza Sonix hozzászólására (») Márc 3, 2007 /
 
Főleg szükséghelyzetben... :hehe:
(#) dobo hozzászólása Márc 3, 2007 /
 
Ha teherautód van vagy az ösztömege meghaladja a 3500kg-ot akkor tachográfköteles.
Na már most a tiéd ilyen vagy csak benne van és nem tachográfköteles?
Mert ha szétszedted a müszert akkor a hatósági plombákat meg kellett sértened.
Rendőri vagy ne adj isten közlekedési felügyeletes ellenőrzés során ezt megnézhetik és ha sérült akkor bünti lessz!!!!!!!!
És berendelnek tachográfhitelesítésre
(#) Tetye hozzászólása Márc 5, 2007 /
 
3,5T de nem tacho köteles már! Az volt amikor vette. de már nem az akkor "C" kisteher volt, most pedig "B" 9személyes személy autó, kis busz. azért köszu a figyelmesztetést de hál. ist. nem számít. de egyzer a rendőrel is vitatkoztam emiatt mert meg akart b...ni hogy nincs korong... nem hitte el hogy nem is kell de amikor beszolt a központba hogy most mit csináljon valszeg mondták neki hogy ne hülyéskedjen hanem a dolgát végezze mert már húzott is

A vulgáris szavakat kérem mellőzni! Moderator
(#) Sebi válasza Tetye hozzászólására (») Márc 5, 2007 /
 
És hogy tudtad átvizsgáztatni? Nekem is TGK (ami kisbusz volt, de így vettem,207D) és valami súlyos kHUF-t regéltek, hogy rámutassanak a lyukakra, hogy oda kell az üléseket visszatenni...
(#) Sebi válasza Sebi hozzászólására (») Márc 6, 2007 /
 
Már nrm érdekes: most kaptam meg a GK-adó papírt, az új számítás alapja a kW (teljesítmény) és a kor, így az eddigi 21kHUF/év helyett most 6300/év
(#) Frankye válasza Sebi hozzászólására (») Márc 7, 2007 /
 
Hah! Mázlista!!!!
(#) dobo hozzászólása Márc 18, 2007 /
 
Az átvizsgáztatás mint olyan megszünt!
Levédték jogszabályilag!!!
Ebben az volt a lényeg hogy vettél egy kisteherautót 4misiért.Ugyanez a típus 9 személyes kisbusz verzióban belekerült 5 misibe.
Sóval sokan csináltak átvizsgáztatást!!!!
Berakták az üléssorokat és a biztonsági öveket és kész mehetett vizsgázni.
Van egy megoldás magánemberek számára un.Nyilatkozat amivel meguszhatják a tacho használatát .Ezt vizsga előtt be kell mutatni a vizsgáló állomáson és kész.
(#) dobo hozzászólása Márc 18, 2007 /
 
Ha valami nem világos kérdezzetek bátran mert ezen a területen dolgozom
(#) árpix hozzászólása Máj 23, 2007 /
 
Sziasztok !

abban kéne segítség ,hogyan lehet Km-óra jeladóhoz tachográfot illeszteni , van egy FORD Tranzit és milyen áramkört lehet használni ehhez ? légyszi segítsetek ,előre is köszönöm !
(#) dobo hozzászólása Máj 23, 2007 /
 
Hellóka!!!
Mikori gyártásu a tranzit?
És volt-e már benne esetleg tco(tachográf) korábban?
(#) dobo hozzászólása Máj 23, 2007 /
 
Ja és kellene hogy mennyi az ösztömege és hogy vontat-e
Ha vontat hány kilót húzhat?
(#) dobo hozzászólása Máj 23, 2007 /
 
Tranzithoz még nem illesztettem de ha a kilóméteróra jeladóhoz akarsz csatlakozni az nem biztos hogy jó lessz!
A legjobb az lenne ha lenne a váltóházon egy olyan levakolt lyuk ami direkt erre van .
Oda kell becsavarni a jeladót.
A jeladó impulzusokat szolgáltat és 1m=10 impulzust kell adnia négyzsögjelet.

Merci vitón alkalmaznak olyan jel átalakítót ami az abs jelről csinál utimpulzust de ennek alkalmazása erősen szabályzott!Erről van is itt a fórumon valami írás

Ha othol akarsz illeszteni azt felejtsd el mert kell róla illesztési jegyzőkönyv meg sok minden más de ha valamiben tudok akkor szivesen segítek

(#) árpix válasza dobo hozzászólására (») Máj 24, 2007 /
 
teljesen új , és még nem volt benne tacho
(#) dobo hozzászólása Máj 24, 2007 /
 
Akkor ha az össztömege nem haladja meg a 3500kg-ot akkor nem kell bele illetve nem tco köteles.
Holnapra megtudom azt is hogy fordokon hogyan is van a jeladó megoldva.
De az biztos hogy ha kell bele akkor egy olyan céggel kell kapcsolatba lépned ahol foglalkoznak beépítéssel és illesztéssel is.
Nem nagy ügy beszerelni de sajnos illeszteni kell ahoz meg kell egy kb 1.5 millás kütyü.
(#) árpix válasza dobo hozzászólására (») Máj 25, 2007 /
 
értem én, konkrétan az érdekelne mi az az áramkör amivel a km/h -ról megy , kb. egy gyufásdobozméretű áramkör , arról lehet tudni valamit ?
(#) dobo hozzászólása Máj 29, 2007 /
 
Sajnos nem tudom mire gondolsz .
A tco nál létezik olyan ami mechanikusan van összekötve a váltóval (ezek a bowdenes meghajtásuak.
De vannak elektronikusak ezekben a váltónál már ázalakitják a mechanikai jelet villamos jellé.

És van a digitális amiben olyan jeladó van hogy a tachográfhoz kell tanítani konkrétan a jeladó egy kontroleres áramkör persze fém házba ami nem szétszedhető.
De az a baj hogy amit te mondassz az egyikben sem szerepel.
(#) TFM válasza árpix hozzászólására (») Máj 30, 2007 /
 
Ahogy azt dobo írta több féle tachográf van.
A nem mikrokontrolleres jeladósnál csak illeszteni kell a négyszögjelet + fázisfordítani.
A Mikroprokontrolleres azonosítási procedúráját nem ismerem.
Viszont ha tachográf köteles járműről van szó, meg kell felelnie a beépítésnek a hatósági előírásoknak.
Ha nem tachográf köteles akkor meg nem érdemes foglalkozni a tachográffal, mert csak nyüg van vele.
(#) dobo hozzászólása Jún 4, 2007 /
 
Na a helyzet a következő ha lehet el kell kerülni a beépítést.
Nézd meg a nyílatkozatot amit már régebben felraktam az oldalra!!!!!!
Hátha tudsz valamira nyilatkozni és akkor meguszod a nyüglődést és pénzkidobást.
De ma sikerült egy fordos illetőségü emberrel beszélni aki azt mondta hogy az uj tranzitok nem Tco kötelesek.
(#) gydanee hozzászólása Márc 12, 2010 /
 
Sziasztok!

Azt szeretném meg kérdezni, hogy a tachográf érzékelője hogy működik? Kezembe jutott egy működő darab, és érdekelne, hogy hogy lehetne az érzékelőt csatolni egy PIC-hez. Valami mágneses elven működik. De amit nem értek, hogy miért az érzékelő mágneses? Azt hittem először hogy a forgó részen a bordák vannak be mágnesezve, de nem. Na már most az érzékelőből 4 kábel jön. Mi lehet ez a 4 kábel feladata?

Válaszaitokat előre is köszönöm!
(#) accelerator válasza gydanee hozzászólására (») Júl 21, 2011 /
 
Kicsit későn ugyan, de itt a válsz!

A Jeladó, nem mágneses hanem induktív!

Az induktív érzékelők, rövidítésünkben IAS, működése egy tranzisztoros oszcillátoron alapszik, aminek az áramfelvételét megváltoztatják a közeledő fémtárgyak. Ez a hatás nemfémes anyagokon át is jelentkezik. Az oszcillátor áramának változása típustól függően megfelelően erősített tiszta jelként, vagy kapcsolóerősítővel feldolgozva kétállapotú jelként kerül a kimenetre. Az egyenáramú kivitelek kimenőfokozatai npn vagy pnp tranzisztoros kivitelben állnak rendelkezésre.

A Bekötés:

1. Pozitív (táp)
2. Negatív (táp)
3. Impulzus (+)
4. Impulzus (- )

Egyébként a kiadott jel négyszög...
(#) gydanee válasza accelerator hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
Köszönöm szépen az információkat! Azóta már utána néztem a dolgoknak, és rájöttem ezekre!
(#) Biotech hozzászólása Nov 18, 2011 /
 
Hello mindenkinek!
Lenne egy olyan gondom,hogy egy 1318-as tahográfot ki kellene kötni de csak úgy ha a sofőr úgy akarja!Vagyis menetközbe is pihenőt húzzon ha azt szeretné!Melyik vezetéket kell ahhoz megszakítani?Pozitív,negatív vagy valamelyik jelet?
Ja meg kéne egy tahográf tekerő!Valaki esetleg vállal ilyesmit?
Előre is köszi!
(#) frank tibor válasza Biotech hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Szia

Valószínűleg a tervezőnek is eszébe jutott ez. Ezért ha bármelyik vezetéket megszakítod a korongra hibát satíroz. 0-25 vagy 40?? közt. A kalibráló csatlakozón lehet pörgetni előre ha nincs leplombálva. De akkor a megtett kilóméter nincs koronggal elszámolva.
(#) ati790731 válasza Biotech hozzászólására (») Nov 18, 2011 /
 
Szia! Sajnos a szám alapján nem tudom milyen ez a tacho, ha a váltón a jeledó állandó mechanikus kapcsolatban van a meghajtó tengellyel akkor a jeladó egyik vezetékét kell egy kapcsolóval megszakítani, ha már kb 2001-2002 évjáratú az autó akkor a jeledó oldalára közel a tövéhez egy erősebb mágnest kell tenni és pihenőt fog húzni míg rajta van! De azt tudni kell, hogy ha megtalálják a mágnest vagy a kapcsolót, az 800000-be kerül!!! Ja és a lényeg: bár milyen variációt válassz a csalásra mert ezen kívül létezik még szivargyújtós kütyü is, ha a gyújtást rá adod , vagy be indítod az autót a pihenőt már is vastagabban húzza vagy van olyan amelyik picit feljebb húzza a vonalat és a farkasfogat is tovább húzza, tehát lehet hülyének nézni a közeget, de már elég okosak és ezeket ők is tudják! Közúton semmi képen nem ajánlom a csalás ilyen formáját, max dugóban és ki-be rakodásnál! Ettől jobb el dobni a korongot! Egyébként a szivar gyújtós kütyü tudja tekerni is és akár korongot is lehet vele rajzoltatni! A mágus aki az enyémet csinálta már olyat is készít amit be épít a tachó-ba nem mutatja ki semmi, és távirányítós! A véleményem az, hogy 9 vagy max tíz óra vezetés elég egy napra, én mágnesezni szoktam néha ki-be rakodásnál, de ezt is úgy , hogy nem teszem egyből fel mert azt nem hiszi el senki, hogy mész meg jössz, kell egy kis mozgás a korongon. Egy jó tanács: a tevékenység kapcsolót érdemes használni, mert úgy hihetőbb a dolog, vagy legalább is könnyebb meg magyarázni!
(#) lui144 hozzászólása Márc 11, 2012 /
 
Üdv mindenkinek! Nekem nemrég sikerült hozzájutnom 3 darab tachográfos km órához. A kérdésem az volna, hogy hogyan tudnám működésre bírni a tachográfnak a km óráját és az óráját? Mivel rengeteg csatlakozás van rajta ezért fogalmam sincs, hogy mit és hogyan keressek rajta.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem