Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Látom, rég szóltak hozzá ehhez a témához, de meg próbálom, - fel teszek egy kérdést. Biztos hallottatok már róla, hogy bizonyos tehergépkocsikon a tachográfoktól van kiépítve olyan csatlakozó, amelyen sebesség arányos jel kimenet történik. Így működnek pl. a síkosság mentesítő sószórók, hogy a menet sebességnek megfelelően adagolják a kiszórt sót az út felületre, hogy az, a haladási sebességnek megfelelően mindig azonos mennyiségű legyen, g/m2. Egy ilyen sebesség szimulátorra lenne szükségem, pontosabban egy ilyet szeretnék készíteni, ami ilyen jelet tudna kiadni. Nem tudom mennyire vagyok érthető, ha nem, akkor próbálom tovább bővíteni a magyarázatot. Várom a segítő kész válaszokat: Köszönöm!
A kérdés és a feladat érthető, de a tanácsokhoz való információt nem hordoz...
1.) Milyen jel az, ami kijön a tachográfból a sebesség függvényében? (feszültség? mettől-meddig? pl 0km/h-nál 0V 40-nél 4V - esetleg sebesség-arányosan növekvő frekvencia vagy impulzus-sorozat?, áramhurok 4-20 v.0-20mA?) 2.) Ha ez nem kideríthető, akkor meg kell nézni a vezérlendő oldalt (leírását, speckóját), az mit kíván. Persze olyan típusnál, ami az adott tacho-val egyébként összeköthető... Ha megvan, hogy milyen jel kell, sokan tudnak majd segíteni.
Ha sima multi méterrel mérem a testre, igen, sebesség függvényében. Állóhelyzetben 0V, elindulástól nézve fokozatos, folyamatos, tizedenkénti feszültség emelkedés mérhető, úgy ahogy írod, kb. 10km/óra sebesség emelkedésenként emelkedik 1V-ot.
Sziasztok!
Elkövettem egy merényletet a tachográfom ellen. Lekötöttem úgy hogy nem jegyeztem meg a bekötését vagy legalább lefényképeztem volna. Sima km órával akartam lecserélni, de utólag kiderült, hogy csak kell a tachográf. Szóval, az újbóli bekötéséhez kérnék segítséget. Csatolom, hogy melyik óráról lenne szó. A neten találtam egy hasonlót azon van egy áramkör ábra is. De nekem sokat nem mond. Az én órámon ott maradt a kis piros kábel ami át volt hidalva valamelyik ágra. Talán közvetlen alá. Három kábelt kellene bekötnöm ahogy a képen is látható. Köszönöm a segítséget előre is! A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2016
Az első képen 12966672_102...jpg a matricán ott a bekötés.
Ahogy írtam, hiába nézem, nem látom.....
Csak egy ötlet.. Talán ez hasonlít legjobban arra amit keresel.
Az ábra szerint akkor a test van áthidalva alá a barnával (3-4)
1-2-be meg a pozitív Gondolom fekete helyett meg a piros lesz. (1)
Sziasztok. Adott egy volvo teherautó ami rendelkezik tachográf mentességgel, tehát nem kell használjuk. Viszont mivel be van szerelve így működnie kell, 2 évente illesztés 5 évente hitelesítés ami egy zsák pénz és még csak nem is kell használjuk, tehát csak van. Ezt szeretnénk egy hagyományos órára kicserélni. A jelenlegi tachográfra 2 csatlakozó meg az A-B csatiba elég sok vezetékkel. a másik óra egy busz óra 1 csatlakozóval, 4 lábbal (30-31-M-SZ). Namost a teherautóból kiemelve a gyári egységet alatta van még néhány csatlakozó köztük olyan is ami a busz órába passzol. A gond csak annyi, hogy nem működik a dolog. Ha a busz órára adok egy testet és egy áramot plussz a csatiban levő két drót is be van kötve álló motornál az óra maximumig kitér. Mi lehet a probléma, hogyan lehetne működésre bírni?
Nem biztos, hogy ki lehet iktatni a gyári tachográfot! Lehet, hogy ha kiveszed, nem fog működni a kocsi.
A buszos dolgot felejtsd el... Nem olyan nagy összeg a tachográf illesztés/hitelesítés.
Az autó működik kiszerelt tachográffal is. Egy 91-es évjáratú autóról beszélünk. A jármű pedig egy tűzoltó gépjármű ami egy önkéntes egyesület tulajdonában van. Nem nagy pénz, de ha nem kell akkor felesleges költség amit másra is el lehet költeni, például üzemanyagra... Én mivel autóvillamosságot tanultam így a feletteseim megbíztak vele próbálkozzak meg az átalakítással, de elakadtam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |