Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „3.9 Ω/2W sorban egy 1ľF-dal” NEM-NEM! 100nF-os kondi kell oda, nem 1uF. Es a 3.9ohmnak sem kell feltetlen 2W-osnak lennie ... ha kisebb teljesitmeny turesu van az is jo egeszen 1/2W-ig. m.joco, A kimenetre tegyel egy 3.9ohmos ellenallast es vele sorba egy 100nF-os kondit (legalabb 63V-osat de ha nagyobb az nem baj).
A 10 éves kondi lehet gond.
Azt a bizonyos RC tagot nem sorba kell a hangszóróval, hanem párhuzamosan. A tápot pedig majd közvetlenül az IC lábánál mérd (DC), ha lehet. Mekkora a trafód? Elegendő a teljesítménye?
idézet az adatlapból:
Idézet: „If in the application, the speakers are connected via long wires, it is a good rule to add between the output and GND, a Boucherot Cell, in order to avoid dangerous spurious oscillations when the speakers terminal are shorted. The suggested Boucherot Resistor is 3.9W/2W and the capacitor is 1mF.” A master/slave verziónál viszont valóban 100n van.
A trafó teljesítménye kb 200-300W körüli. De az az RC tag nem fog bajt okozni? Párhuzamosan a hangszóróval, nem lesz túl nagy az áram, mármint a kimeneten? És kerámia kondi megfelel?
Üdv.
Lásd kép, ott bejelöltem ezt az RC tagot.
Ott valóban 100n-nak látszik a C, ill az ellenállás se 2W-os. Szóval nyugodtan fogj egy 100n-s kerámiát, és kösd sorba egy 3,9 ohm-os ellenállással.
Rendben. Akkor ezt holnap kipróbálom. Ha pedig jó lesz, akkoris cseréljem le a puffer kondikat?
Most egy elég nagy hűtőbordán van az IC, ha működés közben nem lesz nagyon forró, csak langyos, akkor nem kell rá ventilátort szerelni? Szóval úgy értem, hogy kézzel még meg lehet fogni égési sérülés nélkül. Üdv.
A kondik állapotát nem ismerem.
Én magamnak biztos nem tennék be használtat. Ha úgy ítéled, meg, hogy csak üzemmeleg, akkor nem kell venti. Mindenesetre ezt neked kell megállapítani. Üdv!
Oké, rendben. Köszi szépen nektek. Holnap majd jelentkezek és beszámolok a fejleményekről
![]()
Nekem ugy tunik, hogy ez a dolog tobb helyen is "elverzik". Egyreszt az ST oldalarol letoltott adatlapban en nem olvastam olyat amit ideztel, masreszt az idezett reszben is van 1-2 erdekes dolog:
1) 1mF = 1000µF jobb helyeken. Ekkora nagysagu kondi a kimeneten egy kis erteku soros ellenallssal nagy terhet ro az ellenallasra nem beszelve arrol, hogy a hatasfokot jelentosen lerontja. Ha pedig az 1mF jelolessel 1 mikrofaradra gondoltak, akkor helytelen a jeloles. 2) 3.9W/2W ... ez mit jelent? Az elso W valszeg csak eliras ... de akkor ez mar tul sok eliras ![]() Sztem maradjunk csak a szokasos 100nF korul kondi erteknel, a vele sorba kapcsolodo ellenallas telj.turese vegulis mindegy ha nem kisebb kb. 1/2W-nal.
Ma megmértem pár dolgot:
A pufferkondikon mért feszültség terheletlenül +-47,7V, tehát tidezre megegyeznek. A trafó szekunderén is a feszültség tizedre megegyezik - kb 34-35 V. Ha rákapcsolom az erősítőt, de nem kapcsolok rá jelet, továbbá a hangszórót se kötöm rá, a feszültségértékek szintén megegyeznek. Ekkor multiméterrel mérve (egyenáram-állásban) a kimeneten a bekapcsolás pillanatában a fesz egy pillanatra megugrik kb 38V-ra, majd kb. 2V-tól szépen elkezd emelkedni ![]() Abban az esetben, ha rákötöm a hangszórót, a bekapcsolás után a + és a 0 között lévő feszültség szépen lassan csökkeni kezd, a - és a 0 között lévő feszültség nem változik. Rákötöttem azt az RC tagot, ugyanez történik. Szóval akkor nem a pufferkondenzátorok és a trafó lehet a ludas??? Találkoztatok már ilyennel? Üdv.
No comment...
Lásd alant, ott van benne. Amúgy 1uF, csak úgylátszik a másolás/beillesztés után átírta a rendszer "m"- nek. De ha már itt tartunk, nem kellene átmenni a TDA7293 topikba?
Első nekifutásból a + tápon lévő kondikat cseréld le!
Hja igen. Azt még elfelejtettem leírni, hogy az üzletben 68V tűrésű kondiból csak 2200µF-os volt. Nagyobb kapacitású kondiból csak 50V-os. Végülis nem vettem egyikből sem, mert nem tudtam, hogy elég lesz-e az 50V-os, vagy elég-e a 2200µF-os. Szerinted megfelelne nekem az 50V-osból a nagyobb kapacitású, vagy elég a 2200µF-os is? A kapcsolási rajz amúgy 1000µF-t ír.
Szerinted érdemes volna kipróbálnom kicserélni a + és 0 között lévő kondit a - és 0 között lévő kondira. Aztán teszek a kimenetre valami műterhelést, és megmérem a fesz értékeket újra. így ha a kondival lenne baj, akkor ugye elvileg most a - és a 0 között lévő fesznek kéne süllyednie. Nem? Üdv. ![]()
Én első körben is kondihibára gyanakodtam, nem is foglalkoztam az RC taggal, csak miután említetted.
A gyártó biztos kültéri hangosításokra gondolt. ![]() Szóval szerintem se ez a gond.
Az 50V-ost én nem használnám.
Inkább a kisebb kapacitásból kettőt. (na jó, elég lehet egy is) Megpróbálhatod kicserélni, ha nincs más megoldás, abból kiderül, mi a helyzet. Viszont, ha csere után is a + ág rakoncátlankodik, akkor lehet IC-is. ![]() Idézet: „Viszont, ha csere után is a + ág rakoncátlankodik, akkor lehet IC-is.” És akkor gyárilag lenne hibás? Pedig óvatos voltam a forrasztáskor is. Mert az első próbakor is produkálta már a hibát. Vagy tényleg sok volna neki a táp? Nehéz ügy ![]() Üdv.
Heló Mindenkinek!
Azért nyitottam ezt a topicot mert olvastam az Urbán Elektronika oldalán hogy a címben említete IC-t lehet párhuzamba kötni és még azokat is hídba!Idézem: ezeket az IC-ket master slave üzemmódban párhuzamosan lehet kapcsolni akár hármasával is. Az is megoldható, hogy a párhuzamosan kötött végfokokat még hídba kössük. A nagyáramú végfok terhelése 4 vagy 8 ohm lehet. A gerjedés-mentesítés belső kompenzációval megoldott. Azt szeretném kérdezni hogy hogy lehetséges ez? Mi az a master slave? A válaszokat előre is köszönöm!
A master slave az azt jelenti,hogy ne két IC-t vegyél,hanem hatot-így több pénzt hagysz ott.
![]() Komolyra fordítva a szót "mester-szolga" szószerinti fordításban,ja és keress rá google-val az IC-re 230000 találat van,ha az nem elég,gyere vissza,talán nem törli senki a témádat.
Szerintem!
A 4 IC párhuzamba és sorosan annyit jelent hogy 2-2 teljesen össze van kötve: 1-es lába a másik 1-ére stb. Aztán ez a két "párhuzamosított" IC van még hidalva! Ezzel csak azt értük el, hogy már lehet 4 ohmot is biztonságosan rátenni a végére. Mert ha nincs párhuzamosítva, akkor csakis 8 ohmot lehetne! Szerintem! ennyi. Peti
Hello
Kicseréltem a puffer kondikat 2200µF-ra. Az erősítő kimenetén ugyanúgy megjelenik az egyenáram bekapcsoláskor és növekszik is(jel rákapcsolása nélkül persze). Ha pedig pár másodpercre ráteszem a kimenetre a hangszórót, és figyelem a + ágban a tápot, akkor az szintén csökken, de lassabban - kb. másodperceként 1-2 tized Volttal. Mit javasolsz, mit próbáljak még ki? Arra gondoltam, hogy kicserélem az összes kondit az erősítőben - kivéve azokat, amelyek a STAND-BY és a MUTE lábaknál vannak. Vagy kicseréljem azokat is? Egyébként az, ahogy a MUTE és a STAND-BY lábak vannak bekötve, azok nem okozhatják a gondot? Úgytudom elvileg annak koppanásgátlónak kéne lennie, vagyis a koppanást kell megakadályoznia. És kondi csere közben kimérem az ellenállásokat is. És ha így se jó, akkor már csak az IC lehet a ludas, ugye??? De még mindig nem világos, hogy akkor mitől szállhatott el az IC. Lehetséges, hogy a használt pufferkondik keze, mármint lába lehet a dologban ![]() Átnéztem, a nyákon nincs hiba. Amúgy kb. 10 másodperc után már a +táp van a kimeneten ![]() ![]() Üdv.
A tápágnál lévő NEM elketrolit kondit cserélted?
(most nincs előttem a rajz, azért így fogalmaztam..) De gondolom érted...
Ha a 100nF-os kerámia szűrőkondikra gondolsz, azokat nem.
Igen, arra.
Azok is használtak? Ha ez sem oldja meg, akkor vagy IC, vagy még esetleg a panelon lehet gond... Képet tudsz dobni?
Negatív visszacsatolás rendesen megvan, helyén van (R3, 22k)? A visszacsatolásban a föld felé menő kondi (C2, 22u benne van, és jó)? A bemeneti egyenáramú lezáró ellenállás (R1, 22k) benne van, jó helyen van? Amúgy terhelés nélkül mennyire melegszik az IC, mennyi a nyugalmi árama?
Azok a szűrőkondik nem használtak. Majd holnap készítek képeket. Belinkelem azt a rajzot, amit megépítettem, mivel a bemenet egy kicsit át van alakítva.
Bővebben: Link Ez így nem jó? Azt a többi kondit is kicserélem holnap, és megvizsgálom az R1 és R3 ellenállást. Azthiszem hogy egy kicsit melegszik, de sok ideig nem hagytam tápon. A nyugalmi áramát is megmérem majd holnap. Üdv
Ezesetben nézd meg a MUTE/STBY lábon lévő kondikat is.
Most láttam ezt a topicot és megtetszett a dolog mivel olcsónak tűnik és nem is bonyolult. Nekem házimozira kellene ebből következik hogy nem kell nagy teljesítmény. nekem elég lenne ha az elülső és a hatső hangfalakat hajtaná meg. Akkor ugye 4db IC kellene. Stereosba nem létezik ha igen hol és mennyiért? Melyik rajzot ajánljátok az jó ami az adatlapokon van? És legfőbb kérdésem hogy milyen trafó kell hozzá? Toroid ha igen abból milyet hány VA-osat? Vagy esetleg a simából? Az egyenírányítás után elég ha teszek be egy nagy elektrolitkondit?
Persze, hogy nem jó, ha így van... A bemenet egyenáramúlag nincs földelve, mászkál, ahogy akar, nyílván ez okozza a gondot. Minek kellett átalakítani?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |