Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Nagyon jó lett! A trafó elválasztás példaértékű
valaki tud ajánlani egy aránylag egyszerű de mégis működő nyáktervet?Köszönöm
Váóó nagyon szép lett gratulálok hozzá!
Nagyon jó lett. Esetleg annyit csináltam volna még, hogy a bemeneti csatlakozókat az "erősítős" felének a hátoldalán vezettem volna ki az egyik oldalon, a másik oldalra meg a hangfal kimeneteket. Azért hogy kevesebb zavart szedjen fel a táp oldalról, mert ahogy látom, a vezetékek egymás mellett futnak egy nagyobb átmérőjű lyukon keresztül a két rész között. Tudom, árnyékolt kábel, de az csökkenti a zavarokat, nem pedig teljesen megszünteti.
Illetve ha a hely engedi, akkor a hűtőborda alá hoszabb távtartókat érdemes rakni, hogy a bordák között jobban tudja szívni a levegőt a ventilátor. Így kisebb fordulatra van szükség, ha fordulatszabályzós a vezérlése. A dobozt teljes egészében Te készítetted?
Igyekszem sorba menni mindenen, mert voltak koncepcióim már a kivitelezés első lépéseitől, és törekedtem a kompromisszumok minimalizálására.
- Első lépésként, már a panelt eleve olyanra terveztem át, aminél meg tudom oldani a leszorítólemez használatát. Több helyen láttam ilyen elvű rögzítést, és nálam is nagyon jól bevált, el tudtam kerülni a hűtőtönköt. - A huzalozásban másképpen gondolom a helyességet. Az említett furaton átmenő kábelek a szűrt tápfeszültség, a kimenetre menő vezetékek, a védelmi áramkör tápja, és a bemenet vezetékei (megjegyzem, ezek nem közönséges kábelek). Tehát nincs közöttük egyetlen kritikus sem, mert azokat valóban jó messze, a másik "emeletre" és annak is a másik oldalára tettem. A zavar szempontjából kritikus vezetékek a trafó-greatz és a greatz-puffer közöttiek, amik nálam rövidek, vastagok, és messze vannak az érzékeny helyektől. Az eredmény igazolta a koncepciómat, semmilyen füllel érzékelhető zaj, búgás, sziszegés, vagy egyéb más sutyorgás sem hallható. Sőt, nyitott bemenetnél is megdöbbentően csendes (véletlenül így teszteltem először). - A hűtőborda és a választólemez közti helyen sem kell módosítani. A "hézag" nem az áramlás miatt szükséges, hanem azért, mert a meleg borda hőjét nem kell átadni az alaplemeznek. Ha kisebb lenne, akkor erősödne a melegítő hatás, ha meg nagyobb, akkor romlana az áramlási sebesség, amivel csökkenne a kényszerhűtés hatékonysága. - A ventilátor alapból áll, és a melegedéssel arányosan nő a fordulata. Már 40°C körül elindul, és a maximális fordulathoz közel még egy LED is kigyullad, jelezve a hűtési intenzitás maximumának elérését (ezt még eddig nem láttam, műterheléssel sem érte el az ehhez szükséges meleget). - A lemezeket Én hajtogattam. Annyi mentségem legyen, csak egy satum és kalapácsaim voltak a feladathoz, meg néhány célméretre vágott szögvas darab. Másik gond a rozsdamentes lemez merevsége, és az ütésekkel szembeni érzékenysége. Igyekeztem a tőlem telhető maximumot kihozni a körülményeimből. Tudom, élhajlítóval biztosan jobb lett volna, de ebből a szempontból csak funkcionalista vagyok. Biztosan elkerülte pár apróság a figyelmem, de a szerkezet minden elvárható szempontnak kifogástalanul megfelel. Kimondottan ajánlom másoknak is ezt a megoldást, ha hajlandóak vagyunk szakítani a "lapos doboz" gondolatával.
Hello építettem egy 2x 100w-os erősítőt ezekkel a panelokkal (2db) a tápom +-41v mindent bekötöttem megfelelően első inditás meg is volt midnen rendben ment, aztán második indítás óta az egyik panelon -8v van a kimeneten, valamikor van hang valamikor nincs méregettem de nem találtam meg a problémát még :S! Esetleg tippetek van hogy hol lehet a probléma?
Szia.
Ha jól látom Fleta toroidja remek helyre került.
Lehetséges hogy kinyírtad az IC-t a túl nagy feszültséggel. Hány Ohm-os hangszóróval terheled?
4ohmmal de nem bömböltetve csak szépen legminimálisabb hangerőn mert kicsi a hangszóró teljesítménye nem akartam, hogy elszálljon. első 2 indítás jo volt a 3adiknál meg azóta van negatív tápfesz a kiemeneten.
Szia! Ellenőrizd le az elektrolit kondenzátorok polaritás helyes bekötését. Vizsgáld meg, a forrasztási oldalon maradt-e szennyeződés. Ezeket valószínűsítem.
Megvan a hiba, kontakt hiba volt a biztosíték foglalaton mikor meglöktem a biztosítékot, bár fixen volt de szikrázott most megerősítettem minden megfelelően szól köszi Reloop
Helló!
Köszönöm szépen a tervet. Sikerült megépítenem bár az élesztésre nem került sor még. Mellékeltem egy elgondolást a biztosíték, egyenirányító és puffer kondikról, ez az elképzelés jó lehet?
Szia! A panelek remekül néznek ki.
A táp puffer kondenzátorainak a GND-re menő lábai a lehető legközelebb legyenek egymáshoz. A GND vezető sáv egyik végére kösd a trafó középleágazást, és a túlsó végéről vidd a testet az erősítő felé. Ekkor lesz a legkevesebb a búgás. A hangszóró test ugyan köthető a csokiba is, de kétcsatornás erősítőnél előnyösebb a táp GND-re kötni, ezzel földhurok kialakulását előzheted meg.
8ohm os hangszórók esetén (kb +-42 voltról hajtva ) mekkora biztosítékok kellenek? 2,5 amper es van itthon.
A két csatornához 5A-es kell. A 2,5A-rel egyet el tudsz indítani.
Most már kétféle tápfeszültségről is kipróbáltam az erősítőt, illetve a tartós meghallgatás mellett, méréseket is végeztem (ezeket persze a magam primitív módján).
- A kapcsoláson történ néhány változtatás, ami az építés tapasztalatait, foglalja magában. - Az erősítő mérve, közel dupla teljesítményű a nagyobb tápfeszültség esetén, de füllel ez alig okoz érezhető hangosság többletet. Szó sincs arról, hogy ne lehetne érzékelni, de a különbség nem jelentős. - A méréseket a nálam megszokott módon, PC szkóppal, függvénygenerátorral (1kHz szinusz), és műterheléssel végeztem. Jelen esetben a műterhelés 8R volt. - Külön kiemelem Reloop rendkívüli CLIP jelzőjét, ami szinte hajszál pontosan ott jelez ahol a mérő-szinusz teteje éppen vágni kezd. - A hőfigyelő, egyszerűsége ellenére tudja amit kell, nem javaslom annak elhagyását. - Nem értem a pontos okát, de tényként kell kezelni a melegedési viszonyokat. A nagyobb feszültséghez durván nagyobb meleget tételeztem fel, de nincs ilyen. Az én kivitelezési sajátosságaim mellett, jelentős szoba-hangerőn sem megy 50°C fölé a borda. - Egy csatorna-híd üresjárási áramfelvétele 108mA, 50V-os táplálás mellett (labortáppal hajtva és mérve). Mérés I. (Elvi 50V) Uszek=38,9V/37,8V (bemenet rövidrezárva/CLIP-ig kivezérelve) Utáp=52,3V/47,2V (bemenet rövidrezárva/CLIP-ig kivezérelve) Uki=26,2V/26,4V (CLIP éppen kigyullad/mérőjel vágni kezd) Pki-tartósi=84,7W (Rt=8,1R, és CLIP éppen jelez) Ube=404mV (mérőjel vágni kezd) Mérés II. (Elvi 70V) Uszek=53,2V/50,7V (bemenet rövidrezárva/CLIP-ig kivezérelve) Utáp=71,9V/62,2V (bemenet rövidrezárva/CLIP-ig kivezérelve) Uki=35,4V/35,6V (CLIP éppen kigyullad/mérőjel vágni kezd) Pki-tartósi=154,7W (Rt=8,1R, és CLIP éppen jelez) Ube=534mV (mérőjel vágni kezd) A mérés értelmezésébe -különös tekintettel az e körül kialakult nézetek különbözőségére- nem térnék ki. Annyi bizonyos, az "egytápos" megoldás tudja a magasabb feszültséget is, amit az erősítő jelentősen nagyobb teljesítménnyel viszonoz. Ez méréssel egyértelmű, de füllel egyáltalán nem jelentős. Szeretném ismét kifejezni köszönetemet Reloop fórumtársunknak, aki elévülhetetlen érdemeket szerzett ennek a kapcsolásnak a kifejlesztésében, illetve a személyesen nekem nyújtott segítségéért. ... A végleges rajzot nem tudom mellékelni, mert bent hagytam a "dolgozómban". Hétfőn korrigálom a dolgot. ...
A módosított rajz.
(Eltérések: a hangszóró és a relé érintkezői helyet cseréltek, mert így lehet praktikusan bekötni; a tápfeszültség "megnőtt"; A venti-vezérlésbe bekerült C20 és a LED-jének előtétjét is csökkentettem.)
Sziasztok!
Megtörtént az élesztés, de sajnos csak az egyik fele szól a jobb oldali... Valami ötlet? Az ic nem melegszik tápot kap rendesen!
Szia! Bemenet/kimenet rákötését ellenőrizd. Mérj egyenfeszültséget testhez képest a kimeneten - pár mV lehet, valamint a 220k kondenzátor felőli lábán - több mint 4V-nak kell lenni, de akár a pozitív táp is lehet.
Köszi, de már sajnos az ic elszállt. A másik talán még él. Úgy hiszem pihentetem egy kicsit az elektrót.
Nagy vonalakban haladok az erosito epitesevel.3db tda7294 hid megy bele ebbe a dobozba
Szeva!Gratula.Egy kerdes merult fel bennem,meghozza az hogy hogynem 4 csatornas erositot csinalsz akkor,mert szerintem az a hutes eleg 2hid/borda. Megvan mar miket fogsz vele hajtani?
Sziasztok!
Találtam egy tervet ami megtetszett csak kiegészítettem reloop kolléga LED-es clip kapcsolásával. Megnéznétek nekem, hogy ha így maratom ki akkor jól működne a dolog? Várom észrevételeiteket és azt is, ha Ti másképp oldanátok meg! Kapcsoltam a layout file-t.
Szia! A clip-jelző tranzisztorának emitterét kösd az ellenálláshoz. A réz oldali feliratot tükrözd. A clip áramkört a neki megfelelő oldalról táplálnám, mivel külön van a táp biztosítva.
Tényleg az kimaradt... Azért kötöttem egy oldalra mert egy trafóról menne a 2. Vagy hülyeség? Van egy -/+42V os trafóm egyenirányítva kb 500W lehet.
Sziasztok. Beag AET 453 tápja elég lehet egy tda7294 hídhoz? Van egy komplett beagom amit kicsit megritkítottam most csak egy sima erősítő de az eredeti végje kevéske nekem a hangsugárzómhoz.
Gyári trafó gyári graetz 2x4700+2x1000µF pufferrel 36V van
Üdv. Hát a tápkondi elég lesz, a fesz is ok, Szerintem a trafó és a graetz nem lesz elég 4-5A kell!
A biztosíték előttről bekötött negatív táp végül is megfelel a clip jelzőnek. Kicsit kimunkáltabbnak érzem, ha mindkettő biztosítékkal védett helyről kap áramot, oldalanként külön-külön. Egy átkötés nem tragédia, és akár teljesen egybevágó lehetne a két csatorna.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |