Fórum témák
» Több friss téma |
Szia.
Az LM1036-ot készíts el úgy, hogy egy kapcsolóval kihagyható legyen. Könnyen lehet, hogy magában jobban fog tetszeni a hangzás, mint hangszínszabályzóval. Plusz így meg van a lehetőséged, hogy teszteld, mi a különbség, mikor színezett a hang, és mikor tiszta.
Nem értem, mi a viharos kék égnek kell a hangszóróvédelemnek és a hangszinszabályzónak külön trafó? A hangszinszabályzó nem teljesítmény fokozat, egy zéneres stabbal beállítod a szükséges feszt, az ic adatlapjában meg megnézed mekkora a max működési áram, és az ellenállást úgy számolod. Néhány mA-nél nem igen több úgysem, nem fogja lehúzni a tápfeszt.
A hangszóró védelem dettó, azzal a pikantériával, hogy ha az működésbe lép, a kimenetet úgy is leválasztja, totál mindegy mennyit terhelnek be a relék. Egyébként minimálisat, de a relék feszültségét is be kell állítani, ami szintén lehet valami stabos módszer. Ez így max 4 zéner és 4 ellenállás. Csak olcsóbb mint a plusz trafó! Képzelj el magadelőtt egy gyári készüléket. Nem raknak minden egyes feszre külön trafót, vagy nem tekernek annyi szekundert, hanem aktív, vagy passzív elemekkel leredukálják. Kis áramon nem kifizetendő szerintem. De ez saját vélemény! Földelésnél ha jó a csillagpontod, nem szabad földhuroknak lennie.
Szia!
Ezt a huzalozást te találtad ki?
Szia. A védelmi áramkört én közelebb tenném a végfokokhoz, hogy ne keljen annyit huzalozni. Esetleg egy mágnesezhető lemezzel elszeparálod a trafót és a tápot. Itt olvastam a fórumon hogy törekedni kell a kevesebb vezetékhossz használatra.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2015
Valóban költséghatékonyabb (és egyszerűbb) megoldás az általad javasolt. Én azért gondoltam arra, hogy két transzformátort használnék, mert a hangszínszabályzó nem terhelné a tápot, viszont a két kivezérlésjelzőnek ( a rajzon nincs, viszont tervben van hogy lesz hozzá, ezért is írtam zárójelben) már nagyobb lenne az áramfelvétele valamivel, és a trafóm teljesítménye ugye kb. pont akkora, ami a két végfoknak elég. De inkább maradok az 1 trafós változatnál .
frissadam: A huzalozást én találtam ki, viszont a rajzzal nem a konkrét vezetékezést(inkább azt, hogy mi mivel van összekötve ), hanem inkább a panelek elhelyezését próbáltam szemléltetni.
ok! Majd oszd meg a tapasztalatokat légy szíves!
Nem tudom milyen kivezérlés jelzőt szánsz az erősítőbe, de ha minden ledet egy to92 tranyó (pl BC182) hajt, még akkor sem hinném, hogy annyira beterhelje a tápodat!!
Idézet: „a trafóm teljesítménye ugye kb. pont akkora, ami a két végfoknak elég” Na ez a baj!!! Legalább másfélszer akkorának kellene lennie, hogy legyen tartalék, vagy úgy lődd be a terhelés/tápfesz értékét, hogy az elég legyen. Vagy mérlegelned kell a felhasználási módot. Ha hangosításra szánod, ott órákon át csúcsra járatva használod. Ez esetben a trafónak nagyon nem egészséges ha koppra van járatva, hamar telítésbe megy a vas, és ki jön belőle a füst... De ha nem is lesz füstgép az erősítőből, erősen határolni fog a nagyobb impulzusoknál, és a leesett tápfesz miatt a kimenő fesz már közel összemérhető lesz a táppal, és csak szottyogás lesz nem basszus, pedig ez az IC nagyon szépen tud szólni, pláne egy jó dobozzal! Nem véletlenül szeretik hidalni is! Ha szoba hallgatásra szánod, gondolom úgy sem órákon át fog csúcsra járni, nap mint nap. Ez esetben kicsit lehet aláméretezni, kb egy az egy arányban mint most. De akkor sem hiszem, hogy a kivezérlésjelző és az előfok annyira beterheljen, hogy Te azt kihalld! Teszem azt járatod +/- 35V-ról. Odatekered neki, hagy szóljon, leesik a tápfesz 33V-ra. Az előfok és a VU terheljen be további 2V-ot, így marad +/-31V. Ez összesen +/-4V esés, ami még elfogadható. Ha már 10V körül esik, vagy több, akkor már érdemes másik trafóban gondolkodni. De javasolnám így "deszka" modell állapotba, adj neki az elérhető max kivezérlést, és mérj egy "üres járati" feszt, (erősítő nem szól) és egyet mikor bömböl. Ha 5V -on belül van a feszültség esésed, akkor nincs min aggódnod! Egyébként úgy észlelem, van némi hiányosságod a tápegységek tekintetében... Kirakhatod Te a böhöm nagy trafódat is az ablakba, ha az egyenirányításod, pufferelésed nem optimális. Szerintem ne a földhurok izgasson most, hanem mérd ki, mit bír a trafód. Ha főáramú rész rendben van, ráérsz a perifériákkal szöszölni.
Lehet készíteni erősítőt TD7294-vel sztereóban akár összesen 40W-os trafóról hajtva is, LED-es kivezérlésjelzővel, ha sosem lesz feltekerve szobahangerőnél jobban. Sőt. Ha fel is lesz tekerve, a trafó feszültsége esni fog, így a kimenő teljesítményt a trafó határozza meg, hosszú használat esetén le is éghet,ez igaz. Tehát az nem kötelező szabály, hogy 2x70W-os erősítő IC-hez minimum 150-200W-os trafót kell használni, csak tudni kell, hogy milyen hátrányokkal jár, ha a trafó alul van méretezve.
A lényeg, egy LED-es kivezérlésjelző teljesítményfelvétele elenyésző az erősítő áramfelvételéhez képest, olyan, mintha ott sem lenne (kivéve ha 160LED-esről beszélünk...).
Röviden és tömören fogalmazva, igen!
Én mindezzel tisztában is vagyok, de rodrik kolléga nem feltétlenül... Én a hidat építgetek, oldalanként egy-egy kb. 200W trafóval, bár még csak hagyományos módon próbáltam azt hiszem+/- 33V-ról, PC-vel kivezérelve, 8Ohm-mal terhelve De nagyon jól szerepelt a trafó! Max kivezérlésen 1V-ot esik kb. Még annyit sem! Visszább írtam már róla. Aktív 5.1 rendszer trafója az egyik, a másik meg egy olyan hifijé, amiben pont ilyen végfok volt. Mázlimra pont megközelítőleg egyformák méretre, feszültségre meg van egyező. De most tervezek hozzá 2db smps tápot atx trafóval. Egy táp egy oldal, kb +/-35-39V-ról. Szobai erősítőnek szánom pedig, de szeretem a jó basszust, mikor érezni lehet a "légnyomást". Ehhez meg kell táp! Na meg ki tudja, ha elkap a hév..
Persze nem hangosítási célokra szánom az erősítőt, hanem inkább "szobai" hallgatásra (nem feltétlenül "átlagos" hangerőn ). Azért ilyen teljesítményű trafóról hajtom majd, mert még pár hónapja mikor elkezdtem nézelődni, hogy milyen végfok lenne jó, már adott volt a trafó (másik sajnos nincs, újra pedig nem akarok beruházni most). Az egyenirányítást és a pufferelést részemről jónak tartom.
Sziasztok.
A két panelon lévő 7293-akat kicseréltem erre a panelra. Jelen állapotában 20W/8 Ohm, 40W/4 Ohm teljesítményt ad le +-33V-on. Ehhez nem kell 200W-os táp trafó. Az 1K ellenállást kicseréltem 680 Ohmosra, és helyreállt a rend. 45W/8 Ohm, 95W/4 Ohm (1kHz sinus). Mindig tanulok valami újat. A földelés csillagpontos, még is volt brumm. Mindent átnéztem és nem találtam hibát. Aztán kiderült hogy egy helyen túl vékony vezetéket alkalmaztam negatív vezetéknek(kb 4 cm hosszú vezeték a csillagpont és a hangfalvédelem között). Fura volt hogy test, és test között szikrázott a próba vezeték. Lehet hogy csak kontakt hiba volt, vagy a vezeték nem tetszett az áramnak, ezért elkóborolt más fele. Kicseréltem vastagabbra, és csend lett. Idézet: „kb 4 cm hosszú vezeték a csillagpont és a hangfalvédelem között).” Érdemes törekedni a minél rövideb vezeték hosszakkra, mert mint antenna funkcionálhat és szépen gyűjti a zavarokat, és akkor hiába a csillagpont! Mindamellet lehetőleg a gyenge és erősáramú vezeték a lehető legtávolabb legyen egymástól. A pozitív és negatív vezetékeket érdemes kicsit összesodorni. Ìgy az ellentétes zavarok kioltódnak. Idézet: „Fura volt hogy test, és test között szikrázott a próba vezeték.” Ez valóban fura, mert elvileg 0 potenciálon kellene legyen, de nem 0 volt, hanem valamekkora fesz volt rajta, azért szikrázott. A hibaáramot meg bevitte az audió csatornába. Itt nem hinném, hogy a vezeték keresztmetszet befolyásoló tényező lehetett. Inkább kötési hiba lehetett. De meghajtó készülék is vihet be földhurkot. A csillagpont remek megoldás, de önmagában nem sokat ér. Épp ezért vesszőparipája kezdőknek a vezetékelés. Ha minden össze van zsúfolva, azèrt lesz zavar. Ha meg a vezetékek túl hosszúak és netán kuszák, akkor meg azért. Ne vedd kioktatásnak, nyilván tisztàban vagy Te is ezen dolgokkal, jobbára a kezdőknek szól, csak remekül be lehetett mutatni a Te "példádon".
Üdvözlet!
Elszántam magam egy stereo 7294 építésére. Régóta olvasgatom ezt a témát és rengeteg kapcsolást láttam vele kapcsolatban. A választásban kérném a segítségeteket. Két ilyen hangsugárzót hajtana. A trafó pedíg wijdeven TE330. Nagyon tetszik a 2.1, de sajna nincs kapacitás egy normális mélyládára egyenlőre. Ennél nagyobb hangsugárzó nem lesz rá kötve. Érdemes ezekhez hídaltat építeni? Reloop tervével szemezgettem. Láttam, hogy többen tömeggyártásba kezdetetek. Történt azóta valami változtatás a nyák tervel, amit érdemes lenne belekalkulálni? Esetleg egy ehhez méretezett hangsugárzó védelmet / koppanás gátlót is tudnátok ajánlani hozzá? Előre is köszönöm! Máté
Szia. E2 néven van már belőle újítás, képek között megtalálhatod könnyen.
Sziasztok. A híd TDA7294-hez, jó lenne egy ilyen elő fok?
Előfok link Előre is köszönöm a válaszokat. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2015
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem ,hogy ha TDA 7294 hidat szeretnék meghajtani akkor nagyon kevés neki a 12-14 V? Adatlap szerint 10-40 V-ot bír én épített erősítőben 32 V-ról hajtottam. Nem tudom a 14V nagyon karcsú?
Szia !
Attól függ, hogy ez most DC vagy AC feszültség?! Bár ajánlottan a TDA7294-es hidat +-32V DC-vel szokták hajtani. Viszont figyelni kell rá, hogy ekkora feszültségnél csak 8-16ohmnál kisebbel nem szabad hajtani különben a kicsi hűtőfelület miatt képes szétégni az IC.
Szia! Mértem pár példányt, elég egységesen ±10V-tól kezd működni.
Akkor ha egy hidalt TDA7294-et beteszek a kocsiba Sub erősítőnek bírni fogja
Ha már a +-10V-ot létrehozod az akkumulátor feszültségéből, akkor inkább +-30V-ot célozz meg, mert akkor már lesz teljesítményed. Egy ilyen inverter komplikáltabb mint maga az erősítő.
Fontos lehet, hogy a hidat 8R-al kell terhelni, de SUB-ot szinte csak 4R-ban gyártanak.
Szerintem a jármű 12-14V-os feszültségére gondoltál, arról sajnos nem megy.
Üdv!
Egy kis segítségre lenne szükségem.Azért kittet választottam,mert nem tudnám ilyen szépen kivitelezni!Szeretném már össze rakni az erősítőmet mert aszem meg van már hozzá minden.De a táphoz még biztos kell valami.Próbálom bele bele préselni kicsi dobozba hely még akad 1 kicsi! Előre is köszönöm!!! Ami van ! TDA7294 Hangszin szabályzó hangszoró vedelem Fm rádió Kapcs.táp
Ebbe a ferrerósba szeretnéd? Mert szerintem felejtsd el. Pl hűtőbordát se látok, bár bele se férne amilyen jó lenne rá. Hátulján az a sok rca bemenet kenne? Bemenetváltó mi lesz benne?
Üdv!
Igen,igen ebbe akarom. Hűtőborda? Vagy valami hasonlót. Dobok képet.Mivel még nem tudom pontosan mi hol lesz ezért nincs hűtőborda helye kivágva a tetején,de szeretném középre amennyire lehet.Az rca-k azért ennyi több hangszóró és több bemenetet akarok.Bemenetváltó azt a Fm rádió megoldja.
Szia!
Én most egy éppen ilyennel küzdök, de az teljesen saját építés, és tervezés. Az MP3 lejátszó ugyanilyen. Remélhetőleg a bemenetválasztó, és a hangszín távis lesz. Nem tudom, a kapcsitáp mennyire jó választás.
Üdv!
Az MP3 lejátszót már egyszer beüzemeltem 1 60W erőlködőbe,tette a dolgát! Táp?remélem jó lesz hozzá!Milyen egyenirányítás kell a kapcsitáphoz?
Nem kell egyenirányítás, ez a táp DC 25-0-25V-ot ad 200W teljesítménynél, és DC 15-0-15 V-ot
segédtápként.
Tudom nem teljesen ide való de végül-is ugyan ez a végfok van benne és ebbe is mondták a diódákat.Akkor valamit nem értek!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |