Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Háromfázisú aggregátor
 
Témaindító: tibcsi, idő: Aug 19, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 13
(#) zoz11 válasza tdi75 hozzászólására (») Feb 23, 2008 /
 
Ha benzines motor van rajta akkor annak van egy saját fordulat számszabályzója és az tartja állandó szinkron fordulaton(3000) a motort, mivel ha kiesik a szinkronból akkor egy deka feszültség se fog belőle kijönni, ha meg túl van pörgetve akkor is ugyan ez a helyzet, az hogy miért van ez így ahhoz kell tudni az aszinkron motor működési elvét.
Arra már gondoltál hogy egy 30kW-os villanymotor mekkora, és hogy mekkora benzines motor kell neki??? Vagy mivel akarod hajtani?
(#) dcsabi válasza tdi75 hozzászólására (») Feb 24, 2008 /
 
Én kb 8 éve tanulmányozom a témát "áramtermelés" és nem biciklidinamó méretekben. Van folyamatban néhány projektünk hálózattal paralell üzemre...tehát adott esetben visszatáplálás is, termelés...
Tehát gyakorlati példa: 15KW 1460 motor hálózatra kapcsol, fordulatot megmér, a fordulatszám valamivel több lesz üresjárásban mint a jelzett, de nem éri el a szinkront, 1500 1/min. Ha kezdjük terhelni és 15KW-nál éppen a jelzett 1460 lesz . Az álló és forgórész pólusszám aránya
nem egész szám, ez adja az elcsúszást, aszinkron üzemmód...Ha fordítva próbálkozunk: segítünk a motornak
forogni nem könnyü feladat, kökemény nyomaték kell...
ha egy robbanómotorral próbáljuk "segíteni" akkor 1500 körüli fordulaton ha gázt adunk szép lassan a fordulatunk, plusz 15 kW ráadott teljesítmény esetén felmegy 1540 1/min és feltáplálunk a hálózatra, ennek mérésére spec műszerek vannak, vagy az amugy is alkalmazott Aktaris 7000 kétirányú mérő ....stb felel meg. Ne is álmodjunk róla, hogy ilyen üzemmódban
a motorunkat pl 1650 1/min fordulatig tudnánk pörgetni.
A generátor le fog égni...( villanymotor )
Példa még: Ikervári vízi erőműben 520KW-os 6 pólusu
aszinkron generátor 1060-at forog... Ha motorként menne 940 1/ min lenne.
Ha nem hálózat szinkron üzenben használjuk, az előző hozzászólóhoz annyit tennék hozzá, hogy a frekvenciát,
a hajtómotor fordulata határozza meg és ha 5-6%-kal
tullépi a szinkront (ott 3000) nem fog semmi történni, megy tovább minden a frekvencia nem 50Hz lesz, hanem
50.3 Hz. Ha a vezérlő vagy szabályozó egységben van védelem, erre az esetre akkor eseltleg kikapcsolhat...
Ne feledjük, a frekvencia az időegység alatti fordulatszám...



(#) Atis57 válasza tdi75 hozzászólására (») Feb 24, 2008 /
 
Sziasztok!
Semmi ---tömören.
Amugy a gépállandókban keredendő ---itt is van 1 menet /ford, szám állandó. tehát növelve a ford. számot nő a fesz+ a leadott telj is ! !
a gyakorlatban kis generátoroknál a / 0,5----2 kW/ eléggé ingadozik a fesz. 180----270 V között, de ez nem érdekes mert a 230 V-s kézülékek kibirják.
a kondenzátorok megválasztása a kulcs felgerjedéshez IMI gen: 1,5 kW motor 25µF és 60µF volt rákötve.
lehetne a forgórészbe befúrt+ ragasztott mágnessel is járszani/ csavarbehajtó mágnese 2---6 db/ kinai változat.
persze ezek nem táplálnak hálóztra
mennyezeti "csillár ventillátoron kehet érdekeket tapasztalni......
(#) potyo válasza dcsabi hozzászólására (») Feb 24, 2008 /
 
Idézet:
„Az álló és forgórész pólusszám aránya nem egész szám, ez adja az elcsúszást, aszinkron üzemmód...”


Konkrétan nem ez adja az elcsúszást, hanem az, hogy a forgórésznek a forgó mágneses mezőhöz képest eltérő fordulatszámmal kell haladnia ahhoz, hogy benne feszültség indukálódjon, áram folyjon, és nyomatéka legyen.
(#) Atis57 válasza tdi75 hozzászólására (») Feb 24, 2008 /
 
Szia!
milyen motorral fogod hajtani? ill. mennyire lehet kiterhelni?
mert:
a 30kW leadott esetén 60---65kW motorrl szokás forgatni...
A motorok 100LE/73,5kW max. órás teljesitmény ---ezt állandón nem birja ! ! ! max. a felét. ill a nyomaték maximum is a 2/3-a környékén van ...ide kell esnie a "szinkron" fodulatnak is.
(#) Atis57 válasza zoz11 hozzászólására (») Feb 24, 2008 /
 
Szia zoz 11 !
maradjunk annyiban: ez igy ebben a formában nem valós.
Akkor hogyan adna 230v generátor 25.... 60 ....130 stb V-t?
(#) Atis57 válasza Skori hozzászólására (») Feb 24, 2008 /
 
Sziasztok!
igy nézne ki a kapcs. rajz.
a kondik értéke kVAr ban 1/10 -e a generátor P-nek-
másképpen 80---120 µF /kW felfelé cökkenő....
(#) dcsabi válasza potyo hozzászólására (») Feb 28, 2008 /
 
Abban igazad van, hogy a forgórésznek és az állórész mágneses mezejének kölömböző fordulaton elcsúszva kell járni, viszont ez a gyakorlatban úgy van megvalósítva ahogy leírtam...
IND_MOT
(#) tdi75 válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 1, 2008 /
 
Ami most per pillanat kéznél van az egy 1200 köbcentis 45KW-os négyütemű benzines motor.
(#) tdi75 válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 1, 2008 /
 
Hi !
Lementettem a rajzodat. Majd tanulmányozom.
(#) tdi75 válasza zoz11 hozzászólására (») Ápr 1, 2008 /
 
Az igaz hogy a villanymotor kib@szott nagy lenne, de egy kb45KW-os benzinmotorral forgatnám meg. most azon fáradozok hogy csináljak valami bakot a meghajtómotornak.
(#) pecsitamas hozzászólása Jún 4, 2008 /
 
sziasztok raknák fel 1db rajzot értelemszerüren tudna segiteni valaki? mert nem értém a rajzot rajta van a generator motor kapcs rajza de hogy mi mit jelent ha valaki letöltené eés odairkálná hogy kell bekötni megköszönném ja és anyi még mogy aggregátormotorból 2 oldalról 1 piro +1piros fekete madzag jön +a másikoldalról is ugyan ez ezt légyszives vedd figyelembe
(#) uffka válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
Sziasztok!
Én most építeném meg a generátort csak a kondikkal vagyok gondba!
Ha a motor 3kw-os akkor 0,3kwar-os kondik kellenek vagy hány mikrósak?
Köszi előre is!
(#) Szarka1211 hozzászólása Dec 20, 2008 /
 
Szerbusz mindenki, új vagyok itt, kéne 1 táblázat szerűség hogy milyen kondik kellenek a különböző erősségű generátorokhoz, vagy hogy a kW-hoz hogy aránylik a kondenzátorméret.
Előre is köszi a segítséget!
(#) szotyee válasza tibcsi hozzászólására (») Márc 7, 2009 /
 
Ha nullárol indulsz és három fázisú aszinkronban gondolkodsz akkor felejtsd el a kondit és én az ajánlom keresgélj a frekvenciaváltós inverterek körül olyat ami két irányban működik akárcsak a jelenlegi vasúti közlekedésben használt "FILRT" motorvonatok hajtásrendszerében. Jelenleg én is hasonló anyagot keresgélek. A többieket meg nem akarom fikázni de aki szinkron motorban és benzinmotorban gondolkodik akár az áramszolgáltató villanyát is vehetné... mert ezek a rendszerek mindennek elmondhatóak csak nem gazdaságosak.... mert hőt termel vele amit el kell diszipáltatni ráadásul állambácsinak a benzin jövedéki adóját is kifizeti, a benzinmotor hatásfokát meg már nem is említeném. Az egyenáramú generátor szerintem halva született ötlet mert ahhoz is inverter kell!

Ha bárkit érdekelne én nem akarok generátort építeni...,de ha építenék én egy kis 1,4-es turbodiesel motort választanék (jó hatásfok amit a turbó is növel, alacsony fordulatszámon üzemelhető és a kannás gázolajjal ugyan úgy elmegy mint a jól szűrt használt napraforgóolajjal) és egy háromfázisú kalickás forgórészű aszinkron motort. És lakás fűtés rásegítésére is befognám a dieselmotort.
(#) szotyee válasza szotyee hozzászólására (») Márc 7, 2009 /
 
jah és a lényeg amit elfelejtettem említeni. az invertert és a diesel adagolóját egy terheléskövető rendszerrel építeném egybe így ha a hálózati terhelés csökken a motor fordulatszámához és a nyomatékához (teljesítményéhez) szükséges üzemanyagát is csökkenteném.
(#) mipilu hozzászólása Márc 20, 2009 /
 
Üdv mindenkinek
Van egy 3 fázisú szinkron aggregátorom 5.2 Kw tartós terhelhetőséggel.
Állandó terhelés mellet nincs semmi gond a motor fordulatszámmal beállítható a kívánt frekvencia.
De pl. egy 2KW-os motorú kompresszor ki-be kapcsolása estén nagy a fordulatszám változás. Amit a motoron levő röpsúlyos fordulatszám „vezérlő” nem tud teljesesen kikorrigálni, ha kézzel után állítok oké, ha a terhelés megszűnik a fordulat üresjáratban lesz magas kissé.
Egy szabályozásra lenne szükségem ami az aggregátor feszültségét , fordulatszámát vagy frekvenciáját figyeli, és avatkozik bele a „gázpedálba”
l

(#) mipilu hozzászólása Márc 21, 2009 /
 
„szotyee” ötletét tovább fűzve

Ha sikerülne összerakni egy 3 fázisú aggregátort, és földgázról tudnám működtetni.
Az átalakított benzinmotor hűtése és a kipufogógázból kinyert hő központi fűtés
és melegvíz hálózatott táplálná.
És miért lenne ez jó? A földgáz 8- 9 kWh/m3 = kb. támogatás nélkül kb. 110Ft. ebből 30% elektromos 50% hő energia és 20% veszteség lenne. Legjobb esetben 1 m3-ból 2.7 kwh elektromos energia lesz amit ha jól tudom 43ft/kwh-val 116ft. A nyereség 4.5kwh meleg lenne
Így oldják meg pl. távhő szolgáltatást néhány helyen. Kapcsolódó téma csak nagyban.

http://www.szte.mtesz.hu/06journal/2005_1/pdf/2005_1_5.pdf
http://frekvencia84.hu/tablazat2.html

A bukta az egészben, hogy ha nincs a lakásban elektromos fogyasztás nincs elég fűtés. Erre a megoldás az lenne ha a hálózatba lehetne táplálni energiát amit nyáron felhasználna az ember. Ehhez viszont megfelelő tőrvények kellenének.
Mi a véleményetek erről.
(#) zapkorte hozzászólása Aug 7, 2009 /
 
Hadd hozzam fel... szóval van egy míves régi csúszógyűrűs 3,5 lovas aszinkron motorom. Hogy kellene akkor ezt kapcsolni? Állórész csillagba kondikkal, csúszógyűrűket zárjam rövidre? Vagy a forgórész csillagba párhuzamosan az állórésszel? Vagy valami diódával...?
(#) weend hozzászólása Aug 9, 2009 /
 
Akkor én is kérdeznék!
Van egy aszinkron motorom, fordulatszáma 695rpm/min 550W (sajna). Azzal tisztában vagyok, hogy generátorként egy kicsit a névleges fordulatszám fölé kell pörgetnem. De ha túlpörgetem, akkor mi van? Termel még áramot, netán leég?

S6000054.JPG
    
(#) ekkold válasza zapkorte hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Ezekszerint olyan tipus amin 3db csúszógyűrű van?
Idézet:
„Állórész csillagba kondikkal, csúszógyűrűket zárjam rövidre?”

Igen!
Esetleg annyit megtehetsz még, hogy a forgórész egyik tekercsének adsz egy kis DC-t, hogy könnyebben felgerjedjen.
(#) ekkold válasza weend hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Ha túlpörgeted akkor nagyobb lesz a frekvencia mint 50Hz, és a feszültség is nagyobb lesz mint a névleges (többé kevésbé a fordulatszámmal arányosan).
Ha a rajta levő kondik és a terhelés áramfelvétele nem haladja meg azt, amit a tekercselés elbír (tehát a motor üzemi áramát), és a nagyobb feszültség miatt nem üt át a szigetelés akkor valószinüleg túl lehet pörgetni .
2x-es 3x-os fordaltaszámot talán kibírna, de mit kezdenél mondjuk 660V-os 150Hz-es feszültséggel?

Persze ha pl. ha egyenirányítva lesz, (mert mondjuk 1000V DC kell), akkor nem gond, ha nem 50Hz-en megy.
(#) zapkorte válasza ekkold hozzászólására (») Aug 15, 2009 /
 
Aha. Akkor már csak azt nem értem, miért mondják egyesek, hogy az ilyen a tuti ehhez, ha ugyanúgy kell szerencsétlenkedni vele, mint egy sima kalickás forgórészessel...?
(#) fuxi válasza ekkold hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
sziasztok! Szeretnék kérdezni valamit mégpedig ha elkészül egy ilyen aggregát akkor azt csak szimmetrikusan lehet terhelni vagy akár fázisonként is különböző teljesítményű fogyasztókkal.
(#) tdi75 hozzászólása Márc 8, 2010 /
 
Valakinek nincs véletlenül AB4 es aggregátorról kapcs rajza?
(#) brato hozzászólása Máj 14, 2010 /
 
Üdv!

Nem teljesen ide tartozik, de nem találtam jobb helyet.
Le tudná valaki írni az alapoktól, hogy hogyan megy az aggregátor szinkronizálása a hálózathoz?
Az elektronikus szinkronizálás menete érdekelne.
Hogyan illeszti a sinus görbéket egymáshoz már ha csinál ilyet egyáltalán.
(#) dobo válasza brato hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Ha jól tudom a null átmenetben kapcsolja rá a hálózatra eggyenként a fázisokat.
(#) dobo válasza zapkorte hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Azért ez a tuti mert ha áramot vezetsz a forgórészbe akkor termelni kezd a gép.
De hogy mekkora legyen a kimenő fesz azt is tudod szabályozni az árammal.
Hasonló egy szinkron géphez.
(#) pucuka válasza dobo hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Mivel a frekvencia a fordulatszámtól függ, a meghajtó motor (díesel) fordulatszámát kell finoman változtatni.
A módszer amit ismerek, hogy a fázisok közé egy égőt (árammérőt) teszünk, a fordulatszámmal finoman játszunk, amikor mind a három égő elalszik, (a különbségi kiegyenlítő áram nulla) akkor össze lehet kapcsolni a két hálózatot. Ha már össze vannak kapcsolva, akkor már bizonyos határok között szinkronban marad a rendszer, mert ha csökken a fordulat, akkor a generátorból motor lesz, és visszahúzza magát a szinkron állapotba. A lengések miatt a meghajtó motor fordulatszabályozóját (gázkar) úgy kell kialakítani hogy megfelelően csillapodjanak a lengések.
Ez csak elmélet, a gyakorlat ennél bonyolultabb, erről az erőművi energetikusok tudnának bővebbet.
(#) dobo válasza pucuka hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
igen amit leirtál az a sötétre kapcsolás.
Az én verzióm pedig figyeli a hálózatot és figyeli a te szinkron géped hálózatát sőt tudja korigálni a fordulatszámot is és a fáziszöget is.
Szóval tökéletes szinkronba (vagy közeli állapotba )hozza a te gépedet a hálózattal.
Talán pszeudó néven fut.
Következő: »»   2 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem