Fórum témák
» Több friss téma |
Kérlek használd helyesen a nick-nevem, ha már én is a megszólítottak közé tartozom!
Magyar vagyok, de nem drukkolok a mindenáron való magyarításért, szerintem így a helyes! Sosem volt kérdéses számomra, hogy bármely civilizált nyelven ki lehet fejezni adott műszaki jelentést, csak kérdés van-e frappáns, egyértelmű,szó az adott nyelvben.
A névért bocsi! (Az R betű ott van az E mellett, beleakadt az ujjam)
Frappáns megfelelő biztosan van, vagy ha még nincs, akkor teremteni kell egyet. De aki kötözködni akar, vagy bizonyítani, hogy miért és mennyivel jobb az Angol felirat, az hosszú körmondatokban (Magyarul) fogja bizonygatni még azt is, mennyivel többet mond az OFF egy kapcsolón, mint a KI, és mennyire találó a VOLUME, LOUDNES stb.. stb... Azt javaslom zárjuk le ezt a parttalan vitát. Én elfogadom az "Anglomán"-ságot, de ezért cserébe Ti is nézzétek el nekünk a Magyarságra való törekvést. Idézet: „Azt javaslom zárjuk le ezt a parttalan vitát.” El sem kellett volna kezdeni! Előző hozzászólásaim egyikében említettem, miszerint:nem tartom magam anglománnak. Még annyival egészíteném ki: hazám iránti érzelmeimet nem egy készülék feliratozásának nyelvezetén nyilvánítom ki, indokolatlan esetben egyenesen magamutogatásnak, (lám milyen hazafi vagyok) tartom... Úgy gondolom innentől fölösleges tovább folytatni, az álláspontok nem fognak közeledni egymáshoz.
Én is drukkolok , drukkolnék ...
Ehhez segítségedet kérném , hogyan írnád fel a következőket egy előlapra magyarul : CD, DVD, DAT , stb . Persze ezek magyarított neveinek rá is kellene férni az adott lapra esztétikusan .
Ne lépjük túl az ésszerűség kereteit.
A feliratozásnak az a célja, hogy mindenki tudja kezelni a cuccot! (Ez ilyen egyszerű ) Ugyanúgy káros a tudálékos angolság, mint a felesleges erőltetett magyarítás. A hangerő az hangerő, a RIAA pedig legyen RIAA!
Igazad van , csak azért kértem a segítséget , hátha van rá egy ötletes megoldás.
Amennyiben ezek a feliratok maradnak "angolosak", akkor már nem írnék hangerő , stb . más magyar feliratokat hozzá . Akkor legyen egységesen angol , a turmix nekem nem jön be .
Egy ennyire speciális alkalmazásnál, mint a fémkereső valóban többet mond a részletesebb magyar...
De nem véletlenül kötelező minden termékhez a magyar nyelvű használati utasítás, ha nem lehet, vagy nem célszerű külön előlapot nyomtatni.
Ne de Uraim!! Ez a gépet én építettem, saját részre, ne vitázzatok már napokon keresztül milyen felírat került rá. Ha valakinek szüksége van egy ilyenre, megoldható, és akkor olyan feliratot teszek rá amit gondol.
Ez már valóban nevetséges!
Így igaz. Olyan irányba ment el a beszélgetés fonala, ami már erősen káros a topicra nézvést, ezért megkérek mindenkit, hogy ezt a polemizálást itt, most, ezen a ponton szakítsuk meg. A további érvek és ellenérvek ütköztetésének megfelelő keretet ad a privát beszélgetés, amennyiben folytatni kívánják a résztvevők.
Köszönöm.
Sziasztok!
Biztosan többen belefutottak a következő problémába; Szal van néhány EW162G0GLY típusú kijelzőm: http://www.mikroklub.hu/htm/pdf/ew162g0ymy.pdf Ez a Chipcad-es 2x16 karakteres csoda. Tökéletesen működik, soha nem volt gondom velük. A problémám az, hogy nem túl esztétikus ha ezt beépítem egy alu műszerdobozba. Lehet kapni LCD előlap keret néven kis műanyag vackokat (pl. Conradnál van sokféle), de ehhez a típushoz egyszerűen nem találtam megfelelőt. Ablak méret max.:66mm x 16mm. Ahogy elnézem a HEstore-os 2x16-os LCD is pont ekkora. Tud valaki egy forrást, vagy valamilyen esztétikus megoldást a problémára? Előre is köszi, zotyaxxx
Szia!
Ez nem jó? Bővebben: Link Ez 68*25mm-es, a 2x16-os LCD fekete kerete pedig 70*27mm, azaz pont minden oldalt 1-1mm-rel kisebb. Szerintem ez pont a 2x16-os LCD-khez van.
Én egyszer csináltam hasonlót, 5mm-es rézlemezbe martam ablakot, és 4mm-es fészket a kijelző peremének és egy polikarbonát védőlemeznek, utána felcsiszoltam, és galavanikusan horganyoztam. Egyszeri és körülményes megoldás, de nagyon korrektül sikerült. Ha tényleg sokat használsz, akkor talán egy kis-CNC-s kollégával elfogadható áron is megoldható.
Ha Kicsit mélyebben ül, egészen jól mutat, külön árnyékolás nélkül is.
Köszi, de ez nagyon nem jó. Kilátszana a széle is. Olyan kell aminek max. 66x16-os ablaka van.
Egyébként most találtam : https://www.distrelec.hu/ishopWebFront/catalog/product.do/para/artV...1.html Csakhogy horror áron....ennyiért nem kell.
Igen erre én is gondoltam, van egy ISEL CNC felsőmaróm.
Csak hát qa sok munka. Esetleg felcsavarozom belülről, és marok neki egy ablakot polikarbonátból. Habár a csavarokat nem rejtené el..
Te hol látod, hogy 70x27 a kerete?
Lehet, hogy én értelmezem rosszul. "Kivágás belül: 68*25 mm" Nekem ez a belső nyilást jelenti.
Amit találtam, ( https://www.distrelec.hu/ishopWebFront/catalog/product.do/para/artV...1.html ) az sem jó...
A rézlemez engem arra csábított, hogy szerelősínt forrasszak rá. Bevált!
Miért nem jó? Kérj a HEStore-os topikban, szerintem jó esély van rá hogy lesz nekik! Hiszen egyrész már vannak hasonlóak, másrészt ez (a 2x16-os) egész biztos hogy sokakat érdekelne.
Biztos sokakat érdekel ezért nem értem, hogy nincsen sehol.
Amit találtam aztán mégsem, az azért nem jó, mert 76mm a szélessége. Az LCDn a csavarok közepének a távolsága 75mm. Tahát nem takarná el a csavarokat, ha az lcdt az előlepra csavaroznám. Akkor pedig semmi értelme. Olyan kellene ami elég széles, hogy eltakarja a rögzítőcsavarokat, vagy amibe bele lehet pattintani a kijelzőt.
Hát szerintem olyat biztosan nem találsz...
Én úgy oldanám amúgy meg (ahogy szoktam is), hogy 4db távtartót becsavarozok az LCD modulba úgy, hogy azok az előlaptól eltartsák az LCD-t. Fontos, hogy az előlaphoz érintkező fele a távtartóknak belső menetes legyen. Aztán fogom és bekenem kétkomponensű ragasztóval a távtartók végét és beillesztem az LCD-t az előlapba úgy, hogy lefelé nézzen. Azért lefelé, hogy a gravitáció a helyén tartsa az LCD-t, amíg a ragasztó meg nem köt. Utána az LCD ha kell, lecsavarozható. Így nem látszik az előlapon a csavar. A másik megoldás, hogy süllyesztett fejű csavart használsz és kimélyíted az előlapon a helyüket, így az előlap síkjából nem fognak kiállni, aztán egy előlapot nyomtatsz A4-es matricára, majd ráragasztod az előlapra. Így sem látszanak a csavarok.
Igen, én is a ragasztós gányolást láttam sok helyen.
Eddig süllyesztett felyű csavart használtam, de nem tettszik. A matricás megoldás nem a legjobb. Használtam már egyszer, de valahogy nem igazán ragad az a xar a festett műszerdobozhoz.
Fényes festett felületre nem is tapad. Mattítsd el, 800 papírral meg kell csiszolni, vizesen. És persze nem lehet zsíros sem.
Sziasztok!
Egy kis segitseget szeretnek kerni. Altalaban megveszem a megfelelo meretu dobozt, kifurkalom/reszelem es kesz, most azonban egy 34x10 cm nagysagu nyakra sikerult elfernem es nem talalok neki dobozt (kb 3-4 centi magas kene). Lehetoleg muanyag kellene, viszont szerszamaim nem nagyon vannak ahhoz hogy gyartsak magamnak (ami van kb. furo, reszelo, femfuresz). Regi valaminek a doboza nem igazan jo, nem szeretnem hogy felesleges lyukak legyenek rajta (megrendelesre keszul cucc). Felul kandikalna ki a hat darab hetszegmenses kijelzo (57mm). Eddig ami alternativa szoba kerult, az a kabelcsatorna (letezik 120x40 -es) de csak minimum ket meteres darabban lehet kapni, ugy meg draga a lezarodugokkal egyutt, raadasul feher. Szeretnem meguszni kb. 3 ezerbol. Ami mar kicsit elvetemultebb otlet hogy veszek ket kisebb dobozt, levagom a veguket es osszeragasztom oket . Nekem eddig tartott a kreativitasom, valakinek van otlete(akar egy hely ahol ilyesmivel foglalkoznak 1 darabos tetelben is)? Koszi elore is!
Ha csak nem lesz a készülékben belső antanna, lehetne a doboza fémből is. Az alumíniumot könnyű megmunkálni, nem igényelkülönleges felszerelést. Ha szerencséd van, találsz olyan helyet, ahol méretre is vágják. Ha teszel rá fekete dekorfóliát, gyári műanyagdoboznak fog kinézni, csak jóval strapabíróbb lesz.
Megprobalom kicsit jobban leirni a dolgot
. Ez egy ora lesz masodperc kijelzessel egyutt. Falra lesz felakasztva es lesz egy vezetekes taviranyitoja, amivel stopperkent is lehet hasznalni. Elvaras hogy akar 10 meterrol is olvashato legyen, ezert 57mm magas szegmensek kerultek ra. Orarol leven szo egy sorba kellett elhelyeznem az osszes szegmenst, mert kulonben nagyon tre lett volna. Tehat a hat szegmens miatt lett egy minimum 30 centi hosszu nyakom. Ezt hoztam ossze kb 33 centisre ugy hogy az elektronika nagy resze igy is a szegmensek alatt van. Amig a valaszotokra vartam, talaltam muanyagos cegeket akik foglalkoznak kesztermek gyartassal is. Erdeklodtem a plexicentrum.hu -nal es 2100 forint bruttoert akar csinalnak is egy ekkora dobozt plexibol. Egy kerdes maradt ebben az esetben, megpedig hogy ki is vagjak nekem az ablakot a tetejen, vagy esetleg teljesen atlatszo plexibol csinaljak es akkor csak a csatlakozoknak/gomboknak kell lyukakat furni. Itt tartok valahol, de meg semmi sem biztos. Koszonom a tippeket!
Üdv!
Olvasgattam a témában, bár nem sokat! Szerencsére már van itthon egy működőképes cnc-m. Gravírozni, kontúrmarni is tudok. Ha tudna valaki jóféle műszer doboznak való anyagot, akkor tudnék másoknak is készíteni egyedi méretű műszerdobozokat! Még tanulom a szakmát Így gyakorlásnak is megfelelő lenne. Tanácsot szeretnék kérni alapanyagnak valóra. Szoftverek terén találtam ingyenes előlap tervezőt is Köszönöm!
Plexit mennyire lehet / érdemes CNC-zni, az "elkenődése" miatt?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |