Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóantenna normál vagy erősítős ?
Sziasztok!
Egy öreg verdába vennék tetőantennát, viszont nem tudom, hogy milyet kellene, mik a fontos tényezők. Pl. amit mostanság látok: egyre több a 12V erősítéses antenna, de ezek olyan 10e Ft környékén mennek, ellentétben a "mezeiekkel", amik 2-3e körül ingadoznak. A hossz mennyire fontos még? Esetleg márka? Illetve léteznek utólagos erősítők is, ezek is mifélék? Érnek valamit a gyakorlatban? Pl. ez! Vagy pl. ez! Köszi előre is!
Hello!
Most látom, hogy el is írtam... Mindjárt javítom, csak találjam meg, hogy hol kell átlökni... Mi újság errefelé?
Hm, értem! Akkor eddig 1-0. Amúgy a fejegység már korszerűbb, mint ami volt benne, szenvedő Videoton... Viszont a márkája kicsit dzsungabunga...
Ő lenne az: Irandom CS211UCA Találtam leírást is... (Régebben nem nagyon volt.)
Sajna sok kábellel lenne megtoldva... (Tető szélességi közepére, viszont hosszanti irányban hátrébb gondoltam...) Tehát egy olyan 5m kábel reális...
Eredeti alatt mit értesz?
Én is 1 kábellel gondoltam, csak sikerült rosszul megfogalmaznom.
Szia! szerintem a legjobb az a kis gumis antenna aminek
a külső részére van tekerve a huzal és az van be zsugorcsövezve biztos láttál már ilyet én már szereltem be ilyen antennát nagyon jó hatásfokú. amúgy meg ezek az új készülékek egy "szál dróttal" is elmennének szerintem az olcsóbb antennával is tökéletes lessz a vétel
Egy antennának az egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy rezonáns méretű, vagy a lehető leghosszabb legyen. A rezonáns hullámhossz, szélessávú vételnél nem valósítható meg, tehát marad a hossz. Ez különböző trükkel. mint pl. a hosszabb drót felcsavarásával, különösen nagy veszteség nélkül megvalósítható. Egy autó méreteiben gondolkodva a koax kábel hossza sem igazán mérvadó. Szinte tök mindegy hogy 1 méter vagy 5 méter a kábel. Inkább az a fontos, hogy ne törjön meg élesen, nem legyen egy rögzítő bilinccsel vagy dróttal pl. a felére összenyomva. De talán a legfontosabb az elhelyezése lenne! Az egyenletes körkörös vétel szempontjából, legjobb helyen a tető közepén lenne, de pl. az első sárvédő felső élén is alig torzul a sugárzási tulajdonság. Ez eddig legeszetlenebb elhelyezést, a hátsó lökhárítóra szerelve láttam. És a legtöbb hibát a szerelvények nem megfelelő használata okozza. Pl. "nem kell oda az a műanyag alátét" és hasonlók
Elfelejtettem odaírni, hogy szerintem az erősítő tök fölösleges egy autórádió antennakörében.
Szia!
Gyakorlatilag minden újabb autón ilyen antenna van, nem? (Csak hogy tényleg be tudjam azonosítani, amiről írsz.)
Szia!
Köszi az építő hozzászólásokat! Majdnem a tető közepére szánom, de mint minden autón, autó tetejének hosszanti tekintetében hátrébb gondolom felszerelni. Tehát akkor egy antenna kiválasztásánál a legfontosabb az lenne, hogy minél hosszabb legyen a zsugorcső alatt feltekert szál? A koax kábel, mely a karosszérián belül megy, antennaként funkcionál? Mert ha igen, csak jobb a hosszabb kábel abból is, nem? Elég laikus vagyok a témában... Erősítőre pedig ami laikusként elbizonytalanít: Bővebben: Link1Bővebben: Link2 Bár gondolom egyik tuti nem FM erősítő, illetve lehet hogy a másik pedig a fejegységből kimaradt erősítőt váltja ki? Van egy meganeunk, annak az antennája tetszik is, illetve nem nagyon van panasz a vétellel se. Lehet jobban járnék, ha bontóznék egy újabb autóból egy antennát?
Autóvillamosságis gyakorlatom elég kevés, de amiket mostanában láttam, azok inkább váltószűrők voltak, nem erősítők. Azt célozva meg, hogy mobiltelefonra is rá lehessen kötni egyéb probléma nélkül. A mercinél meg még plusszban a riasztó, és belsőfűtés távirányító antennája is egy ilyen kis dobozzal van közösítve.
A kocsin belül a koax nem működik antennaként. Ideális esetben... De mivel olyan nincs, egy kicsit az is beleszól. Ez elhanyagolható. Erősítőre abban az esetben lenne szükség, ha olyan előnytelen antennát, azaz valami kompromisszumos helyettesítő valamit használnál, amit már szinte nem is lehetne antennának nevezni. Pl valami ablakra ragasztott fóliát, vagy autón belüli tekercset, kárpit alá rejtett szinte teljesen árnyékolt huzalt, stb. Egy valamirevaló rádióhoz, és egy valóban antennaként viselkedő huzaldarabhoz nincs szükség erősítőre. Van néhány kutyaütő cég, de a legtöbb azért működőképes antennát készít. Mint korábban írtam ezek a széles sáv, méretek, légellenállás, időjárás és mechanikai ellenállóság stb. kompromisszamaiként alakulhattak ki.
Sziasztok!
Az antenna hossza is befolyásolja a vételt nem is kicsit.Nekem egy közel 1 méteres Hirschmann antenna oldotta meg azon problémámat,hogy a rádió vételi gyengesége miatt élvezhetetlen volt a rádió hallgatás.A Hirscmann erősítő jó lehet mert legalább neves gyártó terméke nem úgy mint a másik ami a link-ben látható.Sok autónál a hátsóablak fűtés szálát használják antennának ami természetesen egy erősítőn megy keresztül azok is jók de az egy más téma... Üdv
Sziasztok!
Van egy E30-as BMW-m és benne egy JVC EXAD Kd-SHX 750-es fejegység. Elég gyenge minőségben fogja a rádió állomásokat, gyakorlatilag csak a helyit fogja élvezhetően. A vétel tisztasága pedig változik ha mozgatom a rádió mögötti antanna kábelt. A régi ezer éves Blaupunk korrektül és tisztán fogta az adókat, de mióta ez van azóta csak bosszankodom és sorra veszem az antennákat! Mit tegyek, hogy javítsak a mostani vételen? (Erősítővel próbálkoztam, de csak jelentősen rosszabb volt.) Vegyek új antennát? Ha igen akkor pontosan milyet? (Azért az 1m-t sokallom. ) Esetleg a kábelt (is) cseréljem? Az antenna elhelyezésén viszont nem szeretnék változtatni. Az autó bal oldalán hátul van. Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!
Szia!
Épp ott sütötted e a lényeget, hogy "Az autó bal oldalán hátul van" , nekem az auto elsöfelében volt csak ezekkel a hibákkal, tetön sokkal szerencsésebb lenne. Irtad, hogy ha mozgatod a kábelt hátul akkor meneget, megkellene nézni hogy nem e a fejegység antenna dugaszánk a cinezése adta meg magát vagy a kábelen lévö dugasz?
A fejegység forrasztásával tuti nincs gond, azt ellenőriztem.
Az antenna marad a helyén. Nem pakolászom! Egyébként a hellyel nem hiszem, hogy gond lenne, mert amint írtam is az előző rádióval elégedett voltam. A kábelre rá van gyárilag integrálva a dugasz. Azt hogyan ellenőrzöm? Nem bízom az egész kábelben. Érdemes kicsrélni? Ha igen akkor mire és milyen csatlakozóval?
Szia!
Én azóta beújítottam egy Corolla antennát -gondoltam, ami gyári és japán, az a tuti. Sokkal jobb lett a vételem!!! Egy öreg autóról van szó, melynek felújításán fáradozom -márkát inkább nem írnék a negatív hsz-ok miatt-, amiben már volt egy jobb antenna -elektromos, első sárvédőben, de a mostani sokkal jobb, mely a tető hátsó részére került. Igaz az aljában van egy erősítő rész, ami kimérésem alapján 0,3A-t kajál, de sokat tud segíteni a dolgon. Konkrétan úgy teszteltem, hogy lecsavartam róla az antennaszárat, majd mivel még egész jó volt a vétel, 0,5Mhz-el elhangoltam a csatornát. Ekkor egész jól sistergett már a vétel! Ezután a rádió ISO csatlakozójának kék szálát összekötöttem az antenna jelerősítését biztosító kábelével. Szár és 0,5Mhz-es(de lehet 1Mhz volt, nem tudom) elhangolással tökéletesen fogta a csatornát (garázsban)! Kábel: sima koax kábel. Homasitában akár kaphatsz ilyet... Én is ezres körül vettem 4,5méteres kábelt. Csatolva 2 kép az antennáról.
Sziasztok!
Újítanám a témát, mert talán idevág a problémám. Szeretném az autó antenna jelét kettéosztani, hogy mindkettőn jó legyen a vétel. Az egyik ág a most működő rádió lenne, a másik pedig egy TMC rádió a navihoz, amit be szeretnék építeni a műszerfal alá. Az eredeti rádiót használom AM középhullámon és URH sávon, a TMC rádió pedig csak az URH (FM) sávon. Az első hozzászóló linkelt fotókat. Egy hasonló erősítőn gondolkodtam, a kimenetét pedig ketté osztani. Van valami ötletetek?
Sziasztok!
A 2006-os Corollám 40 cm hosszú tető antennaszára kettébe tört 1 cm-el a rugó felett, így a gumiöntet is ott kettéhasadt. (hasonló mint a Bandeee-é.) A helyi Toyota dealernél eredeti antennát 10000-ért, utángyártottat 2000-ért adnak. Az OBI-ban láttam 36 cm hosszút 990 Ft-ért. A kérdésem az, hogy mennyire fontos, hogy ugyanolyan hosszú antennát tegyek fel mint amilyen az eredeti volt? 10000-ért nem vennék egy antennát, de feltételezem, hogy annak minősége biztos hogy nem 5-ször jobb mint az utángyártotté.
Nagy jelentősége nincs. Általában az erre gyártott antennák jól működnek, bárki is gyártotta őket.
Üdv.
Nekem az a problémám, hogy szeretném hallgatni a 103,9 es frekvenciát, de az adó elég messze van, így komolyabb antennára van szükség! Megépítettem a "szükségantennát" ami elég jól működik a pesti adókkal, de az 104,0 án fog egy másik adót, ami elnyomja ezt! Van egy E36 os BMW-m rejtett antennája van, ha az autó pontosan kelet nyugat irányba áll, akkor tökéletesen fogja a 103,9 et, de ha fordulok vele akkor teljes zűrzavar! Igazából nekem fix helyre kerülne az antenna a műhelyben hallgatnám a rádiót! Milyen megoldás lehetne az ami az autómhoz hasonlóan képes lenne fogni a 103,9 et? Az autóm antennáját még sosem láttam és fogalmam sincs róla hogy néz ki
Sziasztok!
Rejtett FM antennának mit lehetne felhasználni? Be lett csinálva az autó tetején az antenna helyen. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2013
Valami ilyesmit ragassz a szélvédőre a tükör mögé.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Vettem egy Dab-os autósrádiót, amihez küldtek egy antennát. A magnóhoz csatlakoztatom az antennát, és azt írja ki a magnó, hogy "No signal" (azaz nincs jel). Az antennához 4 méteres kábel van, ebből arra következtetek, hogy a hátsó szélvédőre kell felragasztani. Az analóg jeleket is gyengén vette a rádió, de ezt egy új antennával megtudtam oldani. Viszont a digitális része, még mindig nem működik. Ha van valakinek jó ötlete, legyen szíves írja meg, hogy mi lehet a probléma! Egyébként a CD-s rádió és az antenna is új.
Szép estét mindenkinek!
Nekem ilyen, vagy ehhez nagyon hasonló belső antennám van. Az a baj vele hogy nagyon rossz minőségben tudom vele fogni az adókat (pl:10km-re lévő rádiót csak recsegve). Ezeket hogy kell bekötni pontosan? Van egy antenna dugasz, egy hosszú kábel és egy rövidebb csupasz fém kábel rajta, az utóbbi kettő mire való? Testhez kellene kötni? A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2013
Az antennában erősítő van. Ennek kell tápot, és testet is adni. Lehet, hogy a rádió az antenna bemenetén tud tápot is kiadni, ezt mérd ki, a testhez képest, akkor a vezetéket nem kell bekötni, de a csupasz vezetéken testet mindenképpen kell.
Ha tennél fel képeket a kábelekről akkor egyértelműbb lenne. Így csak sejtem, hogy a két kábel az erősít tápja. A rövidebbik a negatív és azt valahol a karosszériához, vagy egy testkábelhez kell kötni, a hosszabbik a pozitív és azt a rádió elektromos antenna vezetékéhez kell kötni. Azon bekapcsolt rádiónál van feszültség. Az antenna dugasz meg gondolom egyértelmű. Ne csodálkozz a gyenge vételen táp nélkül ez az antenna nem működik.
Nem az antenna kimeneten van a táp, hanem így mint itt az 5-ös vezeték.
Holnap (vagy holnapután) megpróbálom akkor megoldani, ha nem megy majd maximum csinálok képeket és úgy látszik majd mi, hogy van.
A csupasz fém harisnya a test, a karosszériához kell kötni. Az antenna dugó a rádió hátuljába. Valamint lennie kell egy vékony vezetéknek, lehet, hogy az antennakábellel van egybe öntve és csak a végén válik szét. Erre kell a rádióból a kapcsolt +12V, a rádión ez ant., vagy rem.out néven fut, általában kék vezeték. Táp nélkül még rosszabb, mint egy darab sima drót.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |