Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   81 / 345
(#) buszos1 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Köszi,megnéztem bár okosabb nem lettem mert a rajzon közel azonos a bekötés,mégsem megy,azért írtam le a kötéspontok betűjelét,hogy hátha van ,aki nálam okosabb és tud vmi ötletet adni de ezekszerint motorcsere lesz.Azért köszi
(#) matheattila hozzászólása Máj 30, 2011 /
 
Sziasztok, nekem az lenne a kérdésem, hogy nem tudja-e valaki, hogy hogyan lehetne úgy újratekercselni egy 3 fázisu motort, hogy egy fázissal működjön, úgy értem, hogy pl ugyanazzal a felépítéssel csak kevesebb menetszámmal?
Előre is köszönöm.
(#) attrax válasza matheattila hozzászólására (») Máj 30, 2011 /
 
3 fázisú motort tudsz üzemeltetni 1 fázisról is.Mondjuk 2kw ig érdemes max.
(#) djgombi hozzászólása Jún 1, 2011 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem villanymotor bekötéshez.
Ez egy 230V-os fűnyíró motor. A tekercs ellenállásain kívül semmit se tudok. Csatolt képen szerepel.
Előre is köszönöm!
(#) erbe válasza djgombi hozzászólására (») Jún 1, 2011 /
 
Bal szélsőre kötöd a nullát, középsőre a fázist, a középső és a jobb szélső közé a kondenzátort.
Ha nincs meg a kondenzátor, kellene a motor teljesítménye a méretezéséhez. 20 mikrofaraddal meg lehetne próbálni.
Fontos! Állandó üzemre készült indítókondenzátor kell hozzá.
(#) djgombi válasza erbe hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Köszönöm a válaszod!
A leírásod alapján volt bekötve 12 mikrós kondival.
Erősen búg de felpörögni nem akar és kézi rásegítésre erősen ellenáll. Amúgy a csapágyak jól futnak és könnyen lehet kézzel tekerni. Lehet, hogy zárlatos lenne?
Üdv!

Szerk.: Kondi nélkül is próbáltam és ugyanígy ellenáll a kézi bepörgetésnek.
(#) Peter65 válasza erbe hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Szia!
Szerintem a kondit a két szélső pontra kellene kötni. A bal szélső és a középső között lenne a fő fázis, a jobb szélső és a középső között a segédfázis. Ahhoz, hogy áram is folyjon a segédfázison, nem elég vele egy kondit párhuzamosan kötni.
(#) aston hozzászólása Jún 2, 2011 /
 
Sziasztok
Villanymotoromhoz 120mF 280V indítókondi kell de ha 120mF 330 VAC tennék rá lenne valami probléma belőle?
(#) kadarist válasza aston hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Csak jót tennél ezzel a húzással.
(#) pucuka válasza aston hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Az nem probléma, ha nagyobb feszültségűt teszel, de az igen, hogy nem mF (milifarad), hanem µF (mikrofarad). (ha kis u betűt írsz az F betű elé, a fórummotor kicseréli μ -re) De az sem baj ha megkeresed a tisztességes μF betűket.
(#) djgombi válasza Peter65 hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Sajnos így se megy csak borzasztóan búg.
(#) dev616 hozzászólása Jún 2, 2011 /
 
sziasztok!
segítséget kérek,laikus vagyok. tönkrement a búvárszivattyú,szétkötöttem,de nem jegyeztem meg a bekötést. a bemenet három fázis /kék ,barna,zöld/,viszont a motorhoz négy vezeték van /+ egy fekete/. van két kondi hozzá,viszont sehogy sem tudom bekötni,főleg a fekete okozza a gondot / csak a zöldhöz érintve indul el,ami nyílván nem az igazi/előre is köszönöm a segítséget.
(#) kadarist válasza dev616 hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Szia!
Hívj villanyszerelőt, mert az a három vezeték nem a három fázist jelenit. Jobb ha szakemberre bízod a bekötést.
(#) elektrotonti válasza dev616 hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Életveszély!!
Laikus ne kötözzön ilyet, hacsak nem öngyilkos akar valaki lenni. Zöld vezeték nem lehet ott hanem zöld/sárga amely a földelés ha helyesen van az is bekötve, üzemszerüen áramot nem vezethet. Nem jó ha ettől megy a motor! Egyébkén helyesen az egyfázisú motor kivezetése a segédfázis tekercs miatt négy vezetékes. Ohm mérő használat tudása nélkül nem érdemes elmagyarázni a bekötést.
(#) erbe válasza djgombi hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Ha jók a csapágyak, akkor menetzárlatos a motor. Rossz, lötyögős csapágyaknál odafoghatja a forgórészt az állórészhez. Attól, hogy a csapágyak jól futnak, még lehet akkora kopás, deformáció, hogy beragad.

Peter65!
Nézd meg az ellenállás értékeket!
(#) aston válasza pucuka hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Helló
Bocs, μF /mikrofarad/ akartam írni.
Köszönöm a segítséged
(#) Peter65 válasza erbe hozzászólására (») Jún 2, 2011 /
 
Igazad van, nem voltam elég körültekintő. Az általad javasolt bekötés a helyes.
(#) djgombi válasza erbe hozzászólására (») Jún 3, 2011 /
 
Köszönöm a segítséged!
Elviszem tekercselőhöz. Szép napot!
(#) mário82 válasza Zoltka hozzászólására (») Jún 3, 2011 /
 
sziasztok.van egy 220-380-as villanymotrom de nem tudom be kötni 220ra aki tudja légyszives segitsen .köszi
(#) zolika60 válasza mário82 hozzászólására (») Jún 3, 2011 /
 
Már néhányszor le van írva. Például itt is:Bővebben: Link
(#) mário82 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 3, 2011 /
 
kösz az infoót márcsak annyit kérdeznék hogy mekkora kondi kell ehhez amotorhoz ez egy 2.2 KW os 2900 as fordulattal
(#) Bojtossapka hozzászólása Jún 4, 2011 /
 
Sziasztok!
Van egy aszinkron mosógép motorom, aminek 2 fokozata van és 5 kivezetése. Ebből szeretnék fűnyírómotrot csinálni 2800-as fordulatszámon, csak nem jövök rá a bekötésére, remélem tudtok benne segíteni.
Itt vannak a képek hozzá és a lemért ellenállások.
(#) Bojtossapka válasza Bojtossapka hozzászólására (») Jún 4, 2011 /
 
Megtaláltam a motor eredeti kondiját közben és sikerült is kipróbálnom a motrot. Sok fórumot, hozzászólást átnyálaztam, de pontos leírást sehol sem találtam, hogy is néz ki a motor belülről, miként is kéne bekötni ezért kísérletezéssel voltam kénytelen rájönni.
Itt egy ábra, hogy is néznek ki ezek a 2 fokozatú motorok, ez alapján könnyedén meg tudjátok majd határozni melyik tekercset hová kell kötni.

motorbek.jpg
    
(#) erbe válasza Bojtossapka hozzászólására (») Jún 4, 2011 /
 
Rosszul kötötted be. Így nem fogja tudni az adatlapon szereplő 800 W-ot. A kisebb ellenállású tekercsen kell lennie a fázisnak és a nagyobbal sorba a kondinak. Nagyfordulatszámű állásban ezzel a bekötéssel nem tudsz forgásirányt váltani. Ahhoz ki kellene hozni a segédfázis tekercs másik végét.
Sokallom az ellenállásértékeket.
(#) misi6424 hozzászólása Jún 6, 2011 /
 
Hello!

Most regisztráltam ebbe a fórumba mivel apuval szeretnénk összehozni egy fürészgépet, de a villamos dolgokhoz nem értek.

van egy 3 fázisú asszinkron motor, és ezt szeretnénk bekötni, 380V ról üzemeltetve.

Valaki tudna egy működő megoldást, ábrákkal, bekötéssel, hogy pontosan mit hogyan kell csinálni?

Olvastam olyat, hogy csillag-delta kapcsolóval lehet megoldani, meg még két megoldást egy régi villanyszerelő tankönyvben.

Apu szerzett egy DIL 052 mágneskapcsolót azt mondták neki azzal is indítható, erről mi a vélemény mire is jó ez a kapcsoló.

Előre is köszi aki segít, teljesen amatőrök vagyunk, de mindenképp mi szeretnénk megoldani.

Üdv: Misi
(#) kadarist válasza misi6424 hozzászólására (») Jún 6, 2011 /
 
Szia!
Mekkora teljesítményű a motor? Apu villanyszerelő? Mert ilyen bekötést szakemberre kell bízni!
(#) misi6424 hozzászólása Jún 6, 2011 /
 
Hello!

3KW

Van villanyszerelő ismerős, de nem a szakmába dolgozik, és ő is mást mond meg apu egyik ismerőse is, ezért gondoltma hogy kérdezek, annyira én se vagyok homály, de a bekötést mi nem tanultuk. Én gépész vagyok!

És ha nem is mi csináljuk meg érdekelne mit miért hogyan.

Üdv: Misi!
(#) kadarist válasza misi6424 hozzászólására (») Jún 6, 2011 /
 
És mi van az adattáblára írva? 220/380V vagy 660/380V. Mert ha az utóbbi van ráírva, akkor lehet csillag-deltába kötni az indítás megkönnyítése miatt. Ha az előbbi van ráírva, akkor csillagba kell kötni, és így megtáplálni a három fázissal.
(#) Imi65 válasza misi6424 hozzászólására (») Jún 6, 2011 /
 
Kadarist által megadott második feszültségadat (660/380V) lehet így is feltüntetve: ∆380V!
Ebben az esetben alkalmazható a csillag-delta átkapcsolás, de ezt nem kötelező kihasználni. Csak akkor van jelentősége, ha a hálózat nem bírja elindítani deltában. Egy 3kW-os motorhoz a 3X16A (C) már elegendő. Normál működtetéshez alkalmazható a DIL 052, a behúzótekercs feszültségére kell figyelni.
(#) elemes hozzászólása Jún 13, 2011 /
 
Kb. negyvenéves IMI HF71a-4 motor került a kezembe ma reggel. Tekintélyes (kb 20 centi átmérőjű, 30 cm hosszú), de kis teljesítményű (300 watt) háromfázisú motor benyomását kelti, a kapocstábláján csillagba kötve (W2-U2-V2 végpontok összekötve, U1, V1, W1 szabadon). Eddig rendben.

A V1 végpont mellett azonban szerepel egy Z1, a V2 mellett pedig egy Z2 jelzés is.

A motor gazdája szerint, ha ráköti a sima egyfázisú 220-at a "csillagpontra" és az U1 / V1Z1 / W1 pontok bármelyikére, a motor segítség nélkül elindul.

Kíváncsiság gyötör:
1. hogyan indulhat el segítség nélkül egy fázisról?

2. mit takar a Z1/Z2 jelzés? netán beépített segédfázist, kondenzátort (nem látszott, de ilyen kis teljesítményű motornál lehetett akár eldugva is).
Következő: »»   81 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem