Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszi,megnéztem bár okosabb nem lettem mert a rajzon közel azonos a bekötés,mégsem megy,azért írtam le a kötéspontok betűjelét,hogy hátha van ,aki nálam okosabb és tud vmi ötletet adni de ezekszerint motorcsere lesz.Azért köszi
Sziasztok, nekem az lenne a kérdésem, hogy nem tudja-e valaki, hogy hogyan lehetne úgy újratekercselni egy 3 fázisu motort, hogy egy fázissal működjön, úgy értem, hogy pl ugyanazzal a felépítéssel csak kevesebb menetszámmal?
Előre is köszönöm.
3 fázisú motort tudsz üzemeltetni 1 fázisról is.Mondjuk 2kw ig érdemes max.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem villanymotor bekötéshez. Ez egy 230V-os fűnyíró motor. A tekercs ellenállásain kívül semmit se tudok. Csatolt képen szerepel. Előre is köszönöm!
Bal szélsőre kötöd a nullát, középsőre a fázist, a középső és a jobb szélső közé a kondenzátort.
Ha nincs meg a kondenzátor, kellene a motor teljesítménye a méretezéséhez. 20 mikrofaraddal meg lehetne próbálni. Fontos! Állandó üzemre készült indítókondenzátor kell hozzá.
Köszönöm a válaszod!
A leírásod alapján volt bekötve 12 mikrós kondival. Erősen búg de felpörögni nem akar és kézi rásegítésre erősen ellenáll. Amúgy a csapágyak jól futnak és könnyen lehet kézzel tekerni. Lehet, hogy zárlatos lenne? Üdv! Szerk.: Kondi nélkül is próbáltam és ugyanígy ellenáll a kézi bepörgetésnek.
Szia!
Szerintem a kondit a két szélső pontra kellene kötni. A bal szélső és a középső között lenne a fő fázis, a jobb szélső és a középső között a segédfázis. Ahhoz, hogy áram is folyjon a segédfázison, nem elég vele egy kondit párhuzamosan kötni.
Sziasztok
Villanymotoromhoz 120mF 280V indítókondi kell de ha 120mF 330 VAC tennék rá lenne valami probléma belőle?
Az nem probléma, ha nagyobb feszültségűt teszel, de az igen, hogy nem mF (milifarad), hanem µF (mikrofarad). (ha kis u betűt írsz az F betű elé, a fórummotor kicseréli μ -re) De az sem baj ha megkeresed a tisztességes μF betűket.
Sajnos így se megy csak borzasztóan búg.
sziasztok!
segítséget kérek,laikus vagyok. tönkrement a búvárszivattyú,szétkötöttem,de nem jegyeztem meg a bekötést. a bemenet három fázis /kék ,barna,zöld/,viszont a motorhoz négy vezeték van /+ egy fekete/. van két kondi hozzá,viszont sehogy sem tudom bekötni,főleg a fekete okozza a gondot / csak a zöldhöz érintve indul el,ami nyílván nem az igazi/előre is köszönöm a segítséget.
Szia!
Hívj villanyszerelőt, mert az a három vezeték nem a három fázist jelenit. Jobb ha szakemberre bízod a bekötést.
Életveszély!!
Laikus ne kötözzön ilyet, hacsak nem öngyilkos akar valaki lenni. Zöld vezeték nem lehet ott hanem zöld/sárga amely a földelés ha helyesen van az is bekötve, üzemszerüen áramot nem vezethet. Nem jó ha ettől megy a motor! Egyébkén helyesen az egyfázisú motor kivezetése a segédfázis tekercs miatt négy vezetékes. Ohm mérő használat tudása nélkül nem érdemes elmagyarázni a bekötést.
Ha jók a csapágyak, akkor menetzárlatos a motor. Rossz, lötyögős csapágyaknál odafoghatja a forgórészt az állórészhez. Attól, hogy a csapágyak jól futnak, még lehet akkora kopás, deformáció, hogy beragad.
Peter65! Nézd meg az ellenállás értékeket!
Helló
Bocs, μF /mikrofarad/ akartam írni. Köszönöm a segítséged
Igazad van, nem voltam elég körültekintő. Az általad javasolt bekötés a helyes.
Köszönöm a segítséged!
Elviszem tekercselőhöz. Szép napot!
sziasztok.van egy 220-380-as villanymotrom de nem tudom be kötni 220ra aki tudja légyszives segitsen .köszi
Már néhányszor le van írva. Például itt is:Bővebben: Link
kösz az infoót márcsak annyit kérdeznék hogy mekkora kondi kell ehhez amotorhoz ez egy 2.2 KW os 2900 as fordulattal
Sziasztok!
Van egy aszinkron mosógép motorom, aminek 2 fokozata van és 5 kivezetése. Ebből szeretnék fűnyírómotrot csinálni 2800-as fordulatszámon, csak nem jövök rá a bekötésére, remélem tudtok benne segíteni. Itt vannak a képek hozzá és a lemért ellenállások.
Megtaláltam a motor eredeti kondiját közben és sikerült is kipróbálnom a motrot. Sok fórumot, hozzászólást átnyálaztam, de pontos leírást sehol sem találtam, hogy is néz ki a motor belülről, miként is kéne bekötni ezért kísérletezéssel voltam kénytelen rájönni.
Itt egy ábra, hogy is néznek ki ezek a 2 fokozatú motorok, ez alapján könnyedén meg tudjátok majd határozni melyik tekercset hová kell kötni.
Rosszul kötötted be. Így nem fogja tudni az adatlapon szereplő 800 W-ot. A kisebb ellenállású tekercsen kell lennie a fázisnak és a nagyobbal sorba a kondinak. Nagyfordulatszámű állásban ezzel a bekötéssel nem tudsz forgásirányt váltani. Ahhoz ki kellene hozni a segédfázis tekercs másik végét.
Sokallom az ellenállásértékeket.
Hello!
Most regisztráltam ebbe a fórumba mivel apuval szeretnénk összehozni egy fürészgépet, de a villamos dolgokhoz nem értek. van egy 3 fázisú asszinkron motor, és ezt szeretnénk bekötni, 380V ról üzemeltetve. Valaki tudna egy működő megoldást, ábrákkal, bekötéssel, hogy pontosan mit hogyan kell csinálni? Olvastam olyat, hogy csillag-delta kapcsolóval lehet megoldani, meg még két megoldást egy régi villanyszerelő tankönyvben. Apu szerzett egy DIL 052 mágneskapcsolót azt mondták neki azzal is indítható, erről mi a vélemény mire is jó ez a kapcsoló. Előre is köszi aki segít, teljesen amatőrök vagyunk, de mindenképp mi szeretnénk megoldani. Üdv: Misi
Szia!
Mekkora teljesítményű a motor? Apu villanyszerelő? Mert ilyen bekötést szakemberre kell bízni!
Hello!
3KW Van villanyszerelő ismerős, de nem a szakmába dolgozik, és ő is mást mond meg apu egyik ismerőse is, ezért gondoltma hogy kérdezek, annyira én se vagyok homály, de a bekötést mi nem tanultuk. Én gépész vagyok! És ha nem is mi csináljuk meg érdekelne mit miért hogyan. Üdv: Misi!
És mi van az adattáblára írva? 220/380V vagy 660/380V. Mert ha az utóbbi van ráírva, akkor lehet csillag-deltába kötni az indítás megkönnyítése miatt. Ha az előbbi van ráírva, akkor csillagba kell kötni, és így megtáplálni a három fázissal.
Kadarist által megadott második feszültségadat (660/380V) lehet így is feltüntetve: ∆380V!
Ebben az esetben alkalmazható a csillag-delta átkapcsolás, de ezt nem kötelező kihasználni. Csak akkor van jelentősége, ha a hálózat nem bírja elindítani deltában. Egy 3kW-os motorhoz a 3X16A (C) már elegendő. Normál működtetéshez alkalmazható a DIL 052, a behúzótekercs feszültségére kell figyelni.
Kb. negyvenéves IMI HF71a-4 motor került a kezembe ma reggel. Tekintélyes (kb 20 centi átmérőjű, 30 cm hosszú), de kis teljesítményű (300 watt) háromfázisú motor benyomását kelti, a kapocstábláján csillagba kötve (W2-U2-V2 végpontok összekötve, U1, V1, W1 szabadon). Eddig rendben.
A V1 végpont mellett azonban szerepel egy Z1, a V2 mellett pedig egy Z2 jelzés is. A motor gazdája szerint, ha ráköti a sima egyfázisú 220-at a "csillagpontra" és az U1 / V1Z1 / W1 pontok bármelyikére, a motor segítség nélkül elindul. Kíváncsiság gyötör: 1. hogyan indulhat el segítség nélkül egy fázisról? 2. mit takar a Z1/Z2 jelzés? netán beépített segédfázist, kondenzátort (nem látszott, de ilyen kis teljesítményű motornál lehetett akár eldugva is). |
Bejelentkezés
Hirdetés |