Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Majd letölt az almaboltból egy vesedializátor programot. Aztán otthon kezelteti magát.
Én ennyi pénzért egy jó mocit vettem volna. Az jobban tartja az értékét.
Ezek sem tanyán nőttek fel: Bővebben: Link
Én is akarok mocit. Nyáron lerakom a vizsgát, és akarok egy 50-es endúrót. Van itt nálunk pálya.
Képzeld most én is ráálltam a motor témára, de utánaszámoltam és rengetegben lenne. Először is jogsi, meg a gép, majd átírás, stb rengeteg pénz. Amikor megláttam pár napja, hogy csak az eredetvizsga 15000Ft. Na meg még vagyonszerzési illeték. Kérdem én. Hogyan szereztem vagyon, amikor csak a meglévő pénzemet cseréltem be egy eszközre? A vagyonom már megvolt pénz formájában ezelőtt is, tehát nem akkor szereztem.
Szóval most erősen gondolkodóba estem, hogy megér-e nekem ennyit az egész, vagy sem.
Ha már elektronika, akkor vegyél egy benzines motrot. Cseréld ki vellanymotorra, és nevezd el elektromos bicajnak.
Már csak egy jó nagy aksi kell bele.
Tudod ez az a téma, ahol szó nem lehet elektronikáról.
Mindegy milyen alapon, jogos-e vagy sem ***
* Nem politizálunk !
Ricsi, kérdezhetek valamit?
Meséld már el, mit tanultok a villamosmérnökin? Érdekes? Éngem érdekel ez.
Inkább nem mondok semmit, mert kimoderálnak.
Mivel tudjuk, hogy nem minőségi képzés folyik itt, hanem mennyiségi, ezért a színvonal nem valami magas. Múltkor mondta ismerősöm, hogy hallott két tanárt beszélgetni és arról volt szó, hogy az egyik tanár csak 30-40 embert engedjen át, mert nem szeretné a másik tanár, hogy sokan legyenek a csoportjába következő félévben. Egyébként engem is érdekelt, addig, amíg el nem kezdtem. Most már egyre jobban bánom az egészet. De ha már elkezdtem, akkor jó lenne végigcsinálni. Csak ha az embernek félidőben elmegy a kedve az egésztől, akkor már nehéz utána folytatni.
"Sínötösen zártam." motrot, vellany...
Tudod kinek vagyok én "Zolyka" neked nem. Továbbá amit 1,5 éve beszéltünk az nem tartozik senkire csak ránk. Aztán ott van az a tény hogy az akkor volt most meg most van. Én azóta megváltoztam jó irányba, halom ismerőssel haverral bővültem satöbbi. Ha netán mégis elővennéd azt a régi csevejt, és netán fórumot látna lehet hogy a HE találkozóról nem csak szép emlékekkel térnél haza.
Jólvan, na. A vellany szándékos volt, erről van egy történetem, de azt majd máskor.
Ricsi, mesélj már! Miről tanultok?
Szia Jani, ha igazán érdekel és szereted a villamosságot. Nem csak hobbi szinten, hanem szeretnél te magad is mérnök lenni. (Vagyis: fejleszteni, tesztelni, mérni.) Akkor ajánlott megpályázni egy jobb suli villanykarát. És ott nagy kitartással keményen tanulni. Ha mellette még versenyeken is részt veszel jó eredményekkel, akkor a jövendőbeli munkáltatónál tuti befutó vagy. (Angol vagy német középszintű nyelvtudás mellett.) Nos hogy mit tanítanak: túl sok mindent. És meglehetősen sz@rul. Arra jó hogy pár alap dolgot megérts. De nem a suliban fogod megtanulni a szakmát, az biztos. Ha kellően kitartó és szorgos vagy, akkor a suliban nagyon jó alapokat szerzel, amit önálló projektekben kamatoztathatsz. Mondok példát is: egy féléves periódus alatt 6 laborfoglalkozáson megpróbálnak 3 különböző CAD rendszert megtanítani. (Egy labor 2-4óra időtartalmú) Vegyük pl. a WSCAD-et. Azt szerintem 2*4 óra alatt senki nem tanulja meg.
Ha az alapozó tárgyakat nézzük (dig.tech., programozás, elektronika, villanytan.....stb.) Akkor ezeknek nagy hasznuk van, bár nem mélyednek el bennük túlzottan. Rengeteg fölösleges tárgyat is meg kell tanulni, és rengeteg olyan tanár van, aki a csoportok 80%-át megbuktatja. (És nem feltétlen azért mert nem tanultak.) Szerintem hatalmas gondok vannak a felsőoktatásban. De ha valaki jól tanul, akkor az nagyon jó ösztöndíjakat kap. Ill. rengeteg lehetősége van a továbbiakban. (pl. külföldi tanulmányok...stb.) Röviden ennyi, lehetne erről egy könyvet is írni, de a lényeget megpróbáltam összefogni ebben a pár mondatban. Üdv.: Miki
Huh. Hát igazából engem az érdekel, hogy mikroelektronikával foglalkozhassak. Gondolok itt PIC programozásra, áramkörök tervezésére, stb.
Azt hittem ez jó dolog. Ti mit ajánlotok a későbbiekre?
Olvasd el a bemutatkozó írásom.
Nagyjából én is így tudnám leírni.
Méréstechnika gyakorlaton egyszer egy idegen srác mellé kellett ülnöm. Telepek mérése volt a feladat. Egy 1,5V-os elem, digit multi, árammérésbe kapcsolva és egy változtatható ellenállás. Ebben a körben kellett mérni áramot. És a srác nem tudta a multiméterről leolvasni az áramot! Jó megértem, nem tanult ezelőtt ilyet. De akkor nem így kellene beültetni az embert gyakorlatra, hogy szinte még multimétert sem látott. Előtte akkor meg kellene tanítani használni az eszközöket. És akkor ez még csak egy multiméter volt. Gondolhatjátok mit csinált, amikor RLC kört kellett mérni szkóppal.
Akkor a mai napra ez jött le:
Bankimajki, a bölcs ember.
A mikroelektronika az nem pic programozás! Nálunk a mikroelektronika arról szól, hogy hogyan épülnek fel a félvezetők. Hogyan építhetsz tranzisztort, a napelem hogy épül fel, stb. De ki az aki tranzisztort akar a sufniban építeni?
Úr Isten. Áramot a multimmal én sem mértem, de annyit megtanultunk 8. osztályban, hogy sorosan kell kapcsolni őket az á.körbe.
Hát senki? ( de ez most nem offá fajult? nehogy warnot kapjunk... )
Az ilyeneket én is bírtam. Nálunk mondjuk beugrókkal indultak a laborok, és ha nem tudtad a mérést fejből, akkor majd jöhetsz pótolni szlogennel hazaküldtek. De a szkópos (PM3055-tel ill. DSO-val) mérés nálunk is vicces volt. Mindenki csak tekergette, meg nyomogatta szegényeket és csodálkoztak hogy mindenkinek mást mutat.
Bekötni még talán be tudta volna(bár kétlem, mert én csináltam), viszont hogy leolvasni sem tudja. Gondolom azért te le tudod olvasni a multidat?
Azt persze.
A konyektroban 220A folyik, és a terheléstől függően az V. (csak vicc, nyugi. )
Nálunk a ME (NME)-n is volt labor, unalmamban a szkóp fűrészgenerátorát visszacsatoltam a bemenetére, a laborvezető meg nézte, hogy miért ferdült el a szkópon a vonal... mikor még ki sem adta a kapcsolást, amit mérni kellett volna.
Nálunk meg Hameg szkópok vannak, enyhén kontakthibásak is. Volt olyan eset, hogy hozzáértünk a kalibráló potihoz és fél centit összeugrott a jel nagysága. És ez épp egy mérési feladat közben. A felét már lemértük előtte, most meg már teljesen mást mutatott, mint előtte. Végül folytattuk a mérést így.
Másik mérésnél valamilyen módon sikerült úgy megoldani a dolgot, hogy szűrőt kellett mérni. Ehhez kell függvénygenerátor is. Összedugunk mindent, erre nincs a szkópon jel. Kihúzzuk az egyik csatornát, bejön a jel. Na akkor összeföldeltük(gondoltuk mi). megfordítjuk a kihúzott zsinórt és akkor is eltűnik a jel. Egy 40 percet tököltünk, mire 6 kábelt kipróbáltunk és utána valahogy sikerült elkezdeni a mérést. Nekünk órán még a tanár se nagyon volt bent. beengedett a terembe, elmondta, hogy ezt a mérést, itt, másikat ott és kész kezdjük el. Itt semmi beugró nem volt. Meg a másik, hogy miből lett volna, amikor elméleten semmi hasonlót nem tanultunk. Ez a legjobb, amikor elméleten teljesen mást tanítanak, mint gyakorlaton. Tavaly volt ilyen még. Számítógépes architektúrák. Elméleten a számítógép részeinek felépítését tanították, elméleten meg AVR-t programoztunk. Mennyire egyezik az elmélet és a gyakorlat.
Erre csak egy szakadt smileyt tudok reagálni, ilyent: És ugyan ki mondta, hogy kiteszem ide? Te cvsak gondoltad, mert azt szeretted volna olvasni a soraimból. Csak emlékeztettelek, hogy voltál egészen más is, nem egy ilyen HMCS. Azaz helyi menő csávó. Érdekes, akkor nem voltál ilyen kek, amikor a segítségem kellett. Nem baj, nem te vagy az egyetlen.
Matykusz, átváltottál nagy gyerek üzemmódba. Nem baj, csak furcsa.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |