Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Gyakran nem akar kisülni rendesen a villanócső (kis 120W-os), hanem ilyen halvány ív féleség látszódik, néha több másodpercen keresztül. Találkozott már valaki ilyennel?
A tárolókondi is okolható a jelenség miatt. Ha az ESR értéke megnövekedett, akkor nem képes akkora áramot leadni, ami a lavinaszerű kisülést beindítja, és igy csak sokkal lassabban, a képen látható formában tud csak a töltéstől megszabadulni. De lehet, hogy a töltőáramkör van túlméretezve, és képes a kondi kisülése ellenére a csövet tovább táplálni.
Motorindító fóliakondi. Az nem megy tönkre, azt érdemes.
Köszi a választ! A többieknek is! :yes: De ha még valaki tud mondani valamit az ne habozzon.
Hát hirtelen ez a tipp. De csak úgy léphetünk előre, ha kipróbálod egy másik kondival. Nekem ekkora cső 30µF-es motorindítóról megy. Nagyobbat villan mint az ELKO-k. Ráadásul nem melegszik.
Régi fényképezőgépben is láttam hasonlót, ott is a kondi volt a hibás.
Sziasztok!
A kapcsolások között található Stroboszkópba kezdtem bele. A gyújtótrafóm jó ha egy kiszuperált Lada gyújtója vagy valami speckó trafó kell?
Sziasztok!
Valószínüleg építenem kell egy 1500Wos csőhöz elektronikát. Amit tudnia kell az hogy vezérlő nélkül villogjon(astabil), vezérlővel(külső egység amibe a hangérzékelő is van beépítve), fényerőszabályzás, vezérlő nélküli kézi villantás(manual). A kérdéseim azok lennének hogy, - A gyújtó szálon kb mekkora feszültség gyújtja a csövet? -A fényerő a kisütendő kondenzátor feszültségétől függ? Gyárilag egy 5µF kondenzátor volt benne, amiről tudta a megfelelő, max fényerőt, egy 30A graetz és semmi ellenállás nem volt a graetz és a pufferkondi között. A válaszokat előre is köszönöm. Üdv.: Suncorgo
Gyújtónak nagyon pici áram kell, inkább a nagy fesz a lényeg. A lada gyújtó szerintem erős túlzás.
Már megoldódott köszi szépen amúgy meg a bika strobirol volt szó ami itt a fórumon is megtalálható
Találtam neki ZTR200-at. az jó??
Persze hogy jó. Ezt erre találták ki.
Egy pár nF-os kondenzátort (33-100nF) feltöltessz nagyfesszel (300V) és egy triakon keresztül kisütöd ennek a primerén és már gyújtja is a csövet.
Sziasztok!
Ezt a kapcsot építem:Bővebben: Link Szereztem 250W-os csövet de 2 lába van. A kapcsoláson 3 rész megy felé. Mi a 3.-rész ?Ami a közepére megy?
szia a 2 lába a + - a harmadik meg általában egy fém gyűrű a csövön az a gyújtás
vékony huzalt tekerek rá az jó?
A + - lábak felcserélhetőek vagy fontos a polaritás? :nemtudom:
Jó ha betekered a huzallal, jobban széthúzza az ívet. A polaritásra figyelj!
okés köszi.
megnéztem a kis tekercset és valami nem stimmel.
akár melyik lábat mérem a többi lábbal összekapcsolódik. Az jó ha a a végén minden összecsipog?
lehet hogy a tekercsen belül közösítve van a 0 pontja így lehet hogy jó lesz az.. a lényeg hogy a nagyobb ellenállású elvileg a nagyfesz a kisebb ellenállásút meg kapcsolgatja az elekronika
az ellenállás mindenhogy mérve 0.1 Ohm azaz semmi
a huzalvastagság szerint kötöm akkor be.
Nálam is 0.1ohm
A másik kivezetés közt hány ohm van?
akár honnan mérem 0.1 O hm
A másik 2 kivezetés közt is?
inkább leírom.
Egyik oldalt egy kivezetés van.Egy vastag -erre rá van rorrasztva egy vékony huzal. A másik oldalt kimegy újra a vastag és szimplán a vékony.
Igen, ennek így kell lennie...
Szóval ahol összevan tekerve, az a közös. Írd le hány ohm van a közös és a vastag, majd a közös és a vékony kivezetés között.
közösből mérve
12 ohm-ot mérek mind a 2 rész fele
kis hiba volt benne.
Újramértem ezek után: Közös-vastag:12 ohm Közös-Vékony:-1.2 ohm Akkor a közös vastag a villanócső felé megy. ugye?
Igen.
és azt nem értem még ,hogy a motorindító váltó áramú
mégis egyenáramra köti. Ez normális? polaritás fontos? |
Bejelentkezés
Hirdetés |