Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hangváltók (készítése)
A mértékegységeket a mérőszámtól szóköz választja el. A személynevekből képzett mértékegységek (Volt, Ohm, Amper, stb.) nagybetűvel írandók!
Impedancia korrekció a rendes és tudományos nevfe a zobel körnek:
Az impedancia növekedését kompenzáló soros RC tag mely a hangszórónkkal párhuzamosan helyezkedik el. Mivel a végfokunk szereti az egyenletes terhelést ezért a hangszórónk rezonancia frekvencián mutatott magas impedancia kiugrását korrigálni kellene. Ennek az un Zobel körnek a beszerelésével a hangváltónknak megváltozik a karakterisztikája. Ezzel akár finomhangolni tudjuk a váltónkat. Elméletben, ez gyakorlatban meg kondi meg ellenállás sorba kötve, és ez a 2 alkatrész megy a +- ág közé (a kondi 10-25µF között szokott lenni)
köszi! hát igen, tényleg nem akarok elsőre profi váltót csinálni, lévén kezdő vagyok a témában. viszont elég hasznos infókat adtok, amiből tudok "építkezni", és amiért hálás is vagyok.
most is van benne valami tekercs, de nincs bekötve (?). a magas előtt van egy 1,5 mikrós kondi. buli célra így is nagyon jól szól, de bízok benne, hogy a váltóval sikerül szebben is megszólaltatni. ezt akarnám megépíteni elsőre (2 utas, 12db/oktáv). Bővebben: Link
Ezt azért ne építsed meg mert nem a te hangszóróidhoz való.A mélyközép elé jó lesz egy soros 1.2-1.5 mH tekercs, azért ,hogy levágja a középtartománybeli kiemelést. A magas elé egy másodrendű váltót javasolok , de én inkább 3000 -3500 környékére tenném a váltást . Mert ha 2000 Hz ig elengeded akkor már ott olyan amplitúdója lesz a membránnak ,ami már jóval kívül esik a lineáris tartományán, és mivel kívül van torzít , ami torzít az meg le fog égni.
Az L-PAD mindenképpen szükséges , mivel a magas sokkal érzékenyebb mint a mélyközép .Ezért sokkal hangosabb lesz , elsőre 6-8 dB csillapításra méretezném. Mindössze két db ellenásról van szó. Aki mást mond az félrebeszél ,és nem ért hozzá. Ha kell lerajzolom.