Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Propeller Clock
 
Témaindító: vicsys, idő: Jún 3, 2005
Lapozás: OK   18 / 489
(#) Tom025 válasza vicsys hozzászólására (») Jún 21, 2007 /
 
Szia!

Gondoltam azért magadnak is építettél egyet...
Természetesen SMD-s a propeller, mármint ami a tranyókat és az ellenállásaikat illeti, a néhai Csibe-féle nyák lett módosítva kicsit, hogy menjen a videómotor felfüggesztési helyeihez, és hogy ne legyenek benne felesleges átkötések.
Viszont nekem is van egy fölös órám, a volt ventillátoros prototípus, illetve most darabokban hever, de ha kéne valakinek szívesen összeraknám. Te hol találsz "gazdit" nekik?
(a kikapcsolást én is csak úgy értettem, hogy távival megállítom a forgást)
Egyszer már tettem fel képeket egy másik topicba, ha érdekel valakit itt talál képeket az én órámról.
Viszont azóta tapasztaltam érdekes dolgokat. Nappal szemben helyeztem el, hogy a nap ne nyomja el az infraled fényét. Viszont így is időnként, mikor úgy süt be a nap az ablakon, a fém vázról visszaverődik a fény, amitől van hogy a kijelzés elfordul kicsit, van hogy teljesen kikapcsolnak a ledek, és van hogy meghülyül, és ilyen csíkocskákat rajzol körbe. Ha eléállok, és eltakarom a napfényt, minden visszaáll rendbe.

Üdv, Tom
(#) vicsys válasza Tom025 hozzászólására (») Jún 21, 2007 /
 
A fototranya előtét (soros) ellenállásán kéne csökkenteni, hogy ne legyen olyan érzékeny. Én szoktam kis zsugorcső darabkát is ráhúzni az oldalára, hogy csak a feje látszódjon ki.

kep.JPG
    
(#) Tom025 válasza vicsys hozzászólására (») Jún 21, 2007 /
 
Köszi, majd próbálkozok, de már annyira nem zavar. Viszont ezek a nyákok gyönyörűek! Mivel készültek? Értem én hogy a terv (Sprintlayout, Eagle) illetve a kivitelezés (Vasalás, Fotó). Nekem is jó nyákjaim szoktak születni, de kifejezetten sosem szépek, kicsit mindíg cakkos a vonalak széle.

Üdv, Tom
(#) Kicsa hozzászólása Jún 21, 2007 /
 
Szevasztok!
Nemtudom emlékeztek-e rám...1-2 hónapja jártam itt kb...órát szerettem volna csinálni,ehelyett lett 2 db "selejt",egyik sem megy .A minaptól lezártnak tekintem az érettségit,így újra van időm foglalkozni velük. Szóval elképzelhető hogy megint jövök a temérdek kérdésemmel,előre is lenézést kérek.
Na de hogy ne legyen annyira off,a tekercs ellenőrzésére van-e jó módszer?.Mind2 órának a tekercsét én csináltam kézzel...minimális ellenállássa van (1-2 ohm) és szakadásmentes.Ettől még lehet az hogy rossz?
Kicsa
(#) vicsys válasza Tom025 hozzászólására (») Jún 21, 2007 /
 
1-2 trükk ahogyan én csinálom:
-gyári fotolakkos nyák.
-a filmet 2 példányban nyomtatom ki és egymásra teszem, hogy ne világítsa át.
-maratás-sósav+hiperol de vízzel olyan töménységűre, hogy a buborék képződés minimális legyen. Inkább 10 percig maratom, minthogy alámarjon.
-nem csiszolom, hanem háztartási hideg zsíroldót használok a pucoláshoz.
Csatolok 1 közelit. A forrasztást még gyakorolnom kell, mert remeg a kezem. Ezért is nem lettem agysebész...

k.jpg
    
(#) Kocska hozzászólása Jún 21, 2007 /
 
Sziasztok!

Nekem sajnos még mindig nem az igazi az órám. Az infravevővel kínlódok, csak akkor megy, ha lecsavarozom a panelt a motorról. Csinálnom kéne új nyákot vagy venni fémházas vevőt?
(#) vicsys válasza Kocska hozzászólására (») Jún 21, 2007 /
 
nincs zárlat amikor fel van csavarozva?
(#) Kocska válasza vicsys hozzászólására (») Jún 21, 2007 /
 
A csavarok nem zárnak rövidre semmit, a panel és a motor között műanyag távtartó van. Esetleg kicserélhetem azt is
(#) sfekete87 hozzászólása Jún 28, 2007 /
 
Mostmár lassan haladok az óra épitésével, a tegnap fejeztem be a legmagos trafó-t. Az én coolerem kicsit más tipus de remélem ez nem fogja befolyásolni semmiképp az óra müködését....
Csatolok néhány képet....
(#) bernardo hozzászólása Júl 5, 2007 /
 
sziasztok!
Reg tervezem egy ilyen ora megepiteset es most eljott az ideje! 2napja megcsinaltam a tekercselest es lenne egy kerdesem: kb hany ohmosnak kell lennie a tekercseknek? En kb 0.3mm drotbol tekertem 165/115 menetet es mind2 tekercs 8.2Ohm. nekem kicsinek tunik, felek h melegedni fog. MIt szoltok? Sehol se kaptam leirast arrol h mekkora kell legyen, mert ugye nem mind1 h 0.2mm drotbol 150 menet vagy 0.4mm-bol, az utobbinak fele akkora ellenallasa lesz!
Egy masik keresem h olvastam h van olyan hex fajl ami tavi kapcsolgatasa nelkul tap rakapcsolasaval inditja egybol a ventilt. Erre szuksegem lenne nekem! HA valaki belinkelne megkoszonnem!
Elore is koszonom a segitsegeteket!
(#) Tom025 válasza bernardo hozzászólására (») Júl 6, 2007 /
 
Szia!

A 8ohm szerintem tökéletes, bírni fogja! Nagyfrekis árammal van meghajtva a kapcsolásban, ami nem veszi úgy igénybe a tekercset. Csak ne akard a beépítés előtt 50hz-zel kipróbálni. (Én beleestem ebbe, de szerencsére nem lett baja a tekercsemnek, csak nagyon melegedett, mert csak rövid ideig próbálgattam). A drót átmérőjétől természetesen függ az ellenállás, de neked ez ne legyen gondod, Inkább jobb a vastagabb, hogy bírja a terhelést, ne a trafó legyen a gyenge pont. A bizonyos progit én linkeltem be, akkor mégegyszer: Itt van.

Üdv!
(#) bernardo hozzászólása Júl 6, 2007 /
 
Köszi szépen a tanácsot és a progit is! Akkor ezzel távi nélkül is ki tudom probálni?
(#) dpeti hozzászólása Júl 9, 2007 /
 
Sziasztok!

Csináltam egy kézi POV cuccot 8 darab 5mm-es LED-el
pic 16f690 (4 MHz belső oszc.)

Működni működik, csak szeretném valahogy tesztelni, mielőtt megmutatom annak, akinek meglepibe csináltam

így magam előtt sötétben meg tükörrel nem láttszódik jól, meg nem tudom, hogy mekkora késleltetés kellene két felvillanás között, meg mennyi ideig lenne érdemes bekapcsolva hagyni egy oszlopnyi kiírást...
van erre ötletetek?

Köszi szépen előre is!
(#) Tom025 válasza bernardo hozzászólására (») Júl 9, 2007 /
 
Távi nélkül meglátod működik-e, de a beállításához kell.

Üdv!
(#) bernardo válasza Tom025 hozzászólására (») Júl 10, 2007 /
 
Hello
Na megcsinaltam a bazist es nagyjabol mukodik de nem tokeletes.Vagyis a forgo tekercsen csak 3V mertem, majd meg ratekertem kb 150 menetet es most van ugy 280 menet korul, igy mar 8.5V van de meg az se eleg! Ma megprobalom az allo tekercset is tuningolni egy kis menetszammal.Vmi otletetek nincsen h mi lehet a gond? A drot kb 0.3mm es a tavolsag a ket tekercs kozott is rendben van, valamint szepen is tekertem Igaz h IRL530 nem kaptam igy IRF530 tettem de sztem az jo kell legyen. Ja es a Fet elegge forrosodik ha forog a cooler, maskepp hideg, ez mitol van? Pedig ha all akkor is muxik a trafo. Vagy vmi onindukcio futi a tranyot?
Koszi elore is a segitseget!
Udv
(#) vicsys válasza bernardo hozzászólására (») Júl 10, 2007 /
 
Sztem fordítsd meg a szekunder tekercsedet, mert lehet, hogy pont ellentétés a tekercselés iránya. (tehát vedd le tekercset és fejtetőre fordítva tedd fel a helyére)
A soros schottky dióda pont az önindukció csökkentése miatt lett betéve. A menetszámok amivel kiválóan megy 100/150. Tényleg nem kell rá több. Az IRL fet azért előnyösebb mert +5V-nál kisebb fesszel is nyitható. Lehet, hogy az a gond nálad, hogy módosítható az impulzusok szélessége és ebben a progiban vagy túl széles vagy túl keskenyek az impulzusok. Amúgy a fet tényleg melegszik de elég rá egy kicsike borda.
(#) bernardo válasza vicsys hozzászólására (») Júl 10, 2007 /
 
Koszi a segitseget!
Tehat akkor mindenkeppen tartsam a 100/150 aranyt? ok meglesz! Viszont ez a Fet-es dolog nem tiszta! Megprobalom kicserelni de a progis dolgot nem ertem! En Tomi025 altal belinkelt hexel egettem meg a PICet mivel egyelore nem akartam nekiszokni minden egysegnek s aztan nem tom h hol a hiba, igy tavi nelkul is indul a bazis es a Tv tavi power gombjara tokeletesen ki/be kapcsol.
Viszont a feszultseg nem eleg ujra tekertem az alllo tekercset most 15V mutat a muszer bar nem tom mennyire hiteles mivel nagy frekirol van szo es a muszer altalaban 50Hzre van tervezve. Hallottam tobb helyen a kitoltesi tenyezorol de azt hol lehet allitani?
koszi eloere is!
Udv.

propmulti.zip
    
(#) bernardo válasza bernardo hozzászólására (») Júl 10, 2007 /
 
Na kicsereltem az allo trafot de semmi valtozas, ugyanugy csak 8.5V van(egyeniranyitas nincs tehat a muszert valtora kapcsolva merem) Viszont van egy erdekes jelenseg:ha ugy merem h kezzel rafogom a csipeszeket a ket kivezetesre akkor 8.5V van, de ha racsiptetem(nem erek hozza a ket kivezeteshez) akkor 25V korul van es villogva jelzi ki a muszer. Probaltam leterhelni egy kek leddel de nem gyul ki, es probaltam kisebb feszultsegu 2 szinu villogo leddel ami 2Vrol muxik mar, na az mukodik rendesen meg kicsit erossen is. Tehat kb 3V lehet valos feszultseg! Holnap megprobalom kicserelni a tranyot IRL-re, sztem a kitoltesi tenyezovel lehet agond, csak nem tom h azt hol es hogy lehet beallitani
Kerlek segitsetek, koszi elore is!
Udv
(#) bernardo válasza bernardo hozzászólására (») Júl 10, 2007 /
 
Hulye vagyok!
Bocs nem kicsereltem hanem megforditottam ahogy mondtad Csak mar keso van es koppanok el
(#) vicsys válasza bernardo hozzászólására (») Júl 11, 2007 /
 
Na ja. A váltót lemérni kis kéziműszerrel nem igazán tudod. De, ha teszel rá egy graetzet meg egy puffert akkor már tudod mérni az egyent és sztem jó is az az érték amit mértél. A ledet nagyon nem ajánlom csak úgy rátenni mert ha megnézed a propeller oldalon van egy 15V-os zéner, pont amiatt mert akár 50V-os tüskék is lehetnek az önindukció miatt. Ezeket csak szkóppal lehet látni (jóesetben). A fetet nem kell feltétlenül kicserélni. Az első órámban egy IRFZ44 volt és tökéletesen ment vele.
Továbbra is azt mondom mindenkinek, hogy vannak berendezések aminek a fejlesztéséhez (mint most te), elengedhetetlen a szkóp használata. Tudom, hogy nem olcsó, de egy komolyabb szereléshez -egyszerűen nélkülözhetetlen.
Szereld össze a propellert is (ha lehet a cikkben megadottak szerint) és próbáld ki. A részegységek külön-külön történő indítása jó ötlet, csak mást mutat mint egyben.
(#) bernardo válasza vicsys hozzászólására (») Júl 11, 2007 /
 
Ertem ma veszek egy hidat, de sztem nem eleg a feszultseg mivel nem hajta meg a kek ledet es kettot probaltam sorban de nem gyujtja ki, viszont a 2-3 voltosat igen tehat akkor nincs nagy feszultseg(mert ugye a 15V korul lenne az idealis). Es meg nem kaptam valaszt erre a kitoltesi tenyezore.
(#) bernardo válasza bernardo hozzászólására (») Júl 11, 2007 /
 
Hello
Na en a tekercset ujra csinaltam betartva a 150/100 menet aranyt, a 3mm tavolsagot kb 0.3mm drotbol. A ventil tapjat levettem h ne forogjon es a forgo tekercs kivezetesere tettem egy hidat es egy 1000µF puffert igy egyenbe merem a feszt es kb 10 masodperc alatt feltoltodik 30Vra a puffer, de ha leterhelem egy kicsi par mA-es kicsi ventillel akkor le is esik 3Vra a fesz a ventil meg kb 2s forog. A bazis ok muxik veszi a tavi jelet.
Tehat en ugy kovetkeztetem h 2 problema lehet:egyik az h IRF530 tettem az IRL helyett es az nem ugy viselkedik, a masik meg akitoltesi tenyezo, de az is lehet h ez a ket problema ugyanaz. Kerlek segitsetek! Es lehetoleg ezekben a kerdesekbenmert mar mas nem lehet sztem!
UDv
(#) bernardo válasza vicsys hozzászólására (») Júl 12, 2007 /
 
Mukodik a bazis!
Az volt a baj h a tavival nem kapcsolgattam ki be es utana merjem. De fo h megy! Puffer utan tettem egy 12V kicsi coolert es megy, rajta a feszultseg 10V. Ez eleg igy terhelve? Meg az a kerdesem h te kek LEDeket hasznaltal a propellerre? Mekkora elotet ellenallasokkal? H szamoljam az ellenallas erteket ha pl zold Ledet teszek? koszi!

Udv
(#) vicsys válasza bernardo hozzászólására (») Júl 12, 2007 /
 
Ugyanaz. Nem kell változtatni rajta.
(a cikkben írtam: ki-be kell kapcsolni!)
(#) Tom025 válasza bernardo hozzászólására (») Júl 12, 2007 /
 
Na itt vagyok

Örülök hogy meg a cucc.. Azóta kicsit belenyúltam a programba, hogy ne kelljen ki-bekapcsolgatni, csak sajnos azt már nem találom - rég építettem a saját órám De ha meglesz felteszem. Kérdezted a kitöltési tényezőt: a programban lehet állítani, ki-bekapcsolás nélkül azért esik le annyira a feszültség, mert nagyon kicsi a kit. tényező alapállapotban, és alig lehet terhelni. BE-KI-BE után felteszi a progi nagyobbra (60-70%), így már terhelhető. A prototípus órámnál, aminek még én tekertem a trafóját, ugyanez a helyzet volt: mielőtt feltettem a kit. tényezőt kapcsolgatással (illetve én beállíottam a távim egy gombjára azt), a középső ledek alig világítottak, kevés volt a fesz. Videofejesnél ez nem érződött, kicsi kit. tényezővel is szépen ment - elvégre ott vasmagos a trafó..
A ledek színe itt teljesen mindegy, bármilyet használhatsz. (Nekem a prototípusban zöldek, a véglegesben sárgák vannak)

Üdv!
(#) bernardo válasza Tom025 hozzászólására (») Júl 12, 2007 /
 
Koszonom a segitseget!
De ezt a Ledes dolgot nem vagom! Mert ugye a zold lednek joval kisebb a nyitofeszultsege mint pl a keknek vagy fehernek, tahat akkor mas ellenallas erteket kene tenni, nem? Vagy pl nem ertem azt se h a propeller kapcs rajzaban amikor 3LED van sorban akkor is ugyanakkora az elotet mint amikor csak egy van, es az also ket soros LEDnek 220Ohmos elotet van es egy LEDnek kulon 82ohm, ez nem ugyanolyan fenyerot jelent akkor. Vagy ez direkt igy van?
UDv
(#) Tom025 válasza bernardo hozzászólására (») Júl 12, 2007 /
 
Akkor nem tudod pontosan hogy is van az a led! Az a feszültségérték, amit megadnak, az a NYITÓfeszültség, a minimális feszültség amiről működnek. (Tapasztalat: alatta is világít némelyik, csak gyengébben) Az átfolyó áramerősség a lényeg, 20-40mA egy nagyfényerejű led esetén. Ezt hivatott beállítani az ellenállás. Soros kapcsolás esetén az áramerősség az egész áramkörben egyforma, minden leden ugyanannyi, ezért jó az is, amikor 3 led van sorba kötve. Én speciel a külső 2 lednek is 82ohm-ot tettem (mert nem figyeltem és olyat vettem, smdből meg még nincs itthon készlet. De így is jó. 220ohmmal kicsit halványab lenne a külső kör, de nekem tetszik így.

Üdv!
(#) bernardo válasza Tom025 hozzászólására (») Júl 12, 2007 /
 
Nem vitatkozok me van neke dis igazad de pl egy egyszeru tap, egy elotet es egy LEd eseteben ugy szamoljuk ki az R-t h: R=(Utap-Uled)/I ahol az Uled a nyitofesz es ez valtozik a Led szinetol fuggoen, az I az meg tapasztalatbol 10mA elegseges meg a fehernek is, birja 25mAig is de nem vilagit erosebben.
(#) bernardo válasza vicsys hozzászólására (») Júl 15, 2007 /
 
Udv!
Megepitettem a propellert is, bar tavit nem csinaltam hanem a Tvet hasznalom az viszi a bazist(power gomb ki/be kapcsolja). Szoval az a problemam h nem mukodik a propeller, vagyis tavin bazist bekapcs utana ki es ujbol be h legyen max feszultseg a propelleren ami 15V. A uC is megkapja az 5V, de csak ket LED(kek Ledeket tettem es kivul 2 piros ahogy te is) vilagit a 13. es 15. Megneztem h nincse vmi hiba a NYAKon de ami volt kijavitottam.
Varom az otletedet!
koszi!
udv
(#) vicsys hozzászólása Júl 15, 2007 /
 
Valószínűleg a sorbakötött led csoportban fordítva van 1 v. 2 led.
A másik ilyen jellegű hibánál, nézd meg a meghajtó tranyákat, nem-e véletlenül fordítva tetted be. (E_B;B_E)
Következő: »»   18 / 489
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem