Fórum témák
» Több friss téma |
Szia Sándor!
Anno az elején kipróbáltam én is a neutrális elektródás bontást, de mégsem készítettem belőle működő bontót! Több okból is. Ha szétcincálsz egy képzeletbeli lemezes bontót, és lesz egy 10 lemezes 5 cellás külön - külön elektrolitos, soros kapcsolású bontód, AZ NEM LESZ UGYAN AZ, mintha egy 5 lemezes 3 neutrális lemezt tartalmazó bontót építenél! 0-12V tápfeszültségre, ha kivetíted a két bontó elektródáit: A 10 lemezes: -0V +2.4V ; +4.8V -2.4V ; -4.8V +7.2V ; +9.6V -7.2V ; -9.6V +12V Az 5 lemezes: -0V ; 3V ; 6V ; 9V ; +12V A 10 lemezes bontó elektródáit tetszés szerint be tudod kötni, ezzel tudod változtatni az áram irányát az elektródákon. Igaz, hogy a két szomszédos cella egymás mellé kerülő elektródái azonos potenciálon vannak, de nem azonos feszültségen! A 10 lemezes bontó különálló 5 cellájában minden elektróda pár intenzíven dolgozik. Anno a merülős 5 lemezes 3 neutrális elektródával rendelkező egységben volt olyan elektróda, ami intenzíven dolgozott és volt olyan is, ami jóval gyengébben! Ez volt a fő ok, hogy gyorsan elhagytam a neutrális elektródákat, és csak anód és katód, mindig intenzíven termelő elektróda párokat használok, soros elektromos kapcsolásban. Zoli ( Álmodozó - Tápláló ) 16 csöves, 316Ti anyagú bontója 8 különálló elektrolitos cellában dolgozik. Ez azért nem ugyan az, mintha egy közös elektrolitban lennének, és egy anód és 14 semleges és egy katód elektróda lenne! Csöves bontók vitathatatlan előnye, hogy a két elektróda ( anód és katód ) felülete nem egyforma, így még plusz feszültség különbség lesz a párban dolgozó elektródák között! A külső és a belső elektróda szinte teljesen zárt, így a két cső elektróda közötti mágneses tér is jóval koncentráltabb, mint a nyitott lemezes bontóknál! Meyer bontójában pontosan tudom, hogy külön - külön kaptak vezérlést az elektróda párok, viszont nem normál szikragyújtást használt, és a motorja is léghűtéses volt, aminek az üzemi hőfoka jóval magasabb, mint a vízhűtéses motoroknál!!! Meyer több mindent is "módosított", nem csak a vizet bontotta, magában nem működött volna a technika! Daniel Dingel átépített autói sem csak a cellától működnek vízzel! Ő is módosította pl. a szikra gyújtást több ponton is! stb. stb. Az mese, hogy Dingel "csak" egyszerű elektrolízist használ. Rengeteg múlik az intenzív gyújtószikrán, mivel az égésre nagyon kevés idő van csupán! Nem csak a gáztermelést lehet növelni, más lehetőség is van az Otto motor fogyasztás csökkentésre.
Szia!
Bocsánat ha kicsit türelmetlennek tűntem de szeretném befejezni HHO projektemet. Sajnos nem jól választottam cella ügyben pedig ez tűnt a legjobbnak. Mivel a rendszeremből PWM hiányzik csak. A többi már beépítve várja a vezérlést... Hidd el rendesen keresgéltem google barátommal de sajnos nem találtam még hasonlót sem.... :bummafejbe:
Pontosan! A réz vagy az alumínium anyagú vezetők sem mágnesesek, mégis az elektromos áram járta vezető körül az áram irányára merőlegesen mágneses tér keletkezik. Minél nagyobb lesz a vezetőn ( elektródán ) átfolyó áramerősség, annál erősebb lesz a körülötte levő mágneses tér is.
Hali!
Nem találom a videókat , dobjál 1-2 linket légyszíves!
Van-e vkinek tapasztalata Toyota Hiace 2.5 TD 2000-es évj. autóval? 1.5 éve küzdök a HHO-val, de nem bír kevesebbet enni...Ha a motortérben túl meleg van, az gond lehet?
Én még "szörnyebbet"mondok;ha egy műag.csőbe vizet teszel és ezt áramkörbe kapcsolod,körülötte mágneses tér alakul ki.Pedig sem a víz,sem a műag.cső nem mágnesezhető.A mágneses teret nem a vezető anyaga,hanem az ELEKTRONOK mozgása generálja.A villámoknál a vezető szerepét az ionizált levegő tölti be(ez a vezető).A levegő sem mágnesezhető,mégis a villámok mágneses tere TÖBB TÍZEZER km.
Szia!
A korszerű "vízbefecskendezés" helyett vízgőz előállítása egyszerű módszerrel. Bővebben: Link Ha ezen a linken elindulsz és megnézed az összeset, rengeteg van belőle! Különféle kialakításokkal, de mindnek ugyan az az elve. Vannak szebbek és egyszerűbbek is, lehet válogatni! Használjátok egészséggel!
Szia!
Remélem nem vetted nagyon a szívedre a dolgot, ha lenne P csatornás FET a környékemen, kipróbálnám, de legfeljebb amúgy is kell PWM-eket csinálnom, akkor kipróbálok valami más megoldást, hátha jó lesz. Ehhez is egy kis türelmedet kell kérnem, mert a nap sajna csak 24 órából áll. Addig is tegyél fel képet a bontódról, akár ide is lehet, hogy lássuk pontosan milyen az a kialakítás, amit más módon nem lehet megoldani! A jó képek, mondjuk éles és részletes sokat segíthet. A magyarázat sem árt, mert sok esetben azért passzolnak egy témát, mert nem szeretik a vak vezet világtalant játszani. Üdv.: patkolttojas
Köszi!
Szia Sándor!
Van egy kis bibi, a videón szereplő mindkét Mercedes, de a 205-ös Peugeot motorja is szívódiesel! NooooP motorja viszont turbódiesel! A turbófeltöltő sokkal több levegőt juttat a hengerbe, mint a szívódiesel motorok! A kevéske HHO gáz ( vagy a vízgőz ) sajnos jobban felhígul feltöltött dieselmotorokban, így az kevésbé vagy egyel talán nem is érvényesül.
Szia!
Azt hiszem nem szabad lebecsülni senkit, bárki, bármilyen módon szeretné csökkenteni azt a nyavalyás fogyasztást! Tanuljunk belőle! Ennek egy "továbbfejlesztett " változata egyébként a Pantone eljárás, csak ott még az üzemanyagot sem használja fel folyékony formában, abból is gőzt, gázt állít elő. A buborékoltatóban van a Pantone eljárásnál a a víz és az üzemanyag elegye, azon buborékoltatja keresztül a kipufogógáz egy részét és vezeti vissza a kapott gázokat a karburátor "helyére", vagyis közvetlen a torokba. Érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy mennyire hatásos, vagy veszélyes üzem lenne az, ha a HHO generátor buborékoltatójába mondjuk benzines vizet tennénk? A vákuum hatására illékonyabbá válik a benzin is, majd a benzingőz a HHO-val keveredve jutna a karburátorba. Ugyan ez működik ám gázolajjal is, mert az is elpárologtatható. Itt lenne előnye azoknak,akik szeretik a forró gázt. de lehet melegíteni is a bubit (na nem forralni direkt)! Engem ezek a gondolatok foglalkoztatnak, mivel a folyékony üzemanyag felhasználása sokkal gazdaságtalanabb, mint gázneműeké. Attól még megmaradhatna a karburátor is, majd csak annyi gázt kell neki adni a kis, vagy nagy lábacskánkkal, amennyire szüksége lehet. Ez lenne a "Magyar Pantone" eljárás! Na milyen ötlet?
De mekkora? Azt szerintem nem fogod megmérni! A hálózaton használt vezetéken pl. egy hosszabbító kábelen próbáld meg. Tegyed vasforgácsba és terheld meg a végét. Rájössz hogy a mértéke elhanyagolható!
Sziasztok!
http://www.hypnow.fr/page12/files/Retrokit%20nano%20EXT%20fr%20V4.pdf A google, nyelvi eszközök, francia - magyar fordítóba bemásolva az eredeti szöveget olvasható: 5 - 25%-os üzemanyag megtakarítás elérhető a Diesel motornál. A turbófeltöltős Diesel esetén közvetlenül a turbó elé kell bekötni a gőz bevezető idomot. A víztartállyal egybeépített buborékoltatóból a vízpára hőálló szilikon összekötő cső segítségével jut a hőcserélő reaktorba, majd a gőz is hőálló szilikon csövön jut tovább a motor szívócsövébe illesztet bevezető idomhoz. A technika Otto motorba is adoptálható. http://www.hypnow.fr/ És a végére egy gyöngyszem: "Figyelem: Retrokit Nano nem engedélyezett közutakon."
A technika Otto motornál szabályozott vákuumba is adoptálható.
Egy szimpla DC lakatfogó már 100mA-t is meg tud mérni a mágneses tere alapján, csak hogy tudd. A vasforgácsba tétel az nem mérés.
Idézet: „Rájössz hogy a mértéke elhanyagolható!” Hát ez most kb. olyan, mint azt kijelenteni, hogy a vezeték súlya elhanyagolható. Van ahol igen, van ahol nem az. Jelen esetben, HHO cellánál nem kell foglalkozni a kialakuló mágneses térrel, habár nálam 500A-nél (nem cellaáram) összerántotta a centi vastag kábeleket a mágneses tér 5 centiről. De ilyen erőhatások nem hinném, hogy előfordulnak általános célú celláknál.
Szia!
"Hát ez most kb. olyan, mint azt kijelenteni, hogy a vezeték súlya elhanyagolható." Ismersz valakit aki számolt a vezeték súlyával? Az egy nagyon ráérős emberke lehet. Pont ugyanúgy mint az aki a mágneses erőteret piszkálgatja ilyen szerkezetnél. Normális erőtér kialakításhoz nem kellene tekercs is ami összegzi? Az a pár amper ami keresztülmegy a vezetéken és most a bontóra értem ha megkérdezel egy villamos mérnököt az kiszámolja neked kapásból a vezeték közül kialakuló erőtér nagyságát. A lemezes bontóban meg mivel nincs közvetlen fizikai kapcsolat a lemezek között a kialakuló mágneses tér a lemez anyaga miatt főleg, szintén elhanyagolható. Én azt is megpróbáltam hogy csak úgy belelógattam 2db lemezt az elektrolitba ahol azok akadálytalanul mozoghatnak de azonkívül hogy az áramló folyadék (ami a gáztermeléstől áramlott) mozgatta őket semmi nem történt akkor? A lemezek sem össze se szét nem mentek. ugyanezt megcsináltam vaslemezzel na azok mozogtak! igaz nem sokáig láttam a mozgásukat mert a lé percek alatt bebarnult. Idézet: „Hát ez most kb. olyan, mint azt kijelenteni, hogy a vezeték súlya elhanyagolható. Van ahol igen, van ahol nem az. Jelen esetben, HHO cellánál nem kell foglalkozni a kialakuló mágneses térrel,” Tehát egyetértünk.
Egy nagyon banális kérdés!
Kinek van ötlete, hogy hol lehet desztilált vizet szerezni. A környéken véigigjártam az összes benzinkutat, háztartási és festékboltot, de mindenütt csak ioncserélt vizet találtam.
Szia!
Talán megpróbálhatnál esővizet gyűjteni-persze csak ha esik Én is azzal járatom amióta megépítettem mivel az lágy víz legfeljebb egy kis mechanikai szűrést igényel! Arra meg megfelelő a kávészűrő (az a német típusú). Sokan azt mondják hogy "savas" de amennyi sav van benne azt azonnal sóvá alakul a "lúgosítás" után. Legfeljebb kicsit több lúg kell bele ~0.001%
Sziasztok! Hol lehet venni normális, gyári PWM-et, ami valóban áramszabályozást csinál, és a potival nem a kitöltési tényezőt vezérlem, hanem a kívánt áramértéket adom meg?
A PWM nem szabályoz áramot. Bővebben: Link :google:
Hogy érted azt, hogy a PWM nem szabályoz áramot? Egy áramvisszacsatolású PWM miért ne szabályozna áramot?
Mert mint ahogy a nevében is benne van csak a kitöltési tényezőt változtatja. Olvass utána azért küldtem a LINK-et.
És a kitöltési tényező változásának hatására az áram nem is változik?
És ezáltal az áramot, ha van áramfigyelés és visszacsatolás a rendszerben! Lásd LED-ek áramszabályozása, PWM rendszerű, persze a komolyabbja, úgy 99 %-ban, persze van ami csak egy egyenrángató és egy-két kondi. Ez a "gagyi" kategória!
Íme egy kapcsolás, ha nem lettem volna elég meggyőző! Egyébként kissé átalakítva jól használható DRY-CELL táplálásához is.
Keverednek itt a fogalmak, az áram átlagértékét változtatja a PWM egy periódusra nézve. Áramszabályozás esetén áramgenerátorról beszélünk. Áramgenerátort meg PWM-et egyben semmi értelme használni itt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |