Fórum témák
» Több friss téma |
Egy régi dieselmotoros generátor motorja végleg megadta magát.Egy másik,erösebb dieselmotort tettünk a helyére,amin viszont nincs fordulatstabilizáló.Erre kellene megoldás.Gondoltam röpsulyos fordulat szabályozora,frekifigyelöre,szervomotorral,ha van valakinek ennél jobb ötlete,azt szivesen megvalositanám.Erre van egy jol felszerelt géppark. Az uj motor 5 hengeres diesel,a régi pedig csak 4 hengeres diesel volt.
Szia! Szivesen ötletelnénk, ha tudnánk milyen rendszerű dieselről van szó? A mechanikusnál is több féle szabályozás létezik, valószínű, hogy a régi "összfordulat"
szabályzós volt- ami a beállíitott, gáz kar, rudazat stb. állásához tartozó fordulatszámot igyekezett tartani terheléstől függetlenül.Üdv!
Üdv!
Igen, a frekvencia alapján kéne szabályozni. Csak arra kell figyelni, hogy a szabályzó kellően lassan érzékelje a változást, mert ha gyors, akkor pl A fordulatszám leesik, a szabályzó elkezdi felfelé szabályozni, ami jó 0,5-1mp alatt mutat igazán hatást. A szabályzó meg azt hiszi, hogy kicsi a korrekció, és mégjobban szabályoz, meg mégjobban stb. Aztán végül már úgy felpörög a motor, hogy ihajj. Aztán ugyan így ellesz a szabályzó kör. Szóval nehogy valami módon beoszcilláljon (tudom bután hangzik, de szerintem elképzelhető) Valami határértékeket kéne beállítani a szabályzónak (akár mechanikusan beállítva az üzemanyagmennyiség intervallumát), hogy ne tudjon "padlógáz-padlófék" módjára szabályozgatni.
Elsöre a régi motor.régi klasszikus,az injekcios pumpán belül volt fordulatszabályozva,terheléstöl függetlenül.Az (majdnem)uj motor szintén klasszikus injekcios pumpával van,de nincs fordulatszabályozása.Erre szeretnék valami fordulatszabályozot,ha lehet valamilyen mechanikus megoldással.A lényeg hogy tartsa az 1500 ford per percet,terheléstöl függetlenül.Az uj motor egy volt buldozerböl lett kitermelve,Deutz tipus,140Le.-s.92-öben volt gyártva.
Ha mechanikus megoldást akarsz, akkor nagyon rossz helyen kopogtatsz. Ez itt HOBBIELEKTRONIKA fórum.
Mellesleg én rábeszélnélek az elektronikus szabályzásra, már csak a korszerűség kedvéért is.
Nem értek hozzá, ezt már előre mondom
1.) Padlófék/padlógáz témakör: Szabályozástecnika alapfok: Meg kell határozni az időállandókat és a megfelelő paraméterekkel rendelkező PID szabályozás kell. Akkor nem leng, stb... 2.) Ugyanez igaz akár mechanikus, akár elektronikus a szabályozás. 3.) Ha újra kell alkotni akkor elektronikusan csinalnám, mikrokontroller alapon (jó tudom PIC meg minden, de a bemenet frekvencia, a kimenet pedig PWM?, ami nagyon fekszik a mikrokontrollernek). 4.) A régi mororról nem tudod átmenteni a regulátort? Gondolom nem az ment tönkre és kis szerencsével és szakértelemmel átszabható lehet...
Valahol a témák között volt erre egy jónak tűnő megoldás.Egy mágnesszelep,amit egy generátorról kapta az áramot.Annyi eltéréssel hogy volt benne egy "mechanikus inverter"(jobban behúz a tekercs jobban zár a szelep) .Ha jobban pörgött a motor több áramot termelt a generátor ,ezáltal zárta a szelepet,ill. fordítva. (a generátor lehet egy egyszerű állandó mágneses motor,a fordulatot pedig a tekercs ,és az ellentartó rugó meg a termelt áram állítja be.)
Sajnos a régi motor csak 4 hengeres,az ujj pedig 5 hengeres,igy az átmentés kizárva.
Szia! A harmadik pont a megoldás. A generátorról adott a vezérlő jel, csak itt szelep helyett az adagoló müködtető rudazatát egy szervó motorral vagy sztepper
motorral kellene vezérelni elektronikusan. Ennek működtetéséhez az akku adott.Üdv!
Erre is gondoltam,egy olyan elektronikus kapcsolás,ami 48-49 hz-n ráad a gázra,és 51-52 Hz.-en levesz,valami szervómotorral,az egész 12 volton.Erre jó volna valami kapcsrajz.Na de még van 2-3 bő hetem a probléma megoldására.Mondtam is a dirinek, az augusztusi napkitörésekig még van egy jó hónapunk.
Végeredményben a megoldás már létezett,csak nem tudtunk rola,az öthengeres injekciós pumpáján is van centrifugális fordulat szabályozó,ez a terhelési probákon derült ki.Azota már a helyére került minden.
Üdv!
Minden dízel motorban van fordulatszám szabályzó,amely azonos fordulatszámon tartja a motort a terheléstől függően.Tehát a kérést nem igazán értettem.A dízel érzékeny a fordulatszámra,ettől is függ egy ilyen motor élettartama.A fordulatszám tartománya alacsonyabb a benzines motorokénál.Nyomatékban viszont jobban teljesítenek.
Nekem volt egy ötletem, szerintem ez ide is jó.
(838928)Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |