A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Sziasztok!
A kérdésem a következő szükségem lenne a LT-Proli-v2.0 és ESz-Proli-v3.0 Labotáp és előválasztó kapcsolási rajzára valamint az Alkotó féle dupla kijelző kapcsolási rajzára. A segítséget előre is köszönöm! 100 oldalt visszaolvastam, nem találtam és mivel négy év után újra chemóznak a türelmem sem a régi. Segítségetek és megértésetek előre is köszönöm! Leiszt Jani
Szia
kicsereltem az IC-t de semmi javulas. ha elforditom a potit csak par mm-t, mar a max-ot adja le. nem lehet, h megis a poti ment gallyra? ,
szia lhanzi!
Az "Alkotó-s tápleírás v1.0.pdf" mellekletet keresd. ebben van az elovalaszto es a tapegyseg rajza is. a muszert ugyben sajna nem tudok segiteni
Hello!
Majdnem biztos hogy a poti kezdetét leégetted. Ezért ha "nullán van" akkor 1,2V a kimenet, ha meg eltekered maximumon.. De egy ohm mérővel nem lehetne ellenőrizni? üdv! proli007
Pl. itt van némi infoirmáció a műszerről. A "dupla" kijelző alatt mit értesz pontosan? Nálam két sima műszer van, csak kettőt egymás mellé tettem.
Üdvözöllek!
Róla van szó, csak amelyik nyáktervet megtaláltam az Dupla kijelző-panel.pdf nevet viselte. Köszönöm a segítséget neked és mindenkinek aki segített! Leiszt Jani
SZia,
epp meloztam, nem tudtam epp bemerni de tenyleg az volt a hiba, azota magyszerűen megy. Vagyis ment délig, amikoris beletettem a dobozába. azota nem megy. Annyi történik, hogy ha ráadom a akkor egnie kellene egy STBY LEDnek (lila kabel) ezutan ha bekapcslom (zold kabel) akkor egni kellene a pwr lednek is (szurke kabel) ez eddig igy is volt. most, hogy beletettem a dobozba semmi se törtenik azon kivul, hogy nagyon halkan elkezd kattogni kb 0.5mpenket. ha kikapcsolom, akkor meg par masodpercig kattog, aztan abbahagyja. es ezt eleg megbizhatoan, az a sejtesem, hogy valami miatt bekapcsolna az, de valami vedoaramkor mintha beleszolna. Ez lehetseges? vagy mi lehet a hiba? delelott meg nagyon jol mukodott.... Szerk : Az enter helyett, a shift gombot nyomkodd kérlek sürűbben .
Ha rámutatsz nekem az adott fájlra, és neked azt tetszik, akkor arról is valószínűleg tudok filmet küldeni. (Azt gyanítom, te éppen azt a tervet láttad, ahol egy adott méretű másik elektronikához kellett igazítani a dupla kijelzőt, és ezért be kellett avatkozni a tervbe egy kicsit.)
Szia Alkotó!
A mai nap 97%-ban készen lett a labortápom,működik mind2 fele. A gond csak az vele,hogy a kis karos kapcsolók azok vezetnek. Mit csináljak velük? Cseréljem ki,vagy mi legyen? Nekem ugye fém házban van,szóval nem előnyös így hagyni,és amíg be voltak kötve,addig hidalni sem tudtam a két tápot.
Szia, no fogalmam sincs mi volt, szétszedtem ujra az egészet, kicsit optimalizaltam a kábelhosszokat, hogy kényelmesebbel tekeregjenek, és ujra összeraktam, nem lattam semmi hibat szabad szemmel,
Összeraktam, es lass csodat, mukodik Csak az egyik visszajelző led adta be a kulcsot del ota ot nem birtam mukodesre birni, hiaba kap rendes feszt. Majd otthon kicselerem azt is. szoval mukodik minden. Egy ATXbol elkeszult a labortapom, ami tud 1.3-23V között, es van egy-egy stabilizalt 5V es 12V-ja is, es kapott egy kijelzőt is. kb 2-3A-t birhat állítolag. köszönöm mindenkinek, aki segitett!
A kapcsoló külseje nem lehet semmilyen összeköttetésbe az érintkezőivel. Ha nálad mégis, akkor az durván hibás kapcsoló.
(Ha viszont az érintkezői "érnek össze", akkor az bekapcsoláskor éppen normális ) A fémházra, ha megoldható semmit ne köss. Esetleg a hálózati védővezetőt, de semmiféle "működő" potenciált NEM szabad. Később megbosszulná magát, ha más készülékeket is rápakolsz a fémdobozra, amiknél szintén valami kint van esetleg a házon.
Valószínűleg hibás,mert amikor csak az egyik érintkezőjét kötöttem ki a kapcsolónak,akkor is kint volt a védőföldelés és a + között 41V,miután kikötöttem mindkét érintkezőt akkor megszűnt ez a hiba. Ha a kapcsoló a hibás,az elég gáz,evvel akár meg is ölhetnének valakit,ha hálózatot akarja vele kapcsolgatni. Ha lesz időm megnézem,a trafójával kicsit még bűvészkedni kell,mert enyhén túlnőtt a dobozon.
Hello!
Azzal a kapcsolóval ne foglalkozz többet, hanem cseréld ki. Mielőtt még baj lesz belöle... Egy új kapcsoló beszerzése szerintem nem egetverően nagy költség, továbbá a kicserélése nincs több 5percnél.
Attól félek,hogy ez nem fog megoldáshoz vezetni. Épp most írt egy ismerősöm MSN-en,ugyan ezt a tápot építette,és neki is vezet a kapcsoló.
Melyik tápról, és annak melyik kapcsolóiról van szó?
Ez csak annyit jelent, hogy mindketten ugyan azt a sz@rt vettétek kapcsoló helyett. Vegyél máshol egy igazi kapcsolót és nem lehet ilyen gondod.
Egyúttal tehetnél fel egy képet arról a bizonyos majdnem kapcsolóról, elrettentésképp!
Pioneer féle V 2.7.1-es változatáról. Ma már felélesztettem vele egy 300W-os végfokot,szimmetrikus táppal,szóval nem lenne vele gond,csak ez a bibi. Így már nem tudom azt mondani,hogy a kapcsoló a rossz,sokkal inkább Én néztem el valamit,holnap még szemügyre veszem.
Az azért eléggé ciki lenne,hogy Én itt Budapesten IS Ő meg Kerekegyházán IS ugyan olyan sz*t kap. Ráadásúl mindjárt mind a 4 ugyan olyan rossz. Nálam ráadásul a 2 kapcsoló nem is ugyan abban a boltban lett véve. :eek2:
A tápot ismerem, én is terveztem hozzá panelt. De abban csak egyetlen kisáramú kapcsoló van, a DC-OFF funkciónak. Nálad is ezzel van baj?
Segítene, ha végre kiderülne mi is a probléma. Fotók, rajzok, egyértelműbb leírás a jelenségről. Ezek birtokában esélyesebb lenne részemről egy értelmesebb állásfoglalás. Most csak vagdalkozunk itt a sötétben.
Pontosan,ahogy mondod! És az én esetemben avval van gond. A picasámon van jó pár kép,épülés közben,remélem segít. Bővebben: Link
Lehet, hogy szemeim által csalatkozom, de mintha nem lennének a tranyók elszigetelve a hűtőbordáktól. Azt érdemes lenne megtenned... És valószínű, hogy a problémád is megoldódna.
Dehogynem,alatta van a csillámlemez,csak kicsit nagyon befehéredett a pasztától.
Szia.
Csatlakoznék magneto felvetéséhez azzal az egy kitéréssel, hogy: jól vannak elszigetelve azok a tranyók? Szakadás vizsgálóval mérd meg, hogy a tranyó kollektora és a ház között nincs e rövidzár. A két egyenirányító fém tokos? Ha igen azokat is nézd meg. Nekem is ilyen kapcsolóm van és nem vezet a fémháza.
Oké,holnap remélhetőleg nem lesz semmi dolgom/...Nagyanyám nem csukja ki magát a lakásból és hasonlók/,akkor kiméregetem. Esetleg még a kapcsolóra is rámérek. Egyébként az egyenirányító nem fémtokos,szóval az tutira nem vezet,csak arra felé amerre neki kell.
Nos,hát rámértem a tranzisztorokra,nem vezetnek a házzal. Rámértem a kapcsoló kivezetéseire is,azok sem. Visszakötöttem őket,most meg működik tökéletesen,és tudom hidalni is. Úgy tűnik rejtély marad,hogy először miért produkált füstöt.
Valamit csak másképp kötöttél vissza illetve tettél, hogyha elmúlt a jelenség. Valami kontaktusba lehetett a házzal.
Nagyon valószínű. Remélem többször nem jelentkezik ez a hiba.
Idézet: Ez rossz hozzáállás! Ennek a hibának tüzetesen utána kell járni, nem szabad abban bízni, hogy majd csak jó lesz. Ha nem lett kiküszöbölve a hiba, később majd akkor fog jelentkezni amikor leg nagyobb szükség lenne a tápra, de te tudod hogy mit csinálsz vele... „Nagyon valószínű. Remélem többször nem jelentkezik ez a hiba.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |