Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Lehel hűtőgép
 
Témaindító: perlaci, idő: Jún 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 12
(#) kaqkk válasza szilva hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Nézd meg hogy a mélyhűtő alján jól van e rögzítve a hőfokszabályzó kapilláris csöve , ha ez le "szabadul" akkor szokott ilyen tüneteket produkálni .
(#) szilva válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Igen, ezt már mondta egy ismerősöm, csak azon csodálkozom, hogy ez a hiba a teljes kikapcsolást is meghiúsítaná? Ma este megyek vissza a helyszínre, természetesen meg fogom nézni a hőérzékelő kapillárist, de ha kellene venni valamit hozzá, ma napközben még meg tudom tenni Budapesten.

Ezekben a hűtőkben a hőfokszabályozó közvetlenül kapcsolja a kompresszor áramát? Nincs valami relé az áram útjában, aminek a kontaktusai összeéghettek? Bocs az esetleges láma kérdésekért...
(#) tibibalogh520 válasza szilva hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Szia!
A teljes kikapcsolásnak akkor is működnie kellene, ha a kapilláris le esett a helyéről.
Lehet, hogy valamely rugólemez, eltört, széthullott a szabályzóban.
Víz is kerülhetett bele (az érintkezők közé), stb.
Mindenesetre többet megtudsz, ha majd kibontod a hőfok kapcsolót.
...addig is ne csak éjszakára állíttasd meg a kompresszort, hanem nappal is had pihenjen egy keveset, mert még besokall ebben a nagy melegben.
(#) szilva válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Köszi a választ. Szereztem pár bontott hőkapcsolót ilyen hűtőkhöz, úgyhogy holnap mindenképpen nekiesek a gépnek. Majd referálok, hogy miket tapasztaltam.
(#) robi811003 hozzászólása Júl 19, 2010 /
 
hello müködik a kompresszor a barna és a fekete vezeték összekötésével.
már csak az lenne a kérdés mivel lehetne megakadályozni,hogy az olaj a bicaj belsőbe kerüljön.remélem van valakinek valami hasznos ötlete.illetve ha kifogy milyen olajjal potoljam majd?
(#) Hdnsbr válasza robi811003 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Neked elsősorban egy olajdiffúziós kompresszorra lenne szükséged. Ám ennek hiányában én a pneumatikában használatos olajcsapdát javasolnám, amiből időnként vissza lehetne folyatni az olajat a kompresszorba, vagy eleve úgy kialakítani, hogy amikor nem működik, akkor magáától visszafollyon. Ez csak az én elméletem, lehet ettől sokkal okosabb tanácsot is kapsz. (Az biztos hogy nem sok használat után kampó lesz a kompresszorodnak ha csak biciklihez használod. Sajnos ez saját tapasztalat még a bohó ifjonckorból. )
(#) szilva válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Ma kicseréltem a hőfokszabályozót, úgy néz ki, teljesen jó lett: teljesen ki is lehet kapcsolni, valamint legkisebb fokozaton a mélyhűtőrész aljába helyezett hőmérő kb. -14 fokot mutatott, amikor kikapcsolt a kompresszor. Köszönöm a segítséget mindenkinek!
(#) tibibalogh520 válasza szilva hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Nagyon szívesen, és örülök a sikerednek.
(#) TO_74 hozzászólása Szept 8, 2010 /
 
Sziasztok!

1 kombi,2 ajtós,1 kompresszoros Lehel_Zanussi (17 éveske..) hűtővel kapcsolatban kérdeznék!

A probléma a következő: termosztát 1_s állásásban a komp.morotüzem 15 perc majd 40 perc állásidő ,és így tovább...így mérve a hűtő belső hőmérsékletét a normál részen 8 fok,a fagyasztó részen -7 fok van.

A termosztát 2_s állásában pedig megy a hűtő komp. motor orrvérzésig,tehát nem áll le sohasem!

Ami még fura,hogy az elől felső jobb részen levő sárga "S" jelű kapcsolóval nem csinál semmit sem,tehát bekapcsolásakor nem indul el a kompresszor..tudtommal ez a kapcsoló párhuzamosan van kötve a termosztáttal,tehát diretben is indítania kellene a kompresszort.

Amikor jár a komp.motor akkor deresedik frankón a hűtő belső felülete egyenletes elosztásban,és a hátsó hőcserélő is egyenletesen melegszik.

Én az indító relére gyanaxom,hogy túlmelegszik a "cucc" ,és nem tud már elbontani amikor pl. 2_s vagy nagyobb termosztát állás miatt többet jár (melegszik) a motor.

Mi lehet a gebasz??

thx!
(#) zolika60 válasza TO_74 hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Szerintem enyhe gázhiány.
(#) Hdnsbr válasza TO_74 hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
2-es, 3-mas fokozaton hogy alakul a hőmérséklet? Megy lentebb?
(#) TO_74 válasza Hdnsbr hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Igen!

Úgy néz ki amikor jár kompresszor akkor minden ok,csak éppen nem hajlandó leállni....

ami gyanús,hogy az üzem után amikor leállt a kompresszor,akkor még fél óra elteltével sem tudom indítani a jobb_felső sárga "s" kapcsolóval a komp_motort ..
(#) TO_74 válasza TO_74 hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Még valami eszembe jutott:igazából nekem elég lenne az egyes fokozatú üzem is DE: kb. 2 ill. 3 nap után a mélyhűtő része felolvad...felenged,pedig elég lenne a felül 8 fok alul -7fok,de sajnos az állandós kiolvasztások miatt nem biztonságos...
(#) kaqkk válasza TO_74 hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Az én véleményem az hogy : a kompresszor szállító teljesítménye csökkent le (kopott a dugattyú) ezért nem tud eleget hűteni ,és hosszú üzemidő után túlmelegszik a kompresszor majd a "klixon " leold . A javítás :kompresszorcsere.
(#) TO_74 válasza kaqkk hozzászólására (») Szept 10, 2010 /
 
Köszi a választ!

a kopmresszor teljesítményét ki tudja mérni a hűtős??

egyébbként kb. 1 éve volt egy olyan 3 hónap amikor kurva hangos volt a motor...egy picit feszítettem(billentettem) a hűtő kasznin,akkor elhalkult.
csak nem foglakoztam vele,mert hűtött rendesen,és magától elhalkult egyszer csak...

lehet hogy már ez a vég jele volt??
(#) kaqkk válasza TO_74 hozzászólására (») Szept 16, 2010 /
 
A szállító teljesítmény csökkenése ,csak a tünetekből olvasható ki (elvileg mérhető is lehet ) egyszerű nyomásméréssel de csak megbontott rendszernél ,
A hibamegállapítás (nem a netes!) a helyszíni álltalában
eredményre vezet szerintem hívj szerelőt , pár ezresért
vagy ha rendes még olcsóbban is megcsinálja a hibamegállapítást -és ad árajánlatot a javításra .
(#) sanci pista hozzászólása Feb 15, 2011 /
 
sziasztok lenne 1 kérdésem a hűtőgépszerelőkhöz (ha még éltek) szóval egy nemtúl nagy teljesítményű de hatékony erős kompresszort keresek erős vákum létrehozásához ezért gondoltam a hűtőkomprira szóval nem fújni szeretnék hanem szívni ha tud vki segíteni kérem írjon előre is köszi
(#) tomics76 hozzászólása Máj 25, 2011 /
 
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni.Van 1 régebbi zanussi hűtőládánk.Van 3 lámpája. A sárga a be/ki kapcsoló bekapcsolt állásban folyamatosan világít a mellette levó piros és zöld nem.Akárhányszor mellette vagyok,még nem hallottam kikapcsolni,megy folyamatosan.A termosztát kapcsolóját hiába hajtom minimumra akkor is megy.A termosztát mehetett tönkre?(a zöld lámpát kivettem és rákötöttem 220-ra de nem világít valószínű kiégett) Mi lehet a baja?
Segítségetek előre is köszönöm. Ill van valakinek kapcsolási rajza?
(#) proli007 válasza tomics76 hozzászólására (») Máj 26, 2011 /
 
Hello!
Valószínűleg nincs baja, csak nem jól értelmezed a működtetését.
A zöldnek kellene világítani, ami jelzi, hogy be van kapcsolva a hűtő. (Egy idő után - mivel ez állandóan ég - megpusztul a Glimm lámpa.)
A sárga, a "lefagyasztás" kapcsolója. Ha új dolgot teszel a hűtőbe, be kell kapcsolni egy időre (súlytól függően fél-egy napra). Ettől a hűtő állandóan jár, és figyelmen kívül hagyja a hőfokszabályzót. (Nálad most így üzemel, ezért nem kapcsol ki). Lefagyasztás után, neked kell kikapcsolni a sárgát.
A piros akkor jelez, ha a beállított hőfoknál kb. 10 fokkal már magasabb a hőmérséklet. Vagy is már gond van.

Vagy is kapcsold ki a sárgát, akkor megáll a hűtő, később majd ez után a termosztát fogja szabályozni.
üdv! proli007
(#) tomics76 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 26, 2011 /
 
Köszönöm segítséged.
(#) Bogee bácsi hozzászólása Júl 11, 2011 /
 
Én is köszönöm a proi007-nak a korrekt válaszát ugyanazon témában mint a tomics76-é volt.
(#) tomics76 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 21, 2011 /
 
Szia Proli007!
Érdeklődni szeretnék megint.Kicseréltem a termosztátot.De a hűtő ládát még sosem hallottam kikapcsolni.Korábban legalább azt csinálta,hogyha a min.-ra tekertem akkor megállt. ma már azt sem csinálta. A külső hőmérséklet kb 23-25 fok körül van, bennt pedig mínusz 24-re is le megy ha felhajtom a termosztátot,ha lejebb veszem akkor kb -18.Egyszerűen nem tudom,hogy az új term.a rossz,vagy gáz mennt el.(de úgyanúgy van a hűtő mint 15 éve. A csövek nem sérültek.Tudnál ill tudnátok segíteni?
Köszönettel :tomics76
(#) proli007 válasza tomics76 hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Hello!
Ha szabályoz a termosztát, (mert úgy látszik igen) akkor majdnem biztos, hogy a gáz kevés. Vagy is a komprinak szinte állandóan járni kell, hogy lehűtsön. Szokott olyan gond is lenni, hogy eldugul a szűrő, ekkor is csökken a teljesítmény. De az eredmény ugyan az, fel kel tölteni gázzal, de előtte ellenőrizni a szökést. Ha ezt valaki megcsinálja, úgy is cseréli a szűrőt.
15..20 év azért már egy tisztes életkor. Én most cseréltem, mert az asszony fiókosat akart, és ezek fogyasztása már kevesebb. Szóval érdemes kiszámolgatni a villanyszámlát, meg a javítást, nem vetekszik-e egy új árával..
De ha a termosztát állítására csökken a hőfok, akkor valamikor még is csak állt a gép. Nem?
Egyébként valaha vettem egy kis gagyi fogyasztásmérőt, pár ezer Ft-ért. Azzal évente egyszer ellenőrzöm a hűtőket, hogy mennyit járnak. Elég jól meg lehet ítélni, jó-e még.
üdv! proli007
(#) tomics76 válasza proli007 hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Köszönöm válaszod ! Megnézem én is majd a fogyasztását.
(#) andrew_j_j hozzászólása Júl 28, 2011 /
 
Üdv mindenkinek ebben a topicban is!

Végig olvasnám a hozzászólásokat, de sajnos még nem 36 órás egy nap, így inkább kérdezek.

Van egy Lehel 300/115K (Zanussi) normál/mély hűtőnk.
A mai napon leállt a normál rész. Bármi ötletet, tanácsot szívesen veszek, hogy hol és mit kéne megnéznem a hiba diagnosztizálásához.
A mélyhűtőrész működik.

Szervizesre jelenleg nincs keret.

Csatoltam a legutolsó szervizlapot és néhány képet.

Köszönettel,
András
(#) zolika60 válasza andrew_j_j hozzászólására (») Júl 29, 2011 /
 
A normál rész kompresszora megy? Először vizsgáld meg, hogy próbál-e indulni. Ha nem, nézd meg a hőkapcsolót. Ha megy, akkor gázhiányos és nem tudod megjavítani valószínűleg.
(#) andrew_j_j válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 29, 2011 /
 
zolika60:
Köszi a választ. Mivel teljesen béna vagyok az ilyesmihez, néhány kérdésem lenne.

Hogyan tudom megállapítani, hogy próbál-e indulni a normál rész kompresszora? Sajnos a zöld ki-be kapcsoló gomb már évek óta nem működik, de a hűtő simán ment.
Dugjam be a tápkábelt a konnektorba, majd közel hajolok a kompresszorhoz és hallgatom hogy csinál-e vmit?

Hol találom a hőkapcsolót?

Ha gázhiányos akkor a kompresszort kellene cserélni benne vagy ez egy összetettebb munkafázis még egy szervizes számára is?

Köszi,
András
(#) proli007 válasza andrew_j_j hozzászólására (») Júl 29, 2011 /
 
Hello!
Isteni konstrukció, hasonlót dobtam ki nemrég. Megtakarítás, másfél méter hálózati vezeték, és egy villásdugó volt, két külön hűtőhöz képest. Amit ráadásul könnyebben is mozgatható..

- Letekered minimumra a fagyasztó hőfokszabályzóját felül, hogy ne induljon az el. Ekkor hallhatod, hogy a normál hűtő mit tesz.
- A hőfokszabályzója (mint rendesen) bent van a hűtőtérben. Azt tekergetheted. Ha rendesen elindul a kompri (nincs rossz hangja), akkor vársz, és a hozzá tartozó hűtőbordának hátul melegednie kell. Persze ha működik.
- Ha hűt, csak éppen nem áll le (tehát "kisi a teljesítménye"), akkor nagy valószínűséggel már elszökött a gáz java.
- Ha nem indul el csak búg, akkor vagy a motor, vagy az indító relé nem jó.
- Ha el sem indul (meg sem nyikkan), akkor valami villamos baj van, vagy a hőfokszabályzó nem kapcsolja be. Ekkor esetleg a hőfokszabályzóból elszökött a gáz, vagy a kapilláris cső eltörött.

Ránézésre, hátulról a jobb oldali a normál kompresszora, mert azon van az elpárologtató tálca, az automatikus leolvasztáshoz. (Enyém más volt)

Kompresszort szerintem anyagilag nem érdemes cserélni. Ha elszökött a gáz, valahol tömítetlen a rendszer. Ha a belső hőleadó felület, akkor kapufa. Ha a szűrő van eldugulva, akkor az még cserélhető. De a menete, hogy leeresztik - feltöltik nitrogénnel (ha jól emlékszem) megnézik, hogy ereszt-e valahol. Ha nem levákuumozzák, és feltöltik gázzal. Majd leforrasztják a csövet. A szűrőt mindenképpen cserélni érdemes. De hogy az egésznek van-e értelme ennyi idős készüléknél, az számomra kétséges. Akkor már jobb egy energia takarékos új készüléket venni, mert az megtermeli a villanyban az árát. A gáz nálad, hogy egyebe van a két gép kabátja. Nálam legalább külön volt. Bár én mind kettőt "menesztettem" csereakcióban.
üdv! proli007
(#) andrew_j_j válasza proli007 hozzászólására (») Júl 29, 2011 /
 
Letekertem 0-ra a fagyasztót. A normál hőfokszabályozó nem kapcsolja be a hűtőt. Ideiglenesen szereztem egy Liebher hűtőt, de mindenképp meg szeretném bütykölni a Lehelt. Ha le tudjátok írni lépésenként, hogy mit csináljak akkor előbb utóbb csak kideríthető, mi lehet a baja.

Üdv,
András
(#) proli007 válasza andrew_j_j hozzászólására (») Júl 29, 2011 /
 
Hello!
Ez csak attól függ, milyen villamos ismereted és gyakorlatod van. Mert a hűtő elég zsúfolt, könnyű kísérletezés közben áramütést szenvedni..
üdv! proli007
Következő: »»   8 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem