Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   86 / 345
(#) karaszbandi válasza maxflex01 hozzászólására (») Júl 30, 2011 /
 
Ha a motor most csillagba van kötve, akkor nem!
(#) fezsolt73 válasza karaszbandi hozzászólására (») Júl 30, 2011 /
 
Rosszul mondod!
Ha 380v-on csillagba van kötve akkor át lehet kötni.
Persze ha meg van mind a hat kivezetés.
(#) maxflex01 válasza fezsolt73 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Szia! Akkor ez lenne 380-as bekötése. Ezt lehetne 220-ba kötni? Köszi
(#) fezsolt73 válasza maxflex01 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Igen ezt át lehet, de hogy mennyi kondi kell rá azt nem tudom.
(#) maxflex01 válasza fezsolt73 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Köszi! Az majd később kiderül! Előbb még megveszem!
Addig is még egyszer KÖSZI!
(#) karaszbandi válasza maxflex01 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Azért nagy csodákra ne számíts!
A teljesítményed erősen csökkenni fog!
(#) maxflex01 válasza karaszbandi hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Szia! Ha jól tudom alapon 3kw..
(#) maxflex01 válasza maxflex01 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Vagy keressek inkább direkt 220-ast?
(#) habazutty válasza maxflex01 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Szia!

Ha 3 kW-os a moci 380 V Y-ba, akkor kb. 1,2-1,5 kW-ot várhatsz tőle. Ha ez elég, akkor nyugodtan megveheted.
Két fázist sorbakötsz, ez lesz a főfázis, a harmadikat meg felhasználod segédfázisnak. Kondinak 50-60 micro környéke, de valszeg próbálgatni kell, nehogy leégjen a segédfázis.
(#) karaszbandi válasza habazutty hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Te miket beszélsz?
Miért égne le, mikor 220V-ra van méretezve egy tekercs?
Deltában sem ég le, mikor 3x220V-os hálózatról jár.

Kösd deltába a motort és kb100mikrós állandó üzemű (400-450V!) kondit tegyél rá. Azzal mennie kell.
(#) osonopogacsa válasza maxflex01 hozzászólására (») Júl 31, 2011 /
 
Bármit is teszel, Habazutty módszerével kb. 5 percen belül szénné sül a motor!(a két sorba kötött tekercs szembe gerjeszti egymást)

Szépen át lehet kötni 230V-ra, de a teljesítmény lemegy 3kW-ról ~1,7kW-ra. Át kell rakni az átkötéseket deltába(a vízszintes három helyett, függőlegesen kettesével kell összekötni) őket. Az elsőre kötöd a fázist, a másodikra a nullát, a harmadikra pedig az állandó kondit, aminek a másik vezetéke a fázis mellé kötendő. A 60µF közelítőleg jó érték lehet. Ha kevés az indító nyomaték, akkor jöhet nyomógombon keresztül az állandó kondival párhuzamos indító kondi, amelynek értéke 2...3*Cá. Ha ekkor sem indul, akkor sajnos, csak a mechanikusan tehermentes indítás segíthet.

Esetleg egy olyan drága megoldás, ami helyett már olcsóbb a motor kicserélni direkt egy fázisúra.(frekvenciaváltó)
(#) habazutty válasza osonopogacsa hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Biztos vagy benne?
Nemrég két könyvben is olvastam. Igaz 60-as évek körüliek, de ki tudja...

kép.GIF
    
(#) habazutty válasza karaszbandi hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Ebben igazad van, de az áramok nem biztos, hogy úgy alakulnak, mint 3 fázisú üzemben.
Részemről a fáklyás menet. Biztos nem égettek le még egyetlen átkötött motort sem a világon.
(#) zolika60 válasza habazutty hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Ez így van. Több éve használok háromfázisú motort egyről.
(#) proli007 válasza habazutty hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Hello!
De el kellett volna olvasni is a könyvet, hogy hány voltos motort, milyen feszültségre ajánlották anno ebben a kapcsolásban. Mert lehet, a kutya valahol ott van elásva..
üdv! proli007
(#) karaszbandi válasza habazutty hozzászólására (») Aug 1, 2011 /
 
Figyelj!
A rajzból egyértelműen látszik az, hogy NEM arra a feszültségre méretezett a motor, mint amiről használni szeretnék!
Ezért kell sorba (félig csillagba) kötni a két tekercset, ami a főfézis szerepét tölti majd be. És ez abból látszik leginkább, hogy a segédfázist csak nyomógombbal adja rá!
Ha állandóüzemű segédfázist használna, akkor ezen a feszültségen leégne az a tekercs! Ezért nem jó az elképzelésed!
A te elképzeléseddel 400V helyett csak 230V-ot kapna a két tekercs.
Nahát, az lenne még egy bivaj erős gép! De igaz, az életben le nem égne, ha forgásban van!
(#) habazutty válasza karaszbandi hozzászólására (») Aug 2, 2011 /
 
Abban igazad van, hogy jelen esetben erősebb motort eredményez a delta kapcsolás. Abban szerintem nem, hogy ne bírná el az üzemi kondit a harmadik fázis. A soros megoldás mellett csak "osonopogácsa" hozzászólása miatt álltam ki, mert butaságot írt az egymást ellengerjesztő tekercsekről.
Részemről a dolog ennyi.
Egyébként 230 V Y motor esetében lehet jó megoldás a soros kapcsolás, ezt valóban benéztem...
maxflex01 fórumtárstól bocsánatot kérek.
(#) habazutty válasza proli007 hozzászólására (») Aug 2, 2011 /
 
Hello!

Gondolhatod, hogy elolvastam. A feszültségszintekre nem tértek ki. Az un. Steinmetz kapcsolást egyáltalán nem említik ezek a régi könyvek. Inkább egyfajta kényszermegoldásként tekintenek az ügyre szerintem.
Üdv: habazutty
(#) karaszbandi válasza habazutty hozzászólására (») Aug 2, 2011 /
 
Abban a kapcsolásban NEM bírja el az állandó kondit, mert OTT a tekercsek valószínűleg 110-127V ra vannak méretezve. Ha annak odaadod a villanyt kondin keresztül állandóra, az attól sérvet kap!

Mondom, ez arra a rajzra vonatkozik!

Olvass és értelmezz!
(#) Hypoxy hozzászólása Aug 6, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy 220 Delta/380Y Feszültségű, 1370 fordulatú, 0,37 Kw teljesítményű hajtóműves SEW villany motorom. Ezt szeretném 220V (230V) hálózatról üzemeltetni. Van- e erre valami esély, vagy őrültség az egész ?? Előre is köszönöm, hogy szán rám valaki egy kis időt
(#) kadarist válasza Hypoxy hozzászólására (») Aug 6, 2011 / 1
 
Szia!
Kösd deltába és a megszokott módon kapcsolj rá egy állandó üzemű kondenzátort, ami 10-16 µF-os legyen.
(#) karaszbandi válasza Hypoxy hozzászólására (») Aug 6, 2011 / 1
 
A kondival elmehetsz 25-40mikróig is.
(#) Hypoxy hozzászólása Aug 6, 2011 /
 
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ mind kettőtöknek :worship:
(#) Hypoxy hozzászólása Aug 6, 2011 /
 
Köszi kadarist! Az lenne még a kérdésem, hogy a fordulat szám és a teljesítmény is a 2/3- ra fog csökkenní?
(#) kadarist válasza Hypoxy hozzászólására (») Aug 6, 2011 /
 
A fordulatszám nem csökken, csak a teljesítmény. Talán 1/3-al azért nem csökken, de mindenképpen veszít az erejéből. Ha állandó terhelést fog kapni a motor, akkor a kondenzátorok értékének változtatásával be lehet lőni a legnagyobb teljesítményt. Változó terhelésnél az áramfelvétel függvényében kellene a kapacitást állítani a legoptimálisabb teljesítmény eléréséhez, ami nehezen kivitelezhető. A túl nagy kondenzátor éppen olyan rossz, mint a túl kicsi egy adott motornál.
(#) Hypoxy hozzászólása Aug 6, 2011 /
 
Köszönöm szépen :wave:
(#) kzsolt88 válasza waterbear hozzászólására (») Aug 7, 2011 /
 
Szia!
Egy régebbi hozzászólásoddal kapcsolatban kérdeznék.
Épp egy ilyen motorom van, mint amilyet a képen csatoltál. Az enyémen sajnos nincs adattábla, megtudod nekem mondani hogy mekkora a fordulata és a teljesítménye?
Más: Nagybátyám szerint nem tudom átkötni 1 fázisra, mert ez csillagkapcsolásba van kötve, és nincs kivezetve. Szóval csak 3 vezeték van a 3 fázis számára. Meg lehet ezt valahogy mégis oldani? Változik a fordulat és a teljesítmény?
üdv.
(#) habazutty válasza kzsolt88 hozzászólására (») Aug 7, 2011 /
 
Szét kell szedni a motort és fel kell bontani a csillagpontot, majd kivezetni a plusz három vezetéket. Attól, hogy jelenleg három kivezetése van a motornak nem biztos, hogy csillagba van kötve. Éppúgy lehet delta is. A szétszedett motor tekercsfején egy tekercselő ezt jó eséllyel megbontás nélkül is látja és ez esetben az előző oldalakon taglalt "egyfázisú motor üzemeltetése deltában" kapcsolás számodra jó lehet minden variálás nélkül is. A teljesítményed nagyságrendileg 1/3-al csökken, a fordulatod nem fog változni.
(#) kzsolt88 válasza habazutty hozzászólására (») Aug 7, 2011 /
 
Köszönöm! Megvizsgáltatom a motort, bár én is szétszedtem nem jöttem rá semmire. Az biztos hogy szép tiszta belül, meg elég frissnek tűnik, valószínű újra lett tekercselve (mielőtt a szekrény aljába került) vagy nem tudom.
üdv.

ui. Van egy másik motorom, indításkor csapkodja az FI-t, a kismegszakítót viszont nem! Ahonnan hoztam ott nem volt vele ilyen probléma. Mi lehet az oka?
(#) proli007 válasza kzsolt88 hozzászólására (») Aug 8, 2011 /
 
Hello!
"Ahonnan hoztam ott nem volt vele ilyen probléma."
Valószínűleg ott nem volt FI relé, vagy nem volt földelv a motor háza. Most vélhetően test zárlat (átvezetés) van.
üdv! proli007
Következő: »»   86 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem