Fórum témák
» Több friss téma |
Amikor az asztalon hálózati trafóról tápláltam a gyujtást a hall ic-st akkor amíg a mágnes ott volt az ic előtt addig 50 Hz-el verte a sziktát a trafó.
Nagyon félelmetes volt 1,5 cm-es szikrák ami kb 30 Kv A villanypásztor meg ha jól tudom csak 5 Kv-os
A villanypásztor régi szabvány szerint kb 5kv Az új szabvány már megenged 10kv is .De ugyan az az alapja.Szellemileg.A villanypásztornál is lehetnek akár 2cm nagyságú szikrák is .Attól függ általában hogy milyen típusú trafót használ az ember a feladathoz .A hagyományos gyújtású adja a leggyengébb szikrát . A tranzisztoros trafó az jó és a tirisztoros a legjobb.De ott mindenféleképpen szikraközt kell beépíteni mert ha nincs akkor a trafó belül át üt. Itt pedig a gyújtó gyertya a szikraköz .
szerintetek sokat jelentene egy simsonnál ha az előgyújtás csak alapjáraton lenne 1,7 mm.A fordulatszám növekedésével növekedne az előgyújtás 6000fordulat/ percig ahol már 4,7 mm lenne az előgyújtás.Szerintetek megéri megcsinálni?
Csináltam már rá lcd-s fordulatszámmérőt meg sok mindent.A fordulatszámmérőtől jöhetne egy a fordulatszámtól függő feszültségérték.És ennek felhasználásával lenne állítva egy monostabil kapcsolású 555el a késleltetés.Az alaplapot az induktív jeladóval együtt előre venném teljesen amit az előbb néztem meg elvileg 4,7 mm lenne az előgyújtás felső holtpont előtt.És az induktív jeladó pozitív jelfeszültsége egy npn tranzisztor segítségével az 555-ös kettes lábát testelné.Az 555 hármas lába pozitív tápfeszültségre vállt,és mikor visszaállna akkor menne tovább a gyújtás jel a tirisztornak.
Ezt nem árt azért "bolondbiztosra" megcsinálni, mert ha inditáskor (berúgáskor) nem az alapelőgyújtásnak megfelelő időpontban lesz szikra, az jobbik esetben berúgókartörés, rosszabbik esetben lábsérülés a következmény. Gyári gyújtásoknál egy bizonyos fordulatig nem is aktiválódik az előgyújtásszabályzó rész, éppen a fenti ok miatt. Legegyszerűbben úgy lehet elérni, hogy mondjuk 1500 fordulatig ne is kapjon tápfeszültséget az a részegység.
Sziasztok. A mellékelten csatolt kapcsolási rajz az a gyáriról van lemásolva? Megpróbáltam szétszedni egy ilyen gyári tirisztort de nem sok sikerrel jártam. Ezt ki építette meg? Vagy éppen mik a hibái?
Legnagyobb hibája a poti. Itt egy rajz Simóhoz.
Két kezemen sem tudom megszámolni, hogy mennyit építettem már belőle. Normális körülmények (értsd: helyes bekötés, stb) között használtak közül egyik sem romlott el. A helytelen bekötésről és egyéb felhasználó által elkövetett hibákról pedig ugye nem én tehetek.
Mi a gond a potival? A gyáriban is van, mégsem romlik el 20 év elteltével sem.
Találkoztam már kontakthibás példánnyal, bár sok tapasztalatom nincs a gyári simson elektronikával. Mindenesetre ami a kiviteléből kifolyólag hajlamos a kontakthibára, előbb utóbb az is lesz.
Ami nem hajlamos, az is az lesz Murphy szerint...
Valóban, előfordul az ilyen. De ez véletlenül nem a felhasználó hibájából következik be? Tudom, hogy sokan ok nélkül össze-vissza tekergetik.
Mellesleg most nézem, hogy Suszitibi által csatolt rajzon is vannak potik. Ebből pedig azt a következtetést vonom le, hogy nem magára a potira, mint mechanikus, kontakthibára hajlamos alkatrészre gondol, hanem arra, hogy a jeladó illesztése így nem megfelelő. Nos, én ezt cáfolom, mert a gyári is ilyen, és alapvetően nincs vele baj. Egyszerű, és jól működik gyári és utángyártott jeladóval is.
Pont arra gondoltam, amit írsz, hogy össze-vissza tekergetik. Legjobb a beállítás után, fix ellenállásra cserélni. Ismeretségi körömben, már láttam néhány elektronikát meghalni, gyárit is. Azok a sokak által fölöslegesnek ítélt alkatrészek, biztos nem viccből vannak benne. Legyen egyszerű, de a kellő védelemmel ellátva. A Nyemi féle rajz, szerintem bármelyik alaplaphoz hozzá illeszthető a potikkal, amit utána célszerű fix ellenállásra cserélni. Nálam bevált ez a kapcsolás.
Sziasztok
Itt a rajzgyűjteményem, kinek mi tetszik.
Szia Mindenkinek!
Egy olyan kérdésem lenne,hogy van egy simson 51-em akkus,Meglehetne oldani Az akku töltést A motorrol. Tudom elég problémás pici generátor. Üdv dava
Gyárilag az meg van oldva!
Hacsak nem egy lebutitott szétbarmolt alaplapod van. Írd le pontosan mi a problémád. Lehet kapni olcsó gyári vezetékköteget és töltőtekercset és töltő áramkört és gyújtáskapcsolót .
fogsz egy nagyobb áramot bíró diódát.pl 6A10
és keresel egy tekercskivezetést ami szabad. 59b lenne a legjobb.piros fekete színű a vezeték a gyári kötegben rajz szerint.rákötöd a diódát úgy hogy csak a pozitív feszültséget engedje át az akku pozitív sarkára.és ennyi.Ha nagyon töltene akkor átkötöd az 59a tekercskivezetésre aminek citrom,piros színűnek kell lennie.Esetleg ha nem akarsz kísérletezni így akkor megcsinálhatod ezt a kapcsolást. ezt még a dióda elé tedd be.beállítani úgy tudod hogy még a dióda elé kötsz egy 6 voltos izzót is.és rá egy váltófeszültséget mérő műszert.jár a motor. emeled a fordulatot és nézed mennyire megy fel a feszültség.6 voltra állítod 6 voltos akkunál.de ha ezt a kapcsolást is megcsinálod akkor érdemes az 59b re kötni az egészet,hogy kisebb fordulaton is töltsön.ez a kapcsolás a feszültséget korlátozza.fényszóróvédőnek működik nálam.Sok sikert! http://www.youtube.com/watch?v=85YmzLvW3mM
Üdv Mindenkinek!
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a megszakítós gyújtásomat (simson S51) szeretném átalakítani úgy, hogy a kondit ki tudjam hagyni a rendszerből és ne legyen csillagászati árban az átalakítás.Elsősorban egy megszakító vezérlésű akkumulátoros gyuszira gondoltam, de ha tudtok jobbat akkor azt megköszönném.Sajnos elég kezdő vagyok az elektronikában, de "jó pap holtig tanul".Jól jönne komplett kapcsrajz, nyákterv, esetleg alkatrészlista illetve bekötési rajz.A válaszokat előre is köszönöm.
Ha visszaolvasol akkor megtudod hogy én nemrég átalakítottam a gépem tirisztorosra és tökéletesen működik
De ha nem vagy jártas az elektronikában akkor nem ajánlom mert sok a buktató és be kell tudni állítani rendesen. Egyépként kb alkatrész áron 500 ft-ból kijön a tirisztoros gyuszi. A kalapácsvezérlés nem biztos hogy jó ötlet mert pont a megszakító a legproblémásabb alkatrész.
Olvastam, de sajnos vizuális típus vagyok.Látnom kell ahhoz, hogy értsem is.A kitartásom megvan az építéshez, már csak a szakmai tudást kell megszereznem, de ezért van a fórum.Vagy rosszul gondolom?A motorom gyújtását muszáj megcsinálnom, mert munkaeszköz.Azért kösz a segítséget.
Elvileg ha a megszakítót csak jeladónak használod, jóval kisebb áram folyik át rajta és a feszültség is kisebb, így kevesebbet szikrázik és kevesebbet is kopik. A Simson gyári német megszakítója (nem a boltban kapható utángyártott gagyi) 60ezer km-t is elmegy csere nélkül, simson.hu-n megtalálod Elek Petit, talán a 70ezren is túl van már, ő tudna mesélni róla
Mekkora a 6V-os Simson feszültségingazodása a fesz. szabályzó után? Normális, hogy ennek ellenére 8-9V-ig is felkúszik kövér gáznál?
A reflektort nem, de a féklámpát néha kiégeti.
Helló
Az a kérdésem lenne ,hogy egy s51-es simsonom van és rossz az alaplapom (s50) meg tudom azt csinálni hogy egy s51-es alaplapot teszek bele. Előre is kösz.
Meg tudnád csinálni, ha az 51-eshez való lendkereket használod, vagy az alaplapot forgatod el 180°-kal.
Egyébként mi lelte a másik alaplapot, vagyis pontosabban a rajta lévő tekercseket?
A tekercsek újak ,az alaplap nem az igazi a megszakító allandóan meghal és a menete se bírja sokáig .
Akkor talán egyszerűbb/olcsóbb volna egy új vagy jó állapotú bontott alaplap beszerzése. Bár 51-es Simsonon én nem kísérleteznék az 50-es "belsőtrafós" megoldásával. Inkább a hozzá való alaplap és lendkerék.
sziasztok van egy s 50-es vasam ujj kondit vettem bele (Trabant kondi) megszakítót most cseréltem ki és az ujj megszakítóval ugyanazt játssza mint régen szikrázik mint állat a beszerelésnél nem lehet baj mert így is ki van ékelve mert lötyögött egy rézdarabbal (amikor fát raktam bele éknek be se tudtam indítani) pörögni pörög csak az a gáz hogy így egy két hét alatt elkopik és elkezd durrogni és öttel az út szélén nem tudtok valami megoldást amivel csökkenthető a szikrázás mert olyat hallottam hogy megszüntetni teljesen nem is lehet ?? ha valaki tud segíteni akkor azt megköszönném további szép napot
Sziasztok!
Simo 6v-os, megszakítós gyújtását szeretném átalakítani. A gyújtást aksiról üzemeltetném megszakítós vezérlésű lenne, + az index is aksiról menne. A világítást szintén 12 voltról szeretném megoldani. Kérdésem a tekercsekre vonatkoznának, mit-hogy lenne érdemes cserélni. Maradna a régi alaplap + a lendkerék. Elég lenne 2 db 12 volt-os tekercs, 1 az aksi töltésre 1 pedig a világításra? A gyújtás tekercse helyett be lehet rakni még egy másik töltő/világítás tekercset? Ha tud valaki okosabbat segíthetne.... Köszönöm!
Sziasztok!Van egy s 51 endúróm megszakítós gyujtással!! nem akart indulni az istennek sem!!kicseréltem a gyujtó tekercset,megszakítót,kis kondit is és utánna minden rugásra indult is szépen!! 3 nap után el ment a gyujtása semmi féle áramot nem adott !!! Mi lehet a baja?????? viszont beleraktam 2 gyujtótekercset és így nagynehezen megy de még mindig nagyon gyenge az áram amit le ad!!
Kicsit jobban utánna olvasva feleslegesnek tünik még 1 21w-os töltő tekercset berakni....
6v-os megszakítós alaplap maradna, Gyujtás aksiról menne, a gyujtás tekercs kikerülne. Aksi töltés + féklámpa menne a 21w-os 12v-os testfüggetlen töltő tekercsről, Első/hátsó világítás 35w vagy 42w-os világítás testelt tekercsről. Jó lenne ez így? Mielőtt szétbarmolok mindent.....
Miért nem spóroltok az árammal, igazából ha a féklámpa és a helyzetjelző (esetlek még az index is) át van alakítva ledesre, a többinek már bőven elég a tekercs által generált áram, és pipec a világítás is, lehet látni is mellette
Olvassátok el ezt, nem ördöngősség az átalakítás |
Bejelentkezés
Hirdetés |