Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Ha kiveszem a tranyókat, a + és - között stabil 77,7V van.
A táp vagy erősítő hibát úgy választanám szét, hogy a 77,7V-ot beterhelném egy 220V-os izzólámpával (25-60W). Ha a táp kissé visszaesik és stabil marad, akkor nekieshetünk az erősítőnek. Ha ez is kondenzátor lesz :bummafejbe:
Akkor oda kössek majd egy izzót, és közbe figyeljem a feszültséget? .. Holnap
![]()
60V alá nem esik a feszültség, akkor feltételezhetjük, hogy jó a táp.
Jó táp esetén kimérném az A1492 bázisához csatlakozó tranzisztort.
Ha jok a végtranyók, az előtte lévő részben bármi betojhatott át kell mérned a tranyókat diódákat ellenállásokat, kondikat gyorsban, amíg ezt begépeltem és elolvasod annyi idő alatt meg is vagy vele.
![]()
Az izzó világít (40W) A táp 77,7Vról 76,9V ra esik, Áramfelvétel 13Vról 850mA
És ha azt mondom, hogy itt van a gond? (kép) Ez egy aktív autóerősítő. Egy 5eres kábellal csatlakozik az erősítőhöz. Miután lehúztam ezt a kábelt, megszűntek a kilengések, az áramfelvétel normális. Mint minden erősítőnél, ha a bemenetet megfogod kézzel, gerjed, és búg a hangszóró. Az erősítőnél ahonnan lehúztam a kábelt, odatettem az ujjam, és búgott, tehát szerintem az erősítővel nincs gond.
Első lépés a kispanel (szubszűrő) tápellenőrzése. A végfok panelről ha jól látom kerámia ellenállás/zener feszültség csökkentőről érkezik. Nem bogarásznám ki, hogy melyik a +/-, az ötlábú csatlakozó 1,2-es lábai, a 4-es a test.
A mérés alatt ne legyen hangszóróra kötve, mert úgy látszik erre a táp leszabályoz.
Az első képen a bal oldalon nem véletlenül egy púpos kondi van? Ha jól látom, de nem biztos. Talán c4 a száma, de nem látható jól.
Csak úgy tűnik, egyáltalán nem volt púpos, de azért kicseréltem mindet
![]() ![]() A szűrő tápegysége: 11V, amiről lecsökken 1V alá kb 10 másodperc alatt, majd újra 11V, amiről újra csökken 1V alá.
Húzd szét az ötpólusú csatlakozót, és az erősítő panelen mérd az 1,2 lábakat a testhez képest. Itt jönne a szűrő +/- tápja.
Hát én nem tudom miféle ez.. Az áramfelvételpár mA, akor a test és a + között az erősítő panelen 13V és csökken. Majd az áramfelvétel felugrik 300mA, akkor a feszültség ugyanazon a ponton megállapodik olyan 15Von.
Labortápról járatom, 13Vról, és azon figyelem az áramfelvételt.
Próbállak követni. Hol mérted ekkor a feszt?
Széthúztam az 5pólusú csatlakozót ahogy írtad. Bekapcsolom a labortápot, az áramfelvétel pár mA. Ekkor ha mérem az erősítő nyákján a Test és a V+között a feszültséget, olyan 13V, és kezd csökkenni. Majd az áramfelvétel a labortáp szerint kb 300mA, és ekkor a feszültség az erősítő nyákján a test és a V+nál, már stabil 15V
Kíméljük a HE tárhelyét. Bővebben: Link
Az A és B pontok feszültségét szeretném megtudni, és azt, hogy hol mérted a V+ -t.
Ha az az 5 pont A B C D E, akkor én a feszültséget a V+ és a test között mértem, azaz A és D között. Most lemértem A és B között, ugyanaz a feszültség amit az előbb írtam.
Ok. B-D -t mérd meg. Ott V- -nak kéne lenni.
A szűrőnek nincs meg a negatív tápja ezért nem szól. Ilyen kis terhelésnél adódhat feszültségingadozás a kapcsoló üzemű tápnál, mivel terheléssel jól működött, nem tartom szükségesnek foglalkozni vele.
A szűrő negatív tápját egy kerámia ellenállás, és egy zener dióda állítja elő, valamint egy kondenzátor szűri. Ezek a B-vel jelölt forrasztási pontba futó vezetősávon találhatók. Csatlakozik még ide egy kis méretű ellenállás aminek a szerepét még nem fejtettem meg. A kerámia ellenállást mérd ki, szakadás esetén cseréld. Ha jó az ellenállás cseréld a zenert vagy a kondenzátort.
A kerámiaellenállás...? Kinézetre tiszta új, semmit sem pörkölődött, de 1K helyett mégis 1Mega. Kicseréltem egy újra, és szépen muzsikál. Nem kell hinni az új kondiknak, az új ellenállásoknak, mert kinézetre újak csak.
![]()
Az ellenállás csere után megmaradt a nyugalmi áramfelvétel pulzálása?
Nem tudom, nem is próbáltam, már nincs nálam az erősítő.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |