Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Ha kiveszem a tranyókat, a + és - között stabil 77,7V van.
A táp vagy erősítő hibát úgy választanám szét, hogy a 77,7V-ot beterhelném egy 220V-os izzólámpával (25-60W). Ha a táp kissé visszaesik és stabil marad, akkor nekieshetünk az erősítőnek. Ha ez is kondenzátor lesz :bummafejbe:
Akkor oda kössek majd egy izzót, és közbe figyeljem a feszültséget? .. Holnap
60V alá nem esik a feszültség, akkor feltételezhetjük, hogy jó a táp.
Jó táp esetén kimérném az A1492 bázisához csatlakozó tranzisztort.
Ha jok a végtranyók, az előtte lévő részben bármi betojhatott át kell mérned a tranyókat diódákat ellenállásokat, kondikat gyorsban, amíg ezt begépeltem és elolvasod annyi idő alatt meg is vagy vele.
Az izzó világít (40W) A táp 77,7Vról 76,9V ra esik, Áramfelvétel 13Vról 850mA
És ha azt mondom, hogy itt van a gond? (kép) Ez egy aktív autóerősítő. Egy 5eres kábellal csatlakozik az erősítőhöz. Miután lehúztam ezt a kábelt, megszűntek a kilengések, az áramfelvétel normális. Mint minden erősítőnél, ha a bemenetet megfogod kézzel, gerjed, és búg a hangszóró. Az erősítőnél ahonnan lehúztam a kábelt, odatettem az ujjam, és búgott, tehát szerintem az erősítővel nincs gond.
Első lépés a kispanel (szubszűrő) tápellenőrzése. A végfok panelről ha jól látom kerámia ellenállás/zener feszültség csökkentőről érkezik. Nem bogarásznám ki, hogy melyik a +/-, az ötlábú csatlakozó 1,2-es lábai, a 4-es a test.
A mérés alatt ne legyen hangszóróra kötve, mert úgy látszik erre a táp leszabályoz.
Az első képen a bal oldalon nem véletlenül egy púpos kondi van? Ha jól látom, de nem biztos. Talán c4 a száma, de nem látható jól.
Csak úgy tűnik, egyáltalán nem volt púpos, de azért kicseréltem mindet Az erősítő nyákjára, a megfelelő részhez rákötöttem a teló hang kimenetet, az erősítő szépen szólt, szóval az lezárva, az működik
A szűrő tápegysége: 11V, amiről lecsökken 1V alá kb 10 másodperc alatt, majd újra 11V, amiről újra csökken 1V alá.
Húzd szét az ötpólusú csatlakozót, és az erősítő panelen mérd az 1,2 lábakat a testhez képest. Itt jönne a szűrő +/- tápja.
Hát én nem tudom miféle ez.. Az áramfelvételpár mA, akor a test és a + között az erősítő panelen 13V és csökken. Majd az áramfelvétel felugrik 300mA, akkor a feszültség ugyanazon a ponton megállapodik olyan 15Von.
Labortápról járatom, 13Vról, és azon figyelem az áramfelvételt.
Próbállak követni. Hol mérted ekkor a feszt?
Széthúztam az 5pólusú csatlakozót ahogy írtad. Bekapcsolom a labortápot, az áramfelvétel pár mA. Ekkor ha mérem az erősítő nyákján a Test és a V+között a feszültséget, olyan 13V, és kezd csökkenni. Majd az áramfelvétel a labortáp szerint kb 300mA, és ekkor a feszültség az erősítő nyákján a test és a V+nál, már stabil 15V
Kíméljük a HE tárhelyét. Bővebben: Link
Az A és B pontok feszültségét szeretném megtudni, és azt, hogy hol mérted a V+ -t.
Ha az az 5 pont A B C D E, akkor én a feszültséget a V+ és a test között mértem, azaz A és D között. Most lemértem A és B között, ugyanaz a feszültség amit az előbb írtam.
Ok. B-D -t mérd meg. Ott V- -nak kéne lenni.
A szűrőnek nincs meg a negatív tápja ezért nem szól. Ilyen kis terhelésnél adódhat feszültségingadozás a kapcsoló üzemű tápnál, mivel terheléssel jól működött, nem tartom szükségesnek foglalkozni vele.
A szűrő negatív tápját egy kerámia ellenállás, és egy zener dióda állítja elő, valamint egy kondenzátor szűri. Ezek a B-vel jelölt forrasztási pontba futó vezetősávon találhatók. Csatlakozik még ide egy kis méretű ellenállás aminek a szerepét még nem fejtettem meg. A kerámia ellenállást mérd ki, szakadás esetén cseréld. Ha jó az ellenállás cseréld a zenert vagy a kondenzátort.
A kerámiaellenállás...? Kinézetre tiszta új, semmit sem pörkölődött, de 1K helyett mégis 1Mega. Kicseréltem egy újra, és szépen muzsikál. Nem kell hinni az új kondiknak, az új ellenállásoknak, mert kinézetre újak csak.
Az ellenállás csere után megmaradt a nyugalmi áramfelvétel pulzálása?
Nem tudom, nem is próbáltam, már nincs nálam az erősítő.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |