Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motor felmágnesezése!?
Lapozás: OK   1 / 1
(#) sztiksz hozzászólása Márc 30, 2008 /
 
sziasztok, lehet hülye kérdés, szóval van egy kicsi motorom, és erősebbé/gyorsabbá szeretném tenni, van itthon egy nagyon erős mágnesem is, (asztalról odaröpült a kulcs hozzá, ha nemveszem el az ujjam lehet eltöri, leszedni is kínszenvedés volt róla )

na szóval a kismotor állórészében a mágnest ezzel a másik mágnessel feltudom-e erősíteni? ha igen hogyan? és mennyi esély van rá, hogy ettől gyorsabb és erősebb lesz?
(#) Collector hozzászólása Márc 30, 2008 / 4
 
Nem tudod felmágnesezni jobban. Átmágnesezni is csak akkor lehet, ha 3x erősebb az átmágnesező mágnes, mint a másik. A motorba is pakolj valami N35-ös mágnest.
(#) Macsek71 válasza sztiksz hozzászólására (») Márc 30, 2008 /
 
Modellező körökben gyakran előfordul motor-tunning.
Erősebb mágnesekre cserélik a mágneseket, áttekerik a tekercselést.
Nem könnyű mulatság, könnyen qka lehet a vége.
(#) djusee hozzászólása Aug 17, 2011 /
 
Helló. Van nálam egy spéci egyenáramu motor és olyan gond van vele hogy elvesztette a mágnesességét az állórész.Hogyan lehetne ujramágnesezni? Volt már valakinek dolga ilyesmivel? Köszi.
(#) Peter65 válasza djusee hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Milyen alakúak a mágnesek? Ki lehet szedni a motorból, vagy a motorban kellene felmágnesezni?
Amit én láttam, ott egy mágneses kört hoztak létre, aminek része volt a mágnes, és amiben volt egy tekercs. Jó nagy konditelepet feltöltöttek, és egy nagy tirisztorral rásütötték a tekercsre.
(#) djusee válasza Peter65 hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Sajnos nem lehet kiszedni öket.Ha hazaérek lefényképezem.Tehát egy patkóvasmagu el.mágnessal?
(#) Atis57 válasza djusee hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Szia!
Akkor gond van mert ;2 vagy több mágnes van benne.--ezeket viszont egyesével lehet felmágnesezni. Persze erősebb nem lessz mint volt "eredetiben". Ezt az anyaga meghatározza.
A felmágnesező készülék elég bonyolult, nem igazi házi barkács kategória.ill. hogyan tudod a CURIE pontig melegiteni ? Vasnál ez 720 Cfok ! a többinél 80tól indul.....tudod milyen anyagú mágnessel van dolgod?
(#) djusee válasza Atis57 hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Nem is szeretnék erösebbet, csak legyen müködöképes . Le volt égve a motor és lehet hogy a melegtöl veszitette el a mágnesességét. Haver kipróbálta a motor testvérét és ott olyan erösen mágneses hogy odarántotta a villáskulcsot utána alig lehetett leszedni rola. A képeken látszik a motor és belülröl zöld pontokkal jelöltem be a mágneseket.
(#) Sumi válasza Atis57 hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Szia Atis57!

Munkám során szervizeltem egy mágnesező monstrumot.
A gyárban keringtető szivattyúkat készíttettetek.
A forgórész lemezeit vásárolták, de az állórész vasmagját helyben készítették a szivattyú teljesítményének megfelelő nagyságban és formában. A lényeg, a felmágnesező gép 630A-ral volt biztosítva fázisonként. Tehát az össz. áramfelvétele csak a mágnesezőnek 1890 A. Ez azért add támpontot a mágnesezést illetően.
(#) pucuka válasza djusee hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Ebben a motorban hol kéne lennie a mágnesnek? Azok a pólustörzsek csak lágyvasak, ha használod, majd felmágneseződik. Szerintem ez egy négypólusú egyenáramú motor.
(#) djusee válasza pucuka hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Csak az a gond hogy nem akar igy elindulni.A másik motor pediglen odarántja a villáskulcsot de rendesen.Valojában én nem tekercselek söt nem is nagyon foglakozom villanymotrokkal, tekercselö haverom ért az ilyesmihez, és egy hosszadalmasabb beszélgetés után jutottam oda hogy megpróbálok tanácsot kérni itt a fórumon.
(#) pucuka válasza djusee hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
A külső gerjesztésű egyenáramú motoroknál szoktak mágnest használni, mert így megspórolják a gerjesztő tekercset. Ennél a motornál az állórészen vannak jól láthatóan tekercsek, az azokon átfolyó áram hozza létre a mágnes teret, így az állandó mágnesekre nincs szükség. A tekercsek kapcsolása viszont lényeges, hogy a megfelelő gerjesztőáram létre tudjon jönni. Mivel négy póluspár, és négy kefepár van, többféle megoldás is elképzelhető, a gerjesztő tekercsek és az armatúra tekercsek soros, párhuzamos kapcsolásával, de mivel nem ismerem hogy milyen volt eredetileg, így konkrét tanácsot sem tudok adni. De talán a "testvér" motor szerinti bekötéssel kellene próbálkozni.
(#) djusee válasza pucuka hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Ugyanúgy lett megtekercselve mint a másik motor.A jó moci állórészével"ami erösen mágneses" jól szuperál.Próbálta a kettöt összekombinálni.A régiben az egyik mágnes erösebb a többi nagyon gyenge.
(#) Ricsi89 válasza djusee hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
De hát itt nincs mágnes! Ez elektromágnes, tehát csak áram alatt mágneseződik fel a vasmag.
(#) djusee válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Ezzel én tisztában vagyok hogy áram alatt mágnesezödik fel, de akkor mitöl mágneses a jó motor?Elvileg ha nem mágnes lenne akkor áram megszünése után elkellene hogy veszitse a mágnesességet, nem pediglen olyan legyen hogy a 17 es villáskulcsot kirántsa a kezemböl. :eek2:
(#) Ricsi89 válasza djusee hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Max felmágneseződött valamitől. De annak alapból nem kellene mágnesesnek lennie, mert akkor minek oda a tekercs?
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem