Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   10 / 99
(#) Cirboja válasza Szirty hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Kiderült,hogy a nagy áramfelvétel tiltja le deltában.Ez a projekt ugrott.A kúpos rönkhasító helyett legfeljebb szalagcsiszolót építek ,ahhoz kisebb motor is jó lesz.Mindenki segítségét nagyon köszönöm!
(#) szeva000 hozzászólása Jún 10, 2011 /
 
Üdv!

A pdf-ben szereplő frekiváltót megépítette e már valaki?Ha tudnám azt,hogy stabilan megy,akkor csinálnék is egyet.Vagy esetleg lenne valakinek ötlete,hogy miként lehetne 2,2KW-t kihozni belőle?
(#) bundyland válasza szeva000 hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
Szerintem ezt legegyszerűbb a szerzőtől megkérdezni hogy hogyan lehetne a teljesítményt növelni, meg ha jól tudom a PIC-et úgyis tőle kell megrendelned.
(#) kadarist válasza szeva000 hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
Csinálj frekiváltót cél-IC-vel: Bővebben: Link. Nálam bevált ez a konstrukció, bár én a gate-meghajtást másképp oldottam meg.
(#) Ideiglenes válasza kadarist hozzászólására (») Jún 10, 2011 /
 
Hasznos oldal. Úgy látom, hogy érdemes átnézni a referenciákat is.
(#) netnet.hu hozzászólása Jún 13, 2011 /
 
Bocsi, hogy nem olvasok végig mindent, de az elején a post-nak volt egy kis civakodás és ebből inkább kimaradok.

Nekem kéne egy frekvenciaváltó házilag. Egy egyfázisú, kondenzátoros segédfázisú aszinkronos 220-as AC motorom van (rövidebben kapunyitó motor) Csak azért írom le ennyire részletesen, hogy megjegyezzem, és mert, mint kiderült, rengeteg AC motor létezik.

Nos, a lényeg az, hogy ehhez a kb 300W-os motorhoz kéne egy frekiváltó a lehető legbutábban, legegyszerűbben, legolcsóbban és a lehető legkevesebb alkatrész felhasználásával. Ha lehetséges, akkor a 220-as egyenirányítanám és utána szaggatnám meg. A szaggatásról egy PIC mikrovezérlő fog gondoskodni.

A kérésem oka a következő: van egy nagyon olcsó kapunyitó elektronika ami TRIAC-al oldja meg a motor fordulatszám szabályzását, de mint ezt kiveséztük ITT, ez egy rossz megoldás, ami a motor és a TRIAC halálához vezethet (és szokott is vezetni). Én szeretném megtanulni a frekiváltós megoldást és alkalmazni egy saját panelen.
(#) Ideiglenes válasza netnet.hu hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Frekvenciaváltóra a legegyszerűbb megoldás talán az, amit itt említett a kolléga. Ezt tovább egyszerűsíteni egy cél IC-vel lehetne, ami egyben tartalmazza a kapcsolóeszközöket és a meghajtásukhoz szükséges IC-t is. A farchild-nak vannak ilyen eszközei, illetve a több Microchip alkalmazási segédletben említett IRAMS áramkör látszik ebben a témában nagyon hasznosnak.
Hogy mennyire lehet leegyszerűsíteni egy frekvenciaváltót, arra szerintem ez az FV1500-as illetve a kicsit feljebb említett román oldal adhatnak példát.

Programozási segédlettel pedig itt van egy MICROCHIP-es változat.
(#) netnet.hu válasza Ideiglenes hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Szia, megnéztem volna az első linket, de sajna hibás. Légy szíves ismételd meg
(#) elektrotonti válasza netnet.hu hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Helló netnet.hu!

Nézz át a másik topikon is feltett ugyanezAC szabályozó kérdésedre, küldtem anyagot oda.
(#) Ideiglenes válasza netnet.hu hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Ismétlés helyett, inkább egy kis ismretbővítés:

Teljesítményelektronika - ebben a jegyzetben találsz mindenféle információt, leírást, ami szükséges a frekvenciaváltó működésének megértéséhez.

Teljesítményelektronika - Inverterek - Ebben ugyancsak magyar nyelven nagyon érthetően leírva találsz ismeretanyagot a frekvenciaváltókról.

Ez pedig a hibás link javítása:

FV1500
(#) EcoPityu hozzászólása Jún 13, 2011 /
 
Sziasztok!
Van nálam javításon egy Moeller frekvenciaváltó, zárlatba ment benne egy 15A-es graetz a váltó-plusz irányban, 2db felső IGBT, és egy alsó. A felső 3 IGBT gate-re menő diódája mind kiégett (látványosan)... Van esély arra, hogy az ő meghajtása túlélte? Mert az egész panel ezeken kívül le van öntve forraszthatatlan lakkal, és az őt meghajtó SMD IC felirata sem látható...
KUKA?
(#) elektrotonti válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Javítottam már zárlat miatt más frekiváltót, ott helyi zárlat miatt ment tönkre a greatz, cserével jó lett.
Itt tesztelni kellene, hogy a vezérlő elektronika müködik-e? Talán úgy, hogy leforrasztani a teljesítmény részt és bekapcsolni a készüléket, kijelzése mit mutat ekkor, ha ez a rész jónak látszik ezután érdemes alkatrész beszerezni a teljesítmény részhez. Dönteni neked kell, milyen kivielezésü a készülék, mennyire szerelőbarát, javítható szerkezet-e?
(#) Peter65 válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Szia!
Megmondod a pontos típusát a készüléknek, esetleg egy képet fel tudsz tenni a panelről? A régebbiek elég jól javíthatóak (pl. DF4-es sorozat).
Ha az IGBT tönkrement, mindenképpen tesztelni kellene a meghajtását.
(#) kzsolt88 hozzászólása Aug 29, 2011 /
 
Üdv minden fórumozónak!
Van egy Altivar 11 frekvenciaváltóm. 1 fázisból 3 fázist csinál. Bekötöttem rendesen a motort, és szépen hajtja, megfelelően variálható a frekvencia.
A problémám hogy a menüben meg kell adni a cosf-t, csak ez a motor adatai között nem szerepelt. Hogy tudnám én ezt megállapítani? Más apróság, a motor 30Hz alatt kis sipoló hangot hallat, és nem tudom hogy esetleg csapágyhang lehet, vagy tekercsek valamilyen gerjedéséből adódik a hang.
A motorom adatai:
Euromotor
P= 1100W
n= 1400 1/f
3x380 (400)
Amikor megvettem még üzemi kondival deltába volt kötve 1 fázissal használva, csak ugye a frekiváltó miatt csillag-ba kellett kössem 3 fázisra.
üdv
(#) kadarist válasza kzsolt88 hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Szia!
Kösd vissza deltába, mert a frekvencaiváltó nem növeli meg a feszültséget, csak 3 fázist készít az egyenirányított 1 fázisból (230V). Tehát delta a jó bekötés ebben az esetben.
(#) bgsf válasza kzsolt88 hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Szia!
A cosf-t 0,5-1,00 között lehet állítani. 0,1 lépésekben beállítod és nézed a felvett áramot. Ahol a legkisebb ott a legjobb.
Több frekiváltót üzemeltetek nap mint nap és a legtöbb motor ciripel alacsony indulási frekvencián. Ha csapágyas lenne akkor inkább magas fordulaton zajos egy motor.
Csak arra vigyázz hogy a frekvencia/feszültség görbe arányos legyen, bár némelyik frekiváltó nem hagyja magát átverni én nem veszi be a rossz adatokat.
Üdv:bgsf

ATV11.pdf
    
(#) kzsolt88 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Köszönöm a válaszod!
Holnap átkötöm és kipróbálom hogy működik vele. A fordulatszám így is meg van, a teljesítmény igényem pedig nem nagy.

bgsf: Köszi az ötletet, megpróbálom finomítani.
(#) bgsf válasza kzsolt88 hozzászólására (») Aug 30, 2011 /
 
Nincs mit! sok sikert!
(#) kzsolt88 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 30, 2011 /
 
Szia!
Ma kipróbáltam deltakapcsolásban. Szerintem nem működött megfelelően. A frekiváltó 50Hz-re volt állítva, a motor viszont épp hogy csak forgott, valamint induláskor mind 2 irányba fordul egy párat és utána kezdett fordulni, de mint mondom csak nagyon lassan. 2 fázist felcseréltem, hátha a másik irányba normálisan működik, de akkor is ugyanúgy lassan mozgott.
- A kijelző nem jelzett hibát. Nem tudom hogy mi lehet a probléma, biztos hogy kell nekem a delta kapcsolás? Csillagba is elmegy, nem melegszik, meg amúgy elég kicsi terheléssel használom,és a sípolást leszámítva jól működik minden. üdv.
(#) kadarist válasza kzsolt88 hozzászólására (») Aug 30, 2011 /
 
Nekem jó a csillag is, de 230V-os tápláláshoz delta kapcsolás jár. csillag-delta
(#) kzsolt88 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 30, 2011 /
 
Igen, így kötöttem én is. Nem tudom, lehet a motor se 100as. Majd ráméregetek a tekercsekre, ha legközelebb leveszem a doboz tetejét.

bgsf: cosf: 0,6-nál volt a legkisebb az áram (0,821 A) de a többi értéknél se ment amúgy 0,835 A felé, szóval elég kis eltérést értem el vele. (50Hz mellett csináltam a teszteket).
A motor egyébként 1100 Watt-os mint már írtam, de a fogyasztásom a gép teljes terheltsége mellett sem ment 150W- felé (fogyasztás mérő szerint) , lehet majd kisebb motorra cserélem, felesleges ez a nagy, de így se rossz. üdv, kösz mindent mindenkinek
(#) Traimmm hozzászólása Szept 18, 2011 /
 
Sziasztok !

Omron V7-es 3 fázisos (3 fázisú a bemenete 230 voltról) 230 volt bemenetű, 3 fázisos 230v kimenetű frekvencia váltóval egy kerti aszinkron motoros kerti jet önfelszívó szivattyút tudnék e szerintetek üzemeltetni ?
A szivattyú motornak 4 kivezetése van. Mintha állandó üzemű segédfázis kondenzátor lenne benne. Érdekelne a véleményetek !
(#) kadarist válasza Traimmm hozzászólására (») Szept 18, 2011 /
 
Szia!
Nem igazán lehet, mert ez a frekiváltó is, mint a legtöbb, szimmetrikus, 3 fázisú kimenettel rendelkezik. Ha egyfázisú, kondenzátoros indítású motort akarsz szabályozni, akkor használj egyfázisú kimenettel rendelkező frekvenciaváltót.
(#) Traimmm hozzászólása Szept 18, 2011 /
 
Egyfázisú 230v hálózatról semmiképpen nem lehet 3 fázisú (230v 3 fázis be és 230v 3 fázis ki) frekvenciaszabályzóval 1 fázisú kerti szivattyút üzemeltetni ?
(#) kadarist válasza Traimmm hozzászólására (») Szept 18, 2011 /
 
Az a baj, hogy a frekiváltó érzékeli a kimeneti aszimmetrikus terhelést és általában letilt. De próbáld ki és meglátod. A kondenzátort hagyd a motorra kötve.
(#) madazg77 válasza Traimmm hozzászólására (») Szept 18, 2011 /
 
Szia!

A motor nulláját hova kötnéd? Nem 3 fázis 400V akar lenni az a frekiváltó?

Üdv.
(#) Traimmm hozzászólása Szept 18, 2011 /
 
3x230v a bemenete, 3x230v kimenete a frekvenciaváltónak. 1 fázisú 230v hálózatom van. A kerti szivattyú 230v -os, 1 fázisú. A motorba 1 nulla kábel megy, 1 földelés a házába kötve, 1 fázis megy bele + 1 segéd fázis a kondenzátorról. A motorba összesen a földelésen kívül 3 kábel megy.
(#) kadarist válasza madazg77 hozzászólására (») Szept 18, 2011 /
 
Három fázisú, 230V-os kimenetű a frekiváltó. A három kimenetből kettőt kell a motorra kötni, a fázis és a nulla kapcsokra.
(#) Traimmm hozzászólása Szept 18, 2011 /
 
(#) madazg77 válasza Traimmm hozzászólására (») Szept 18, 2011 /
 
Olyan frekiváltóval még nem találkoztam. Lehet hogy amerikai?
A három fázisú motornak nem kell nulla csak a védőföld. Ebből ki indulva, nem tudod üzemeltetni mert nincsen nulla kimenet a frekiváltón.

Üdv.
Következő: »»   10 / 99
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem