Fórum témák
» Több friss téma |
Kiderült,hogy a nagy áramfelvétel tiltja le deltában.Ez a projekt ugrott.A kúpos rönkhasító helyett legfeljebb szalagcsiszolót építek ,ahhoz kisebb motor is jó lesz.Mindenki segítségét nagyon köszönöm!
Üdv!
A pdf-ben szereplő frekiváltót megépítette e már valaki?Ha tudnám azt,hogy stabilan megy,akkor csinálnék is egyet.Vagy esetleg lenne valakinek ötlete,hogy miként lehetne 2,2KW-t kihozni belőle?
Szerintem ezt legegyszerűbb a szerzőtől megkérdezni hogy hogyan lehetne a teljesítményt növelni, meg ha jól tudom a PIC-et úgyis tőle kell megrendelned.
Csinálj frekiváltót cél-IC-vel: Bővebben: Link. Nálam bevált ez a konstrukció, bár én a gate-meghajtást másképp oldottam meg.
Hasznos oldal. Úgy látom, hogy érdemes átnézni a referenciákat is.
Bocsi, hogy nem olvasok végig mindent, de az elején a post-nak volt egy kis civakodás és ebből inkább kimaradok.
Nekem kéne egy frekvenciaváltó házilag. Egy egyfázisú, kondenzátoros segédfázisú aszinkronos 220-as AC motorom van (rövidebben kapunyitó motor) Csak azért írom le ennyire részletesen, hogy megjegyezzem, és mert, mint kiderült, rengeteg AC motor létezik. Nos, a lényeg az, hogy ehhez a kb 300W-os motorhoz kéne egy frekiváltó a lehető legbutábban, legegyszerűbben, legolcsóbban és a lehető legkevesebb alkatrész felhasználásával. Ha lehetséges, akkor a 220-as egyenirányítanám és utána szaggatnám meg. A szaggatásról egy PIC mikrovezérlő fog gondoskodni. A kérésem oka a következő: van egy nagyon olcsó kapunyitó elektronika ami TRIAC-al oldja meg a motor fordulatszám szabályzását, de mint ezt kiveséztük ITT, ez egy rossz megoldás, ami a motor és a TRIAC halálához vezethet (és szokott is vezetni). Én szeretném megtanulni a frekiváltós megoldást és alkalmazni egy saját panelen.
Frekvenciaváltóra a legegyszerűbb megoldás talán az, amit itt említett a kolléga. Ezt tovább egyszerűsíteni egy cél IC-vel lehetne, ami egyben tartalmazza a kapcsolóeszközöket és a meghajtásukhoz szükséges IC-t is. A farchild-nak vannak ilyen eszközei, illetve a több Microchip alkalmazási segédletben említett IRAMS áramkör látszik ebben a témában nagyon hasznosnak.
Hogy mennyire lehet leegyszerűsíteni egy frekvenciaváltót, arra szerintem ez az FV1500-as illetve a kicsit feljebb említett román oldal adhatnak példát. Programozási segédlettel pedig itt van egy MICROCHIP-es változat.
Szia, megnéztem volna az első linket, de sajna hibás. Légy szíves ismételd meg
Helló netnet.hu!
Nézz át a másik topikon is feltett ugyanezAC szabályozó kérdésedre, küldtem anyagot oda.
Ismétlés helyett, inkább egy kis ismretbővítés:
Teljesítményelektronika - ebben a jegyzetben találsz mindenféle információt, leírást, ami szükséges a frekvenciaváltó működésének megértéséhez. Teljesítményelektronika - Inverterek - Ebben ugyancsak magyar nyelven nagyon érthetően leírva találsz ismeretanyagot a frekvenciaváltókról. Ez pedig a hibás link javítása: FV1500
Sziasztok!
Van nálam javításon egy Moeller frekvenciaváltó, zárlatba ment benne egy 15A-es graetz a váltó-plusz irányban, 2db felső IGBT, és egy alsó. A felső 3 IGBT gate-re menő diódája mind kiégett (látványosan)... Van esély arra, hogy az ő meghajtása túlélte? Mert az egész panel ezeken kívül le van öntve forraszthatatlan lakkal, és az őt meghajtó SMD IC felirata sem látható... KUKA?
Javítottam már zárlat miatt más frekiváltót, ott helyi zárlat miatt ment tönkre a greatz, cserével jó lett.
Itt tesztelni kellene, hogy a vezérlő elektronika müködik-e? Talán úgy, hogy leforrasztani a teljesítmény részt és bekapcsolni a készüléket, kijelzése mit mutat ekkor, ha ez a rész jónak látszik ezután érdemes alkatrész beszerezni a teljesítmény részhez. Dönteni neked kell, milyen kivielezésü a készülék, mennyire szerelőbarát, javítható szerkezet-e?
Szia!
Megmondod a pontos típusát a készüléknek, esetleg egy képet fel tudsz tenni a panelről? A régebbiek elég jól javíthatóak (pl. DF4-es sorozat). Ha az IGBT tönkrement, mindenképpen tesztelni kellene a meghajtását.
Üdv minden fórumozónak!
Van egy Altivar 11 frekvenciaváltóm. 1 fázisból 3 fázist csinál. Bekötöttem rendesen a motort, és szépen hajtja, megfelelően variálható a frekvencia. A problémám hogy a menüben meg kell adni a cosf-t, csak ez a motor adatai között nem szerepelt. Hogy tudnám én ezt megállapítani? Más apróság, a motor 30Hz alatt kis sipoló hangot hallat, és nem tudom hogy esetleg csapágyhang lehet, vagy tekercsek valamilyen gerjedéséből adódik a hang. A motorom adatai: Euromotor P= 1100W n= 1400 1/f 3x380 (400) Amikor megvettem még üzemi kondival deltába volt kötve 1 fázissal használva, csak ugye a frekiváltó miatt csillag-ba kellett kössem 3 fázisra. üdv
Szia!
Kösd vissza deltába, mert a frekvencaiváltó nem növeli meg a feszültséget, csak 3 fázist készít az egyenirányított 1 fázisból (230V). Tehát delta a jó bekötés ebben az esetben.
Szia!
A cosf-t 0,5-1,00 között lehet állítani. 0,1 lépésekben beállítod és nézed a felvett áramot. Ahol a legkisebb ott a legjobb. Több frekiváltót üzemeltetek nap mint nap és a legtöbb motor ciripel alacsony indulási frekvencián. Ha csapágyas lenne akkor inkább magas fordulaton zajos egy motor. Csak arra vigyázz hogy a frekvencia/feszültség görbe arányos legyen, bár némelyik frekiváltó nem hagyja magát átverni én nem veszi be a rossz adatokat. Üdv:bgsf
Köszönöm a válaszod!
Holnap átkötöm és kipróbálom hogy működik vele. A fordulatszám így is meg van, a teljesítmény igényem pedig nem nagy. bgsf: Köszi az ötletet, megpróbálom finomítani.
Szia!
Ma kipróbáltam deltakapcsolásban. Szerintem nem működött megfelelően. A frekiváltó 50Hz-re volt állítva, a motor viszont épp hogy csak forgott, valamint induláskor mind 2 irányba fordul egy párat és utána kezdett fordulni, de mint mondom csak nagyon lassan. 2 fázist felcseréltem, hátha a másik irányba normálisan működik, de akkor is ugyanúgy lassan mozgott. - A kijelző nem jelzett hibát. Nem tudom hogy mi lehet a probléma, biztos hogy kell nekem a delta kapcsolás? Csillagba is elmegy, nem melegszik, meg amúgy elég kicsi terheléssel használom,és a sípolást leszámítva jól működik minden. üdv.
Nekem jó a csillag is, de 230V-os tápláláshoz delta kapcsolás jár. csillag-delta
Igen, így kötöttem én is. Nem tudom, lehet a motor se 100as. Majd ráméregetek a tekercsekre, ha legközelebb leveszem a doboz tetejét.
bgsf: cosf: 0,6-nál volt a legkisebb az áram (0,821 A) de a többi értéknél se ment amúgy 0,835 A felé, szóval elég kis eltérést értem el vele. (50Hz mellett csináltam a teszteket). A motor egyébként 1100 Watt-os mint már írtam, de a fogyasztásom a gép teljes terheltsége mellett sem ment 150W- felé (fogyasztás mérő szerint) , lehet majd kisebb motorra cserélem, felesleges ez a nagy, de így se rossz. üdv, kösz mindent mindenkinek
Sziasztok !
Omron V7-es 3 fázisos (3 fázisú a bemenete 230 voltról) 230 volt bemenetű, 3 fázisos 230v kimenetű frekvencia váltóval egy kerti aszinkron motoros kerti jet önfelszívó szivattyút tudnék e szerintetek üzemeltetni ? A szivattyú motornak 4 kivezetése van. Mintha állandó üzemű segédfázis kondenzátor lenne benne. Érdekelne a véleményetek !
Szia!
Nem igazán lehet, mert ez a frekiváltó is, mint a legtöbb, szimmetrikus, 3 fázisú kimenettel rendelkezik. Ha egyfázisú, kondenzátoros indítású motort akarsz szabályozni, akkor használj egyfázisú kimenettel rendelkező frekvenciaváltót.
Egyfázisú 230v hálózatról semmiképpen nem lehet 3 fázisú (230v 3 fázis be és 230v 3 fázis ki) frekvenciaszabályzóval 1 fázisú kerti szivattyút üzemeltetni ?
Az a baj, hogy a frekiváltó érzékeli a kimeneti aszimmetrikus terhelést és általában letilt. De próbáld ki és meglátod. A kondenzátort hagyd a motorra kötve.
Szia!
A motor nulláját hova kötnéd? Nem 3 fázis 400V akar lenni az a frekiváltó? Üdv.
3x230v a bemenete, 3x230v kimenete a frekvenciaváltónak. 1 fázisú 230v hálózatom van. A kerti szivattyú 230v -os, 1 fázisú. A motorba 1 nulla kábel megy, 1 földelés a házába kötve, 1 fázis megy bele + 1 segéd fázis a kondenzátorról. A motorba összesen a földelésen kívül 3 kábel megy.
Három fázisú, 230V-os kimenetű a frekiváltó. A három kimenetből kettőt kell a motorra kötni, a fázis és a nulla kapcsokra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |