Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   12 / 99
(#) kadarist válasza Traimmm hozzászólására (») Szept 18, 2011 /
 
A motorból 4 szál jön ki, de nem ezt a 4 szálat kell a frekiváltóra kötni, hanem a dobozából kijövő kettőt (+ védő).
(#) erbe válasza Traimmm hozzászólására (») Szept 18, 2011 /
 
Egyáltalán mi értelme van szivattyút frekiváltóról üzemeltetni? Egy fázisod van, egy fázisú a szivattyú. Vezérlés vagy nyomáskapcsoló igény szerint kapcsolgatja. De fordulatszám csökkentéssel csökkenteni a szállított vízmennyiséget? Annak mi értelme, mikor ott a csap?
(#) Traimmm hozzászólása Szept 18, 2011 /
 
Az áramlást generáló berendezéseket, úgymint ventilátorok, szivattyúk, kompresszorok, gyakran fordulatszám-szabályozás nélkül alkalmazzák. A közegáramot gyakran fojtással, szelep vagy zsalu segítségével szabályozzák. Amikor az áramlást a motor szabályozása nélkül befolyásolják, az folyamatosan teljes fordulaton jár. Mivel az épületgépészeti rendszereknek nagyon ritkán van szüksége maximális közegáramra, a fordulatszám-szabályozás nélkül üzemelő rendszerek jelentős mennyiségű energiát pazarolnak el, működési idejük legnagyobb részében. A VFD használata a motor fordulatszám-szabályozásánál 70%-os energia-megtakarítást eredményez.

http://www.epgeplap.hu/Cikk.aspx?code=DHE00065
(#) Traimmm hozzászólása Szept 18, 2011 /
 
Kútszivattyú hiába megy 900 wattos teljesítménnyel, ha a mostani szárazságban nincs akkora vízhozama a kútnak, mint nedvesebb, esősebb időszakban. Ilyenkor lefolytjuk a vízáramlást lassabbra, a víz lefolytása erőlteti a szivattyút, pörgeti a villanyórát. Ha lassabban jár a szivattyú, kevesebbet fogyaszt, kevesebb vizet hoz fel. Nem mindegy, hogy 900 wattal 8l/perc vizet húzok ki, vagy 900 wattal 30 liter/perc vizet.
(#) erbe válasza Traimmm hozzászólására (») Szept 19, 2011 /
 
Tegyél fogyasztásmérőt vagy teljesítménymérőt a szivattyúdra. Érdekes dolgokat fogsz tapasztalni.
Ugyanaz a szivattyú lefojtva, csörgedező víz mellett nem melegszik. Darab vastag tömlővel, totál kiömlés mellett nyomja, mint az őrült, de úgy melegszik is. Az biztos, hogy a hatásfok, l/W ez utóbbi esetben jobb.
Rizsföldet locsolsz, hogy a szivattyú fogyasztáscsökkenése behozza neked a frekiváltó árát?
(#) baloghzoli1 hozzászólása Szept 20, 2011 /
 
Sziasztok
Egy AEG Microverter 5.7/380 frekiváltóhoz keresnék használati utasitást vagy kézikönyvet,hibakód leirást
(#) kadarist válasza baloghzoli1 hozzászólására (») Szept 20, 2011 / 1
 
Szia!
Német nyevű Microverter-doksi van.
(#) baloghzoli1 válasza kadarist hozzászólására (») Szept 20, 2011 /
 
Köszi,de szerintem ennek a tipusnak a régebbi változata lehet nálam,ez a tipus nem "V".Esetleg nem tudod hogy bekapcsolás után ugy irja hogy "rdy"kellene mutasson a kijelzö de ezen "inH"karaktert mutat.Gondolom ez valami betáp túlfeszültséget jelenthet de igazából 3x400v-ot kapott az adattábla szerint 3x380-460v van.
(#) kadarist válasza baloghzoli1 hozzászólására (») Szept 20, 2011 /
 
Vagy valamilyen tényező gátolja (inhibit) a készenlébe váltást. Ezt a konkrét típust nem ismerem.
(#) baloghzoli1 válasza kadarist hozzászólására (») Szept 20, 2011 /
 
Úgy is próbáltam hogy csak a betáp volt rajta a vezérlésböl,motor sem de akkor is ezt irja ki
(#) Szirty válasza kadarist hozzászólására (») Szept 21, 2011 /
 
Helló kadarist!

Idézet:
„Az előbb tisztáztuk, hogy ráköthet két bemeneti kapocsra egy fázist meg egy nullát és ugyanúgy 340V lesz a pufferen, mintha 3 fázisú feszültséggel táplálná.”


Ez tévedés!
A három fázisú frekvenciaváltó DC körében 520-560V DC feszültség van és nem 340V.
Ha egy 3x400V-os frekvenciaváltót 230V egy fázissal táplálsz, akkor minden bizonnyal DC link undervoltage hibát fog jelezni (sőt már akkor is ezt teszi, ha kapja a 400V-ot, de egy fázis kimarad).
(#) Szirty válasza madazg77 hozzászólására (») Szept 21, 2011 /
 
Helló madazg77!

Valójában az a helyzet, hogy a 230V-os egy fázisú motornak 230V egy fázis kell.
Az tökéletesen mindegy neki, hogy kap-e nullát vagy nem.

Egy dolog érdekli a motort: hogy a 230V-os működtető feszültség a motor két bemeneti kapcsa között meglegyen.
Az nem hatja meg, hogy ebből az egyik nulla vezető-e vagy sem. Az csak viszonyítási alap kérdése.

Egy ilyen motor pl. problémamentesen üzemeltethető egy 230V/230V-os vagy 400/230V-os biztonsági leválasztó transzformátor primer tekercséről is ahol híre sincs nulla vezetőnek.
(#) Szirty válasza Szirty hozzászólására (») Szept 21, 2011 /
 
Hali!

Benéztem, itt már 3x230V-ról volt szó. Elnézést!
(#) Szirty válasza Traimmm hozzászólására (») Szept 21, 2011 /
 
Hi Traimmm!

Idézet:
„Van 3 fázisú motorom is, 1 fázisról hajtva, rá is van írva a motorra, hogy megy 380 voltról is.”


Tehát akkor 3x230V-ról akarsz üzemeltetni egy 3x380V-os motort?
(#) Szirty válasza Traimmm hozzászólására (») Szept 21, 2011 /
 
Hali Traimmm!

Idézet:
„A VFD használata a motor fordulatszám-szabályozásánál 70%-os energia-megtakarítást eredményez.”


Én ezt írtam volna helyettük: Eredményezhet
(#) liderces válasza szakal_a hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Hello! Nem tudom még él ez a fórum altivar 28 frekiváltóhoz menyire értesz? Mindig bekapcsdol egy relé és hibát ír. a motorra rákötve lehet hallani egy pillanatra hogy zizzen a tekercselés de a relé már kapcsol is és megáll az egész. Mi sokot benne elszállni? üdv
(#) szakal_a válasza liderces hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Szia!

Azt szeretném megkérdezni, hogy újonnan hadrendbe állított kütyüről van szó, vagy pedig egy régebben üzemelő szerkezetről.
Elsősorban a frekiváltók gyenge pontja az IGBT híd. Viszont ha ez elszáll, akkor a frekiváltó (altivarok általában, kivéve különtápos altistart lágyindító) be sem kapcsol.
1. eset - Már üzemelt: Motorhiba. Nézd meg, hogy a motor esetleg nem szorul-e vagy nem lett-e túlparaméterezés miatt megpörkölve a tekercse. Esetleg kisebb-nagyobb zárlat, stb. Hibakódból ki tudod olvasni.
2. eset - Újonnan indított: Paraméterezési hiba. A frekiváltóban rengeteg beállítási lehetőség van, amivel el is lehet szúrni a motort. Ami fontos és kötelező beállítani: Motor névleges fesz, áram, teljasítmény, fordulat rpm-ben. Termikus áram, max áram, vezérlés típusa (2 v. 3 vezetékes).
Ha esetleg le tudod írni, hogy milyen hibakódot ír ki, akkor sokat segítenél.

Üdv.:
Attila
(#) liderces válasza szakal_a hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Hát már üzemelt elvileg egy a frekiváltó és motor közt lévő szürő vagy mi lett zárlatos. Ettől feszült meg a frekiváltó. Viszont semmi égés sem semmi külsérelmi nyom nem látható első ránézésre. Bekapcsolni bekapcsol, minden állítható paraméterezhető. Látszólag rendben is van de amint start parancsot adok kattan egy relé és hibát ir ki. Először megnéztem a hibatárolót EEF hiba volt tárolva. Ha minden igaz töröltem. Most meg az OPF hibát dobja ki amikor inditanék. Olyan mintha az IGBT után lenne zárlat valahol a motor sorkapcsok környékén. Vagy csak részlegesen halt meg az IGBT-je. Hivatalosan hogy kell törölni a hibát?
Amikor a start parancsot adom egy pillanatra hallani a motor tekercseken a zizegés félét, tipikusan mikor frekiváltó indit egy mocit de aztán már kattan is a relé. Ez valami hiba jelző relé lehet nem? köszönettel!
(#) szakal_a válasza liderces hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia!

Akkor valószínűleg lesz egy kis gondod... EEF azt jelenti, hogy EEPROM hiba történt. Ilyenkor illik csinálni egy gyári beállítás visszaállítását, de lehet hogy ezt az újraindításkor automatikusan megtette saját maga. Ha van egy rs232/rs485-ös modbus kábeled, akkor a PowerSuite progival le tudod tölteni a paramétereket belőle (már ami megmaradt).
Ezután egy hardreset, majd paraméterek visszatöltése. Valószínűnek tartom, hogy azért indul ezután OPF-fel, mert ő már megtette magának a resetet. Ekkor viszont az összes paramétert neked kell beállítani. OPF motor fázis hibát jelent. Ettől nem kell hasraesni, mert általában egy rosszul felparaméterezett motor adhat ilyen jelzést. Pl nincs beállítva a megfelelő áramkorlát, névleges fordulat, stb.
A frekiváltó milyen alaklmazásban üzemelt? Ha meg tudod adni a motor adatait, a vezérlés típusát, akkor kb el tudom mondani, hogy milyen paramétereket nézzél át.
Amikor hibára kiáll, a legegyszerűbben újraindítással lehet nyugtázni. Fel lehet paraméterezni digitális bemenetet is hibanyugtára de az csak plusz mavera meg vezeték. Restartot neki. Ami meg kattan benne hiba esetén az a hibarelé R1A/R1B/R1C váltórelé között.
Ha zárlat lenne, akkor SCF hibát kapnál....

Üdv.:
Attila
(#) liderces válasza szakal_a hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Hello! A motor nem tudom milyen alkalmazásban futott, frekiváltót lecserélték én meg hozzáfértem. Először próbából bekapcsoltam és mindig kattant a hibarelé átnéztem az egész agyát semmi rendkivüli nem volt benne. Aztán csináltam egy gyári beállítás visszacsinálást. Ezt a DRC hajtásmenüben az utolsó alkalmazás a FCS állításával eszközöltem ha így ez megfelelő volt-e? Ezután már az OPF hibát küldözgeti, és igen mindig kihuz vár bedug-ást alkalmaztam. Hogyan kell a hibát törölni? ha kihuzom meg vissza törlődik? Én felprogramoztam a kimenetet és ugy töröltem aszthiszem a I-O- menüben egyik 12-13-14-es paramétert állitottam be. De már csomószor hard-reseteltem is. A moci amivel próbálom, 220/380V, 1.9/1.1A, 0.37kW, 1380fordulat. Ehhez mit állítsak be? motor fordulatszám opcióra nem emléxem hgogy találkoztam volna vele. üdv Laci
(#) liderces válasza szakal_a hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Vezérlés tipusa altt mire kell gondolnom?
(#) murtyi válasza liderces hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Helló!
Esetleg ez segíthet!
Bővebben: Link
(#) szakal_a válasza liderces hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Szia!

Akkor a hibaüzenetet egyértelműen azért kaptad, mert nincs felparaméterezve a frekiváltó.
Érdemes azt a gépkönyvet áttanulmányozni, amit Murtyi kolléga csatolt, de gondolom onnan sikerült a gyári beállításokat visszarakni.
Set - ACC gyorsítási idő
- dEC lassítási idő
Ha nem adtál neki referencia analóg jelet potiról, akkor
- LSP 50re
- ItH 2,0A-ra
drC - UnS 230V
- FrS 50Hz
- tFr maximális kimeneti freki. Ha a motor régi, akkor 80-90 fölé ne vidd, mert ott már gáz lehet ha katapultál (elvileg nem erre a frekire vannak tervezve)(lásd frekiváltó előnyei)
- majd ezek után egy tUn sem árt
I-O - tCC Vezérlés módja. Ha 2C, akkor szintvezérlés, ha 3C, akkor impulzusvezérlés

Ha ezekkel megvagy, akkor nagy gáz már nem lehet. Jah láttam, ez a frekiváltó nem kéri a névleges fordulatot, éppenezért egy autotuningot mint írtam futtassál le neki. Fontos, hogy a frekiváltót csak úgy indítsad, hogy rajta van a motor. Alti 28-asom még ezért nem halt meg, de 11-esem már igen...
A többi paraméter pedig már a felturbózás. A fordulatszámot analóg jellel LSP és HSP között tudod állítani aktív indítójel esetén. Tehát ha 80-al akarsz forgatni, akkor max freki 80-ra, majd LSP 0-ra, és utána tudod csak HSP-t 80ig felállítani.
Jó szórakozást hozzá!
Attila
(#) liderces válasza szakal_a hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
Hello! Milyen értékü potméter kell ehhez a géphez? Még az nem tiszta hogy a 2c és 3c vezérlésnél a manualban található rajzok alapján kell a nyomógombokat bekötni? Megyek próbálni de kb ezek a dolgok már mind be voltak állítva kb hasonló vagy ilyen értékekre. de még potival nem próbáltam. Ha nem potit kötök be akkor menüből lehet e inditani? mozgásra bírni a motort? Vagy pl a jog fordulattal indulni kéne nem?

köszüdv
(#) vgyula válasza liderces hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
Szia!
Ugyan ezzel a típussal még nem volt dolgom de 58-as típust már javítottam pár db-ot. A potméter elméletileg 2,2kOhm de nekem csak 4,7-es volt itthon, ez is megfelel.
Üdv.: Gyula
(#) baloghzoli1 válasza liderces hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
Szia
Nekem 10k poti van rajta de itt a füzetböl egy rész hátha segit
(#) liderces hozzászólása Okt 1, 2011 /
 
Köszönök minden kedves hozzászólást! Már minden variációban kipróbáltam. Tettem be potit, ebben az esetben az történik hogy letekert 0 fordulatszámnál start jelre nem történik semmi, de ha kicsit föltekerem akkor elindul a kijelzőn a frekvencia jelzés (fordulat) felfelé mintha a vezérlő ugye inditaná a motort majd ezután kattan ki a hibareléje és áll meg az egész. Érdekessége a dolognak hogy ebben a varációban kettő relé is kattan egymás után. végén OPF
Tud e valaki ehhez a tipushoz IGBT-hidat használt is jó esetleg egy próbára hogy az a hibás-e vagy az igbt és a motor közt el szállhatott e valami? vannak tekercsek valami szürők vagy mérő sönt amik a motor áramát figyelik ezek esetleg?
üdv
(#) kadarist válasza liderces hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Szia!
Lehet, hogy a motor túl kicsi a frekiváltóhoz. Kapcsolt ki az OPF-funkciót. 64-ik oldal.
(#) liderces válasza kadarist hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
kikapcsoltam nincs hibaüzi frekijel megy fel-le ahogy tekerem a potit de a moci meg se nyikkan. Mérhető feszültség nincs a motor bekötéseknél.
Még ötlet mit nézzek meg? üdv
(#) kadarist válasza liderces hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Jó lenne a közbenső kör feszültségét megmérni, meg ha van kimeneti relé akkor annak a működését ellenőrizni. Gondolom a motor jó.
Következő: »»   12 / 99
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem