Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szia!
Corsánál a váltó oldalára megy a testkábel (alul-oldalt). az szokott elrohadni a szó szoros értelmében. Hiba kiszűrésére egy jó minőségű bikakábellel kösd össze az akku (-)-t a motorral vagy a váltóval. Esetleg mérhetsz feszültségesést az akku és a motor közt.(Pár tized voltnál nem szokott több lenni inditózáskor sem) üdv: hp
Sziasztok. Nos Uraim,nagyon köszönöm a segítséget.Megoldódott a problémám..Valóban a test kábel volt a ludas..Kb.15 cm-es kábel,ami az akkumulátor negatív saruját köti össze a kasznival..ez volt eloxidálódva..és hol kapott testet-hol nem.Persze mire rájöttem,már félig szét volt szedve szegény autó
![]()
üdv
Segítséget kérnék. Tönkre ment a Bosch generátorom, először csak villogót a töltésjelző lámpa majd megszűntek a műszerfalamon a csekklámpák és más funkciók működése illetve nem töltött. Becseréltem egy fel újítottra Delcora. Hiába kötöm be nincs töltésem és a műszerfal sem működik továbbra sem. A "W,, pontot utólag vezették ki mert nem volt rajta amúgy minden ugyanaz. Kérdésem mi lehet a baj? Bizti nincs kiégve. Illetve a generátoron van egy test csavar arra is kell testet rakni. Opel Kadett 1.7 diesel kocsiba van. Köszi
Meg kell csinálni a Bosch-t. A Delco a közlébe nem jön.
Nem biztos, hogy nagy baja van, kezdetnek ki kéne venni a szabályzót, és megnézni a keféket, csúszógyűrűket. Opelnél van külön testkábel, mert a generátor gumibakokkal van rögzítve.
Szia
Először, én a műszerfal alatt néznék körbe. Ha lecsúszott a vezeték vagy szakadás van akkor nem fog tölteni. Ami a feszültség szabályzóra +ra megy vezeték, azon kellene mérned 12V körül. Ez a vezeték a akkumulátor+ról a gyújtáskapcsoló majd a műszerfalba a töltésvisszajelző izzó és ez megy a fesz szabályzó +ra. Tehát ha a töltés visszajelző világítani fog álló helyzetbe (motor nem jár ) akkor valószínű, hogy tölteni is fog, ha elindítod. Üdv.
Szia!
Annyiban egésziteném ki az előttem szólókat, hogy a többi testkábelt (akku-karosszéria,karosszéria-motor) is ellenőrizd le, idősebb autóknál gyakori hibaforrás (a Kadett sem egy mai gyerek), és hasonló hibákat produkálhat. üdv: hp
kapott egy kis olaj sarat és összeéget a Bosch több mint 20 ezerért újították volna föl azért hoztam el a Delcot. A réz testkábel föl van rakva csak az a kérdésem hogy a test csavarhoz is kell rakni vagy oda nem
Szia
Megtörtént a körbenézés, az összeéget világítás kábelen kívül nem találtam más rendkívüli dolgot. Úgy néz ki a dolog, hogy van egy "w,, felíratom az egy 12 v relébe csatlakozik, a d+-on lévő kábel megy a műszerfalba ott egy csatlakozóba ér véget ami be van dugva a műszerfalba. van egy b+ arra megy az akksi és az önindító kábel. A generátor működik a szervizbe le lett próbálva. Gyújtás ráadásakor a d+. nem jelenik meg fesz és a műszerfalon sem. Idézet: Nem lesz ott 12V álló motornál gyújtásnál, inkább csak 1,5V körül. „Ami a feszültség szabályzóra +ra megy vezeték, azon kellene mérned 12V körül.”
Szia
Addig kellene keresni, amíg a D+ nincs feszültség. Valahol meg van szakadva. Az le tudod ellenőrizni hogy a generátor jó. Akkumulátor +ra 2W izzó azt a D+ra. A izzó világít ha áll a motor, illetve ha alacsony a fordulat. Ha fordulaton nem szűnik meg a világítás, akkor marad a generátor. Ha megszűnik a világítás, akkor jó a generátor. De a műszerfaladon még mindig sötét lesz. Továbbra is a műszerfal alatt vagy a műszerfalba keresnék. üdv.
A D+on nem is kell gyújtás ráadásakor feszültségnek megjelennie, csak járó motornál. A D+on keresztül a visszajelző testet kap, és világít ilyenkor.
A töltésjelződ nem működik, 2 próbát is csinálhatsz: Egyik, lehuzod a D+ról a vékony kék vezetéket és letesteled. Ilyenkor gyújtásnál világítania kell a visszajelzőnek. Ha nem, rossz az izzó vagy a vezeték. Másik: a generátor D+ kivezetésére egy 4-5wattos izzót kötsz, az izzó másik végét akku +ra (a generátor vastag vezetéke is jó.) Álló motornál világítania kell, járónál elaludni. Ha nem így van, rossz a generátor. Testkábel: a generátor házát (bárhol) kösse össze a motortesttel (szintén bárhol). Praktikusan a feszítősín két végét szokta összekötni egy kb. 20 centis kábel.
Szia
Ha le van húzva a sarú ( D+ ) akkor akár 12V is lehet. Ha a fesz szabályzó rajta marad akkor igazad van. De akkor is valami kijön a műszerfal alól. De lehet van még ott más probléma is „ összeéget világítás kábelen kívül nem találtam más rendkívüli dolgot. „ üdv.
szia
A D+ keresztül kap feszültséget a generátor. Azért gerjed fel. Ha nem adod meg a D+ akkor nem gerjed fel. Az más kérdés, hogy ez a feszültséget, csak egy izzón keresztül kapja meg. De kell az a feszültség. üdv.
Elbeszélünk egymás mellett.
![]() A D+ a generátor kivezetése, amin nincs fesz álló motornál. A D+ra menő vezetéken igen, ahogy írtad. Amúgy anélkül is felgerjed, csak nehezen (egy kövér gázfröccsel). De az előbb leírt próbákkal 2 perc alatt kideríthető, hogy a generátorban vagy az autóban van a hiba, addig felesleges is elméleteket gyártani.
Szia
Kábelra gondoltam a D+ alatt. A felgerjedés a vasba megmaradt mágnesesség. De ez nem igazán jó, mert amikor nem kell a töltés, akkor is lesz. De ez más kérdés. köszönöm a kiigazítást. ( D+ kábel ) üdv.
Na akkor még egy kis kiigazítás.
Idézet: „A felgerjedés a vasba megmaradt mágnesesség. De ez nem igazán jó, mert amikor nem kell a töltés, akkor is lesz.” A felgerjedés azt jelenti, hogy a generátor el tudja látni a saját gerjesztését árammal, és még tud ezen kívül is több-kevesebb áramot a terhelés felé adni. A kis fordulaton járó forgórész előgerjesztés nélkül nem indukál elég feszültséget ahhoz, hogy a segéddiódahíd és a szabályzó félvezetőinek feszültségesését túllépje, ezért nem tud áram folyni ezen alkatrészeken keresztül, vagyis a generátor végsősoron nem termel áramot. Ha lassan növeljük a fordulatszámot, egy pillanatban az indukálódó feszültség túllépi az előbb említett feszültségeséseket, és áram kezd folyni a gerjesztésen keresztül. Mivel ez - mit ad Isten - pont olyan irányú, hogy tovább növeli a generátor feszültségét, így tovább nő a gerjesztőáram, vagyis gyakorlatilag egy pozitív visszacsatolást kaptunk, amit végül a szabályzó tart majd féken. Na ez folyamat, amikor a generátor feszültsége nulláról beáll a névlegesre, ez a felgerjedés. Ehhez van szükség némi remanens mágnesességre a forgórészben, ami természeténél fogva nem túl nagy, ezért van szükség egy viszonylag magas fordulatszámra a felgerjedéshez. Namost az előgerjesztés azt csinálja, hogy már álló állapotban létrehoz némi áramot a gerjesztésben, így a generátor kisebb fordulatnál már felgerjed (ideális esetben már alapjárat alatt). De miután a generátor felgerjedt, onnan kezdve az előgerjesztésnek már semmi szerepe nincs, akár le is vehető a generátorról az előgerjesztés vezetéke. Üzem közben pedig a generátor állandó feszültséget tart, így nincs értelme olyanról beszélni, hogy akkor is van töltés, amikor nem kellene. A generátor tartja a 14V-ot, és annyi áramot ad le, amennyi terhelés rá van akasztva - persze egy bizonyos felső határig.
Heló. Találtam egy besült relét amire a "W,, jelű kábel kerül a száma 90 347 661 89 31 18. Elképzelhető hogy ezért nem kap áramot a műszerfal és ezért nem tölt a generátor?
A W az a fordulatszám méréshez szokott kelleni. Ha nem kötöd be sehová a generátoron, attól a generátornak töltenie kell.
Azt hiszem, pont a régi Opeleken volt úgy megoldva a hátsóablakfűtés, hogy egy relé csak járó motornál engedte bekapcsolni, és ez a relé a generátortól kapta a jelet. Arra nem emlékszem, hogy a D+ vagy a W vezérelte, de talán ezt a relét találta meg.
Mindenesetre, ahogy írtad is, a töltés szempontjából nincs jelentősége, ha megégett, ki kell dobni.
kivettem a relét és egyből világított a próba lámpa a D+-on. igaz a műszerfalba a lámpa továbbra sem világít és gyújtásra nem alszik ki a próbalámpa
esetleg privátba akik eddig válaszoltak azok közül valaki megadná a telefonszámát hogy telefonon tudjak segítséget kérni és megengedné hogy zaklassam a kérdéseimmel köszi
Köszönöm a segítséget megjavult félig meddig a töltés. Tölt most már nagyon szépen, de viszont nem működnek a csek lámpák. A töltés jelző lámpa viszont menetközbe világít folyamatosan, ha a kézifék be van húzva halványan,ha kivan engedve normálisan világít. Erre ötlete van valakinek?
Szia!
A műszerfaladon a gyújtásáram úgy tünik hibádzik. üdv: hp
van tipped hogyan tudom orvosolni?
Tippem több is van, a tipusismeret hiányzik főleg.
A biztositékkal kezdeném ( ha jól emlékszem, corsánál van a műszerfalnak külön).Aztán ,ha nem az a baj, próbalámpával elindulnék visszafele a műszerfaltól. üdv: hp
Opel Kadett 1.7 d kocsiról van szó 22 éves köszi. A biztik jók azt néztem át elösször
Sziasztok adott egy claas kombájn ebben 2 db 12V155Ah-s aksi van indításnál párhuzamkapcsolóval.
Tisztára mint az IFA. A generátor egy bosch 45A-es generátor. A gép tökéletesen működött de ma beülve nem bírta megmozdítani a motort és a feszltség leesett erősen indítás után. Az akukat rátettük töltőre fél órára és be is indult a gép elkezdtük járatni de üzemi fordulaton ez kombájnnál állandó maximális fordulat. Ekkor elkezdett visítani a generátorszíj és mire felnyitottam a motorházat addigra füstölt a generátor. Mi lehetett a hiba? elképzelhető hogy a két aksi töltőárama olyan nagy volt hogy leégette az állórészt 2 perc alatt ? Vagy előbb zárlatos lett a diódahid? Most szereztem egy 70 amperes generátort az remélem jó lessz. Idézet: „Sziasztok adott egy claas kombájn ebben 2 db 12V155Ah-s aksi van indításnál párhuzamkapcsolóval.” Indításnál inkább sorbakapcsolva, nem? Idézet: „Mi lehetett a hiba? elképzelhető hogy a két aksi töltőárama olyan nagy volt hogy leégette az állórészt 2 perc alatt ?” Már párszor le lett itt írva, de ismét leírom: a generátort nem lehet túlterheléssel leégetni! Idézet: „Vagy előbb zárlatos lett a diódahid?” Attól nem kezdene a szíj visítani. Idézet: „Ekkor elkezdett visítani a generátorszíj és mire felnyitottam a motorházat addigra füstölt a generátor” Ez inkább utal pl. beszorult csapágyra, ami előzőleg szépen felforrósította az egész generátort. Idézet: „Most szereztem egy 70 amperes generátort az remélem jó lessz.” Felesleges volt, 45A-es is elég, ha már eddig elég volt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |