Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   65 / 157
(#) hibbantpasi válasza zolpat hozzászólására (») Szept 15, 2011 /
 
Szia!

Corsánál a váltó oldalára megy a testkábel (alul-oldalt). az szokott elrohadni a szó szoros értelmében.
Hiba kiszűrésére egy jó minőségű bikakábellel kösd össze az akku (-)-t a motorral vagy a váltóval.
Esetleg mérhetsz feszültségesést az akku és a motor közt.(Pár tized voltnál nem szokott több lenni inditózáskor sem)

üdv: hp
(#) zolpat hozzászólása Szept 20, 2011 /
 
Sziasztok. Nos Uraim,nagyon köszönöm a segítséget.Megoldódott a problémám..Valóban a test kábel volt a ludas..Kb.15 cm-es kábel,ami az akkumulátor negatív saruját köti össze a kasznival..ez volt eloxidálódva..és hol kapott testet-hol nem.Persze mire rájöttem,már félig szét volt szedve szegény autó De megoldódott,ez a lényeg! Köszönöm még egyszer mindenkinek. Üdv.
(#) zolika60 válasza zolpat hozzászólására (») Szept 20, 2011 /
 
Legközelebb hamarabb megtalálod.
(#) mormogipapa hozzászólása Szept 27, 2011 /
 
üdv

Segítséget kérnék. Tönkre ment a Bosch generátorom, először csak villogót a töltésjelző lámpa majd megszűntek a műszerfalamon a csekklámpák és más funkciók működése illetve nem töltött. Becseréltem egy fel újítottra Delcora. Hiába kötöm be nincs töltésem és a műszerfal sem működik továbbra sem. A "W,, pontot utólag vezették ki mert nem volt rajta amúgy minden ugyanaz. Kérdésem mi lehet a baj? Bizti nincs kiégve. Illetve a generátoron van egy test csavar arra is kell testet rakni. Opel Kadett 1.7 diesel kocsiba van. Köszi
(#) akos70 válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Meg kell csinálni a Bosch-t. A Delco a közlébe nem jön.
Nem biztos, hogy nagy baja van, kezdetnek ki kéne venni a szabályzót, és megnézni a keféket, csúszógyűrűket.
Opelnél van külön testkábel, mert a generátor gumibakokkal van rögzítve.
(#) fongab válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia
Először, én a műszerfal alatt néznék körbe. Ha lecsúszott a vezeték vagy szakadás van akkor nem fog tölteni. Ami a feszültség szabályzóra +ra megy vezeték, azon kellene mérned 12V körül. Ez a vezeték a akkumulátor+ról a gyújtáskapcsoló majd a műszerfalba a töltésvisszajelző izzó és ez megy a fesz szabályzó +ra.
Tehát ha a töltés visszajelző világítani fog álló helyzetbe (motor nem jár ) akkor valószínű, hogy tölteni is fog, ha elindítod.
Üdv.
(#) hibbantpasi válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia!
Annyiban egésziteném ki az előttem szólókat, hogy a többi testkábelt (akku-karosszéria,karosszéria-motor) is ellenőrizd le, idősebb autóknál gyakori hibaforrás (a Kadett sem egy mai gyerek), és hasonló hibákat produkálhat.

üdv: hp
(#) mormogipapa válasza akos70 hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
kapott egy kis olaj sarat és összeéget a Bosch több mint 20 ezerért újították volna föl azért hoztam el a Delcot. A réz testkábel föl van rakva csak az a kérdésem hogy a test csavarhoz is kell rakni vagy oda nem
(#) mormogipapa válasza fongab hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia

Megtörtént a körbenézés, az összeéget világítás kábelen kívül nem találtam más rendkívüli dolgot. Úgy néz ki a dolog, hogy van egy "w,, felíratom az egy 12 v relébe csatlakozik, a d+-on lévő kábel megy a műszerfalba ott egy csatlakozóba ér véget ami be van dugva a műszerfalba. van egy b+ arra megy az akksi és az önindító kábel. A generátor működik a szervizbe le lett próbálva. Gyújtás ráadásakor a d+. nem jelenik meg fesz és a műszerfalon sem.
(#) potyo válasza fongab hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Idézet:
„Ami a feszültség szabályzóra +ra megy vezeték, azon kellene mérned 12V körül.”
Nem lesz ott 12V álló motornál gyújtásnál, inkább csak 1,5V körül.
(#) fongab válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia
Addig kellene keresni, amíg a D+ nincs feszültség. Valahol meg van szakadva. Az le tudod ellenőrizni hogy a generátor jó. Akkumulátor +ra 2W izzó azt a D+ra. A izzó világít ha áll a motor, illetve ha alacsony a fordulat. Ha fordulaton nem szűnik meg a világítás, akkor marad a generátor. Ha megszűnik a világítás, akkor jó a generátor.

De a műszerfaladon még mindig sötét lesz.

Továbbra is a műszerfal alatt vagy a műszerfalba keresnék.
üdv.
(#) akos70 válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
A D+on nem is kell gyújtás ráadásakor feszültségnek megjelennie, csak járó motornál. A D+on keresztül a visszajelző testet kap, és világít ilyenkor.

A töltésjelződ nem működik, 2 próbát is csinálhatsz:
Egyik, lehuzod a D+ról a vékony kék vezetéket és letesteled. Ilyenkor gyújtásnál világítania kell a visszajelzőnek. Ha nem, rossz az izzó vagy a vezeték.
Másik: a generátor D+ kivezetésére egy 4-5wattos izzót kötsz, az izzó másik végét akku +ra (a generátor vastag vezetéke is jó.) Álló motornál világítania kell, járónál elaludni. Ha nem így van, rossz a generátor.

Testkábel: a generátor házát (bárhol) kösse össze a motortesttel (szintén bárhol). Praktikusan a feszítősín két végét szokta összekötni egy kb. 20 centis kábel.
(#) fongab válasza potyo hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia
Ha le van húzva a sarú ( D+ ) akkor akár 12V is lehet. Ha a fesz szabályzó rajta marad akkor igazad van.

De akkor is valami kijön a műszerfal alól. De lehet van még ott más probléma is „ összeéget világítás kábelen kívül nem találtam más rendkívüli dolgot. „
üdv.
(#) fongab válasza akos70 hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
szia
A D+ keresztül kap feszültséget a generátor. Azért gerjed fel. Ha nem adod meg a D+ akkor nem gerjed fel.
Az más kérdés, hogy ez a feszültséget, csak egy izzón keresztül kapja meg. De kell az a feszültség.
üdv.
(#) akos70 válasza fongab hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Elbeszélünk egymás mellett.
A D+ a generátor kivezetése, amin nincs fesz álló motornál.
A D+ra menő vezetéken igen, ahogy írtad. Amúgy anélkül is felgerjed, csak nehezen (egy kövér gázfröccsel).

De az előbb leírt próbákkal 2 perc alatt kideríthető, hogy a generátorban vagy az autóban van a hiba, addig felesleges is elméleteket gyártani.
(#) fongab válasza akos70 hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia
Kábelra gondoltam a D+ alatt.
A felgerjedés a vasba megmaradt mágnesesség.
De ez nem igazán jó, mert amikor nem kell a töltés, akkor is lesz.
De ez más kérdés.
köszönöm a kiigazítást. ( D+ kábel )
üdv.
(#) potyo válasza fongab hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Na akkor még egy kis kiigazítás.

Idézet:
„A felgerjedés a vasba megmaradt mágnesesség.
De ez nem igazán jó, mert amikor nem kell a töltés, akkor is lesz.”



A felgerjedés azt jelenti, hogy a generátor el tudja látni a saját gerjesztését árammal, és még tud ezen kívül is több-kevesebb áramot a terhelés felé adni. A kis fordulaton járó forgórész előgerjesztés nélkül nem indukál elég feszültséget ahhoz, hogy a segéddiódahíd és a szabályzó félvezetőinek feszültségesését túllépje, ezért nem tud áram folyni ezen alkatrészeken keresztül, vagyis a generátor végsősoron nem termel áramot. Ha lassan növeljük a fordulatszámot, egy pillanatban az indukálódó feszültség túllépi az előbb említett feszültségeséseket, és áram kezd folyni a gerjesztésen keresztül. Mivel ez - mit ad Isten - pont olyan irányú, hogy tovább növeli a generátor feszültségét, így tovább nő a gerjesztőáram, vagyis gyakorlatilag egy pozitív visszacsatolást kaptunk, amit végül a szabályzó tart majd féken. Na ez folyamat, amikor a generátor feszültsége nulláról beáll a névlegesre, ez a felgerjedés. Ehhez van szükség némi remanens mágnesességre a forgórészben, ami természeténél fogva nem túl nagy, ezért van szükség egy viszonylag magas fordulatszámra a felgerjedéshez.

Namost az előgerjesztés azt csinálja, hogy már álló állapotban létrehoz némi áramot a gerjesztésben, így a generátor kisebb fordulatnál már felgerjed (ideális esetben már alapjárat alatt). De miután a generátor felgerjedt, onnan kezdve az előgerjesztésnek már semmi szerepe nincs, akár le is vehető a generátorról az előgerjesztés vezetéke. Üzem közben pedig a generátor állandó feszültséget tart, így nincs értelme olyanról beszélni, hogy akkor is van töltés, amikor nem kellene. A generátor tartja a 14V-ot, és annyi áramot ad le, amennyi terhelés rá van akasztva - persze egy bizonyos felső határig.
(#) mormogipapa hozzászólása Szept 28, 2011 /
 
Heló. Találtam egy besült relét amire a "W,, jelű kábel kerül a száma 90 347 661 89 31 18. Elképzelhető hogy ezért nem kap áramot a műszerfal és ezért nem tölt a generátor?
(#) potyo válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
A W az a fordulatszám méréshez szokott kelleni. Ha nem kötöd be sehová a generátoron, attól a generátornak töltenie kell.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Azt hiszem, pont a régi Opeleken volt úgy megoldva a hátsóablakfűtés, hogy egy relé csak járó motornál engedte bekapcsolni, és ez a relé a generátortól kapta a jelet. Arra nem emlékszem, hogy a D+ vagy a W vezérelte, de talán ezt a relét találta meg.
Mindenesetre, ahogy írtad is, a töltés szempontjából nincs jelentősége, ha megégett, ki kell dobni.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Az enyémen a D+ hajtja meg azt relét.
(#) mormogipapa válasza potyo hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
kivettem a relét és egyből világított a próba lámpa a D+-on. igaz a műszerfalba a lámpa továbbra sem világít és gyújtásra nem alszik ki a próbalámpa
(#) mormogipapa hozzászólása Szept 28, 2011 /
 
esetleg privátba akik eddig válaszoltak azok közül valaki megadná a telefonszámát hogy telefonon tudjak segítséget kérni és megengedné hogy zaklassam a kérdéseimmel köszi
(#) mormogipapa hozzászólása Szept 28, 2011 /
 
Köszönöm a segítséget megjavult félig meddig a töltés. Tölt most már nagyon szépen, de viszont nem működnek a csek lámpák. A töltés jelző lámpa viszont menetközbe világít folyamatosan, ha a kézifék be van húzva halványan,ha kivan engedve normálisan világít. Erre ötlete van valakinek?
(#) hibbantpasi válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Szia!

A műszerfaladon a gyújtásáram úgy tünik hibádzik.

üdv: hp
(#) mormogipapa válasza hibbantpasi hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
van tipped hogyan tudom orvosolni?
(#) hibbantpasi válasza mormogipapa hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Tippem több is van, a tipusismeret hiányzik főleg.
A biztositékkal kezdeném ( ha jól emlékszem, corsánál van a műszerfalnak külön).Aztán ,ha nem az a baj, próbalámpával elindulnék visszafele a műszerfaltól.

üdv: hp
(#) mormogipapa válasza hibbantpasi hozzászólására (») Szept 28, 2011 /
 
Opel Kadett 1.7 d kocsiról van szó 22 éves köszi. A biztik jók azt néztem át elösször
(#) dobo hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
Sziasztok adott egy claas kombájn ebben 2 db 12V155Ah-s aksi van indításnál párhuzamkapcsolóval.
Tisztára mint az IFA.
A generátor egy bosch 45A-es generátor.
A gép tökéletesen működött de ma beülve nem bírta megmozdítani a motort és a feszltség leesett erősen indítás után.
Az akukat rátettük töltőre fél órára és be is indult a gép elkezdtük járatni de üzemi fordulaton ez kombájnnál állandó maximális fordulat.
Ekkor elkezdett visítani a generátorszíj és mire felnyitottam a motorházat addigra füstölt a generátor.

Mi lehetett a hiba?
elképzelhető hogy a két aksi töltőárama olyan nagy volt hogy leégette az állórészt 2 perc alatt ?
Vagy előbb zárlatos lett a diódahid?

Most szereztem egy 70 amperes generátort az remélem jó lessz.
(#) potyo válasza dobo hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Idézet:
„Sziasztok adott egy claas kombájn ebben 2 db 12V155Ah-s aksi van indításnál párhuzamkapcsolóval.”


Indításnál inkább sorbakapcsolva, nem?

Idézet:
„Mi lehetett a hiba? elképzelhető hogy a két aksi töltőárama olyan nagy volt hogy leégette az állórészt 2 perc alatt ?”


Már párszor le lett itt írva, de ismét leírom: a generátort nem lehet túlterheléssel leégetni!

Idézet:
„Vagy előbb zárlatos lett a diódahid?”


Attól nem kezdene a szíj visítani.

Idézet:
„Ekkor elkezdett visítani a generátorszíj és mire felnyitottam a motorházat addigra füstölt a generátor”


Ez inkább utal pl. beszorult csapágyra, ami előzőleg szépen felforrósította az egész generátort.

Idézet:
„Most szereztem egy 70 amperes generátort az remélem jó lessz.”


Felesleges volt, 45A-es is elég, ha már eddig elég volt.
Következő: »»   65 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem