Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Ennél sokkal rosszabb a helyzet. Nem tudom mennyire követtétek a líbiai helyzetet. A kommentár mutatta, mennyiért tankolnak az ottaniak. Finomított üzemanyagot, nem kőolajat - adóval, kimérve: 20Ft. No komment.
Laciba van egymotrom 18kw 36v 700A.max9000 fordulatszam szeretnek egypar hoza szolast
Mit szeretnél tudni? Egyébként hol jutottál hozzá?
Most, hogy így írod, lehet, hogy nekem sem dinamóm van, hanem motorom?
Gyanús, hogy valami MÁV-os cumó, hegesztő dinamónak akartuk, de még megforgatni is nehéz, hát még mással hajtani... 6db kefesora van 1 kefe 3cmX1cm-es ebből van 3db egy sorban 1 kommutátorlemezkére. Van 6 sor csillagban 60°-onként. Minden sorból ki kellett vennünk 2db kefét, hogy elinduljon 12V-ról, és úgy is vett üresben 100A-t, 3x6 kefével csak mocorgott a 4000W-os egyenirányított hegesztőmről is, és vette a 300A-t! Lefényképeznéd? Pityu
az akkuk nem a savban tárolják a töltést? ha igen nem egyszerübb cserélni a savat? ha hülyeséget irtam lehet törölni a hozzászolásom
"elektromosautó ADÓ lesz!"
Én is ezen gondolkoztam.. Gondoltam, ha 1000 forintokból mennénk 100km-eket elektromos autóval, az csak túl kevés lenne az államnak, mikor a benzin literje már 399 Ft. Benzint azt muszáj vennünk, otthon nem tudunk kotyvasztani, max dieselt elhasznált étolajból.. Na de mivan olyankor, ha teszem azt, csak példa, de szélgenerátorral töltöm az akkukat? Feltöltöm, beteszem a kocsiba, és rakom a másik akkupackot.. Az lényegtelen, hogy nem fog annyira fújni a szél sem, csak arra akarok célozni, hogy szinte ingyen előállítható az elektromos kocsi üzemanyaga, szemben a benzinnel. Nehogy már eljöjjön az az idő, mikor már rendőrök csak azért fognak nézelődni a telkeken, hogy hol vannak napelemek, szélkerekek, mert nem a hálózatról töltjük az autót.. , hanem ingyen..
A másik megközelités a hatásfok.
Benzinmotor : 25-35 % Diesel : 35-45 % Hőerömű : 35-40 % és itt el kell juttatni az energiát a fogyasztóhoz, és a töltésnél is vannak veszteségek ! Igy máris alatta vagyunk egy dieselmotor hatásfokánál. Ezért szoktam mosolyogni, mikor irják, hogy az elektromos autóval 8-9 Ft - ből tesznek meg egy kilométert... Hiszen az öreg dieselem 4,4 körül megáll, ha finomkodok vele, és ekkor kb. 17 Ft 1km. Ami ugyan több, de nem nagyságrendekkel ! Az elektromos autónak azért van létjogosultsága, mivel a kőolaj lassan, de biztosan elfogy. Majd ha a kutakon 1000Ft körül lesz egy liter benya (hamarabb itt lesz mint gondolnátok) akkor érdemes lesz elektromos autót fenntartani. Ami jó lehetőség lehet a dologban, hogy létrehozunk egy nagy akkupakk-felhőt, amit tudunk tölteni megújuló energiaforrásokkal, ami ugye nem mindig állnak rendelkezésre.
Laciba Ezegy Mig 23-as vadaszgep. onindito es generator egyben.28 szenkefe van bene.Ehez szertnek valami fele vezerlott barkacsolni
Ukrajnaban elek ... egyebkent valamifele megoldast szeretnek hogy elinditsam.
Jesszus
Mondjuk a 28 szénkefétől nem kell megijedni, anno a TATRAN 125 robogónak is egybeépített önindítója és dinamója volt és annyira nem is volt bonyolult az elektronikája. Bővebben: Link Az bíztató hogy 28-nál kevesebb csatlakozója van
Elméletileg csak rá kapcsolod egy jó nagy akkura és már megy is. Gondolom, mehet sorosan és párhuzamosan is, azért van három csatlakozó rajta. Persze csak találgatok, mert sosem láttam ilyet. De ha megnézed a tekercsek bekötését egyértelmű lesz.Egyébként szívesen elfogadnám. Jobb lehet a targonca motornál.
Nem volt szerencsém ilyen szerkezethez, de ahogy a képről látom, nincs olyan sok kivezetése. Ahogy nézem, mindössze négy, három a sorkapcson, meg a test. Ha 28 kefe van, az 14 pár, azaz 14 póluspár van benne. Ezért alacsony fordulaton is erős a gép. Ha jól saccolom, akkor a három kivezetés közül az egyik az állórész tekercseké, a másik kettő a keféké. (bellül valószínűleg sorba vannak kötve) Gondolom, ha a képen jobboldali két kivezetést rövidre zárod, akkor a baloldali szélső, és a test között mint soros motort tudod működtetni. Mindíg számozni szokták a kivezetéseket, esetleg abból is ki lehetne silabizálni valamit.
***
Egyébként igazad van szinte mindenben.Talán az útfoltozós rész lehetne kicserélni költségvetésfoltozósra. Én egy picit talán másképp látom a jövőt.Szerintem a luxusnak ez volt a csúcspontja.Innentöl kezdve szép lassan elkezd egyszerűsödni a világ.Megint lessz malac és csirke a házaknál.Az emberek idővel szeretnék magukat teljesen függetleniteni a szolgáltatóktol.És egyszer talán autót és mobilt sem szeretne mindenki.De ezke azért még odébb vannak. És igen,a mai világban jó buli Ekocsit épiteni.Őröm van benne és a járgánynak is van egy filingje.Aki még nem ült Ekocsiban annak nagy élmény. * A politika kivéve !
Amiket írsz, abból nálam is tervek. Sőt ennél több is, de addig nem írnék olyanról, ami még csak terv szinten van meg.
Pl. előre készült tárcsafék is, de vizsgáig nem rakom be, mert nem lehet vele levizsgáztatni - egy fődarab csere lehet. Az akkukat kétfelé akarjuk elosztani egyenlő arányban elől hátul. Ennek van egy kis fizikai akadálya, mégpedig a méret, mert 55 centi hosszúak az aksik, és elől emiatt elég nehéz elhelyezni. Főleg ha még oda jön pár dolog....
Az az eltűnés azért így félreérthető, inkább átalakításnak mondanám.
De egyébként talált, süllyedt. persze csak az újabb darabokat hoztam el, annak van értelme....
Köszönöm a gratulációt! Bevallom, nekem a gépészeti dolgok jelentenek nagyobb kihívást.
Igen, le akarom papírozni, de ez most kissé nehézkessé vált az állami szervek pénzéhsége miatt. Bevezették a kötelező EMC vizsgálatot, és aki már csinált ilyet - jómagam párszor volt szerencsém ilyet átverni - az tudja mivel jár. Hozzáteszem, teljesen jogosnak tartom az EMC vizsgálatot, de hogy 700-800ezres összegbe kerül, az már kicsit felháborító - az egész átépítés nem kerül ennyibe, még felébe se. És ha nem sikerül mehetsz újra. Ahol 300A-ek futnak PWM-ezve, tudjuk, hogy mit kap az éter belőle, házi barkács szinten nem egyszerű megoldani. Ez egy szűk keresztmetszet, de dolgozom rajta hogy átbújjam ezen problémán.... Vezérlő: két út közül választanom kell, még mindkettő aktuális. AZ első esetben egy PIC-es megoldás lenne, teljesen saját fejlesztésben. Ennek hátulütője a kevés szabadidőm, ez ellene szól. A másik verzió nem más lenne, mint hogy hever itthon PLC-m, aminek több PWM-es kimenete is van, meg persze sok egyéb. Nagyon jól fel lehetne használni, így "csak" az erősáramú részt csinálnám meg. Meglátjuk télen mennyi időm lesz, de jelenleg álláspont szerint úgy néz ki marad a PLC megoldás. Ezzel az egész autó felügyeletét is el tudnám látni minden szempontból. Elvárások? Működjön . Mivel vegyes gerjesztésű visszatöltést is szeretnék. Tudom ez nem egyszerű dolog, de Bp-re járok dolgozni, és ráadásul hegyvidékről, ahol befelé 3-4 km-es hosszú lejtők is vannak, néhol 50-es táblával. Így itt nálam lenne értelme is, mert sokat nyerhetnék vele.
Nem akarlak elkeseríteni, de EMC vizsgálat eddíg is kötelező volt (lett volna). Annakidején éppen eleget szenvedtünk az Ikarus troli vizsgáztatásánál. Először az is "zenélős" troli volt. A gépkocsik típusvizsgálatának is része, de nálunk nem sokat terveztek eddíg.
A látottak alapján megy neked a gépészet is.
Mikor először halottam az EMC-röl nem hittem el az árát.Inkább nem véleményezem.Megy az enyém anélkül is. Azért érdemes volna utánanézni komplett vezérlők árának mert egy ilyen visszatáplálós dolog csak alkatrészáron is elég húzós,szerintem.De pontosan nem tudom milyen árban vannak ilyen vezérlők.Nomeg az sem biztos hogy elsőre működni fog.De ezzel nem a tudásod vélményeztem.
Ez tiszta sor, de kérdés, hogy milyen áron is csinálják ezt meg egy mezei hétköznapi hobbystával.
A látszat csal
"Nomeg az sem biztos hogy elsőre működni fog.De ezzel nem a tudásod véleményeztem." Nem véleményeztél rosszul teljesen igazad van. Én abban egészíteném ki a dolgot, biztos, hogy nem fog elsőre, de másodszorra sem működni a visszatöltés. Nem vagyok erősáramú és villamosgépes szaki, így aztán még nehezebb. Itt azért csak 100A-ek folynak, ezért ez a téma nagyon nem egyszerű. Vannak ilyen kontrollerek, olyan 1000-1300 dollár környékén indulnak ilyen teljesítményeknél.
Az a kérdés hogy hány voltról fog menni,mert 48V-os golf autó vezérlő 250 dollártól már van,és az olyan 250A körül tud!400dollárért már 5-600A-esek vannak!
Korábban írtam, 96V-os rendszer lesz. és a visszatöltés a kritikus dolog, mert ilyen feszen már tudnak érdekes dolgok történni.
Sziasztok! Skoda Feliciát érdemes átalakítani elektromossá? Teljesen kezdő vagyok ebben a témában az már egyszer biztos. Viszont a roulettehez értek!
Köszönöm!
Ha a saját motorja nem megy, akkor igen. Egyébként egy kisebb olcsóbb autót választanék.
Köszönöm, de a feliciának működik a motórja. Meg akkor kellene befektetnem egy másik autóra pl. egy Fiat seicentora.
Szia!
Szfváron 2,5MFt-ért alakítanak át bármilyen autót elektromos meghajtásúra. Nyilván, ha ekkora értékké teszel valamit - érdemes megadni a módját, lásd vissza a jövőbe trilógia Én a múltkor egy teljesen hibátlan bőrüléses chrysler-t találtam motorhibával 570eFt-ért. Szerinted érdemes egy Feliciával kínlódni ? A másik lehetőség - ha mindent te akarsz csinálni - akkor a legolcsóbb verzió - ez lehet bontó, trabant, vagy egyéb kísérletre tökéletesen elegendő minimálkasztni...... Ez inkább a lehetőségeidről szól, illetve arról, mi alatt fekszel szívesebben és többet esetleg mivel akarsz többet foglalkozni a rossz fékkel, rohadó kasztnival, vagy magával az elektromos meghajtással...
Egy tipp átalakításra: Bővebben: Link
kameleon2 ! KÖSZÖNÖM A VÁLASZT. ÉRTEM, HOGY MIT MONDASZ. 2,5Soha nem lesz így a szegény rétegnek elektromos autója.
Új kérdésem. Akkor, hogyan lesz nekünk földi halandóknak elektromos járgánya? Adjam fel várjak 15-20 évet és akkor hátha tudok egyet venni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |