Fórum témák
» Több friss téma |
Szia van már ilyen téma itt. A honlapon a Segédprogramok fülnél van 555IC időzítő számító program.
Üdv! Balázs
Igern használtam is kiszámoltam, hogy milyen R1, R2 C kell, de a T1-T2 időmet fel kellene cserélni magyarul a kimenetet megnegálni. Van valami analóg inverter erre?
Szia!
Végálláskapcsolónak lennie kell az autódban, legfeljebb nem működik (rendesen annyit csinál csak, hogy a gyújtásáramot a motor lassú fokozatára kapcsolja, amig nem kerül a motor alapállásba). Ha 555-el akarsz ütemadót csinálni, javaslom ezt a kapcsolást.Az Ra kb 15 kohm,a kondi 10 mikro, Rb pedig egy 150 kohm ellenállás egy 220 kohmos potival sorbakötve.A dióda sima 1n4148. A bekapcsolás ideje kb. 0,1 mp, a szünet 1-2,5 mp-ig állitható. Ha a 0,1 mp kevés lenne, az Ra növelésével lehet nyújtani az idejét. Kimenetére természetesen jár a tranzisztor és a relé. üdv:hp
Van is egy a kezembe amit bontóból hoztam 555-el van megoldva 330KOhm-os poti. Ezzel azonban kb az ablak feléig megy el az ablaktörlő. Aztán megáll vár x mp-t majd elindul megintm egy valamennyit a lapát aztán megint megáll. Olyan mintha nem működne a végálláskapcsoló.
Sőt van egy gyári tanulós ablaktörlő intervallum relém is, de az sem működik. Lehet akkor ez a baja.
Szia terko1!
Ha nem volna a motorban végálláskapcsoló, a lapátok alaphelyzetben nem állnának meg, hanem újra elindulnának felfelé. Szerintem van benne végálláskapcsoló. A másik problémád: az ablaktörlőmotorra nem kapcsoltál fix pozitív feszt (olyat, ami nem megy át a kapcsolón). Emiatt ha a motor nem kap áramot, megáll félúton. Majd az intervallumkapcsoló újra bekapcsol, a lapátok újra elindulnak. Bogárhátúm van, ott valami ilyesmi:
Az autót egy bácsitól vettem még tavasszal. Ő össze-vissza babrált mindent az elektromos részein. Az autó kábeleinek kb 1/3-a szakadt volt. Nyáron egy napomba telt megtalálni azt, hogy miért van gyújtásom akkor is ha kiveszem a kulcsot.
De megnézem ezeket amiket mondtatok mert gyanúsak
Be van kötve a 12V fixen gyújtáskor az ablaktörlő motorba, ezek szerint halott a végálláskapcsoló benne? Lehet azt javítani vagy csak komplett motorcsere?
Kontakthiba, laza érintkezők, rosszul álló tengely, kopás, hibás bekötés, rossz ablaktörlő kapcsoló, vezetékek, stb hiba lehet.
Amire számíthatsz: tisztítás, helyes bekötés, átvezetékezés, új csúszósaruk, vér és verejték. A bogaramban időnként magától elindul a motor, mert átlendül az alapálláson. Ilyenkor egyet töröl és újra leáll. Ha csinálnál fotókat a kapcsolóról és a motorról,melyeken látható a csatlakozók számozása is, akkor megpróbálhatom a helyes kapcsolást összehozni.
A bogarad ablaktörlője nem azért lendül túl a végálláson mert eredetileg 6V-os volt, most pedig 12? Sokat javítottam régebben és az elég tipikus hiba volt. Az 1200-esek legnagyobb része 6V-osnak gyártódott.
Holnap lehet lesz egy kis időm, szétszedem a motort és akkor csinálok képeket is.
Köszi a tanácsokat.
Sziasztok szétszedtem a motort. Ezt találtam benne. A vezetékeket átnéztem, nem szakadtak.
Remélem ti többet láttok benne mint én Előre is köszönöm a segítséget.
Megpucolgattam a csatlakozókat, próbáltam beállítani, de semmi
Megnéztem így van bekötve.
1 = lassú fokozat 2 = gyors fokozat Van egy saru amin soha sincs áram. Nálam az egy barna kábelen át megy vissza az autóhoz.
Stimmel. Gyárilag a bogaram 6V-os, most minden fogyasztó
12V-os. Az ablaktörlő-motort kivéve, ahol előtétként egy halogénizzó van. A mozgása kaotikus, a sebessége mindkét fokozaton egyforma, ezért az automatika a kezembe van építve. A mechanika is hibás, elég lazák a tengely-kapcsolatok. A múltkor kiakadt az egész, a két lapát külön irányba állt.
Gyerekek!
Van egy hülye kérdésem: az ablaktörlő motor mindig egy irányban forog? Úgy értem, hogy amikor a lapát visszafele megy, akkor azt egy mechanikus elemmel oldják meg, és nem a polaritásváltással, ugye? Ez azért érdekel, mert akkor az elem hossza befolyásolja, hogy mekkora a kitérése. A hátsó ablaktörlők 90-100°-ban szoktak elfordulni, nekem viszont egy olyan kellene, ami csak kb. 35°-ot töröl. Öreg
Köszi, én is ebben bíztam. Ez abszolút jó hír!
Most már csak egy bontott, kis méretű hátsó ablaktörlő motort kell szereznem valahol, meg egy kart hozzá. Öreg
Sziasztok
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy olvastam az (Autó ablaktörlő vezérlése PIC12F675 kontrollerrel) Bővebben: Link cikked és az érdekelne, hogy hogyan lehetne megoldani egy potméterrel az intervallum idejének változtatását, ugyanis van egy 1J0955531 automatikám, de a szakaszos törlés nem működik rajta és gondoltam ha már a bekötések is ugyan azok mint a cikkedben így gondoltam át építem bele a kapcsolást. Roland
Nekem a 105LS-emben például megvolt a helye.
Aztán vezettem az ablaktörlő kapcsolótól (mert a saru megvolt a kapcsolón) egy szál drótot a középkonzol közepéhez, ahol eredetileg és gyárilag a vészvillogónak volt valami visszajelző piros LED-je. Azt rögtön kitettem onnan és beszereltem a helyére egy Dácia ablaktörlő ütemvezérlőt, rákapcsolva azt az odavezetett huzalt ís. Így aztán a gyárilag két sebességi fokozatom kibővült egy kézzel folyamatosan állítható harmadikkal is, ahol a törlési időt bármikor lehetett állítani a forgatógombbal 5 és 30 másodperc között. Mikor eladtak a Skodát, hát - ment vele ez is. Csak annyit tudok még ebben segíteni, hogy a Dácia ütemvezérlő az valamiért fordított polaritással bír, tehát az elektronikája NYÁK-ján egy helyen mindenképpen át kellett vágni a fóliát! Azt viszont már meg nem mondanám hogy hol, de aki ért hozzá az hamar rájön. Nekem nagyon klasszul működött a dolog évekig. És akkoriban meg se kellett venni - elég volt csak bemenni egy Dacia szervízbe, és ott a kidobált rossz alkatrészek között (a szemétdombon) összeböngészni pár ilyen elektronikát. Többnyire a kidobottaknak vagy valami kis hibája volt, vagy a kettő rosszból simán kijött egy újra működő.
Sziasztok
Elkészitettem a pic 12f675 ablaktörlő vezérlőt Bővebben: Link működik ,de csak addig mig be nem inditom az autót.Utána már nem működik megfelelően,ha valaki tud nekem ebben segiteni,hogy ez mitől van azt megkösszönném.
Üdv mindenki!
Adott egy Audi 100 C4, 1991-es évjárat, és egy olyan hibajelenség, hogy az ablaktörlő szakaszos (tehát felfelé az első állapot, csak és kizárólag azon) módjában elkezd füstölni a kapcsoló áramköre. Mi okozhatja a gondot? Csatoltam képet a kapcsolóról. A tippeket és válaszokat előre is köszönöm.
Kedves Fórumozók,
elég halott a topic, de talán valaki még olvassa. Golf4 (99-es) Ablaktörlő a halálba kerget. Van egy szakaszos üzemmódja, amin több fokozat van, egy ennél gyorsabb és egy egészen gyors. Lefele pedig egyet töröl. Ha a szakaszost vagy az "egyes törlést" választom, van hogy nem tudom leállítani, illetve a lapát se a szélvédő alján áll meg. Ami még egész fura, ha meleg van a kocsiban, akkor kevésbé őrül meg. Ha valaki már ölte ezzel a hajszálait, szívesen veszem a tippeket. Amiket megnéztem/megpróbáltam: Relé. A benne lévő (időzítő) ELKO-t cseréltem, de nem igazán lett változás, illetve átforrasztottam a relé NYÁK-ját.
Az ablaktörlő motor végállás kapcsolója lehet beégve.
Köszönöm!
Googlizom és nézek utána, de... Ez külön cserélhető, vagy csak a motorral?
Nem ismerem a típust, de rendszerint az ablaktörlő motor házába van beépítve, a lassító áttétel közelébe. Ha szét lehet szedni, bele kell nézni, nincs e beégve/elhajolva stb.
Rendszerint úgy működnek az ablaktörlő motorok, hogy a benne lévő végálláskapcsoló a végállásba visszatérve BONTJA a motor +12V-ját. Amikor pedig nincs végállásban, fixen ráteszi a 12V-ot.
Amikor tehát szakaszosan működteted, az elektronika csak egy rövid impulzust ad a motornak, hogy elinduljon-->utána már a zárva lévő véghelyzetkapcsoló adja neki a tápot, amíg végig nem ér a törlési ciklus és visszatér alaphelyzetbe-->ekkor bontja a tápot.
Köszönöm.
Ma már nem megyek ki, sötét van. Holnap lehet, hogy rászánom magam. Így már tudom, hol kell keresni. Köszi!
Átolvastam még egyszer a fórumot. Ez a végállás kapcsoló gondolom mechanikus.
Olyasmit kellene keresnem, mint a a korábbi hozzászólás-ban a 4. képen? A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2023
Ma rászántam magam.
Nem tűnt valami koszosnak, de megpucoltam, kicsit megcsiszoltam, alkohollal lepucoltam. Kíváncsi leszek. Köszönöm azért a tippet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |