Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ablaktörlő és időzítő
 
Témaindító: Mumtaz, idő: Feb 5, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 4
(#) Balaa16 válasza terko1 hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
Szia van már ilyen téma itt. A honlapon a Segédprogramok fülnél van 555IC időzítő számító program.
Üdv! Balázs
(#) terko1 válasza Balaa16 hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
Igern használtam is kiszámoltam, hogy milyen R1, R2 C kell, de a T1-T2 időmet fel kellene cserélni magyarul a kimenetet megnegálni. Van valami analóg inverter erre?
(#) hibbantpasi válasza terko1 hozzászólására (») Nov 1, 2011 / 1
 
Szia!

Végálláskapcsolónak lennie kell az autódban, legfeljebb nem működik (rendesen annyit csinál csak, hogy a gyújtásáramot a motor lassú fokozatára kapcsolja, amig nem kerül a motor alapállásba).
Ha 555-el akarsz ütemadót csinálni, javaslom ezt a kapcsolást.Az Ra kb 15 kohm,a kondi 10 mikro, Rb pedig egy 150 kohm ellenállás egy 220 kohmos potival sorbakötve.A dióda sima 1n4148.
A bekapcsolás ideje kb. 0,1 mp, a szünet 1-2,5 mp-ig állitható.
Ha a 0,1 mp kevés lenne, az Ra növelésével lehet nyújtani az idejét.
Kimenetére természetesen jár a tranzisztor és a relé.

üdv:hp
(#) terko1 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Nov 1, 2011 /
 
Van is egy a kezembe amit bontóból hoztam 555-el van megoldva 330KOhm-os poti. Ezzel azonban kb az ablak feléig megy el az ablaktörlő. Aztán megáll vár x mp-t majd elindul megintm egy valamennyit a lapát aztán megint megáll. Olyan mintha nem működne a végálláskapcsoló.

Sőt van egy gyári tanulós ablaktörlő intervallum relém is, de az sem működik. Lehet akkor ez a baja.
(#) Szeift válasza terko1 hozzászólására (») Nov 2, 2011 /
 
Szia terko1!

Ha nem volna a motorban végálláskapcsoló, a lapátok alaphelyzetben nem állnának meg, hanem újra elindulnának felfelé. Szerintem van benne végálláskapcsoló.

A másik problémád: az ablaktörlőmotorra nem kapcsoltál fix pozitív feszt (olyat, ami nem megy át a kapcsolón). Emiatt ha a motor nem kap áramot, megáll félúton. Majd az intervallumkapcsoló újra bekapcsol, a lapátok újra elindulnak.

Bogárhátúm van, ott valami ilyesmi:

VW1200.png
    
(#) terko1 válasza Szeift hozzászólására (») Nov 2, 2011 /
 
Az autót egy bácsitól vettem még tavasszal. Ő össze-vissza babrált mindent az elektromos részein. Az autó kábeleinek kb 1/3-a szakadt volt. Nyáron egy napomba telt megtalálni azt, hogy miért van gyújtásom akkor is ha kiveszem a kulcsot.

De megnézem ezeket amiket mondtatok mert gyanúsak
(#) terko1 hozzászólása Nov 4, 2011 /
 
Be van kötve a 12V fixen gyújtáskor az ablaktörlő motorba, ezek szerint halott a végálláskapcsoló benne? Lehet azt javítani vagy csak komplett motorcsere?
(#) Szeift válasza terko1 hozzászólására (») Nov 4, 2011 /
 
Kontakthiba, laza érintkezők, rosszul álló tengely, kopás, hibás bekötés, rossz ablaktörlő kapcsoló, vezetékek, stb hiba lehet.

Amire számíthatsz: tisztítás, helyes bekötés, átvezetékezés, új csúszósaruk, vér és verejték.

A bogaramban időnként magától elindul a motor, mert átlendül az alapálláson. Ilyenkor egyet töröl és újra leáll.

Ha csinálnál fotókat a kapcsolóról és a motorról,melyeken látható a csatlakozók számozása is, akkor megpróbálhatom a helyes kapcsolást összehozni.
(#) zolika60 válasza Szeift hozzászólására (») Nov 4, 2011 /
 
A bogarad ablaktörlője nem azért lendül túl a végálláson mert eredetileg 6V-os volt, most pedig 12? Sokat javítottam régebben és az elég tipikus hiba volt. Az 1200-esek legnagyobb része 6V-osnak gyártódott.
(#) terko1 hozzászólása Nov 7, 2011 /
 
Holnap lehet lesz egy kis időm, szétszedem a motort és akkor csinálok képeket is.

Köszi a tanácsokat.
(#) terko1 hozzászólása Nov 8, 2011 /
 
Sziasztok szétszedtem a motort. Ezt találtam benne. A vezetékeket átnéztem, nem szakadtak.

Remélem ti többet láttok benne mint én Előre is köszönöm a segítséget.
(#) terko1 hozzászólása Nov 8, 2011 /
 
Magyarul akkor motorcsere :S
(#) terko1 hozzászólása Nov 8, 2011 /
 
Megpucolgattam a csatlakozókat, próbáltam beállítani, de semmi
(#) terko1 hozzászólása Nov 8, 2011 /
 
Megnéztem így van bekötve.

1 = lassú fokozat
2 = gyors fokozat

Van egy saru amin soha sincs áram. Nálam az egy barna kábelen át megy vissza az autóhoz.

rajzok.jpg
    
(#) Szeift válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 8, 2011 /
 
Stimmel. Gyárilag a bogaram 6V-os, most minden fogyasztó
12V-os.
Az ablaktörlő-motort kivéve, ahol előtétként egy halogénizzó van.
A mozgása kaotikus, a sebessége mindkét fokozaton egyforma, ezért az automatika a kezembe van építve.
A mechanika is hibás, elég lazák a tengely-kapcsolatok. A múltkor kiakadt az egész, a két lapát külön irányba állt.
(#) oreg1965 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 24, 2011 /
 
Gyerekek!

Van egy hülye kérdésem: az ablaktörlő motor mindig egy irányban forog? Úgy értem, hogy amikor a lapát visszafele megy, akkor azt egy mechanikus elemmel oldják meg, és nem a polaritásváltással, ugye?

Ez azért érdekel, mert akkor az elem hossza befolyásolja, hogy mekkora a kitérése.
A hátsó ablaktörlők 90-100°-ban szoktak elfordulni, nekem viszont egy olyan kellene, ami csak kb. 35°-ot töröl.

Öreg
(#) oreg1965 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 24, 2011 /
 
Köszi, én is ebben bíztam. Ez abszolút jó hír!

Most már csak egy bontott, kis méretű hátsó ablaktörlő motort kell szereznem valahol, meg egy kart hozzá.

Öreg
(#) roland9 hozzászólása Nov 10, 2013 /
 
Sziasztok
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy olvastam az (Autó ablaktörlő vezérlése PIC12F675 kontrollerrel) Bővebben: Link cikked és az érdekelne, hogy hogyan lehetne megoldani egy potméterrel az intervallum idejének változtatását, ugyanis van egy 1J0955531
automatikám, de a szakaszos törlés nem működik rajta és gondoltam ha már a bekötések is ugyan azok mint a cikkedben így gondoltam át építem bele a kapcsolást.

Roland
(#) lac08 válasza bancsi15 hozzászólására (») Jún 23, 2014 /
 
Nekem a 105LS-emben például megvolt a helye.
Aztán vezettem az ablaktörlő kapcsolótól (mert a saru megvolt a kapcsolón) egy szál drótot a középkonzol közepéhez, ahol eredetileg és gyárilag a vészvillogónak volt valami visszajelző piros LED-je. Azt rögtön kitettem onnan és beszereltem a helyére egy Dácia ablaktörlő ütemvezérlőt, rákapcsolva azt az odavezetett huzalt ís. Így aztán a gyárilag két sebességi fokozatom kibővült egy kézzel folyamatosan állítható harmadikkal is, ahol a törlési időt bármikor lehetett állítani a forgatógombbal 5 és 30 másodperc között.
Mikor eladtak a Skodát, hát - ment vele ez is.
Csak annyit tudok még ebben segíteni, hogy
a Dácia ütemvezérlő az valamiért fordított polaritással bír, tehát az elektronikája NYÁK-ján egy helyen mindenképpen át kellett vágni a fóliát!
Azt viszont már meg nem mondanám hogy hol, de aki ért hozzá az hamar rájön. Nekem nagyon klasszul működött a dolog évekig.
És akkoriban meg se kellett venni - elég volt csak bemenni egy Dacia szervízbe, és ott a kidobált rossz alkatrészek között (a szemétdombon) összeböngészni pár ilyen elektronikát. Többnyire a kidobottaknak vagy valami kis hibája volt, vagy a kettő rosszból simán kijött egy újra működő.
(#) speki hozzászólása Jan 30, 2015 /
 
Sziasztok
Elkészitettem a pic 12f675 ablaktörlő vezérlőt Bővebben: Link működik ,de csak addig mig be nem inditom az autót.Utána már nem működik megfelelően,ha valaki tud nekem ebben segiteni,hogy ez mitől van azt megkösszönném.
(#) benaloha hozzászólása Dec 18, 2020 /
 
Üdv mindenki!

Adott egy Audi 100 C4, 1991-es évjárat, és egy olyan hibajelenség, hogy az ablaktörlő szakaszos (tehát felfelé az első állapot, csak és kizárólag azon) módjában elkezd füstölni a kapcsoló áramköre. Mi okozhatja a gondot?
Csatoltam képet a kapcsolóról. A tippeket és válaszokat előre is köszönöm.
(#) diamik hozzászólása Dec 2, 2023 /
 
Kedves Fórumozók,

elég halott a topic, de talán valaki még olvassa.
Golf4 (99-es) Ablaktörlő a halálba kerget. Van egy szakaszos üzemmódja, amin több fokozat van, egy ennél gyorsabb és egy egészen gyors. Lefele pedig egyet töröl.

Ha a szakaszost vagy az "egyes törlést" választom, van hogy nem tudom leállítani, illetve a lapát se a szélvédő alján áll meg.

Ami még egész fura, ha meleg van a kocsiban, akkor kevésbé őrül meg.
Ha valaki már ölte ezzel a hajszálait, szívesen veszem a tippeket.

Amiket megnéztem/megpróbáltam:
Relé. A benne lévő (időzítő) ELKO-t cseréltem, de nem igazán lett változás, illetve
átforrasztottam a relé NYÁK-ját.
(#) zolika60 válasza diamik hozzászólására (») Dec 2, 2023 / 2
 
Az ablaktörlő motor végállás kapcsolója lehet beégve.
(#) diamik válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 2, 2023 /
 
Köszönöm!

Googlizom és nézek utána, de... Ez külön cserélhető, vagy csak a motorral?
(#) még1MbR válasza diamik hozzászólására (») Dec 2, 2023 / 2
 
Nem ismerem a típust, de rendszerint az ablaktörlő motor házába van beépítve, a lassító áttétel közelébe. Ha szét lehet szedni, bele kell nézni, nincs e beégve/elhajolva stb.
(#) még1MbR válasza diamik hozzászólására (») Dec 2, 2023 / 2
 
Rendszerint úgy működnek az ablaktörlő motorok, hogy a benne lévő végálláskapcsoló a végállásba visszatérve BONTJA a motor +12V-ját. Amikor pedig nincs végállásban, fixen ráteszi a 12V-ot.
Amikor tehát szakaszosan működteted, az elektronika csak egy rövid impulzust ad a motornak, hogy elinduljon-->utána már a zárva lévő véghelyzetkapcsoló adja neki a tápot, amíg végig nem ér a törlési ciklus és visszatér alaphelyzetbe-->ekkor bontja a tápot.
(#) diamik válasza még1MbR hozzászólására (») Dec 2, 2023 /
 
Köszönöm.

Ma már nem megyek ki, sötét van. Holnap lehet, hogy rászánom magam.
Így már tudom, hol kell keresni.

Köszi!

(#) diamik válasza diamik hozzászólására (») Dec 2, 2023 /
 
Átolvastam még egyszer a fórumot. Ez a végállás kapcsoló gondolom mechanikus.

Olyasmit kellene keresnem, mint a a korábbi hozzászólás-ban a 4. képen?
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2023
(#) még1MbR válasza diamik hozzászólására (») Dec 2, 2023 /
 
Szerintem igen.
(#) diamik válasza még1MbR hozzászólására (») Dec 3, 2023 /
 
Ma rászántam magam.
Nem tűnt valami koszosnak, de megpucoltam, kicsit megcsiszoltam, alkohollal lepucoltam. Kíváncsi leszek.
Köszönöm azért a tippet.
Következő: »»   3 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem