Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eagle 3D segítség, POV-Ray
Témaindító: Thomas10100, idő: Jún 5, 2006
Témakörök:
Nos tehát:
Elöször is letöltöttem ERRŐL az oldalról a Windows-Installer (1,6MB)-ot. Ezután rögtön ugyan ezen az oldalon letöltöttem ZIP (38MB)-ot, amiben ugye a csomó kép van. Amíg ezek letöltődtek, addig EZEN az oldalon letöltöttem a Download 32-bit (10 MB) via the web hivatkozás alatt levő POV-Ray telepítőt. Ezután gondoltam legyen Magyar, hát letöltöttem a #10803-as hozzászólásnál mellékelt Eagle3Dhu.zip-et. Ezután az Eagle 3D telepítőjét elindítottam, ami a C:\Program Files\Eagle\ulp\Eagle3D-könyvtárba akarta telepíteni magát, de én mondtam neki hogy inkább a C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D mappába települjön, hiszen nekem ott van az Eagle. Aztán a telepítőbenNext, Next, Finish... Ezután megkerestem azt a 37,3MB-os zip fáljt, ami azt a sok képet tartalmazza és kicsomagoltam. Utána megkerestem a C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D mappát, ami eddig teljesen szüzen ÍGY néz ki. Ide csináltam egy új mappát, aminek a neve img lett. Ebbe bemásoltam az összes kis képet. Ezzel 40MB-al lett nagyobb az Eage 3D mappa. Ezek után kicsomagoltam az "Eagle3Dhu" nevű letöltött zip fáljt, ezzel négy darab fáljhoz jutottam, aből egy a ReadMe. Ennek kivételével a másik hármat bemásoltam az Eagle 3D főkönyvtárába. Erre a Windows megkérdezte hogy felölírom-e az egyiket, hát felülirattam. Így már az Eagle 3D mappája ÍGY néz ki, magyarosítva, img-mappát létrehozva és a sok kis kép belemásolva. Mindezek után már csak a POV-Ray maradt hátra, hát előkerestem annak 9,71MB-os telepítőjét és elindítottam. Pár Next és egy I Agree után azt mondta hogy a C:\Program Files\POV-Ray for Windows v3.6 mappába szeretne települni, hát hagytam neki. Néhány Next hatására szépen feltelepült. Ezután kikerestem a C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D\povray mappát, és IMi tanácsára az ott lévő 19db fáljt, amik ÍGY néznek ki, megfogtam és bemásoltam a C:\Program Files\POV-Ray for Windows v3.6\include mappába, ami mostmár ÍGY néz ki. Ezzel a telepítgetések és a másolgatások megvannak, a programok használata majd egy másik hozzászólásban, mindjárt...
Szia !
Az Eagle-ben amikor a run-ra nyomsz ugye a "3d41.ulp" -ot választod ki, és ezzel készül a pov fájl. Üdv!
Tehát a programok használata:
Elindítottam az Eaglet, ami nálam egyébként 4.15-ös verziószámú. Megnyitottam egy kapcsolásomat, találomra ez az Immobilizer III lett. A board-ban elindítottam a C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D mappában levő 3d41.ulp-t. (KÉP) Erre megnyílt egy ablak, ahol nyelvet lehetett választani, gondoltam hamár magyarosítottam akkor itt most a Magyart választom. Ezután kérte hogy válasszak neki egy kimeneti mappát. A #10999-es hozzászólásban leírtakra hallgatva a C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D\povray mappát állítottam be. Ezután Előjött egy bemeneti paramétereket állító ablak. Itt biztos ami biztos nem állítottam be semmi, hanem rögtön a "POV-Fájl és kilépés"-re nyomtam. Erre megkérdezte IC1, IC2, IC3 és IC4 logóját, amit hagytam "ATMEL"-en. Valamint hogy foglalatba tegye-e őket. Mivel a valós panelen is foglalatban vannak ezek az ic-k azt mondtam neki hogy tegye. Ezután egy "POVRay-Fájl sikeresen létrehozva" üzenetet kaptam, ami alatt rányomtam az Ok-ra. Ezután bezártam az Eaglet és az asztalon lévő parancsikonjával elindítottam a POV-Ray v3.6-ot. Erre ő egy ILYEN ablakkal köszöntött. Itt Ok, aztán a felugró nap tippjénél szintén OK. Ezután az Open gombra rányomva kiadott egy tallózó ablakot, ahol ő okosan rögtön a nekem kellő C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D\povray mappát nyitotta meg, ahhol ott virult az "ÚJ immobilier 3" nevű POV-Ray fájl, amit az előbb az Eagleben létrehoztam. (KÉP) Ezt megnyitottam, majd rögtön ez után rányomtam a Run gombbra. Rövid gondolkodás után EZT írta ki, mint eddig mindig.
Ezzel együtt már szó szerint órákat töltöttelm el hogy működjön, de hiába. Tényleg eléggé morci vagyok...
Szia !
Akkor ha megtennéd hogy az Új Immobilizer nevet egyszerűen csak uj Immobilizernek hivnád hosszú ékezet nélkül, már nem lennének ilyen problémáid Ű Ú Ő
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, akkor előre is bocsi, de az elején én is szívtam valami effélével.
Szóval: A board, amit készítettél (Eagle brd fájl) körül van véve egy "kerettel", ami fehér. Ez a "Dimension" (20) layeren van? Mert ez alapján készíti az ULP a leendő board méretét. A másik ilyen "hüle" kérdésem, hogy ugye véletlenül sincs egy alkatrész (vezetősáv, légkötés, anyámkínja) ezen a kereten kívül? Mert akkor azt a "végtelenbe" akarná tenni az ULP. (Javaslom, hogy az Eagle board nézetében kapcsold be, hogy megjelenjen az összes layer, és nézd meg, nem maradt-e véletlenül valami "szemét" a board-on kívül...) Sajnos, más 5letem nincs...
Igen, ez is lehet hiba! Sőt! Szóköz helyett használd inkább az aláhúzás karaktert! ( _ ) És kerüld a nagybetűket is!
Szia !
nézd meg Be is jelölte a hibát, és "Új......" nem szabad a fájlnevet ékezettel írni A POV-RAY nem ismeri az ékezetes fájlneveket !!!!!! Üdv!
Átírtam a fáljnevet, sőt kipróbáltam más kapcsolásokkal is ahol eddig sem volt ékezet, de ugyan az. Valamit írt azt hiszem hogy a "FUTOSZÁL" nevű csatlakozó sem tetszik neki a forrasztóállomásomnál, átírtam azt is de úgy se jó.
Minden be van keretezve a 20-as rétegen lévő vonallal. Semmi sincs rajta kívül.
Idézet: „Valaki egy zip-ben elküldhetné nekem az Eagle 3D mappáját (img mappa nélkül mert az nagy) és a POV-Ray mappáját hogy felülírjam a sajátomat, hátha.” Elküldeni nem tudom, mert ahhoz túlságosan nagy, de feltettem ide - elge3d.zip és ide - povray.zip
PCB!
Amit küldtél azokat felraktam, felülírtam a saját Eaglemet és POV-Ray-emet, de most se az Eagle 3D, sem pedig a POV-Ray nem akar működni, mert nem talál fáljokat, amiket a 'J meghajtóról vár. Gondolom nálad ott voltak, nekem viszond a C-n. Teljesen hülye lett mindkét program, még szerencse hogy gondoltam hogy ez lesz és csináltam biztonsági másolatot mindenről.
Frankye!
Megpróbálám a te verziódat, de a linkek nem működnek.
Bocs, újra kell töltenem valamiért, nem mentek fel! Néhány perc türelmet!
Az éketzetes karaktert már PCB írta hibaforrásként. Az biztos, hogy így van. Amikor hibaüzenetet kapsz, mit ír a Messages fülnél?
Nem kellett volna felülírnod a saját eagledet, mondtam hogy csomagold ki és próbáld meg. Azt nem gondoltam hogy felülírod.
Ezt:
Preset INI file is 'C:\PROGRAM FILES\POV-RAY FOR WINDOWS V3.6\renderer\quickres.ini', section is '[512x384, No AA]'. Preset source file is 'C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D\povray\forrasztollomas.pov'. Redirecting Options All Streams to console..........On Debug Stream to console.........On Fatal Stream to console.........On Render Stream to console........On Statistics Stream to console....On Warning Stream to console.......On Parsing Options Input file: C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D\povray\forrasztollomas.pov (compatible to version 3.61) Remove bounds........On Split unions.........Off Library paths: C:\Program Files\POV-Ray for Windows v3.6\INCLUDE C:\WINDOWS\Fonts C:\PROGRAM FILES\POV-RAY FOR WINDOWS V3.6\include Output Options Image resolution 512 by 384 (rows 1 to 384, columns 1 to 512). Output file: C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D\povray\forrasztollomas.bmp, 24 bpp (system format) Graphic display......On (gamma: 2.2) Mosaic preview.......Off CPU usage histogram..Off Continued trace......Off Tracing Options Quality: 9 Bounding boxes.......On Bounding threshold: 3 Light Buffer.........On Vista Buffer.........On Draw Vista Buffer....Off Antialiasing.........Off Clock value: 0.000 (Animation off) File: C:\Program Files\POV-Ray for Windows v3.6\INCLUDE\glass_old.inc Line: 18 Parse Warning: Due to changes in version 3.1, you must add interior {I_Glass} to all objects calling glass_old.inc textures and finishes... File: tools.inc Line: 95 Parse Warning: Font HandelGo not found. Fallback font arial used File: C:\Program Files\EAGLE-4.15\ulp\Eagle3D\povray\forrasztollomas.pov Line: 214 Parse Warning: Should have at least 2 objects in csg. File: cap.inc Line: 403 File Context (5 lines): #else cylinder{<0,0,0><0,-1*(pcb_height Parse Error: Expected 'numeric expression', undeclared identifier 'pcb_height' found instead Total Scene Processing Times Parse Time: 0 hours 0 minutes 0 seconds (0 seconds) Photon Time: 0 hours 0 minutes 0 seconds (0 seconds) Render Time: 0 hours 0 minutes 0 seconds (0 seconds) Total Time: 0 hours 0 minutes 0 seconds (0 seconds) CPU time used: kernel 0.09 seconds, user 0.33 seconds, total 0.42 seconds POV-Ray finished> Idézet: „Parse Error: Expected 'numeric expression', undeclared identifier 'pcb_height' found instead” PCB méret nincs dekralálva ! Ott vannak a demo fájlok próbálj már abból készíteni egy pov fájlt, a saját *.brd fájljaid nem jók !
Ha csak kicsomagolom és úgy futtatom, akkor ugyan működik a POV-Ray, de ugyan azt csinálja.
Idézet: „Parse Error: Expected 'numeric expression', undeclared identifier 'pcb_height' found instead” Keressrá a pov fájlodban a 'pcb-height'-re és azt mutasd mi van ott! PCB! gyorsabb voltál
És az ulp futtásakor a Panel fülön a panel vastagsága legyen mondjuk 1.5 mm (de alapból miért is nem annyi?... )
PCB! nem is a panel mérete csak a magassága nincs meghatározva!
Eagle\projects\examples\tutorial\
ebben a könyvtárban vannak demo fájlok azokból készíts egy pov fájlt
Igaz, azt írja valóban.
Azért én mindenképpen egy demo.brd-ből készítenék egy pov fájlt már, mert ahogy látom a hiba összetett. Ékezetes fájlnév, panel......stb ki tudja mi van még hiba forrásnak egy saját brd fájlban. A demo az biztos alap.
Próbáltam a tőled kapott "proba" mappában lévő brd fájlokból pov-fáljt készíten, de a POV-Ray ugyan azt csinálja velük, ahogyan az Eagle saját examples mappájában levő panellal is. (Azt ugye nem én csináltam.)
Az eaxamples/tutorial/demo2-re is ugyan azt csinálja.
A panel vastagsága egyébként 1,5mm-e van állítva.
Az Eagle3D examples-ből próbálj egy brd-t !
Szia !
Ezt próbáld megnyitni a POV-RAY programmal
Ha ez lemegy, akkor meg kell próbálni a brd-ből is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |