Fórum témák
» Több friss téma |
Vizsgálgattam és arra tudok gondolni hogy ahol a mágnes pólus van,ott ugye nem érnek össze szorosan a mágnesek és nagy területeken van szabadon vas és az ugye már a mágnes alatt van tehát ellenkező pólusnak számít és hogy ott visszakúsznak az erővonalak.
Amit még megfigyeltem mikor csavaroztam fel a mágneseket hogy ahogy egymás mellé tettem öket ugyanazzal a pólussal felfele az élük taszította egymást.
Ez talán a szórt mágneses tér, a korrózió védő króm, nikkel, valami bevonat miatt lehet.
A fő probléma okát én az eredetileg hornyolt, most NEM forgórész és a szintén hornyolt állórész, az ebben az eredeti hornyolt forgórésznek megfelelően elhelyezett tekercselésben keresném, legalábbis alaposan átgondolnám. (A Femm-nek hornyolt forgórészt adtál meg, a valóságban pedig nem az van, ha jól látom. Te az eredeti forgó 6-6 hornyából 1-1-t csináltál. Ez nem biztos, hogy tetszik az állórész tekercs kialakításának.)
A mágnesek helyének bemarása ferde a tengelyre a forgórészen. A széleken írtad a 0,2 mm-es légrést, de ez középen max. 2,2 mm-re nő meg, ha a ferdeség a forgórész tengelyéhez mérten 10 mm. Ez a mágneses szórást biztos növeli, főleg ha telítődés közelébe jut az alatta lévő vas.
A pólussaru széle közel van a négy mágneshez. Ez első ránézésre nem probléma. Valahogy mégis elintézi a mágneses tér rövidre zárását az állórész fogainak feje segítségével, főleg ha a légrés sem állandó. Ezt még átgondolom. A több darabból feltett mágnes tolja egymást, főleg ha azt szeretném, hogy összeérjenek. Ez viszont semmi problémát nem okoz, és ezt tapasztalatból is mondom.
Milyen csavarral fogattad fel a mágneseket?
Részemről nem kör, hanem lapos hasáb alakú mágneseket használtam volna. Esetedben túl sok a mágneskerület, ahol az erővonalak rövid úton záródhatnak. Egy eleve halálraítélt konstrukció. Nem a horonyeltolás a bűnös.
Saválló csavarokkal.
Ha mondjuk a mágnesek hasonlóan maradnának de kapnának sarut jó lenne?
Keresem a válasz miért nem jó ez így de egyenlőre nem találom. a másik aszinkron átalakításom milyen szupi lett.Ez meg....
Ha saválló a csavar, az talán nem ferromágneses, így nem okoz mágneses "rövidzárt" épp ott, ahol a légrés is borzasztóan nagy.
A saruzás biztosítaná az indukcióvonalak összegzését és homogenizálását az armatúra felé talán korong mágneseknél is. Ráadásul a fölötte levő légrés, így ennek a mágneses körnek az ellenállása közel azonos lenne az acélsaruk felettivel. (Mellesleg úgy emlékszem eredetileg saruzást terveztél is.) A 6-ból 1 horony utánajárva nem okozhat ekkora gondot (0 V feszültséget). Erbe szerintem rátapintott a lényegre.
Idézet: „de kapnának sarut jó lenne?” Talán még rosszabb. Idézet: „Keresem a válasz miért nem jó ez így” Számold ki, a sok körödnek mennyi a kerülete! Azon a hosszon alakulhat ki mágneses kerülőútvonal.
A másik generátorodban is korong alakú mágnesek voltak?
Biztos hogy nem ilyen kialakítású a másik forgórészed ! Próba képpen levennék két sor mágnest és csak a középső sorokat hagynám meg akkor már lennie kellene némi termelésnek. Kisérletképpen becsomagolnám papírba a forgórészt és beszórnám vasreszelékkel az kimutatja szerintem a hibát . Esetleg egy félköríves laposvassal modellezheted az állórészt ha oda bírod tartani.
Forgórész átalakításnál a kevés magas mágnes többet ér, mint a sok apró. Bár nem tökéletes a rajz, a lényeget látni. A mágnes környezetében és a pólussaru mellett sokkal nagyobb távolságok vannak, mint a várható légrés.
A másik nem ilyen.Ott saru van és minden saru alatt mágnes.
Megoldást látok abban ha ezeket a korong mágneseket megsaruzom. Sokkal egyneműbb lesz. Amit megfigyeltem: a mágneses saruk vonzanak de valahogy mégis lapul ott taszítás is.a mágnesek közötti részen taszítást tapasztalok.Nemis kicsi taszítás.De a mágnes felett meg már vonzás van. Itt lehet a bibi. hogy a 3 mágneses pólus egyszerre vonz de taszít is ugyan annyira.
Amennyiben eléred a forgórész hornyok alját a saru miatt, biztosan jobb lesz a helyzet.
A képeket látva feltűnően kicsi az a felület, ahhol a mágnes vassal találkozik, így ott nagyon valószinű a telítés (a mágnesek alatt) Így a telítés feletti fluxus rövidebb utat keres, szóval közelítőleg annyi az összes hasznos fluxus, mint ami a mágnes és vas közös felületén kifér, ez az egész felületre nézve elég rossz arányú. De ez még nem elég magyarázat arra, hogy egyátalán semmit ne termeljen.. A mágnesek feletti saruzás csak fél siker, mivel a vaspólus alatt ugyanúgy hornyok vannak, ugyanúgy csak a hornyok telítési fluxusa fér át rajta -> az állórészbe legfejjebb ennyi juthat be . Én inkább elmennék méhbe túrni vastömböt, az már bizonyított általad (öntöttvas is megfelel.) A gyári forgórésszel (vagyis inkább gyári géppel) való bűvészkedést hagyd meg nekem .
Mondjuk még a tengely vége is mágneses.Talán túl sok ennyi mágnes ebben a helyzetben.
De a fő gondot abban látom hogy valamiért a mágneses pólus nemcsak vonz vagy taszít hanem mindkettő egyszerre.A mágnesek közötti rész taszít nagyon erősen.
A taszítás természetes, gyakorlatilag az a legjobb, ha minnél közelebb kerülnek, ezzel együtt persze rettenetesen fogják egymást taszítani.
De ez a taszítás segít abban, hogy a mágnesek mellett közvetlen záródó erővonalak kevesben legyenek, magyarul kiszorátják egymás közül az erővonlakat.
Ehhez viszont ugye az kellene, hogy ne kör, hanem szögletes mágnesek kerüljenek egymás mellé.
Akkor még mindig nem tudom mi a baj.
Az hogy nem tömör a vas a mágnes alatt nem magyarázza miért oltódik ki a mágneses erő.Mikor bekerül az állórészbe mintha lelopnák róla az összes mágnest. ha csak 10 centire megközelítem a forgórész valami vassal odarántja csak úgy csattan.Megérem lefeszegetni róla. az állórész meg csupa vas ráadásul szinte összeér a forgórésszel és semmi vonzalom nem alakul ki köztük.Számomra ez valami elképzelhetetlen.
Egy-egy póluson belül a 3 sor mágnes minden egyes darabja azonos polaritással kerül a forgórészre? A taszítás miatt elég nehéz mindet így felrakni. Az elsőt, valahol távolabb a másodikat még húzza a vastest, de a középsők már inkább lebegnének fölötte.
Nekem is mindig ez jár a fejembe hogy itt lehet a baj.De fogok egy mágnest és minden egyes darab fölé odateszem és nézem hogy vonza e.Végigzongorázom az összeset és mindegyik mágnes vonzotta.Akkor jó nem?
Nekem is elképzelhetetlen a dolog. De menteni kell a menthetőt.
Ahogy én gondolom: a forgórész újbóli marása, de a tengellyel párhuzamosan. Aztán laposvas legalább 5 mm vastag, a mágnesek két sorban ha másképp nem férnek (10 db), és szorosan egymás mellé téve, aztán a mágnes saru. (a saru alá minél több mágnest be kell rakni). Sajnos nem tudjuk az előző generátorod ragadását, mit jelentett ott a széleken elvékonyodott saru. A mágnestelen rész is hasonló elvékonyodó szélű sarut kapjon, hasonlítson ez az egész az előző generátorod kialakítására. Az összes pólussarun azonos irányba kell mutatni az összes mágnesnek. Ezt azért írom le, mert így még megfogalmazva nem volt, és gondolom, mások is olvassák amit írunk.
Amivel lecsavaroztam saválló de azért egy icipicit vonzotta.Nagyon gyengén de érezhető volt.
Abbizony nem jó.
Vannak saválló csavarok, amiket különböző mértékben, de fog a mágnes. Olyan kellene, amit egyáltalán nem fog.
Az A2, stb anyagminőséget valóban vonzza kissé a mágnes, de elenyésző a hatás, messze nem elég a mágneses rövidzárhoz. A hibát a mágnesek formája, és elhelyezése okozza.
Amúgy meresztgettem a szemem, de nem látom a csavarfejek kiképzését tisztán... Talán süllyesztett fejű kereszthornyos lehet, de a képeken nekem úgy tűnik mintha a hornyok már használhatatlanok lennének.
Hoppá.Még az a pici is számít?Hogy viselkednek az erővonalak? levándorolnak a vasmagba?
A" halálra ítélt konstrukció"kicsit elhamarkodott megállapítás,nekem is volt egy hasonló átalakításom régebben(kép).A generátor minden bemért adatát megadtam,emlékeztetőül csak a teljesítmény 400f/p 1700W.A csavarkérdést akkor is felvetette valaki,ezért kicseréltem sima vascsavarokra és úgy is bemértem,3% alatti veszteséget jelentett,a kis csavarok hamar betelítődnek,így a mágneses "rövidzár" helyesen lett idézőjelbe téve.A horonyeltolás valóban nem lehet bűnös,csak az indukált feszültséget csökkenti és annak vonzatait.A sarus változatnak hasonló hatásai vannak,kisebb előnyök mellett.Nekem a mágnes vassal helyettesítése nem tettszik,bár elvileg működnie kellene,veszteségek mellett.A pólusok túlzott közelsége okozhat gondot,a legtöbb mágnes pont a szélén van.Én hagytam helyet a pólusok között,bár kipróbáltam 1,2,3 mágnes sorral is kíváncsiságból,de természetesen a 3 soros volt a legjobb.Szerintem az általunk említettek csak rontanak a dolgon,de valaminek azért ki kellene jönnie ebből generátorból.Lehet,hogy hülyén hangzik,de én láttam olyan gyűrű mágnest ami nem a lapjára merőlegesen volt mágnesezve(ezt inkább nem feltételezném).Ha a motor eredetileg működőképes 3f motor volt és a tekercseléshez nem lett hozzányúlva,nekem nincs más elképzelésem.
A csavar eredetileg félgömbfejű volt.De le kellett fúrnom belőle hogy beférjen az állóba.Így már nem lehet kicsavarni.Csak lefurkálni.
Szerintem a horonyferdítés és a kevés pólus távolság az egyik hiba.
Nézegetem a fényképet. 4-5 forgórész fogat átfoghat a rátett laposvas, ennek már át kel vinni a fluxust. A pólus saru ferdeségének kialakításán meg el lehet gondolkodni. A pólussaruk közti távra meg érdemes megnézni a Pudding1 gyári forgórészét. Neki az állórész csavarodik egy fog osztást. Neked akkor 8-9 mm-nek kell lenni a hézagnak a pólussaruk között, akkor is ha csavarod.
Bővebben: Link
Igazad lehet.nekem sem tetszik hogy ennyire közel vannak a pólusok.A másik generátoromon is 9mm a távolság egy egy pólus között.
A horonyferdítés hatása legalább annyira elenyésző, mint mex és gaspa szerint a csavaroknak. A legnagyobb gond a sok lapos mágnes, ami még ráadásul túl távol is van egymástól. Ettől függetlenül valamit illene produkálnia. Valami más is közrejátszik.
Meg kellene mérni 1 tekercset a többitől függetlenítve. Minden áthidalást kivenni és úgy mérni. Arra gondolok, hogy a különálló mágnessorok önálló impulzusokat keltenek, ezek meg kioltják egymást. gulyi88? |
Bejelentkezés
Hirdetés |