Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kábeli zűrzavar, avagy a drótok, alkatrészek hatása a hangra
Témaindító: highand, idő: Aug 12, 2009
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Idézet: Igazad van, én sem értem...„Én épp az ellenkezőjét tapasztalom. Inkább az hogy jó erősítő kell ,hozzá való hangszórókkal és lehet is hallani főleg a kondenzátorok cseréjét. Ez egyébként természetes dolog és erre mondtam hogy nem értem...” Kondi csere és más hasonló változtatás valóban hallható. Akkor nem érzékelhető, ha az összeállított rendszer felbontása, minősége gyenge, ilyen apró változás nem jön át rajta. Gyenge minőségű erősítőben természetesen semmi értelme ezzel kísérletezni, de akkor sem ha a hangsugárzó minősége nem megfelelő.
Ugyan erre utaltam és ezért nyilván az a komolyabb kapcsolás ,amin jobban kivehetők az alkatrészcserék.
Jó, rendben. Akkor azt nem értem, hogyha valamelyik ennyire kifinomult hallású építő ebben hisz, és tudatában van az alkatrészek minőségében rejlő akár nüansznyi változásokat hozó cserében, akkor miért nem úgy építkezik? Mert abban nincs logika hogy rosszabbat épít be a rendszerláncon belül bárhol, igényes Duelund, ClarityCap, Jantzen stb kondiknál, Welwyn, Vishay-Dale stb ellenállásoknál, WBT csatlakozóknál, Tokyo Ko-On Denpa potiknál, VDH, HTS kábeleknél és még sorolhatnám a nagy neveket.
Ha íjmérvű elvárásai tudatában van, akkor nem köthet kompromisszumot semmiben, hiszen nem azt fogja kapni amit szeretne, és itt most ne az árakkal jöjjön valaki, mert azok adottak ehhez a minőséghez.
Nem kell hozzá kifinomult hallás, és hinni sem kell benne. Nagyon egyszerű dolgot kell csinálni, ki kell próbálni ahogy már írtam is. Hidd el ha valaki egyszer kipróbál valamit és az jobban tetszik neki akkor utána úgy fog építkezni (senki nem veszi meg a tuskós zöldséget vagy gyümölcsöt ha van a házi kertben is, mert hát van némi különbség az ízvilágukban pedig ránézésre mindkettő ugyanaz). És itt most nem az aranyárban lévő alkatrészekről beszélek hanem a néhányszor 10Ft-osokról, amik szintén eléggé eltérőek e tekintetben. Akik ezt badarságnak tartják azok kivétel nélkül olyanok, akik sosem próbálták ki. Ilyen voltam én is, de ez mára gyökeresen megváltozott. Lehet persze beszélni a szubjektivitásról is, de ha valami 10 emberből 8 szerint szebb vagy jobb, akkor nem biztos hogy az a 8 a botfülű. Ezért nem szabad senki véleményét elfogadni, hanem ki kell próbálni. Ennyi idősen azért már el tudom dönteni hogy számomra valami jobb vagy rosszabb.
Dehát kiüti a fülemet a változás ! És nem is megyek messzire csak egy MKP10 et cserélek MKP1841 re ugyan azzal a kapacitással és feszültséggel! Itt valami egészen másról van szó ,mert ez így ahogy van badarság !
Nem lehet hogy az erősítővel vagy a hangsugárzókkal van a baj?
Az hogy jobb vagy rosszabb attól is függ hogy kinek mi tetszik. Én pl meleg hangra vágyok részletességgel, ami együtt elég nehéz. Viszont ehhez ahogy mondod kísérletezni kell és nem is biztos hogy a legdrágább a legjobb nekünk...már csak kíváncsiságból is vettem ilyen olyan kondikat meg egyebet és ahogy beültettem, már az első 2 másodpercben erősen nagy különbség volt! Viszont előtte nem igazán hittem benne, vagyis inkább magamban nem. De tényleg nem kell hozzá denevér fül !
Két quad405 öt között is lehet elég nagy különbség. Ha meg nem hallod arról nem tehetek...
Bővebben: Link
Érdekes olvasmány lehet! Az írottakat sokan tapasztalták már ez nem vitás hanem egy természetes dolog.
Ne sértődj meg csak az igazat mondtam! Úgy ahogy te is vagyis ahogy gondoltad hogy az. Lehet hallani az alkatrészek hangját mi tudjuk
Zöldség. Az alkatrészek paramétereinek különbözőségéből eredő változást akkor hallanád, ha a füled érzékenyebb lenne mint bármely műszer. Először tanulmányozd egy átlagos hallás paramétereit, azt vedd 10 × nagyobb felbontó képességűre, és még mindíg nem tartasz ott, ahol egy paraméter műszerrel tisztességesen mérhető. Ráadásul az ember hallása annyí mindentől függ rövid, és hosszútávon is, hogy egyáltalán nem tekinthető viszonyítási alapnak sem. Elég, ha csak azt nézzük, hogy mennyire függ a hangulatodtól.
Ha mindenáron a sznobok közé akarsz tartozni, az a Te dolgod, de ezen a fórumon jobb lenne, ha csak műszakilag megalapozott tényekre szorítkoznánk. Ne az internetről tanulj, legfeljebb tájékozódj, de megfelelő kritikával olvasd. Amit ott találsz, sajnos nem minden esetben állja meg a helyét. Adabszurdum felteszek a honlapomra egy zöldség dumát, aztán valaki megtalálja, és attól kezdve szentírás lesz? Úgye Te sem hiszed el. Tanulni lektorált könyvekből,a több helyről származó irodalmi anyagok összevetésével kell.
Tehát...ha kicserélek egy csatoló kondit, amiből van itthon 10-10db. Mindegyik típusra ugyan úgy szól szóval selejtség kilőve.
Kicserélem az egyiket a másikra ugyan abban az erősítőben és SOKKAL másabb a karaktere ,magas frekvenciaátvitele az egész szinte. Akkor mit jelent az hogy az erősítő nem jó vagy nincs jól összerakva mikor egy csatolókondit cseréltem ki, aminek semmi köze az összerakáshoz. Én meg nem értek semmihez, viszonylag fiatal vagyok de nem süket !
Én csak a fülemnek hiszek !
Elektroakusztika létezik mint ahogy két hegedű között a különbség. Hiába méred le a hegedűt ha ugyan azon a frekvencián szól, a Stradivari valamitől jobb! És ez a valami az amitől érdekes . Olyan dolgokról maradtok le amik élvezetesek és érdekesek. Persze akit érdekel a hifi...
A fülednek hihetsz, még két egy helyen kézzel gyártott hegedű között jelentős különbségek is lehetnek. Ez a különbség két azonos típusú vezetéknél már nem áll fent. Ez kb. olyan, mintha kicserélnéd a húrfeszítő tekerőt egy ugyanolyanra, és meghallanád, hogy ki van cserélve.
Egyébkén jobban tennéd, ha műszereknek hinnél, azoknak nemigen van lelkiviláguk. (mármint annak, aki ismeri, és tudja is használni őket)
Ezek szerint semmi értelme erősítőket összevetni mivel ugyan az a jel megy be meg ki és ugyan akkora frekvencián. Hiába méred ,ha a zenében max 12KHz a csúcs ,lefelé meg 60Hz, akkor elvileg ugyan azt kéne a hangsugárzón hallani.
Érdekes egy elméletetek van az egyszer biztos!
Hagyjad.. Ha nem hallják, akkor nem fogják elhinni neked.. Ez az egész vita eddig úgy hangzik, mintha lenne két tábor, az egyik mondjuk alps blue potmétert használ, a másik egyszerű olcsó potit. Az alps és az olcsó is mérve ugyanúgy x kohm , viszont az olcsó poti gyönyörűen elrontja egy erősítőnek a hangját már azonnal a bemenetnél..
Szerintem amit leírtam az előző hozzászólásomban, rád nagyon vonatkozik. Ez iparággá fejlesztett lehúzás az olyan embereknek , akik hallják (hallani vélik) a drótok hangját. Én rengeteg erősítőt, hangsugárzót hallgattam már meg, hacsak az elmúlt hónapokat vesszük alapul, közel 20 hányendnek mondott berendezést. És egyre erősebb bennem az a feltételezés, hogy ez az iparág egy humbug, a vastagabb pénztálcájú emberek lehúzására.
Hihetetlenül nagy pénzeket akasztanak le a hiszékeny emberekről olyan készülékekért amik semmilyen formában nem nevezhetőek különlegesnek, az árcédula, hozzá illesztett filozófia, és a design kivételével. Mivel az egyszerű vezeték hangja is megváltozik szerintük ha nem megfelelő irányban (húzásirány) kötik be, én már nem csodálkozom semmin. Én is hinni akartam volna ilyenekben, van is nálam Benic szuperkondi, de ennek a cseréjével nálam semmi változás nem tapasztalható. Lehet mondjuk hogy a B&W.-emen nem hallani, vagy alsó alrendbe tartozó hallással megáldott állampolgár vagyok. Bár K. Zoli (Ő már azt is kihallja ha egydrótot arrébb helyezel az erősítőn belül) szerint mivel két CD felvétel között kihallottam a különbséget, van hozzá fülem, ezt mondta a billentyűs tanárom is, de lehet tévedtek.
Tavaly ha visszaemlékszel épp te írtad hogy van lépcsős potid olcsó ellenállásokkal és simán veri az összes alps ot...akkor most hol tartasz?
Azért használok ALPS blue-t, mert a csatornaszimmetriája, felépítése sokkal jobb mint a kommerszeké, nem azért mert más lenne a hangja egy ellenálláspályának.
Pedig annyira egyszerű és egyértelmű dolog...
Így igaz, de nem a hangja más, hanem hogy teljesen egyforma(1%-os) a két ellenállásosztó, nincs a balanszban eltérés. Mert az Alps nál is van a kezdő tartományban egy kevés.
A hangjáról beszéltél egyértelműen!
Ennek így semmi értelme csak vitatkozunk. Mindenki azt hall amit akar vagy nem akar vagy nem tud...
Nem tudom,szerintem a műszeres mérésnek audiótechnikában egy bizonyos határig van csak értelme,mint minőség válogató.Egy bizonyos határ felett nem igazán tudod milyen paramétert kellene mérni ahhoz ,hogy a különbséget észrevedd.(nem azért mert mérhetetlen ,hanem azért mert nem tudod mit kellene mérni..)
A kondikról az a véleményem (mint botfülű) hogy a fajta (ami a felépítést határozza meg) ,meg a gyártási technológia befolyásolhatja a hangzást ( stabilizátorok egy részénél sem igazán mindegy milyen kondit teszel be,némelyekkel gerjed némelyekkel nem. Amiben biztos vagyok,csak sajnálni tudom azokat akiket a balról jobbra (vagy fordítva ízlés szerint) húzott vezeték hangja zavar.
Tényleg kevered a szezont a fazonnal. Egy erősítőnek azon kívül, hogy mettől meddíg visz át, még rengeteg könnyen, és kevésbé könnyen mérhető jellemzője van, ami meghatározza a "hangképét". Ezek nagyban függnek a felhasznált alkatrészektől, a tervezés milyenségétől. De nem is erről volt szó, hanem egy ugyanolyan, de másik alkatrész cseréjéről. Egy alkatrész minősége abban jelentkezik, hogy paramétereinek szórása (beleértve a paraméterek időbeli, és használat során beálló változásai) mekkora értékűek. Ahogy szamóca is mondja, az együttfutás, öregedés, értéktűrés nagysága minél kisebb, annál értékesebb egy alkatrész. Ezek a gyártás során befolyásoló tényezők. Az anyagállandók által meghatározott értékekkel nincs mit kezdeni.
Ezekből az következik, hogy -az általad említett példánál maradva- két azonos értékű, és azonos feszültségű egyforma kivitelű (pl. fémezett fólia) kondenzátorok cseréjénél változást tapasztalsz, az nagyon könnyen abból eredhet, hogy az teljes erősítőlánc frekvencia menetét meghatározó elemek tervezésénél nem vették figyelembe az alkatrész szórásokat, és már kis eltérés esetén is változik a frekvencia menet, és ezzel együtt a fázis menet is. Ami már jól hallható változást okoz. No ez az amit a teljes erősítő minőségéről mondtunk.
Általában kétféle paraméter rendszert lehet mérni. Az alap, az ún. statikus paraméterek, ezek az állandósult állapotban mérhető paraméterek, ezek aránylag könnyen mérhető paraméterek, és egy erősítő minőségét alapvetően meghatározzák. (minden híresztelés ellenére)
Ezek mérése nélkül, a minőségre való hivatkozás botorság. A másik paraméter csoport mérése jóval több megfontolást, és kifinomult méréstechnológiát igényel, ez a dinamikus paraméterek csoportja. Ide tartozik legegyszerűbb esetben az intermodulációs, és a négyszögjel vizsgálat, impulzus átvitel vizsgálat, bonyolultabb esetben a burst jel vizsgálat, és ezek kombinációi. Ezekkel a paraméterekkel általában nemigen szokás dicsekedni, igaz ezek kiértékelése sem egyszerű feladat. Az átviteltechnikában ezek a mérések szokásosak, és végsősoron egy erősítő berendezés is az. Ráadásul a rögzített hanganyag már átment ilyen átviteltechnikai (stúdió) berendezéseken, mielőtt a végfokokba kerülnének. Egy erősítőt meg kell tervezni tisztességesen, (még akkor is szükséges lenne, ha csak utánépítenek) és akkor nem lehetne meghallani az alkatrész cserét se.
Ezek szerint a világpiacon lévő összes high end konstrukció egy fabatkát sem ér, csak azért mert olyan felbontással és sávszélességgel meg stabilitással rendelkeznek, hogy hallhatóvá válnak ezek a számotokra hihetetlen dolgok, amiket az alkatrészcserékkel érnek el.Ne keverjétek össze a szezont a fazonnal, mert vannak olyan kategóriák ahol nagyon könnyen kivehetők ezek az eredmények. Nem is kell messzire menni :B5.
Az meg hogy egy tic tac méretű 30Ft os MKTnak ugyan úgy kell szólnia mint egy hamburger méretű duelundnak csak azért mert mindkettő 1 mikrofarádos enyhész szólva *
Hallottál már duelundot wima után? Mert én igen. És a 240ft-94 000ft os különbséget kutyára nem hallod.
És hogy mennyire szubjektív ez a dolog, én most "hajítottam" ki a B5-öt a dobozból, mert nekem nem tetszik a hangja, míg nagyon sok embernek igen. Ez benne a szép.
Ilyet nem mondtam. Az ár keményen meghatározza a minőséget, hogy miből mennyit raknak bele, és mennyit fordítanak a tervezésre. Csak egy határon túl már a krómozás, és a színezés (lehet hogy aranyozás) jelentős árnövelő tényező.
A tic tac méretű, és a hamburger méretű kondenzátor között, bár mindegyik 1 mikrofarádos, (egyáltalán mérted?) jelentős különbségek lehetnek, pl. dielektrikumban, de ennek hatása a frekvencia és fázismenetre nézve nem sok lehet. De Te biztos jól hallod, vagy csak véled hallani, mert a látványától, meg az árától kinyílik a füled. Meghát ha más is hallja, neked is hallanod kell. És pont ez az, ami ellen ágálok. Mért adatokat kérünk, meghallgatási teszttel, és akkor rá lehet jönni, hogy mi az eltérés oka.
Roli ! ennek a dolognak vannak hívői meg vannak akik nem hisznek ebben !
Valóban egy kicsit misztikum ez az egész és sokan jól mondják az eladás a lényeg a többi csak jól felvezetett és misztifikált dolog , egyben egyet értek azért mert könnyen kipróbálható és bizonyítható dolog az a kondenzátor kérdése . Aki ebben nem hisz vagy kételkedik az saját maga is próbálkozhat és majd rádöbben eme valóságra az viszont már más kérdés hogy ezt a jelenséget ki és mivel , milyen magyarázattal cáfolja vagy próbája cáfolni . Sokan mondják itt hogy ha a kondenzátor cseréjét észreveszed a hangképben akkor az az erősítő nem erősítő mmm ezek szerint az általam barkácsolt harminc egy nehány erősítő az egyik sem erősítő ? No azért szerintem nem vagyok én olyan pancser hogy mind elrontottam volna valahol , vagy az összes már a tervezésen megbukott volna akkor hogyan is van ez , kérdezném a nagyoktól ? Az tény hogy a csatoló kondik a frekvencia menetet befolyásolhatják de amit te mondasz hogy az 1uf az 1uf és a kettő közt is hallható a különbözőség és ez tény mert nem mindegy milyen kondi van bent , aki nem hiszi annak javaslom a meghallgatást , egy vakteszt és majd rádöbben az illető ha nem süket és tud odafigyelni a hangzásra is netán hogy mit hall .
Ezt próbálom magyarázni, de be is fejeztem. Igen te is biztosan el...tad az erősítőket meg én is azt az egyet nameg rajtunk kívül szegény tervezők is és mindez csak azért mert mi halljuk ha másik csatolót rakunk oda...A tápszűrő kondikat már meg sem merem említeni
Mindegy hagyjuk a témát már rég értelmetlen... |
Bejelentkezés
Hirdetés |