Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia!
1:Nem köthető be 230 voltra úgy, hogy használni tudjad az eredeti célra. 2:Nem lehet cs/d- a kötni mert a dahlander motornak a pólusátkapcsolás miatt van annyi kivezetése amennyit látsz. Javaslom, hogy valamilyen áramkorlátozót kössél be a motor pólusváltó kapcsolója elé. Ez lehet ellenáláshuzalból készült, 10-30 Ohmos előtét, amit mind a 3 fázisra be kell iktatni induláskor és ha elindult a motor akkor át kell hidalni egy 3 sarkú kapcsolóval. Próbaképpen pl bojler fűtőtestet köss elé. Lehet még induktív előtétet is készíteni a géphez, de ez már komolyabb felkészültséget igényel. Nem szokta lecsapni a biztit, inkább legerjed az agregátor, főleg ezek a "divatos" kínai csodák hajlamosak erre. l
Sziasztok, aza kérdésem lenne hozzátok hogy ami mostani tápokon vannak ezek a puffer kondik ezek jók lennének segéd fázis kondenzátornak
Nem ismertek a körülményeid de.
Az agregátor árából már meglenne egy frekiváltó is! Meg azt mindig inditgatni csak szivnál vele. Le lehet cserélni a motort egy 220V-osra is. Mondjuk a fordulatszám felezés az lehet nem menne de életképesebb a dolog. üdv
Szia!
Sajnos nem.
Már más is ajánlotta előttem a frekvencia váltót én is ezt ajánlanám, csak az a baj hogy a 220 ból nem fog 380 at csinálni ezért erre a viszonylag kicsi teljesítményre egy autótrafót is a frekiváltó elé kellene rakni ami 380-400 at csinál a 220-230 ból. Így a 3 fázis és a 380 is meglenne arra az 1,5-2 kw teljesítményre. 380 as frekiváltót használtan 20-30 körül tudsz venni az autótrafó meg egy kiszuperált hegesztőtrafóból összehozható. Az aggregát ha 3 fázisú többe kerül mint amit javaslok és akkor hol a benzin bele meg a kínlódás amit az előttem szólók írtak. Ráadásul szervízigényes és nem örök élet +1 nap még egy Honda sem.
Sziasztok.
Köszi a válaszokat és a tanácsokat. Átgondolom. Utána nézek 1-2 dolognak. Majd jelentkezem.
Szia!
nekem is van egy E1N esztergám, csak én 400V rol használom a faternál van, mert nincs nálam 400V. egyszer bekötöttük 230Vra de olyan gyenge volt a motor teljesitménye hogy vissza is kötöttük 400V ra gyorsan.mivel a motor csillagkapcsolásu gyárilag atekercsfejben van a csillagpont nincs kivezetve, azért van 6 kivezetés mert 2 fordulatu a motor mind a kettő csillag inditásu, nálam is ez a gond hogy nincs 400V . AMugy meglehetne úgyis oldani a dolgot hogy 230V os motorral hajtani a gépet, leveszed a gyári motort, vannak az EVIG úabb tipusu motorok peremes felfogatás esztergálni hozzá egy tengely kapcsoló hűvelytmeg egy kazánlemezböl kialakitani a motor és a váltó rögzitőt egybe, mivel a gyári motort is 2csavar fogatja fel a váltóval együtt, ezen is gondolkodtam
Azt meg tudod e mondani a motor a két fordulat közt hogy vált vagy mikor? meg milyen váltó van benne? A váltás az automatikus valami rejtett mechanikus elektromos átkapcsolóval vagy van egy külső kapcsoló és ha a két fordulat közt váltasz azzal kell váltani? Kvázi a két sabesség tartomány az kivülről kézzel történik azon belül meg a mechanikus sebességváltás? üdv
Tudod váltani a fordulatszot kézi kapcsolóval dahlander kapcsoló, és van benne egy 4sebbeséges manuális váltó, plussz még az orsű házban egy felező szerüség, általában én csak a lassu fordulaton használom a gépet
megpróbálom megmutatni képekkel
Két fordulat közt 0 álás van, tehát ha átakarod kapcsolni megkell állitani a gépet, Sőtt minden váltásnál megkell állitani
Sziasztok!
Bekötöttem egy 220 / 380 motort deltába . Egy kombinált körfűrészt szeretnék vele meghajtani. A bekötés sikerült is úgy néz ki a motor kicsit lassan de szépen indul aztán felpörög. Melegedést se tapasztaltam és a hangja is rendben van. Csinálja mindezt üresen! A gond ott kezdődik,hogy az ékszíjat rátéve már nem indul el. Valószínű kéne egy indító kondi is. Ebben kérnék segítséget tőletek. Hogyan és milyen kondit kössek be? A mostani bekötésről tettem fel rajzot. Előre is köszi mindenkinek.
Szia!
Hány KW-os és milyen fordulatú a motor?
3 kw és 2800 fordulat
A kondenzátornak elégnek kellene lennie (sőt üzeminek sok is), de a 2800 fordulatú motorok nehezen indulnak el 1 fázisról, pláne, ha még az ékszíj is fékezi. Próbáld meg billenősre megcsinálni a motor felfüggesztést és megemelve - terhelés nélkül indítani. Utána pedig megpróbálni fűrészelni vele, hogy egyáltalán bírja-e a terhelést. Túlzott reményeket ne fűzz hozzá! Ismerni kellene a fűrész adatait is, pl milyen átmérőjű a tárcsa?
Oda egy kissé sovány lesz az a két kandúr!
A motort mivel kapcsolod? Kézi kapcsolóval vagy mágneskapcsolóval?
Üdv mindenkinek !
Nekem is segítségre lenne szükségem egy 220v/380v 3kw 1410 U/min motor átkötésében 380v-ról 220v ra A kondi mérete is kellene no meg hogy üzemi v. indító kondit tegyek rá? Szalagfűrészhez lenne, nem is zaklatnék senkit sem vele ha lenne 380v-om csak 230v van. Képeket mellékeltem,egy bekötési rajz is jól jönne. Köszönet előre is minden segítőnek.
Sziasztok
Régebben már írtam ide egy 1,5kw-os eszterga(E1N) indítása ügyében.A leírt tanácsok figyelembevételével próbálom megtalálni a legmegfelelőbb megoldást és a legolcsóbbat.Sajnos elektrotechnikai ismereteim nem elegendőek,nem értek az elektronikához nem ez a szakmám és csak alapokat tanultam régebben,ezért szeretném megint a segítségeteket kérni. A problémám a következő.Összemosódnak a frekvenciaváltó és a lágyindító tulajdonságai (mi mire képes?). Próbálok a különbségekre rájönni a netet böngészve.Kérdések merültek fel bennem. A/1 A lágyindító tud 1 fázisból 3fázist csinálni? A/2 Csak az adott fázisszámhoz tartozó lágyindítót szabad az ugyanazzal a fázisszámú tápfessz-el összekötni? A/3 Ha igen, akkor ezt leszámítva, gyakorlatilag ugyanaz mint 1 frekvenciaváltó,és tudja szabályozni az indítási áramot ? B/1 Indukciós aszinkron motornál a nagy indítási áramot lehet korlátozni: A higanygőz lámpáknál használt fojtótekerccsel, amiket sorba kell kötni a motorral, egyet-egyet mind a három fázisra. Mikor felpörgött ki kell zárni az áramkörből.Az egyszerű "mezei" neonfény világításnál használt fojtótekercs nem jó erre a célra? Vagy. olvastam olyat is hogy nagy teljesítményű halogénizzót kell sorba kötni mind a 3fázisra.Melyik lenne az életképesebb ill.ésszerűbb? B/2 Előtét ellenálást lehet csinálni galvánelemből kiszedett szénrúdból? Az áramütés veszélyét most ne vegyük figyelembe. C/1 Hol lehet olyan transzformátort szerezni ami 220v-ból csinál 380-at? MI ennek a trafónak a konkrét neve? Hogy keressek rá a gugölban? És Kb mennyi HUF? Erre azért lenne szükségem mert írtátok,hogy a frekvenciaváltó elé kéne bekötni és 1f/380vot bevezetni a frekvenciaváltóba.Ezután már gond nélkül lehetne indítani a 3f-ú motort. Egyenlőre ennyi. Előre is köszi a segítséget.
1. Lágyindító kapcsolás nagyon sokféle van. A lágyindító nem frekvenciaváltó. Adott feladathoz szoktak készíteni lágyindítót, ami nem alkalmazható általánosan 1-3 fázisra...
2. Frekvenciaváltóval is lehet lágyan indítani, de attól a frekvenciaváltó még nem lágyindító. Az csak az egyik funkciója a sok közül. 3. Áramkorlátozás: Leggyakrabban sima ellenállással oldják meg. Fojtónak a fénycsőfojtó nem jó, mert túl kicsi. Ellenállásnak 3 db 5 Ohm 100 W-osat javasolnék, vagy még nagyobbat. A szénrúd nem jó erre a célra. Korábban már írták neked, hogy az aggregátor nem igazán nyerő a te feladatodra. 4. Akkora trafó, ami neked kellene, többe kerül, mint a frekvenciaváltó. A nagyobb (3f bemenetű) frekvenciaváltóknak egyenfeszültségű bemenetük is van, ami elég széles tartományban képes fogadni a betápot. 450-től 600, vagy akár 775V-ig is. 230 V-ból Greinacher feszültségkétszerező kapcsolással kapsz ~600 V-ot. Ne higgy a rossznyelveknek, hogy ez a módszer nem alkalmas nagyobb teljesítményekhez. Csak a pufferkondik mérete a lényeg. Ha ennyire behatároltak a lehetőségeid (1 fázis), egyszerűbb és olcsóbb lenne kidobni a Dahlander motort és venni egy 230/400-as simát, majd ezt deltába kötve frekiváltóról üzemeltetni.
Bocsi hogy megint beleszólok, esetleg még olyan megoldás is szóba jöhet, hogyha van hely a beépítésre szerzel kettő motort. Egy nagyobb és egy kisebb fordulatut, mint az eredeti motor amiket tud. Megpróbálod ugy beépíteni hogy mindkettő tudjon hajtani csak ne egyszerre legyenek áram alatt. Öszekötni őket direktbe, vagyis majdnem ugyan az lesz mint az eredeti motorod csak egy helyett kettővel megoldva. Annyi a szépséghibája hogy egyik motor mindig fölöslegesen van pörgetve, több helyet foglal.
Ennek semmi értelme. Az eredeti motor magában is kettős fordulatszámú.
Igen de az eredeti motor az 380-as, ez volt a bökkenő. Én kettő 220-asról beszéltem. Mondjuk ki nem irtam de gondoltam értitek.
Sziasztok. Amugy elég lenne rá egy motor kb 220 kb 910 fordulatu. nagy fordulaton nem használjuk ezeket a gépeket, legalábis mi!
8 sebesség igy is megvan!
Hát igen! A korrekt fogalmazásnak nincs párja.
Nem értjük. Mi már csak ilyen visszamaradottak vagyunk.
Sziasztok. Van egy kb 1.5Kw-os 3 fazisu motorom, van rajta egy 15:1 es fogaskerekes attetel. Ebbol szeretnek egy nem tul nagy teherbirasu darut epiteni , eleg ha emel vagy 100Kg-t. Az attetel nem vegtelencsigas es valahogy meg kellene oldani a fekezest ha a sulyt felemelte. Szerintetek valahogy nem lehetne elektronikusan fekezni a motort? Vajon mi tortenne vele ha egy fazist rakotok parhuzamosan mindharom fazisbemenetre? Koszonom.
Idézet: „Vajon mi tortenne vele ha egy fazist rakotok parhuzamosan mindharom fazisbemenetre?” Üzembiztosan leégne. Ha egy bármilyen villanymotor nem forog, az leég. Márpedig egy asszinkron motor csak akkor tud forogni, ha van forgó mágneses mező. Az pedig egy fázisnál nincs. Ellenáramú, vagy visszatáplálásos fékezésre pedig nem minden motorkonstrukció alkalmas.
OK megertettem, es ha rovidra zarom a harom fazist, miutan lekopcsoltam a taplalast persze az sem segitene fekezni vajon? Mivel hogy 15:1 hez az attetel nem kene olyan sokat fekezni rajta.
Ez a visszatáplálásos fékezés, de rövidrezárt forgórészes motorral nem működik.
Megpróbálhatsz esetleg az üzemi feszültség kikapcsolása után akkora egyenfeszültséget rákapcsolni a motorra ami a névleges üzemi árammal közel azonos áramerősséget hoz létre.
Nem fogja leblokkolni a motort de lehetséges, hogy annyira fékezi a visszaforgást, ami már az adott célnak megfelel. Mechanikusan lehet még olyasmiben is gondolkodni, mint a késes fűnyírókon alkalmazott megoldás. Továbbá a ventilátor helyére hasonló szalagféket kialakítani mint a Hajdu centrifugákon volt, egy elektromágneses meghúzatással.(én ezt csináltam meg mikor építkeztem). Off. Lehet készen is venni ilyen emelőt, viszonylag jó ár/érték aránnyal, ami ráadásul még a biztonsági követelményeknek is megfelel. On.
Próbáld meg egyenfeszültséggel pár volttal próbálva. Tavaj csináltam egy szalagfürészt próbaképpen a motor egy tekercsére kötöttem kb12V DC-t szépen lefékezett és miután megállt meg is tartotta. Attól még talán nem ég le. Valahol olvastam nézz körül neten. Vagy szerzel egy fékező mágnest, vagy elcseréled az egész hajtómüvest cuccot olyanra amiben a motoron van fékmágnes.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |