Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hörmann kapuk
 
Témaindító: Maxim Max, idő: Feb 9, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 27
(#) teodor válasza dematic hozzászólására (») Jan 9, 2012 /
 
Szia, ha jol emlexem raja, kihuzod a 230V-bol nyomod a tanito gombot vissza dugod a villasdugot elengeded a gombot parszor nyit zar megtanulja az ut hoszt nyomatekot mukodik rendesen , te orulsz, nem mukodik te szomoru vagyol hibat keresedtovabb.
(#) tibicsoki hozzászólása Jan 9, 2012 /
 
Sziasztok ,
nagy problémám lett egy órája.Hörmann garázs kapum visszanyit és 5 kódot ír ki. Délután sejtésem szerint pillanatnyi áramkimaradás volt és valószínű ez okozta a gondomat .Már mindennel próbálkoztam de úgyan úgy vissza nyit.Ha valaki tudja hogy kell törölni a hibát és újra programozni akkor azt nagyon megköszönöm!!!!!!!!!
(#) Mumtaz válasza teodor hozzászólására (») Jan 9, 2012 /
 
Az az EcoMatic-nál, az EcoStar-nál és a Promatic-nál van így. A Supramatic-nak menüje van, Amiben a beállításokat teljesen ki lehet törölni úgy, hogy az ember kihúzza, benypmja és nyomva tartja a "PRG" gombot és úgy dugja vissza. Mikor a kijelzőn megjelenik a C betű, az jelzi, hogy minden beállítás visszaállt a gyári értékekre.
(#) Mumtaz válasza tibicsoki hozzászólására (») Jan 9, 2012 /
 
Supramatic-nál az 5-ös hibakód azt jelzi, hogy a motor erőhatárolásra állt meg. Ez 3 esetben fordulhat elő:

1. Ha valami a kapu útjába került (pl. autó, focilabda, Bodri kutya). olyankor vissza is nyit. Természetesen a kapu szorulása is ezt okozza.

2. Ha a kapu túl könnyen megy lefelé (pl. elgyengült rugók, a gyerek rácsimpaszkodott, stb)

3. Ha a kapu túl nehezen megy felfelé (pl. elgyengült rugók, a gyerek rácsimpaszkodott, stb)

Supramatic betanításának menete:

Először meg kell nézni, hogy kézzel a kapu mennyire jár könnyen (főleg a csukott állapothoz közel). Aztán meg kell nézni, hogy egyensúlyban van-e (nem túl gyengék a rugók). Ez akkor a legjobb, ha kézzel közép állásban megállítva a kaput nem indul el se le, se föl. Picit mehet, de semmiképpen sem úgy, mint egy gyorsvonat. Ha ez fennáll, akkor utána kell állítani a rugókat.
Ha a kapu tök jó, akkor jöhet a betanítás:

Addig nyomkodd a PRG gombot, amíg egy '1'-es jelenik meg (SUPRAMATIC 2-nél a PRG gombot 5mp-ig nyomva kell tartani, hogy belépjen a menübe). Pár pillanat múlva az '1'-es átvált villogó 'L' betűre. A kapu legyen összeakasztva a motorral. Nyomd meg a FEL nyilat, ekkor a kapu felmegy a felső ütközőig és megáll. Ezután nyomd meg a LE nyilat, ekkor a kapu teljesen bezár, majd visszanyit. Innentől eltérő lehet a betanítás menete Supramatic 1 és 2 esetében:

SUPRAMATIC 1 esetében nem biztos, hogy teljesen visszanyit. Ekkor még meg kell járatni a kaput 2-3 alkalommal megszakítás nélkül le és fel, hogy a kapu megtanulja az "erőket".

SUPRAMATIC 2 esetében a kapu teljesen visszanyit és az 'L' betü gyorsan kezd villogni. Nyomd meg a LE nyilat, ekkor a kapu elindul lefelé és automatikusan megcsinál két teljes zárás-nyitás ciklust az "erők" megtanulásához.

Mikor végzett, kiír egy számot 1 és 9 között. Az 1 a legjobb, de még a 2 és 3 is elfogadható. Ennél nagyobb szám esetén gond van a kapuval, nem mozog elég könnyen. Szakszervizzel ellenőriztetni kell!
(#) koli1 hozzászólása Jan 12, 2012 /
 
Sziasztok

LineaMatic P piros led folyamatosan villog. Kapu nem nyílik nem csukódik egyszerűen nem lehet életre kelteni. Resetet már próbáltam. Valami ötlet?
(#) Mumtaz válasza koli1 hozzászólására (») Jan 13, 2012 /
 
Hányat villan a piros led?

Gondolom, nem folyamatosan villog, hanem villan párat, aztán pár mp szünet, majd megint villan párat.
(#) koli1 válasza Mumtaz hozzászólására (») Jan 13, 2012 /
 
1-7-ig megtaláltam a hibakódokat. a probléma ,hogy folyamatosan villog.2-es dil bekapcs röviden P gomb majd 2-es dil le de így sem történt semmi. piros tovább villog. ???
(#) Mumtaz válasza koli1 hozzászólására (») Jan 13, 2012 /
 
Próbáltad áramtalanítani is?
(#) koli1 válasza Mumtaz hozzászólására (») Jan 13, 2012 /
 
igen. van egy régebbi vezérlőm 2007-es kicseréltem ugyanazt csinálja. trafó? motor?
(#) dematic válasza teodor hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
Szia,
ezt vagy 25x megcsináltam, kapu akkor is vissszanyit, esetleges ujraindítás, vagy az sem, pedig ment 4 napot jól, aztán újra vissszanyitott stb..közben vettem zárbetétet és be lett állítva, hogy reteszelődjön, mert nem tudott , alacsonyan volt a retesz és legalább zárható, lehet nem is kell az automata vezérlés, csak nyűg, problémaforrás, nem tűnik egy hossszú távon biztosan működő dolognak- gagyi..
(#) dematic válasza dematic hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
most majd leszedem a vezérlést (mivel már zárható) és asztalon megvizsgálom, esetleg vezérlő ic-t cserélek benne, vagy elkókat, ha vannak..lehet aszály van odabenn... .-)
(#) zsoltee0001 hozzászólása Feb 6, 2012 /
 
sziasztok

A70R vario-hoz van valakinek leírása?
Csak német nyelvűt találtam, még az angol is jó lenne.
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Nos megoldódott, a comfort 70 a marantecos párja, ahhoz meg van.
Viszont itt a másik kérdés:
H27-511 gyorskapu F.201 hibakód.
A leírás szerint:
Idézet:
„Belső vészkikapcsoló "gomba" kioldott, vagy watchdog (processzorfigyelés)”

Ötlete valakinek?
Üdv
(#) skaresz válasza teodor hozzászólására (») Máj 15, 2012 /
 
Én is így emlékszem....
(#) zsoltee0001 hozzászólása Jún 20, 2012 /
 
Sziasztok
Torlift 800n Tipushoz keresnék programozási leírást.
Azért ide írtam, mert hasonló lehet hörmanussal
Segítségeteket előrre is köszönöm.
Üdv
(#) robi72 hozzászólása Aug 30, 2012 /
 
Sziasztok!

Van egy SupraMatic E típusú garázsajtó motor+ vezérlésünk. Egyik napról a másikra elfelejtette felkapcsolni a lámpát. Áramtalanítás után, most a 4. villog a kijelzőjén és a bekapcsoláskor mozdít egyet a motoron. Ha a motor nincs rákötve, akkor csak az L jelzés villog. Ahogy rákötöm a motort, azonnal mozdít egyet rajta és a 4. jelenik meg a kijelzőn. Minden ötletet szívesen látok!

üdv.
R.
(#) Mumtaz válasza robi72 hozzászólására (») Aug 30, 2012 /
 
Azt hogy érted, ha nincs rákötve a motor? magán a meghajtásházon belül lett lehúzva a motor a vezérlésről?

A 4-es hibakód belső hibát jelent, ami a vezérlés belső hibájára utal. Ezt okozhatja rossz motor is.
Általában nem nagyon lehet mit kezdeni ezzel a hibával. Erre a hibára a kezelési utasítás is a meghajtás cseréjét javasolja

Az L betü azt jelzi, hogy a meghajtás tanulóüzembe lépett.

A lámpa kialvása néha tényleg előfordul az Supramatic E1-nél.

Próbáld meg azt, hogy kihúzod a konnektorból, benyomod a PRG gombot és a gomb nyomvatartása mellett dugod vissza a konnektorba. Meg fog jelenni egy C betű a kijelzón, ezzel jelezve, hogy mindent törölt és a vezérlés gyári állapotra állt vissza.

Ezután újra kell tanítani a meghajtást, amiről ITT OLVASHATSZ
(#) Siptiriti hozzászólása Szept 2, 2012 /
 
Sziasztok!


Hörmann WA400 motor és A445 vezérlés. A motor és a vezérlés összevan kötve a tápkábellel és a 6 eres rendszerkábellel. Programoznám az 1-es programmenüben /29. oldal/ ahol kiválasztom a motor szerelési pozícióját és utána mikor be kellene tanítani a felső végállást a motor nem indul el. Mindent átnéztem de nem tudom hol lehet a hiba. Tud valaki segíteni?
Ez alapján próbáltam: www.czencz.hu/hu/dokumentumok/1645
(#) Mumtaz válasza Siptiriti hozzászólására (») Szept 2, 2012 /
 
Hibakódot sem ad?
Esetleg mérd ki, hogy meg van-e mind a három fázis. Ha nincs meg, attól még a vezérlés működik, csak a motor nem tud elindulni.
(#) Siptiriti válasza Mumtaz hozzászólására (») Szept 3, 2012 /
 
Hibakódot nem ad, a 3 fázis megvan. Töröltem a meglévő értékeket, kiválasztattam a függőleges szerelési módot, a kijelzőn megjelenik az L- nyomva tartom a fel nyilat elkezdi mérni az időt de a motor nem működik de a panelon sem mérek a motorhoz menő 3 fázisú kábelen sem semmit. Áramtalanítás után bekapcsoláskor a kijelzőn U- jellenik meg.
(#) petei hozzászólása Szept 30, 2012 /
 
Sziasztok!

SupraMatic S típusú garázskapu motorhoz szeretnék leírást! Előre köszönöm a segítséget.
(#) Mumtaz válasza petei hozzászólására (») Szept 30, 2012 /
 
(#) robi72 válasza Mumtaz hozzászólására (») Okt 5, 2012 /
 
Szia!

Bocs, nem jártam erre ezer éve. Tényleg a vezérlés hibája volt. A Hörmann szerviz egy kisebb vagyonért cserélni akarta. Megvettem hozzá a két smd IC-t, asszem 250Ft volt a két db és kicseréltem. Azóta megy a vezérlés és a világítás is. Az egyik IC talán LM 324 a másik meg valami buffer /driver, ez kapcsolja a reléket.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Feb 23, 2013 /
 
Sziasztok
Azért ide írok mert a hörmann kapcsolódik legjobban az ipari kapuk kategóriájához.
Adott egy élvédő pár (safety edge) amiről a legminimálisabb információm sincs (melléklet)
Ha valaki fölismeri, találkozott ezzel a szupertitkos nasa által kifejlesztett cuccal, kérem jelezze.
Van benne egy trükkös mechanika ami elforgatja mikor leér a kapu, de igazából a bekötése érdekelne.
4 vezeték: barna, sárga, zöld, fehér.
2 db infrasugár az egyik adó, a másik vevő ugyanez a másikon fordítva, már amennyire ki tudom logikázni.
Előre is köszi....
Üdv
(#) renato20 hozzászólása Márc 10, 2013 /
 
Sziasztok!

nincs véletlenül valakinek hormann supramatic s hez magyar nyelvű programozási leírása, és egy rádiós adó vevő része
(#) Mumtaz válasza renato20 hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
A Supramatic S beállítása nem bonyolult. Egyébként itt van leírás hozzá: Bővebben: Link
Simán Google-ban megtaláltam.

Referenciapont alapján működik. Az alsó és felső végállás beállításához van rajta egy-egy "poti". Azokat tekergetve lehet a végállásokat betanítani, de amikor tekersz rajta, akkor mindig utána el kell vinni a gombokkal a kaput a referenciapontig.
Tehát pl. az alsó végállás beállítása, hogy megnézed, hol áll meg a kapu a motorral. Ha nagyon a végállás előtt, akkor kicsit rátekersz az alsó végállás potijával, majd a fel gombbal felnyitod a kaput a referenciapontig (az előlapon egy LEd felvillanása jelzi), majd újra lecsukod a kaput. Ezt addig kell ismételni, míg a kívánt helyen áll meg a kapu. Ha kész, akkor ugyanezt el kell végezni a felső végállással is.

Vevőegységet legfeljebb kibontott motorból lehetne szerezni. Én kihajigáltam már az összeset, amit bontottam.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Ápr 3, 2013 /
 
Sziasztok

Van valakinek leírása ehhez a Bővebben: Link
hadititokként kezelt vezérléshez?
(a cég amelyik forgalmazza, gyakorlatilag még a bevét se tudja)
Üdv
(#) uniman válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Ápr 3, 2013 /
 
Hello.
Akkor áruld el te a típusát, hogy könnyebben tudjunk segíteni...csak a bekötése nem lehet olyan bonyolult.
(#) uniman válasza uniman hozzászólására (») Ápr 3, 2013 /
 
Hello.
Kis segítség, amíg kiderül a típusa: http://www.smolka-berlin.de/includes/download_pdf.php?ID=116
Esetleg A40 v. A40N lehetne a típus: Bővebben: Link
Ebbe is nézz bele: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2013
(#) zsoltee0001 válasza uniman hozzászólására (») Ápr 3, 2013 /
 
Szia

Sajnos tipusazonosító nincs a penelon, kép alapján találtam rá erre is.
Marantec dynamic 221-es motorba van.
Valószínűleg a hörmann wa-100-al lehet kompatibilis.
Üdv
Következő: »»   4 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem