Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Leszedtem neked a Z2100 szerviz manual-ját! Sajna a 4100 nem volt fönt, de szerintem erre hasonlít a tiéd a legjobban. Ezek alapján kezdj el vizsgálódni.
Annyi támpontot adhatok, hogy a 4 csatornádból 2 biztos, hogy tökéletes, a másik kettő közül az egyik rossz. Tehát ha a 4 végfok ugyanazon pontjai között méregetsz, akkor meg találhatod a hibát.
Napközbe egy kicsit keresgettem neten, hátha találok vmit.
Erősítő építéséről való leírásba azt olvastam hogy: A graetz-híd ami a trafóból jövő AC áramot átalakítja, még csak pulzáló DC-t hoz létre. És hogy ezt a pufferkondik javítják ki. Esetleg?
Nem ott lesz a baj. A te tápod 27.7KHz-en üzemel, és ezt simítják a kondenzátorok. Az olyan gyorsan "pulzál", hogy az emberi fül meg se hallja.
Mondom mit nézz meg...
Az a gond hogy mivel egyáltalán nem értek hozzá, így csak a ti segítségetekre vagyok hagyatkozva. Nem tudom melyik alkatrésznek milyen szerepe van a műveletekbe.
Épp ezért írom ezt igy hogy alul ami van két egyenirányító azt dióda állásba mértem és kisípol a műszer a két szélső lábán. (lehet hogy annál ez normális, de azért megkérdem. )
Persze, mert a puffer kondik ki vannak sülve, és meghamisítják a mérést. Ki kell forrasztani. Ha akkor is sípol mindkét irányban, akkor rossz! Az esetek 99%-ában nem a dióda meg tönkre. Nálad sem az lesz a hiba, mert az erősítőd beindul, és az egyik csatornapáros tökéletesen működik, a másik meg nem. Tehát mivel mind a két csatornapár ugyan azt a tápot kapja, a tápnak semmi baja.
Nem lesz egyszerű megtalálni a sok "lom" közül hogy melyik okozza a hibát. (legalább látszana..)
Igaz lelehet már szűkíteni a kört az eddigiek alapján. Van esetleg vmi tipped hogy dióda, ellenállás, kondi vagy mi lehet a sok közül ami kimehetett? Nagy segítség lenne nekem :\
Üdv!
Pár napja beszereltem az autóba egy erősítőt, bizt. dobozról állandó 12V és ugye a fejegység rem. szála, ami elvileg kapcsolná az erősítőt. Rendben is volt minden, amíg nem állt másfél napot az autó, mert után aztán se kép se hang, csontig lemerült az aksi. Hát legyen, feltöltöttem, megmértem az erősítő tápját, kb 1V fesz esik a rendszeren akkor is ha ki van kapcsolva. Ez persze gondolom kiküszöbölhető egy plusz relével, valószínűleg ez is lesz, csak kíváncsi lennék mennyire megszokott jelenség ez...
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy miért van az,hogy ha az erősítő potméterét minimum állásba akarom helyezni akkor elképesztően zajos lesz és koppan a hangfal? Ezen a hibán kívűl minden tökéletesen működik. A kérdéses erősítő egy TDA7381-es. Előre is köszönöm a válaszokat!
Hello!
A bemeneten vagy a tápon gondolod? Mert a bemenetnél lecseréltem a kondenzátorokat.
Akkor szerintem cserélj potit is. Lehet az gagyi. Bár ha egy potit a 0 közelébe tekersz, akkor a bemenő impedancia is 0 körül lesz, és agyon terheli a jelforrásod. Lehet az a baj. Ezért használják az előerősítőket, hogy ne hasson vissza az erősítő a jelforrásra.
Sziasztok!
Nemrég beszereltem az autóhifimet az autóba. Nos, fejegység nincs a kocsiban, de egy érintőképernyős nokiát használok zenére ,és GPS-re.. Annyi a problémám, hogy a hangszórókból hallom a gyújtásmegszakító hangját, valamint ha feltekerem a fűtést akkor a ventilátor zúgását is hallom a hangszórókból! Valami zavarszűrőt mondtak nekem de nem tudom milyent,és hova kell tenni.. A segítségeteket előre is köszönöm!
Az érintőképernyős Nokia esetleg szivargyujtós töltőről megy ilyenkor? Vagy meg van a hibajelenség akkor is, ha csak szimplán rá dugod a telefont az erősítőre.
Szia!
A percegés akkor is hallatszik,amikor nincs rádugva a telefon! Most olyan tesztek csináltam rajta, hogy kihúztam az erősítőből a 2 db RCA dugót! (Ami végig szalad az autón) Fogtam egy sima pc-s RCA dugót azt rádugtam másik végire a telefon és megszűnt a percegés! A rem-kábel és a tápkábelek ugyan azok maradtak! Tehát ezek szerint az autón végighaladó RCA kábel szed be valami jelet? (pedig árnyékolt M.N.C.) Vaterán néztem RCA zavarszűrőket de azok nagyon drágák! Pláne hogy most vettem zavarszűrőt de az csak a táprészre való... Házilag nem lehet valamit összedobni :zavart1: ?
Van előerősítő rajta TL072. Amúgy jó hangja van,ha valaki megakarja építeni csak ajánlani tudom.
Attól tartok, hogy nem fogja megoldani a zavarszűrő a gondjaidat. Sőt az rca-s zavarszűrők rengeteg mélyet leirtanak a zenéből.
Lehet az a baj, hogy valahol közel kerüll a kábeled az autó saját kábeleihez. Ott át tud indukálódni zaj. Én már jártam úgy. Amikor bekapcsoltam halkan sípolászott a hangszóróm. Aztán rca kábel ki, és elvezettem az utastérben csak úgy bedobva az ülésekre, és minden ok volt. Aztán rájöttem, hogy amikor be volt fűzve a műanyagok alá, akkor a kocsi kompjutere mellett ment el a kábel. Ami ugyan alumínium házban volt, de nagyon tudott zavarni. Az rca kábeleket mindig messze kell vezetni minden más elektromos cucctól. Ha már egyszer keresztezni kell egy kábelt, akkor lehetőleg merőlegesen csináld! Ez fontos. Ha az rca kábeled hosszú, akkor ne tekerd föl karikába, és bedugod valahova, mert attól is könnyen szedi fel a zajt. Inkább szedd 8-as alakzatba, vagy szabálytalan összevisszába. Elég rég hifizek ahhoz, hogy tudjam milyen lehetetlen dolgok tudnak zavart okozni.
Dobsz egy komplett rajzt a cuccról? Csak hogy látszódjon mit építettél össze.
Nyák rajz kell a TDA 7381-ről(egyszerűsítve van 1 oldalas panelra)? Vagy szerkesszem meg a kapcsolást előerősítővel együtt?
Szia!Köszönöm a válaszod.
A Tápkábel (piros) ott halad el a nagy csomó kábel mellet. Az RCA az a másik oldalon és egyedül fut végig! De a tápkábel nem adhatja ,mert kipróbáltam külön RCA-val és ott nem recsegte.. Majd holnap kipróbálom úgy ,hogy kifűzöm a RCA kábelt !
Én az rca-ról beszétem végig.
Idézet: „kipróbáltam külön RCA-val és ott nem recsegte..” Akkor most hogy is van? Másik rca nem recseg, akkor meg van oldva.
Csak pontosítanék. Az RCA az nem kábel, csak csatlakozók egyik típusa.
Ki mit épített? ebbe a témába berakom a NYÁK tervet(TDA7381+TL072x2).
Sziasztok!
Itt az általam épített TDA7381 NYÁK terve előerősíőtvel. Sprint Layout 5 programmal szerkesztettem. Nekem nagyon bevált.
Oda inkább a kész erősítőről készült fotókat tedd fel. A nyákterv jó itt is.
Már felraktam oda de ha kell ide is felrakhatom.
Nekem nem kell, csak azért írtam, mert itt a helye. Ott csak a kész saját készülékek vannak. Persze van kivétel, amíg egy modi észre nem veszi.
Te. Meséld el miért tettél be az ic után, és a végfok előtt 2-2 kondenzátort sorban? Elég lett volna az egyik. én a 4darab 1µF-oasat hagynám meg. a 100nanós nem kell oda. Lehet ezért volt vele gáz.
Ez az előerősítő nagyon fura. Hol vannak az ellenállások?
Rendesen működött eddig semmi gond és gerjedés nem volt. Kapott egy áramszünetet és azóta ilyen. Az ellenállásokat meg tényleg lehagytam :S mert egyszerre több NYÁK-ot is terveztem de am van rajta. 47k-s ellenállás.
Szia! Megvan hogy miért recsegtek (gyújtás megszakító hang) a hangszórók! Az RCA kábelbe be van húzva egy vékony kábel,és én azt használtam REM kábelként!
Tehát a REM kábel-ből kiáramló zavarokat felvette az RCA kábel... De most a REM kábelt különvezettem,így megszünt a recsegés! Köszönök minden segítséget! További szép napot! Üdv.
Sziasztok!
Lenne egy Sony CDX-CA900-as autórádióm amit imádok,mert nagyon szépen szól és nem szívesen válnék meg tőle.Viszont egy kicsit butácska az mp3-rom terén!Lehet buta kérdés,de nem lehetne egy USB-ről pendrive-on keresztül mp3-at halgatni róla.Régen nagyon kis okos cuccnak tartották. Köszi mindenkinek!
Ja, igen. Ez eszembe se jutott, hogy erre figyelmeztesselek, mert ezt soha senki nem szokta használni pont ezért. Ez különben is olyan vékony kábel, hogy bármikor elszakadhat. Egyik cimborám járt már úgy.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |