Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ECU probléma
 
Témaindító: qzo1, idő: Jan 15, 2012
Lapozás: OK   1 / 3
(#) qzo1 hozzászólása Jan 15, 2012 /
 
Sziasztok! Adott egy Fiat Stilo 1,9 JTD Bosch 0 281 011 553 EDC15C7 motorvezérlő, amiben van egy AM29F400BT eeprom. A tartalmát többször átirtam Galetto 1260-nal, az utolsó írás óta nem lehet vele komunikálni, a Bodycomputer sem látja, és diagnosztikai interfésszel sem kapcsolódik össze. A Galetto-val probáltam már kiszerelt állapotban összekötni és csatlakozni hozzá, de ez sem sikerült, (kép1). Amit még nem próbáltam az a (kép2), és még tanácsolták a kiforrasztott állapotban az írását. Kiváncsi lennék a véleményetekre.
Köszi!
(#) qzo1 hozzászólása Jan 16, 2012 /
 
Esetlleg Pécs és környékén, ha valaki tudna segíteni, az eeprom leforrasztásban és írásban, az nagy segítség lenne.
(#) S.Roland válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
Hello,
Sajnos a témádhoz nem tudok hozzászolni de, szeretném megkérdezni , hogy ezzel a kábellal + programmal ami neked van lehet az autó fedélzetilyébe engedélyezni funkciókat pl : tempomat stb extra.
Amúgy az autód akkor most nem is indul?
Mi miatt történt a blokkolás áramszünet , kábel kihúzódott?
(#) qzo1 hozzászólása Jan 16, 2012 /
 
Szia! Ezzel a kábellel az obd csatlakozón keresztül lehet átirni a motorvezérlő eepromot, most úgy néz ki a dolog hogy ki kell szedni és visszaírni az eredeti tartalmat, mert lezárt az ecu vagy valami hasonló történt, majd kiderül. Az autó most nem indul, addig járok a feleségemével. Ezzel a kábellel nem lehet tempomatot és egyéb dolgokat engedélyezni, stb.. ahoz másik kábelem és programom van. A Stilo-nál ezeket a dolgokat a Bodycomputerben lehet megváltoztatni, pl:távirányító tanítás, navigáció, tempomat, stb illesztése, övcsipogás kikapcsolás, ilyeneket már csináltam. Kiderítettem hogy a 115LE jtd-t három féle motorvezérlővel gyártották és sikerült egy másik bosch számú tartalmat feltöltenem, ez okozhatja a problémát.
(#) S.Roland válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
Értem , a különboző extrák engedélyezéséhez akkor másik kábel is kell , ez a kábel univerzális ? Esetleg megírnád a típusát te mivel csinálod az ilyenfajta felprogramozást?
Lényegében te chiptuningoztad az autódat mert átírtad a vezérlést milyen hatása volt?
[ 2 oldalas panelon van a chip amit ki kell forrasztanod vagy egyáltalán ki kell forrasztani nem elég csak ha rápöttyözöl 1-2 drótot? ]
(#) qzo1 válasza S.Roland hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
Elm 327 a kábel + Fiatecuscan. Igen végülis chiptuning lett volna, de igazából a nagyonbéna gyári programozástól szeretnék megszabadulni, a lóerő már csak bónusz. Kétoldalas a nyák tovább kisérletezni nem merek, a leforrasztás és visszaforrasztás nem probléma, már csak a tartalom visszaírására kell találnom valakit.
(#) S.Roland válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
Hello,
Elősször is köszönöm a válaszodat a kérdéseimre. Megnéztem a vezérlő típusát találtam róla egy adatlapot Bővebben: Link
. Én úgy tudom , hogy a PICKIT fejlesztőeszközök közül a 2 -3 típusú tud eempromot írni/olvasni [ ez nem bíztos remélem erre téved valaki aki 100% tudja ] megépítenék egyet / megvenném és azzal programoznám fel. Milyen a fájl kiterjesztése amit bele kellene égetni?
Abban az esetben ha ilyen "chiptuningokat" készítes akkor jól jöhet egy író / olvasó.
[ Addig ne vegyél , építs semmit amég 99% meg nem bizonyosodtál , hogy jó lesz -e az adott feladatra ]
(#) aroxol válasza S.Roland hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
Willem. Szinte mindent visz.
(#) Sanyi74 válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
Szia!
Tudok kölcsön adni egy willem-et, vagy egy pickit2 klónt.
(#) qzo1 válasza Sanyi74 hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
Szia! Köszönöm a felajánlást. Helyileg merre vagy? Ha nem túl messze akkor elmenék személyesen, ha nem gond. Átalakitód is van ehez az eepromhoz (psop44)?
(#) qzo1 hozzászólása Jan 17, 2012 /
 
Amit még nem próbáltam, a Galetto 1260 K-szálat az eeprom boot lábára kötni, ezt érdemes megkockáztatni (kép1)? Egy fórumon láttam hogy egy 206-os Peugeot edc15c2 motorvezérlőjében is ilyen megoldást alkalmaztak Galettoval (kép2), ezzel el lehetne kerülni a forrasztgatást.
(#) (Felhasználó 1947) válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Szia !

A K-line 12V-os, ne drótozd rá a flash-re.
Szerintem vedd ki a flash-t,és igy progizd újra.
Ha nem működik , elképzelhető hogy sérült a cucc.
Ez esetben jelezd,és küldök egy üreset.
(#) qzo1 válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Köszi a választ, már 3 napja kovájgok a városban és a neten, de Pécsen egyszerüen nem találok senkit aki ezt a fajta eepromot tudja égetni. Ha valaki esetleg tud ilyen (AM29F400BT PSOP44) eepromot égetni akár postán is elküldeném a felírandó tartalommal együtt, természetesen nem ingyen kivánom igénybevenni az égetést. Köszi!
(#) aroxol válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Kérdezd itt: Bővebben: Link hátha. Listában szerepel.
(#) qzo1 válasza aroxol hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Szia! Utánnanéztem a WILLEM-nek csak az a bibi hogy kell még hozzá egy psop44 adapter, ami +13-15eft, és így már egy kicsit sok lenne. Azért köszi!
(#) zoz11 válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Hello
Én tudom programozni az említett flash memóriát, ha van hozzá tartalom, mert programozóm, és adapterem is van hozzá.

Kiforrasztást, és beforrasztást is megtudom, ha szükséges.
Üdv: Zoltán
(#) qzo1 válasza zoz11 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Szia! Ma délután találtam egy helyet ahol megcsinálják, holnap jeleznek vissza. Ha nem járnak sikerrel akkor keresni foglak. Köszi!
(#) qzo1 hozzászólása Jan 20, 2012 /
 
Az ECU elkészült, az eeprom kiforrasztása után visszaégették a gyári tartalmat, visszaforrasztoták és egyből indult az autó. Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!
(#) Gagyicom válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Hali!
Én is jártam pár órával ezelött ugyanezzel a konfiggal, annyi, hogy az Passat volt. Sajnos nekem a 29f400 meg is adta magát. A 115 lovashoz van egy nagyon jól megírt tune-om!
(#) qzo1 válasza Gagyicom hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Szia! Érdekelne a dolog. A 115 lovas JTD-ből eddig 3 féle Bosch számú motorvezérlőt találtam, ez melyikre jó?
(#) Gagyicom válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
EDC 15 P de a map átmásolható, csak megfelelő software kérdése.
(#) qzo1 válasza Gagyicom hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
Mindenféle programom van, átírt fájlok is, csak nem tudom hogy melyik részeket kell átmásolni.
(#) Gagyicom válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Ecm nevű szoftvered van?
(#) qzo1 válasza Gagyicom hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Az is van, ecm2001 v6.3.
(#) Gagyicom válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Ott tudod a táblákat exportálni, importálni. Ma jött meg az adapterem a 29f-es sorozathoz. Úgyhogy most már bátrabban próbálkozom...
(#) qzo1 válasza Gagyicom hozzászólására (») Jan 25, 2012 /
 
Az ecm-mel még most ismerkedem, addig jutottam hogy kiválasztom a motorvezérlőmet, és betöltöm az ecuból letöltött fájlt, utánna tudok állitgatni benne több mindent turbó, befecskendezés stb... a táblákat melyik részén lehet exportálni? A másik hogy mindenféle ecuhoz van átírt fájlom, csak az enyémhez nincs, aminek a hardver és szoftver száma ez: HW553 SW889. Van viszont egy HW553 SW113, számú fájl abból érdemes átmásolni a map-ot, vagy ezeknek a számoknak passzolniuk kell? Van 1GB átírt fájlgyüjteményem, esetleg ha érdekel.
(#) Cursor10 válasza qzo1 hozzászólására (») Jan 26, 2012 /
 
Szia!
Nem teljesen idevág a kérdés, de bedobnám. olvasom ,hogy te elég jó vagy galettoból, én pedig még csak most tanulom .
Ki tudnátok okosítani kicsit?
Nekem eeprom tartalom kellene a vezérlőből, mondjuk iveco edc16c39 3.0hpi. De nekem nem is aktív a gombja. kiolvastam 2048 byte adatot ami elméletileg a flash tartalom, de pl. a immodecoder progi nem tudja kezelni , ismeretlen filenak kezeli. jól sejtem, hogy slave módban olvastam ki? Próbáltam master mógban feloldani a titkosítást, de nem történt semmi. Hol bénázok? Van valakinek ötlete?
előre is köszi
(#) Cursor10 válasza S.Roland hozzászólására (») Jan 26, 2012 /
 
Szia
A fiathoz ELM 327 1.4 eobd scanner meg a fiat ecuscan 3.3 progi tökéletes. Bár nem kezel minden vezérlőt, pl immo, de sok mindent jól, és magyarul. A 3.3 a legújabb, töltsd le a demót és bele tudsz nézni.
http://www.fiatecuscan.net/
Az jobb oldalsó menüben ott vannak a csatlakozó bekötések.
ha kell a teljes verzió az 50 Euro.
Ha nincs mani, http://mhhauto.com/Thread-fiatecuscan-keys-codes-requestes--3955?pa...t=fiat
(#) qzo1 válasza Cursor10 hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Szia! Én is még kezdő vagyok, elsőre el is rontottam az ecut de már működik. Ivecos eeprom tartalmam nincsen, de írd le pontossan mit szeretnél, biztosan lesz aki tud segíteni. Üdv.
(#) S.Roland válasza Cursor10 hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Hello,
Köszi a választ de nekem nem Fiatom van hanem Német autók. Ezeket is tudja kezelni ez a kábel + szoftver? OBD és OBD2 -es csatlakozóval is van autó mind a kettőt olvassa? Fedélzetiét tudom ezzel programozni pl tempomat engedélyezés, vagy központi zár programozás?
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem