Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Labortápegység készítése
Egyéb népszerű labortáp témák:
- SMPS labortáp
- Labortáp javítása
Lapozás: OK   396 / 843
(#) berobbantam hozzászólása Jan 28, 2012 /
 
Helló Mindenkinek.
Én egy pc tápot használok jelenleg.A kapcsolószál testre van kötve,így a táp működik rendesen.A 12v-os részről megy egy 50 vattos asztali lámpa meg egy porelszívó ami kb 5 wattos.Viszont van a lányomnak egy elektromos körömreszelője.Ez 2 ceruzaelemmel működik alapból.Próbáltam rákötni a táp 3 voltos részére,de pár másodperc után lekapcsolt az egész táp.Gondolom a védelem kapcsolta le.Olvastam itt,hogy ledeket is lehet üzemeltetni a 3 voltos részről előtét nélkül.Ezt is kipróbáltam.Pár másodperc után a led beadta az unalmast.Ezekre a problémákra nem tudtok valami egyszerű megoldást?A táp belsejét nem nagyon akarnám megbontani.Nem igazán látom át ezeknek a működését.Igazából full amatőr vagyok,rajz alapján meg tudok csinálni egyszerűbb kapcsolásokat.Ennyi a hozzáértésemSegítséget előre is köszönöm.
(#) Frankye válasza berobbantam hozzászólására (») Jan 28, 2012 /
 
A LED-ek táplálása áramgenerátoros módban történik, azaz ilyenkor nem a feszültséget, hanem az áramot tartja fixen a táp. (Leegyszerűsítve, persze a dolgot.) A körömreszelő terhelése nem "ohmikus", hanem induktív. Ezt egyes (egyszerűbb) tápok nem nagyon szeretik/viselik el, ilyenkor vagy leoldanak, vagy - rosszabb esetben - tönkre is mehetnek. Sajnos, a belső ismerete nélkül ennél többet nem tudok segíteni.
(#) berobbantam válasza Frankye hozzászólására (») Jan 28, 2012 /