Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszönöm a segítséget, mind a két motor remekül működött a próbán.
Elöljáróban leszögezem: Kompresszorom sosem volt. Így csak az elméletre lehet hagyatkoznom. Ha felére csökkented a motor tárcsáját, annak sugara is fele lesz, tehát ugyanakkora nyomaték esetén a kerületi erő kétszerese lesz, ebből a hajtott keréken 2x-es nyomaték. Tehát, elméletben úgy kéne lennie, ahogy mondod. Azonban arra feltétlen kell számolni, hogy a felénél jóval kevesebb lesz a légszállítása. Kérdés, a kompresszor mennyire tolerálja a fele fordulatszámot.
sziasztok. van egy szovjet villanymotorom. Kompresszora akarnám használni. Nem tudom hány wattos csak azt todom,hogy mehet 380-ról illetve 230-ról is. a motoron 6 kimenet van. 230-ról szeretném üzemeltetni segédkondival, csak nem tudom hogyan kössem be csillag illetve delta kötést használva?(vagy ez mindegy?)
köszi a választ, Még anyit szeretnék kérdezni hogy hogyan válasszak kondit , nincs a motoron adat tábla
Fényképezd le a motort, tedd be ide, és szemre meg lehet saccolni szerintem a teljesítményét, abból pedig kideríthető a segédkondi kapacitása.
A bonyolult változat, hogy bepörgeted a motor, feszültség alá helyezed, és kondi nélkül így lehet, hogy el fog indulni. Ha folyamatosan jár, nem erőlködik(terhelés alatt, amikor rajta van a kompresszor), nem "szagosodik", akkor az előzetesen közbeiktatott áramfelvétel mérőt leolvasva az ampert megszorozva a feszültséggel, vagy a wattmérőt leolvasva megkaphatjuk a körülbelüli watt számot, ebből pedig megtudják mondani a kollégák, hogy "mekkora" motorhoz mekkora segédkondik szoktak használni. Ezt csak tanultam, villamos AC motorokkal nem-igen szoktam mostanában foglalkozni. Tomi
Nem tudom a képet megnézni. emiled ne tedd fel a fórumra. Ha valaki kíváncsi rá megnézi az adatlapodon.
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy búvárszivattyúról lenne szó. TIP TKX8000 Azzal kezdte hogy csak búgott nem indult el. Ha csavarhúzóval benyúltam neki segíteni az indulást felpörög megy. Ezután szétszedtem és látom hogy a kondi kipukkant. Na most nem vagyok benne biztos hogy ez a kondi is gyári benne.(CBB61. 6ľF 450V) Van itthon egy olasz kisszivattyúról leszedett 16ľF 450V BS5267 kondim. Beletehetem e a búvárszivattyúba???
Üdv!
Ha eredetileg 6µF-os volt benne, akkor ne tedd bele a 16-osat! Vegyél bele ugyanolyat. Üdv! Tomi
Üdv!
Csak a fénycsőarmatúrákban lévő kondik 250V-osak általában. Nem biztos, hogy hosszú távon bírni fogja. Jobb lenne oda 400-450V-os. Bár ki kell próbálni. Én is tettem már ilyen kondit motorra. Üdv! Tomi
Sziasztok! Olyan problémám lenne,hogy van itthon egy 4.5kw-os villanymotorom induláskor lecsapja a 16A-os megszakítókat kérdésem az lenne hogy csillag-delta kapcsolással be tudnám e kötni és akkor is lecsapná e valamint milyen megoldás lenne arra,hogy ne csapja le induláskor szívesen látnék egy olyan kapcsolási rajzot amelyiken a kapcsoló és motor csillag delta kapcsolási rajza is rajta lenne válaszotokat előre is nagyon köszönöm!
A 16 A automata max 3 kw csillag kapcsolásban tudja. A te esetedben 4,5 kw sehogy nem tudja. A túl variálás nem éri meg.
Üdv. az Uraknak!
Lenne egy 230/380 1,5 kw villanymotor 1420 fordulattal, olyan kérdésem van, hogy mekkora kondenzárot kellene hozzá, hogy 230V ról menjen? és kellehet-e indító kondenzátor? 3 kerekű szalagfűrészt fog hajtani, tudom, hogy a teljesítménye kisebb lesz olyan 1kw körüli, de az megfelő lesz még, nem rönkhasító lesz belőle. Valamint a fordulatszám az változik ilynekor vagy sem?
Szia! Az ezzel kapcsolatos leírást ITT is megtalálod. A téma nyitócímének sorában jobb oldalt találsz egy kis fényképező gépet és arra kattintva jönnek a képek ezzel kapcsolatban. Vannak szkennelt oldalak, hasznos tartalommal. Van több, motorokkal foglalkozó oldal, ahol szintén sok infó áll a rendelkezésedre, csak megfelelő szót kell beírni a keresőbe, pl.: "villanymotor".
16 A automatáról csillag-deltában el lehet indítani az 4,5 kW-os motort. Az aprítógépemet 5,5 kW-os motor hajtja, az is problémamentesen elindul és működik. Ha nagyon megterhelem, levágja, de az már más gond.Csillag-delta indítás
Sziasztok!
Egy ismerősömnél láttam valami kütyüt...3 fázisú villanymotort működtetett vele 1 fázisról. Indításkor lenyomva el kellett tekerni a kapcsolót addig,még fel nem vette a fordulatot a motor. Tudnátok segíteni mi lehet,és hol lehet beszerezni? Vagy mi kell hozzá,akkor megcsináltatnám.
Üdv
Nagy csodára ne számíts szerintem, valószínűleg egy indító kondi volt benne ami párhuzamosan kapcsolódott az üzemihez az indítás alatt. Legfeljebb a kapcsolója volt "különleges" megoldású, mert inkább nyomógombot szoktak erre az esetre használni. Pár évig én is szórakoztam ilyesmikkel aztán rájöttem hogy meg kell venni a frekiváltót és minden probléma egycsapásra megszűnik, ráadásul a motor sem lesz áramzabáló többé.
Köszi,tuti igazad lehet....
Nem volt különleges a gomb,régi mosógépekben volt hasonló.....csak ezt mikor eltekerted-bekapcsoltak....akkor lenyomva tartottad a kondi miatt.Nem külön volt a nyomógomb. De lehet elmegyek és utána járok ennek,mi van a csoda dobozban
Sziasztok!
Egy 2.2 kw 380/220 Y/delta motort szeretnék bekötni 220-ra üzemi és indítókondival,nyomógombal,kézikapcsolóval. Az indítókondim 125-160µF 330V,az üzemi 80µF 400V-os. A kérdésem,kérésem: Elég-e a 80uF,vagy vegyek még egy 40-est?Valakinél elég volt,más 120µF-ot javasolt. Melyik vezetéket hova kössem? Megköszönném,ha a képen is berajzolnátok! Üdv!
Szia! Így kösd be a motort! A leírásban pedig megtalálod a választ a kérdéseidre. Bővebben: Link
Az eredményről írjál (sikerült vagy nem) ha nem túl megterhelő, kíváncsi vagyok.
Sziasztok!
Van egy kis problémám, hogy 3 fázisú Dahlander motorjának a fékjével. A motor és a fékje is tökéletesen működik, ha az alacsonyabb sebességű tekercset vezérlő mágneskapcsolóról (az egyik fázisról kapja) meg az egyenirányítóhíd a 230V-ot, és oldja a 200V-os féket. Ha azonban a magasabb fordulatú tekercset vezérlő mágneskapcsoló bármelyik fázisáról kapja az egyeniányító híd a vezérlést, (vagy akár "bárhonnan", akár a betáp fázisról) a motor úgy működik, mintha csak 2 fázis működne "rángó hangon" forog. Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy van egy 3 fázisú 3 kW-os motorom át szeretném kötni 1 fázisúra!
Mekkora kapacitású kondenzátor kell hozzá??
Ha csak három hozzászólást elolvasol visszafelé, akkor megtalálod ezt: Bővebben: Link :yes:
szép estét!
találtam egy 2.2kw-os villanymotort, ami barbár módon lett kikötve és hiányoznak az átvezetői, így nem tudom előtte hogy üzemelt ez a 2.2-es motor deltába köthető? el fog tudni indulni 3x10A-ről? vagy csillagba kell indítanom? egy másik kérdés, hogy esetleg ennek a motornak a bekötését meg tudná mondani valaki? 5 pólusú csatlakozó van rajta köszönöm!
Üdv
Ezt csak 380 ról lehet üzemeltetni, nem csillag deltás. Elvileg 3 csatlakozót kellene találnod csupán a dobozfedél alatt a 3 fázis számára.
6 van, de csak 3-ra megy láthatóan tekercs, a másik 3-on akkor elvileg nincs semmi?
egyébként mi a különbség? ez így jobb/rosszabb?
Csak annyi hogy a gyártó nem vezette ki az összes tekercsvéget hanem a tekercs fejekben megcsinálta a bekötést amiket kivezett a kapocslécre ezért nem lehet variálni. Sem jobbnak sem roszabbnak nem nevezném, ez ilyen. Az ajánlott üzemeltetési körülmények közt teljes értékű motor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |