Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   106 / 344
(#) adrian25 válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Köszönöm a segítséget, mind a két motor remekül működött a próbán.
(#) Imi65 válasza zotya93 hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Elöljáróban leszögezem: Kompresszorom sosem volt. Így csak az elméletre lehet hagyatkoznom. Ha felére csökkented a motor tárcsáját, annak sugara is fele lesz, tehát ugyanakkora nyomaték esetén a kerületi erő kétszerese lesz, ebből a hajtott keréken 2x-es nyomaték. Tehát, elméletben úgy kéne lennie, ahogy mondod. Azonban arra feltétlen kell számolni, hogy a felénél jóval kevesebb lesz a légszállítása. Kérdés, a kompresszor mennyire tolerálja a fele fordulatszámot.
(#) olali hozzászólása Feb 16, 2012 /
 
sziasztok. van egy szovjet villanymotorom. Kompresszora akarnám használni. Nem tudom hány wattos csak azt todom,hogy mehet 380-ról illetve 230-ról is. a motoron 6 kimenet van. 230-ról szeretném üzemeltetni segédkondival, csak nem tudom hogyan kössem be csillag illetve delta kötést használva?(vagy ez mindegy?)
(#) Imi65 válasza olali hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Dehogy mindegy. 230Vról deltába járatod.
(#) olali hozzászólása Feb 16, 2012 /
 
köszi a választ, Még anyit szeretnék kérdezni hogy hogyan válasszak kondit , nincs a motoron adat tábla
(#) Pulyka válasza olali hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Fényképezd le a motort, tedd be ide, és szemre meg lehet saccolni szerintem a teljesítményét, abból pedig kideríthető a segédkondi kapacitása.
A bonyolult változat, hogy bepörgeted a motor, feszültség alá helyezed, és kondi nélkül így lehet, hogy el fog indulni.
Ha folyamatosan jár, nem erőlködik(terhelés alatt, amikor rajta van a kompresszor), nem "szagosodik", akkor az előzetesen közbeiktatott áramfelvétel mérőt leolvasva az ampert megszorozva a feszültséggel, vagy a wattmérőt leolvasva megkaphatjuk a körülbelüli watt számot, ebből pedig megtudják mondani a kollégák, hogy "mekkora" motorhoz mekkora segédkondik szoktak használni.
Ezt csak tanultam, villamos AC motorokkal nem-igen szoktam mostanában foglalkozni.

Tomi
(#) fatomikus hozzászólása Feb 20, 2012 /
 
Ki tudna ebben a bekötésben segíteni ? l*
(#) zolika60 válasza fatomikus hozzászólására (») Feb 20, 2012 /
 
Nem tudom a képet megnézni. emiled ne tedd fel a fórumra. Ha valaki kíváncsi rá megnézi az adatlapodon.
(#) Joci0931 hozzászólása Feb 25, 2012 /
 
Üdv!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Egy búvárszivattyúról lenne szó. TIP TKX8000
Azzal kezdte hogy csak búgott nem indult el. Ha csavarhúzóval benyúltam neki segíteni az indulást felpörög megy. Ezután szétszedtem és látom hogy a kondi kipukkant. Na most nem vagyok benne biztos hogy ez a kondi is gyári benne.(CBB61. 6ľF 450V)
Van itthon egy olasz kisszivattyúról leszedett 16ľF 450V BS5267 kondim. Beletehetem e a búvárszivattyúba???
(#) Tomi111 válasza Joci0931 hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Üdv!

Ha eredetileg 6µF-os volt benne, akkor ne tedd bele a 16-osat! Vegyél bele ugyanolyat.

Üdv! Tomi
(#) Tomi111 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Üdv!

Csak a fénycsőarmatúrákban lévő kondik 250V-osak általában. Nem biztos, hogy hosszú távon bírni fogja. Jobb lenne oda 400-450V-os. Bár ki kell próbálni. Én is tettem már ilyen kondit motorra.

Üdv! Tomi
(#) pisti1818 hozzászólása Feb 25, 2012 /
 
Sziasztok! Olyan problémám lenne,hogy van itthon egy 4.5kw-os villanymotorom induláskor lecsapja a 16A-os megszakítókat kérdésem az lenne hogy csillag-delta kapcsolással be tudnám e kötni és akkor is lecsapná e valamint milyen megoldás lenne arra,hogy ne csapja le induláskor szívesen látnék egy olyan kapcsolási rajzot amelyiken a kapcsoló és motor csillag delta kapcsolási rajza is rajta lenne válaszotokat előre is nagyon köszönöm!
(#) Mályi László válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
A 16 A automata max 3 kw csillag kapcsolásban tudja. A te esetedben 4,5 kw sehogy nem tudja. A túl variálás nem éri meg.
(#) vezgeri hozzászólása Feb 26, 2012 /
 
Üdv. az Uraknak!

Lenne egy 230/380 1,5 kw villanymotor 1420 fordulattal, olyan kérdésem van, hogy mekkora kondenzárot kellene hozzá, hogy 230V ról menjen? és kellehet-e indító kondenzátor? 3 kerekű szalagfűrészt fog hajtani, tudom, hogy a teljesítménye kisebb lesz olyan 1kw körüli, de az megfelő lesz még, nem rönkhasító lesz belőle. Valamint a fordulatszám az változik ilynekor vagy sem?
(#) VIM válasza vezgeri hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
Szia! Az ezzel kapcsolatos leírást ITT is megtalálod. A téma nyitócímének sorában jobb oldalt találsz egy kis fényképező gépet és arra kattintva jönnek a képek ezzel kapcsolatban. Vannak szkennelt oldalak, hasznos tartalommal. Van több, motorokkal foglalkozó oldal, ahol szintén sok infó áll a rendelkezésedre, csak megfelelő szót kell beírni a keresőbe, pl.: "villanymotor".
(#) erbe válasza pisti1818 hozzászólására (») Feb 26, 2012 /
 
16 A automatáról csillag-deltában el lehet indítani az 4,5 kW-os motort. Az aprítógépemet 5,5 kW-os motor hajtja, az is problémamentesen elindul és működik. Ha nagyon megterhelem, levágja, de az már más gond.Csillag-delta indítás
(#) Töröcsik Tibor hozzászólása Feb 27, 2012 /
 
Sziasztok!
Egy ismerősömnél láttam valami kütyüt...3 fázisú villanymotort működtetett vele 1 fázisról.
Indításkor lenyomva el kellett tekerni a kapcsolót addig,még fel nem vette a fordulatot a motor.
Tudnátok segíteni mi lehet,és hol lehet beszerezni?
Vagy mi kell hozzá,akkor megcsináltatnám.
(#) lalibatyo válasza Töröcsik Tibor hozzászólására (») Feb 27, 2012 /
 
Üdv
Nagy csodára ne számíts szerintem, valószínűleg egy indító kondi volt benne ami párhuzamosan kapcsolódott az üzemihez az indítás alatt. Legfeljebb a kapcsolója volt "különleges" megoldású, mert inkább nyomógombot szoktak erre az esetre használni. Pár évig én is szórakoztam ilyesmikkel aztán rájöttem hogy meg kell venni a frekiváltót és minden probléma egycsapásra megszűnik, ráadásul a motor sem lesz áramzabáló többé.
(#) Töröcsik Tibor válasza lalibatyo hozzászólására (») Feb 27, 2012 /
 
Köszi,tuti igazad lehet....
Nem volt különleges a gomb,régi mosógépekben volt hasonló.....csak ezt mikor eltekerted-bekapcsoltak....akkor lenyomva tartottad a kondi miatt.Nem külön volt a nyomógomb.
De lehet elmegyek és utána járok ennek,mi van a csoda dobozban
(#) zoli797 hozzászólása Márc 1, 2012 /
 
Sziasztok!

Egy 2.2 kw 380/220 Y/delta motort szeretnék bekötni 220-ra üzemi és indítókondival,nyomógombal,kézikapcsolóval.
Az indítókondim 125-160µF 330V,az üzemi 80µF 400V-os.
A kérdésem,kérésem:
Elég-e a 80uF,vagy vegyek még egy 40-est?Valakinél elég volt,más 120µF-ot javasolt.
Melyik vezetéket hova kössem?
Megköszönném,ha a képen is berajzolnátok!

Üdv!
(#) VIM válasza zoli797 hozzászólására (») Márc 1, 2012 /
 
Szia! Így kösd be a motort! A leírásban pedig megtalálod a választ a kérdéseidre. Bővebben: Link
(#) Mályi László válasza pisti1818 hozzászólására (») Márc 1, 2012 /
 
Az eredményről írjál (sikerült vagy nem) ha nem túl megterhelő, kíváncsi vagyok.
(#) Artiey77 hozzászólása Márc 5, 2012 /
 
Sziasztok!

Van egy kis problémám, hogy 3 fázisú Dahlander
motorjának a fékjével.

A motor és a fékje is tökéletesen működik, ha az alacsonyabb sebességű tekercset vezérlő mágneskapcsolóról (az egyik fázisról kapja) meg az egyenirányítóhíd a 230V-ot, és oldja a 200V-os féket.
Ha azonban a magasabb fordulatú tekercset vezérlő mágneskapcsoló bármelyik fázisáról kapja az egyeniányító híd a vezérlést, (vagy akár "bárhonnan", akár a betáp fázisról) a motor úgy működik, mintha csak 2 fázis működne "rángó hangon" forog.

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) Moky hozzászólása Márc 7, 2012 /
 
Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy van egy 3 fázisú 3 kW-os motorom át szeretném kötni 1 fázisúra!
Mekkora kapacitású kondenzátor kell hozzá??
(#) zolika60 válasza Moky hozzászólására (») Márc 7, 2012 /
 
Ha csak három hozzászólást elolvasol visszafelé, akkor megtalálod ezt: Bővebben: Link :yes:
(#) remrendes hozzászólása Márc 10, 2012 /
 
szép estét!
találtam egy 2.2kw-os villanymotort, ami barbár módon lett kikötve és hiányoznak az átvezetői, így nem tudom előtte hogy üzemelt
ez a 2.2-es motor deltába köthető? el fog tudni indulni 3x10A-ről? vagy csillagba kell indítanom?
egy másik kérdés, hogy esetleg ennek a motornak a bekötését meg tudná mondani valaki? 5 pólusú csatlakozó van rajta
köszönöm!
(#) lalibatyo válasza remrendes hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Üdv
Ezt csak 380 ról lehet üzemeltetni, nem csillag deltás. Elvileg 3 csatlakozót kellene találnod csupán a dobozfedél alatt a 3 fázis számára.
(#) remrendes válasza lalibatyo hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
6 van, de csak 3-ra megy láthatóan tekercs, a másik 3-on akkor elvileg nincs semmi?
egyébként mi a különbség? ez így jobb/rosszabb?
(#) lalibatyo válasza remrendes hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Csak annyi hogy a gyártó nem vezette ki az összes tekercsvéget hanem a tekercs fejekben megcsinálta a bekötést amiket kivezett a kapocslécre ezért nem lehet variálni. Sem jobbnak sem roszabbnak nem nevezném, ez ilyen. Az ajánlott üzemeltetési körülmények közt teljes értékű motor.
(#) remrendes válasza lalibatyo hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
köszönöm szépen!
esetleg a másikra nincs ötleted, hogy mi az 5. kivezetés? 2-2 gondolom a tekercsek, a föld külön van
Következő: »»   106 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem